E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • juovi
    replied
    invertteri autoon

    Terve!

    Kesälomareissuja varten meinasin laittaa pienen invertterin autoon ja lähinnä kannettavaa etc. meinasin latailla, jos tulee tarvetta. Onko kokemusta asennuksesta, eli akku on peräkontissa ja meinasin liittimen (riittävä virrankesto varmistettava) laittaa akulta ja sulakkeet väliin.

    Mulla ei oo IBS tässä omassa autossa, joten olisiko jotain muuta huomioitavaa, ettei tuu murheita tästä. Empä usko, että tulee..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    :think
    Itsellä on hyvät kokemukset lemförderistä.

    TRW en laittaisi, jos muitakin on tarjolla. Taitaa tosin vähän olla tuuripeliä jokaisen merkin kohdalla, laatu on mitä on.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Pitänee koittaa toista merkkiä...E39:ssä lemförderit kuitenkin meni vuosia/ kymmeniä tuhansia km. Kaikki taitaa nykyään olla kuraa

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    eri mallisten perusteella äänestän FAG tai TRW. roskiin ne kiinalemförderit kuuluu.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Lemförderit kesti n. puoli vuotta /20000tkm jonka jälkeen alkoi narina ja nyt ne on väljät.
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itse laittaisin Lemförder.
    :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Mitkäs narinahelat ne kannattaa laittaa. Lemförderit kesti n. puoli vuotta /20000tkm jonka jälkeen alkoi narina ja nyt ne on väljät.
    Itse laittaisin SKF/FAG/Lemförder.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Mitkäs narinahelat ne kannattaa laittaa. Lemförderit kesti n. puoli vuotta /20000tkm jonka jälkeen alkoi narina ja nyt ne on väljät.

    Leave a comment:


  • ilpi
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Mie kuvittelin, et olis ollut vielä ton ikäisessä perinteisillä polttimoilla, kuten omassa e92:ssa.

    Mut jos intoa riittää, niin voisikohan alla olevaa korjaustapaa hyödyntää?

    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=277226
    Keksin vielä purkaa molemmat puolet ja testata ristiin. No ei kuitenkaan saanut kiinni missä tilanne niin samalla mittailin pinnit läpi. 12v tuli nätisti ja siinä kun umpiot oli irti niin kiikutin ne samalla sisään ja testailin virtalähteellä.

    Ja niinhän se juu onkin, että vaikka löytyy kasa normilamppuja kiinteästi valolevyssä niin siitä levystä lähtee umpioon kaksi ohutta johtoa ja onhan siellä umpion sisällä nuo ledit vastaavasti kuin tuossa yo. linkissä. Toisen puolen parkit syttyivät ihan tuosta noin vaan, mutta se pimeänä ollut pysyi myös pimeänä.

    Eli sinänsä voisi kylmästi yrittää itse fiksailla tuon yo. ketjun mukaan ja sitten backuppina vain ebaysta yms toinen umpio tilalle. Siinä jo pikkasen houkuttaisi vaihtaa faceliftin umpiot kun kuitenkin joutuu hommaamaan osaa.
    Last edited by ilpi; 14-06-2023, 22:39.

    Leave a comment:


  • mortimer
    replied
    Originally posted by kautsi300 View Post
    Ehjälle koneelle ei ole tyypillistä, mutta väljät ventiilin ohjurit/kumit niin sille tyypillistä. Ja jos öljyä palaa ei se lambdakaan tykkää siitä.
    230 tkm ajettu n43b20a ja ohjurinkumit oli täysin kivettyneet.
    Ei ihme että öljy on kelvannut.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Mie kuvittelin, et olis ollut vielä ton ikäisessä perinteisillä polttimoilla, kuten omassa e92:ssa.

    Mut jos intoa riittää, niin voisikohan alla olevaa korjaustapaa hyödyntää?

    Leave a comment:


  • ilpi
    replied
    Iso kiitos kommenteista. Täytyy siis ensin ihmetellä kaapelointi ja maadoitus. Vikakoodeja en ole vielä vilkaissut vaan menin siitä mistä aita on matalin eli ensin ihmettelin valon, tuon pohjalevyn ja sulakkeet ja sitten aloin hätäilemään tänne

    Tuossa mallissa ulkopuolen/korin takavalot ovat valmiiksi kiinni sellaisessa levyssä mallia tämä

    Kaikki muut tosiaan palaa paitsi parkki kuskin korin puolen umpiossa. Ja tosiaan se hätäjarruvalo on mielestäni just sama normaali jarruvalo sisäumpion puolella.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by ilpi View Post
    Potilas E93 (05/2007)

    Kuskin puoleinen ulompi takavalo/parkki pimeänä. Ensin laskin, että lamppu on palanut ja hommasin koko valoasetelman tai pohjan missä nuo lamput on suoraan. Mutta ei, pimeänä pysyy. Nyt vielä sulakkeet jumppasin läpi mitkä liittyi valoihin (hanskalokeron takaa 42, 68, 61) ja ei vaikutusta.

    Googlepohjalla ei tullut suoraan osumia, joten mitään ajatuksia mistä lähteä ihmettelemään tuota? Kontin puolen valoissa välillä vissiin ollut johtosarjan hiertymisiä yms, mutta tosiaan tämä on korissa ja johtosarja lähtee suoraan alas verhoiluun.

    Bonuksena vielä hätäjarruvalo tjsp välillä huutelee käynnistyksen checkissä itsestään, mutta aika satunnaisesti piippailee. Tuossakin lamppu vaikuttaa ehjältä yms.
    Tuossahan on ledit ja ne on kiinni siinä ulkopuolen umpiossa. Jos ei pala niin uutta umpiota ostamaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ilpi View Post
    Potilas E93 (05/2007)

    Kuskin puoleinen ulompi takavalo/parkki pimeänä. Ensin laskin, että lamppu on palanut ja hommasin koko valoasetelman tai pohjan missä nuo lamput on suoraan. Mutta ei, pimeänä pysyy. Nyt vielä sulakkeet jumppasin läpi mitkä liittyi valoihin (hanskalokeron takaa 42, 68, 61) ja ei vaikutusta.

    Googlepohjalla ei tullut suoraan osumia, joten mitään ajatuksia mistä lähteä ihmettelemään tuota? Kontin puolen valoissa välillä vissiin ollut johtosarjan hiertymisiä yms, mutta tosiaan tämä on korissa ja johtosarja lähtee suoraan alas verhoiluun.

    Bonuksena vielä hätäjarruvalo tjsp välillä huutelee käynnistyksen checkissä itsestään, mutta aika satunnaisesti piippailee. Tuossakin lamppu vaikuttaa ehjältä yms.
    Erillisiä sulakkeita ei ole valoille, vaan FRM hoitaa suoraan valot. FRM sulake ongelmat kyllä näkyisi muutenkin kuin vain yhden takavalon pimeänä olona. Helpoin kokeilla laittaa pienellä hauenleualla lisämaadoitusta ja katsoa auttaako. Vikakoodit kannattaisi lukea istalla, jos mahdollista.

    Leave a comment:


  • nyyppa
    replied
    Itselläkin tuli aikoinaan ongelma takavalon kanssa. Ei palanut vaikka polttimo oli ehjä. Ongelman syynä oli takakonttiin menevän johtosarjan hiertyminen. Ikää autolla tuossa vaiheessa 10+ vuotta.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Eikös näissä ole ollut jonkun sortin maadoitusongelmia?

    Kannattanee googlata sopivilla hakusanoilla.

    Leave a comment:

Working...
X