E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Pitäisi aina resetoidaan kun renkaat vaihtuu. Ei ne kuitenkaan samanlaiset ole. Kun säädät renkaiden paineitakin pitäisi resetoida.
    Juuri näin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Ei kai tossa mitään renkaanvaihtoja tarvii kuittailla? En oo ainakaan koskaan sellasta tehny eikä se oo mitäön herjannu ennen ku nyt.
    Pitäisi aina resetoidaan kun renkaat vaihtuu. Ei ne kuitenkaan samanlaiset ole. Kun säädät renkaiden paineitakin pitäisi resetoida.


    Originally posted by Rhodry View Post
    Takana ainaki on magneetilla, vissiin eessäki? Takana on Hellan anturit, edessä Vaico ku ei nyt tähän hätään ollu muuta hyllyssä. Taakse on myös laakerit vaihdettu hetki sitten.
    Kehät on vetareissa ei laakerissa (nämä ruostuu ja turpoaa). Halpa-anturit ei läheskään aina toimi, ennemmin se käytetty alkuperäinen kuin tarvike.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Ja kyllä muistaakseni e9x on jo resetoitava järjestelmä. Mittariston kautta onnistuu. Sinällään jos samat paineet kuin toisissa renkaissa ja koko (kesä) niin ei pitäisi vaikuttaa, mutta eipä siitä resetoinnista haittaakaan ole.

    Video https://youtu.be/F7V9zW4DAWw tuo tosin jenkkimalliin,mut pitäs tämä löytyä samalla tapaa muistakin:think
    Last edited by [Snowboarder]; 10-01-2023, 19:54.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Onko kellään kokemusta mistä vois johtua turhat Tire pressure loss-ilmotukset?

    Paineet ok, kaikki abs-anturit uusia. Ilmottelee ehkä parin viikon välein, ei mitään logiikkaa koska se tulee. Alko kun talvirenkaat vaihdettiin viimeksi alle, ennen sitä ei ollu koskaan ilmottanu asiasta.

    Auto -06 335d.
    Alkoi kun renkaat (ja vanteet) vaihdettiin. :think Tämäkin on ehkä tyhmä kysymys, mutta eihän sulla ole Euroopan ulkopuolelle alunperin myyty auto, jolloin siinä voi olla ne anturit venttiileissä mittaus niiden avulla ja nyt paristot on antureista melkein loppu. Kesärenkaissa taas on virtaa antureissa.

    Eurooppa-malleissa rengaspainemittaus on absikehältä, mutta Jenkkiversioissa on taas ne rengaspaineanturit.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Tyhmä kysymys, onhan se renkaanvaihto kuitattu vasta paineiden tarkastuksen jälkeen?
    Ei kai tossa mitään renkaanvaihtoja tarvii kuittailla? En oo ainakaan koskaan sellasta tehny eikä se oo mitäön herjannu ennen ku nyt.

    Originally posted by HTK12 View Post
    Missä kunnossa ne abs-kehät on? Ei kait missään E9x enää ole abs kehät kunnossa (suomiautot), jos ei ole vaihdettu. Kun kaikki anturit on vaihdettu, niin jotain tarvikeantureita varmaankin?

    Onhan se mahdollista koodata pois.
    Takana ainaki on magneetilla, vissiin eessäki? Takana on Hellan anturit, edessä Vaico ku ei nyt tähän hätään ollu muuta hyllyssä. Taakse on myös laakerit vaihdettu hetki sitten.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Juu, ja viime talvena ei herjannu samoilla renkailla mitään.




    No toiki nyt on enimmäkseen herjannu paskakeleillä, tänää ekaa kertaa niin et oli pakkasta.

    Saa kai sen koodattua pois kokonaan?
    Missä kunnossa ne abs-kehät on? Ei kait missään E9x enää ole abs kehät kunnossa (suomiautot), jos ei ole vaihdettu. Kun kaikki anturit on vaihdettu, niin jotain tarvikeantureita varmaankin?

    Onhan se mahdollista koodata pois.
    Last edited by HTK12; 10-01-2023, 18:39.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Tyhmä kysymys, onhan se renkaanvaihto kuitattu vasta paineiden tarkastuksen jälkeen?

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Renkaat kaikki samankokoisia?
    Juu, ja viime talvena ei herjannu samoilla renkailla mitään.


    Originally posted by ruupanen View Post
    Kyllähän tuo järjestelmä on ihan susipaska. Toisissa herjailee olemattomia herkemmin ja toisissa ei niin herkästi. Ainut mikä yhtenäisyys mitä huomannut eri yksilöiden välillä on lumipöly milloin herkimmillään herjailee.

    Paras oli yks 320d missä herjaile kuten sulla tyyliin parin viikon välein. Mutta silloin kun rengas oli oikeesti tyhjä, niin ei herjannut ollenkaan.
    No toiki nyt on enimmäkseen herjannu paskakeleillä, tänää ekaa kertaa niin et oli pakkasta.

    Saa kai sen koodattua pois kokonaan?

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Onko kellään kokemusta mistä vois johtua turhat Tire pressure loss-ilmotukset?

    Paineet ok, kaikki abs-anturit uusia. Ilmottelee ehkä parin viikon välein, ei mitään logiikkaa koska se tulee. Alko kun talvirenkaat vaihdettiin viimeksi alle, ennen sitä ei ollu koskaan ilmottanu asiasta.

    Auto -06 335d.
    Kyllähän tuo järjestelmä on ihan susipaska. Toisissa herjailee olemattomia herkemmin ja toisissa ei niin herkästi. Ainut mikä yhtenäisyys mitä huomannut eri yksilöiden välillä on lumipöly milloin herkimmillään herjailee.

    Paras oli yks 320d missä herjaile kuten sulla tyyliin parin viikon välein. Mutta silloin kun rengas oli oikeesti tyhjä, niin ei herjannut ollenkaan.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Onko kellään kokemusta mistä vois johtua turhat Tire pressure loss-ilmotukset?

    Paineet ok, kaikki abs-anturit uusia. Ilmottelee ehkä parin viikon välein, ei mitään logiikkaa koska se tulee. Alko kun talvirenkaat vaihdettiin viimeksi alle, ennen sitä ei ollu koskaan ilmottanu asiasta.

    Auto -06 335d.
    Renkaat kaikki samankokoisia?

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Onko kellään kokemusta mistä vois johtua turhat Tire pressure loss-ilmotukset?

    Paineet ok, kaikki abs-anturit uusia. Ilmottelee ehkä parin viikon välein, ei mitään logiikkaa koska se tulee. Alko kun talvirenkaat vaihdettiin viimeksi alle, ennen sitä ei ollu koskaan ilmottanu asiasta.

    Auto -06 335d.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Eikö N43 moottorissa ole "vanossihtejä", non return valveja?
    Olet päätellyt aivan oikein, löytyvät N-sarjan bensakuutosista.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Eikö N43 moottorissa ole "vanossihtejä", non return valveja?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Vaatisiko myös varsinaisen puhaltimen uusimisen? Ainakin viitossarjalaisissa on ollut tapana vaihtaa molemmat samalla vaivalla.
    Sattui olemaan varastossa uusi kontrolleri, ja vaihto oli 10 min homma niin ajattelin kokeilla sitä. Koko puhaltimen vaihto näyttää olevan hiukan suurempi työ, tosin kai sekin alle tunnissa vaihtuu. Onneksi nuo on helpossa paikassa tässä korimallissa.

    Täytynee kokeilla uutta puhallinta, jos ei tule parempia ideoita. Tosin tuo vanhakaan ei ole mitenkään vinissyt tai vikissyt.

    Tai ehkä vaihdan ensin tuon akun, kun ei sekään enää oikein tikissään ole. Taitaa olla jo 8v kun vaihdoin sen viimeksi.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Kyseessä siis ihan klassiset viallisen siilin/ohjaimen oireet. Sen vaihdoin uuteen, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
    Vaatisiko myös varsinaisen puhaltimen uusimisen? Ainakin viitossarjalaisissa on ollut tapana vaihtaa molemmat samalla vaivalla.

    Leave a comment:

Working...
X