Originally posted by SushiX
View Post
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Pitäisi E90 325i:n vaihdella jarru- ja kytkinnesteet, bemarin oma suositus on DOT4 LV, mutta totta kai Motonetin hylly oli tyhjä ku kävin katsomassaMuut mestat tuntuu myyvän vaan perus DOT4-jarrunestettä. Oliko niin ettei bemarissa missään nimessä saa käyttää tota tavallista DOT4:aa??
Comment
-
Enpä usko sen aiheuttavan katastrofia vaikka laittaisi tavan DOT4 nestettä, sen LV nesteen kanssa niillä systeemeillä on vissiin vain inan nopeampi reagointi, siitä että huomaako sitä eroa muuten kuin "labratesteissä" en osaa sanoa. Jos löytyy DOT5.1 LV nestettä niin sekin toimii, ainakin jee61 kanssa. Ja huom DOT5.1 ei DOT5EX: Ford mondeo -96"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
👍 2Comment
-
Originally posted by JiiVee92 View PostEnpä usko sen aiheuttavan katastrofia vaikka laittaisi tavan DOT4 nestettä, sen LV nesteen kanssa niillä systeemeillä on vissiin vain inan nopeampi reagointi, siitä että huomaako sitä eroa muuten kuin "labratesteissä" en osaa sanoa. Jos löytyy DOT5.1 LV nestettä niin sekin toimii, ainakin jee61 kanssa. Ja huom DOT5.1 ei DOT5
Comment
-
Ja käyttäähän porukka näitä racing jarrunesteitä autoissaan (esim. Motul RBF600) ja ei ne mitään LV-nesteitä ole. Jokin marginaalinen ESP:n reagointinopeus kai noissa LV-nesteissä on juju ja matala viskositeetti myös alhaisissa lämpötiloissa. Normaali ihminen tuskin eroa huomaa (siis LV tai ei-LV välillä).
Comment
-
Originally posted by ErkkiE View PostJa käyttäähän porukka näitä racing jarrunesteitä autoissaan (esim. Motul RBF600) ja ei ne mitään LV-nesteitä ole. Jokin marginaalinen ESP:n reagointinopeus kai noissa LV-nesteissä on juju ja matala viskositeetti myös alhaisissa lämpötiloissa. Normaali ihminen tuskin eroa huomaa (siis LV tai ei-LV välillä).
Comment
-
Ok, hyvä tietää jatkossa että voi käyttää perus DOT4:staOlin vaan niin hätäinen et ehdin jo tilata pari purkkia tota low viscocity DOT4:ää Motonettiin
Nyt sitten jännityksellä odotetaan miten tollanen Temun jarrunesteen vaihtotyökalu toimii tosielämässä kun hintaa oli vaan 35e ja Suomessa vastaavat päältä 70
Comment
-
Miten tuossa n43b20 tuo öljynpainetunnistin, realoem näyttää että se on numero 8, MUTTA siinä on kaksi johtoa ja alempi numero 9 kolme johtoa.
minusta se alempi on se tunnistin
öljynpainetunnistimelle tulee aina kolme johtoa.
Onko näin vai voiko kuva valehdella?F11 523i
Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d
Comment
-
Originally posted by Tupelex View PostMiten tuossa n43b20 tuo öljynpainetunnistin, realoem näyttää että se on numero 8, MUTTA siinä on kaksi johtoa ja alempi numero 9 kolme johtoa.
minusta se alempi on se tunnistin
öljynpainetunnistimelle tulee aina kolme johtoa.
Onko näin vai voiko kuva valehdella?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Osa 8 on öljynpaineanturi, osa 9 vedenlämpötila-anturi.
Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
Comment