Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Georgios Terziakis
    BTCF Member
    • Sep 2010
    • 375
    • Imatra

    #46
    venttiilinvarrenkumit ei puristuksiin vaikuta.
    BMW 335i coupe -06
    BMW 330i coupe -00
    Ja pari vanhempaa menOpeliä

    Comment

    • Kalle e34
      Newbiemmer
      • May 2009
      • 14
      • Sotkamo

      #47
      Vikakoodeja n52 b25

      Tuossa pari viikkoa sitten oli 325 n52 männänrenkaiden vaihto remontissa. (männänrenkaat tukossa öljyä kului 1l/400km) Ykkös sylinteristä hävisi puristukset ja ykkösen pakoventtiili oli ottanut kipeää. Kansi kävi pajalla ja alakertaan uusittin mm. Kiertokankien laakerit samalla, kun männänrenkaat laitettiin kuntoon.

      Muutamaa vikakoodia työntää vielä säännöllisesti

      29f4 catalytic converter conversion
      29f5 catalytic converter conversion 2
      2A99 crankshaft-exhaust camshaft correlation.

      Olen vaihtanut vanokselle uudet solenoidit ja puhdistin sihdit
      Molemmat lamdat myös uudet boschit samoilla numeroilla kuin entiset.
      Onko nuille kateille tässä n52 moottorille nox anturia ja millähän numerolla semmonen mahtaisi löytyä? Voiko nuo katit olla paskana tommosen öljyongelman takia? En huomaa ajossa mitään ongelmaa. Vinkkejä mistä voisi koodit johtua?:think

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #48
        Originally posted by Kalle e34 View Post
        Tuossa pari viikkoa sitten oli 325 n52 männänrenkaiden vaihto remontissa. (männänrenkaat tukossa öljyä kului 1l/400km) Ykkös sylinteristä hävisi puristukset ja ykkösen pakoventtiili oli ottanut kipeää. Kansi kävi pajalla ja alakertaan uusittin mm. Kiertokankien laakerit samalla, kun männänrenkaat laitettiin kuntoon.

        Muutamaa vikakoodia työntää vielä säännöllisesti

        29f4 catalytic converter conversion
        29f5 catalytic converter conversion 2
        2A99 crankshaft-exhaust camshaft correlation.

        Olen vaihtanut vanokselle uudet solenoidit ja puhdistin sihdit
        Molemmat lamdat myös uudet boschit samoilla numeroilla kuin entiset.
        Onko nuille kateille tässä n52 moottorille nox anturia ja millähän numerolla semmonen mahtaisi löytyä? Voiko nuo katit olla paskana tommosen öljyongelman takia? En huomaa ajossa mitään ongelmaa. Vinkkejä mistä voisi koodit johtua?:think
        Kyllähän tuollainen öljynpoltto on hyvin voinut jo katit tuhota. Live-datasta voi kattien toimintaa katsella. Joku ongelma ajotuksen kanssa, jos tuo tuli remontin kanssa. Viimeinen tulee siitä ettei kampiakseli ja pakonokka olisi oikeassa tahdissa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Kalle e34
          Newbiemmer
          • May 2009
          • 14
          • Sotkamo

          #49
          Mielestäni samat koodit oli ennen remonttia myös. :think

          Comment

          • lassiv
            BTCF Member
            • Nov 2015
            • 312
            • Lahti

            #50
            N54 startin laiskuus

            Tullut tässä mieleen kun tuo N54 starttaa aika laiskasti. Aina lähtenyt käyntiin näillä -18 pakkasillakin, mutta starttasi jo kesälläkin aika laiskasti (ainakin kun vertaa kaikki edelliset autot 330d n57, 420d b47, e46 m54). Entinen omistaja kuulemma vaihtanut juuri uuden akun ja siitä kuittikin oli 70A perus Varta (ei AGM).

            Tuli tässä mieleen
            - Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa että maakaapeli/plus kaapeli happanisi jostain kohtaa (jossain malleissa muistaakseni ainakin plus kaapelin kanssao oli tälläistä ongelmaa)?
            - Vai voiko johtua "ns" normaalista akusta ja pitäisi olla AGM akku?
            - Vai onko startti ehtoo puolella? (autolla ajettu 195tkm)
            - Vai onko N54 startti alkujaan "laiska" tuolle moottorille.

            ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #51
              Originally posted by lassiv View Post
              Tullut tässä mieleen kun tuo N54 starttaa aika laiskasti. Aina lähtenyt käyntiin näillä -18 pakkasillakin, mutta starttasi jo kesälläkin aika laiskasti (ainakin kun vertaa kaikki edelliset autot 330d n57, 420d b47, e46 m54). Entinen omistaja kuulemma vaihtanut juuri uuden akun ja siitä kuittikin oli 70A perus Varta (ei AGM).

              Tuli tässä mieleen
              - Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa että maakaapeli/plus kaapeli happanisi jostain kohtaa (jossain malleissa muistaakseni ainakin plus kaapelin kanssao oli tälläistä ongelmaa)?
              - Vai voiko johtua "ns" normaalista akusta ja pitäisi olla AGM akku?
              - Vai onko startti ehtoo puolella? (autolla ajettu 195tkm)
              - Vai onko N54 startti alkujaan "laiska" tuolle moottorille.
              Kyllä on ongelmia sen plus kaapelin happanemisen kanssa auton alla siellä akkukotelon läpiviennissä. Samoin maakaapelit osaavat hapantua, eli kannattaa sen kunto tarkistaa ja puhdistaa kiinnityskohdat, jos on kunnossa. Mikäli näyttää epäilyttävälle, niin vaihtaa sen koneesta koriin menevän maakaapelin.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6214
                • Helsinki

                #52
                Myös siellä sulake laatikossa virta kaapeli voi olla löystynyt. Mut myös suuttimet(vanhemmat indexit) vaikuttaa laiskaan startaamiseen(jos ei ole uudempaa indexiä jo)
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  #53
                  Originally posted by Kalle e34 View Post
                  Tuossa pari viikkoa sitten oli 325 n52 männänrenkaiden vaihto remontissa. (männänrenkaat tukossa öljyä kului 1l/400km) Ykkös sylinteristä hävisi puristukset ja ykkösen pakoventtiili oli ottanut kipeää. Kansi kävi pajalla ja alakertaan uusittin mm. Kiertokankien laakerit samalla, kun männänrenkaat laitettiin kuntoon.

                  Muutamaa vikakoodia työntää vielä säännöllisesti

                  29f4 catalytic converter conversion
                  29f5 catalytic converter conversion 2
                  2A99 crankshaft-exhaust camshaft correlation.

                  Olen vaihtanut vanokselle uudet solenoidit ja puhdistin sihdit
                  Molemmat lamdat myös uudet boschit samoilla numeroilla kuin entiset.
                  Onko nuille kateille tässä n52 moottorille nox anturia ja millähän numerolla semmonen mahtaisi löytyä? Voiko nuo katit olla paskana tommosen öljyongelman takia? En huomaa ajossa mitään ongelmaa. Vinkkejä mistä voisi koodit johtua?:think
                  Ei ole nox-anturia N52:ssa(ainakaan tuossa omassa N52B30:ssa).
                  Tuommoisella öljynkulutuksella katit voi olla entiset tai tukossa. Niitähän vois yrittää kattoa jollain käärmekameralla, tms. sieltä alapäästä mille kennot näyttää. Helpoin aukaista se etummainen liitos, kuin purkaa sarjoja pois.
                  Toki kannattaa varmistua että lambdat on oikeissa liittimissä(bank 1 ja bank2), sekä etummaiset ja takimmaiset.

                  Mulla tuli muistaakseni tuota 99 koodia ja vähäksi aikaa poistui solenoidin/sihtien pesulla. Tuli takasi ja ilmaantuminen hävisi lopullisesti solenoidin vaihdolla (alkuperäinen bmw osa). Lopulta vaihdoin myös toisen solenoidin ja uudet sihdit, kun kaikki oli alkuperäistä. Tosin kun sulla konetta purettu, niin onhan siinä pieni mahdollisuus että jostain syystä ei tule riittävästi öljyä/painetta solenoidille, tai joku mekaaninen "vika" joka vaikuttaa öljynpaineeseen solenoidille.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • eljas
                    BTCF Member
                    • Apr 2017
                    • 315
                    • Vantaa

                    #54
                    Originally posted by lassiv View Post
                    Tullut tässä mieleen kun tuo N54 starttaa aika laiskasti. Aina lähtenyt käyntiin näillä -18 pakkasillakin, mutta starttasi jo kesälläkin aika laiskasti (ainakin kun vertaa kaikki edelliset autot 330d n57, 420d b47, e46 m54). Entinen omistaja kuulemma vaihtanut juuri uuden akun ja siitä kuittikin oli 70A perus Varta (ei AGM).

                    Tuli tässä mieleen
                    - Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa että maakaapeli/plus kaapeli happanisi jostain kohtaa (jossain malleissa muistaakseni ainakin plus kaapelin kanssao oli tälläistä ongelmaa)?
                    - Vai voiko johtua "ns" normaalista akusta ja pitäisi olla AGM akku?
                    - Vai onko startti ehtoo puolella? (autolla ajettu 195tkm)
                    - Vai onko N54 startti alkujaan "laiska" tuolle moottorille.
                    Kannattaa tarkistaa bensalinjojen paineet jos sulla on käytössä esim. MHD tai Protool. Matalapainepuolella pitäisi paineen säilyä moottorin sammuttamisen jälkeen mutta jos se tippuu, niin starttaamisessa kestää. Jos nuo paineet tippuu, niin siihen voi olla syynä esim. suuttimet tai rikkinäinen takaiskuventtiili.
                    N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                    Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                    Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5430
                      • S:t Karins

                      #55
                      Originally posted by lassiv View Post
                      Tullut tässä mieleen kun tuo N54 starttaa aika laiskasti. Aina lähtenyt käyntiin näillä -18 pakkasillakin, mutta starttasi jo kesälläkin aika laiskasti (ainakin kun vertaa kaikki edelliset autot 330d n57, 420d b47, e46 m54). Entinen omistaja kuulemma vaihtanut juuri uuden akun ja siitä kuittikin oli 70A perus Varta (ei AGM).

                      Tuli tässä mieleen
                      - Vai onko startti ehtoo puolella? (autolla ajettu 195tkm)
                      Tuo startti muuttuu laiskaksi ennen kuin kuolee...
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • mmie
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 510
                        • Kouvola

                        #56
                        Originally posted by lassiv View Post
                        Tullut tässä mieleen kun tuo N54 starttaa aika laiskasti. Aina lähtenyt käyntiin näillä -18 pakkasillakin, mutta starttasi jo kesälläkin aika laiskasti (ainakin kun vertaa kaikki edelliset autot 330d n57, 420d b47, e46 m54). Entinen omistaja kuulemma vaihtanut juuri uuden akun ja siitä kuittikin oli 70A perus Varta (ei AGM).

                        Tuli tässä mieleen
                        - Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa että maakaapeli/plus kaapeli happanisi jostain kohtaa (jossain malleissa muistaakseni ainakin plus kaapelin kanssao oli tälläistä ongelmaa)?
                        - Vai voiko johtua "ns" normaalista akusta ja pitäisi olla AGM akku?
                        - Vai onko startti ehtoo puolella? (autolla ajettu 195tkm)
                        - Vai onko N54 startti alkujaan "laiska" tuolle moottorille.
                        Uuden akun vaihto pitää "kertoa" autolle sekä tarkastaa että asennetun akun koko (ah) täsmää valittuun, kuten muistaakseni myös se, että onko asennettu akku AGM vai "normi". Muistaakseni AGM latausohjelma ei lataa normiakkua koskaan täyteen asti ja normi akun latausohjelma taasen lyhentää AGM akun käyttöikää. Kannattanee INPAlla kuitenkin tarkastaa asia.

                        Vielä edittiä sen verran, että oman e92 335i:n IBS aloitti shown vaikka startissa en poikkeuksellista laiskuutta mukamas havainnut. Ensin ihmettelin, kun ei saattovalot (parkit) syty kun ovien lukituksen avaa. Myös takalasin lämmitys oli startin jälkeen pois pelistä. Nämä korjaantui sitten akun vaihdolla.
                        Last edited by mmie; 08-12-2021, 14:45.
                        ex e36 325
                        ex e46 328
                        e92 335i FBO
                        Ducati 900S ie
                        KTM 640
                        Suzuki GT550
                        Honda CBR600

                        Comment

                        • Silmaauki
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 1868
                          • Turku

                          #57
                          Originally posted by lassiv View Post
                          Tullut tässä mieleen kun tuo N54 starttaa aika laiskasti. Aina lähtenyt käyntiin näillä -18 pakkasillakin, mutta starttasi jo kesälläkin aika laiskasti (ainakin kun vertaa kaikki edelliset autot 330d n57, 420d b47, e46 m54). Entinen omistaja kuulemma vaihtanut juuri uuden akun ja siitä kuittikin oli 70A perus Varta (ei AGM).

                          Tuli tässä mieleen
                          - Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa että maakaapeli/plus kaapeli happanisi jostain kohtaa (jossain malleissa muistaakseni ainakin plus kaapelin kanssao oli tälläistä ongelmaa)?
                          - Vai voiko johtua "ns" normaalista akusta ja pitäisi olla AGM akku?
                          - Vai onko startti ehtoo puolella? (autolla ajettu 195tkm)
                          - Vai onko N54 startti alkujaan "laiska" tuolle moottorille.
                          Mulla ainakin on sigun 335i:ssä vakiona tavallinen akku. Mutta se on muistaakseni ~90 Ah. Jos sinne on paljon pienempi laitettu tilalle, niin se kokomuutos olisi pitänyt rekisteröidä.

                          Sitten taas tuossa mun sigun 318i:ssä on AMG.
                          E93 335i Aarre, Montego blue
                          E90 318i talvipulkka

                          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                          Comment

                          • mmie
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 510
                            • Kouvola

                            #58
                            Originally posted by Silmaauki View Post
                            Mulla ainakin on sigun 335i:ssä vakiona tavallinen akku. Mutta se on muistaakseni ~90 Ah. Jos sinne on paljon pienempi laitettu tilalle, niin se kokomuutos olisi pitänyt rekisteröidä.

                            Sitten taas tuossa mun sigun 318i:ssä on AMG.
                            Mun e92 335i:ssa ainakin toinen 70ah AGM menossa. Edellistä akunvaihtoa ei oltu täpätty INPAlla, mutta koko ja AGM oli oikein, joten veikkaan että myös alkup. on ollut saman kokoinen. Sekin visiin vaikuttaa lataustapahtumaan, jos auto luulee väsyneen akun siellä vielä olevan.
                            ex e36 325
                            ex e46 328
                            e92 335i FBO
                            Ducati 900S ie
                            KTM 640
                            Suzuki GT550
                            Honda CBR600

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #59
                              Originally posted by mmie View Post
                              Mun e92 335i:ssa ainakin toinen 70ah AGM menossa. Edellistä akunvaihtoa ei oltu täpätty INPAlla, mutta koko ja AGM oli oikein, joten veikkaan että myös alkup. on ollut saman kokoinen. Sekin visiin vaikuttaa lataustapahtumaan, jos auto luulee väsyneen akun siellä vielä olevan.
                              Kyllä vaikuttaa, siksi se vaihto pitää rekisteröidä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • ozi
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 268
                                • .

                                #60
                                Originally posted by eljas View Post
                                Kannattaa tarkistaa bensalinjojen paineet jos sulla on käytössä esim. MHD tai Protool. Matalapainepuolella pitäisi paineen säilyä moottorin sammuttamisen jälkeen mutta jos se tippuu, niin starttaamisessa kestää. Jos nuo paineet tippuu, niin siihen voi olla syynä esim. suuttimet tai rikkinäinen takaiskuventtiili.
                                Missä takaiskuventtiili sijaitsee ?
                                No turbo shit - just real shit
                                e92 335i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎