335i N54 kysymyksiä
Collapse
X
-
https://www.driftshop.com/hks-sqv-bl...135i-335i.html Siitä ostoskoriin. Edullinen "plug & play" kitti aidolla HKS dumpilla. Single Dump Kit. Itsellä tämä ja homma toimii.
-
Ihan huonekalu muovitulppa hattu esim tälläinenhttps://pro-hewa.fi/tuote/kumitulppa...s-29mm-harmaa/ ja klemari, toimii.Last edited by MikeDry; 21-07-2023, 20:52.
Leave a comment:
-
Ahtoputki poksahti rikki nii pitäis uus saada. Mistä järkevin setti suht nopeel aikataululla? Jos tilaa ahtoputken missä dumppi nii millä ootte tukkinu imuputkiin jäävät bybas venttiilin reijät?
Leave a comment:
-
Liittimiä ei oikein saa väärin. Ne on yhdessä suojaputkessa molemmat ja vain liittimelle menevä suojaputki on omassa parin sentin putken päässä on liitin ja sillätavalla mitoitettu että jos ne haluaa toisinpäin laittaa niin joutuu irroittamaan suojaputkessa ja liittimen väliset tukipalikat että riittää johdot eri paikkoihin. Mutta ei ole kokeiltu vaihtaa liittimiä ristiin. Kokeillaan miten se vaikuttaa.
Ja koitettu uudella nokan anturilla, ei vaikutusta.
Lisäksi kun se vika toisiaan vaihtaa nokkaa kun nollaa adaptaatiot.
Anturi vikaa kyllä alettu epäilemään ja sitä että voisiko kampiakselin anturi tämänkaltaista vaivaa aiheuttaa, kun nollaamalla vika vaihtaa paikkaa.
Liittimien vaihto koitettu juuri, käynti muuttui heti huomattavasti huonommaksi tyhjäkäynnillä ja heti kun koskee kaasuun niin vika päällä. Joten voi päätellä että liittimet on oikein päin.
Ja tarkennuksena vielä että tämä vika ei esiinny tyhjäkäynnillä eikä pienillä kierroksilla vaan vaatii aina noin 1500RMP ennenkuin vika tulee ilmi.Last edited by viritteliä; 16-07-2023, 21:21.
Leave a comment:
-
^ Voisiko olla mitenkään mahdollista, että liittimet ristissä ? :think
Tai sitten johtosarjassa vikaa ? Hankautunut johonkin tmvs ?
Leave a comment:
-
N54 vanos ongelma.
Moro.
Osaisiko joku hieman kertoa vinkkejä n54 koneen hieman mystiseen vanos vaivaan. Kyseessä on n54 koneella varustettu F02 740.
Vikakoodien mukaan vika on joko kummankin tai vain toisen nokka-akselin asennosta, tai asentoa ei saavuteta.
Lähtö tilanne on seuraava, kun käynnistää auton niin kylmänä toimii hienosti muutaman kilometrin, sitten alkaa pieni nykiminen noin 1500 RMP jälkeen, joka pahenee mitä lämpöisemmäksi kone tulee ja kun öljyt on noin 90astetta niin vika on kokoajan päällä.
Ja se hieman ihmetyttää kun moottorin adaptaatiot nollaa (protool käytössä) niin ennen nollaamista on vika voi olla vain imunokalla ja nollauksen jlkeen se siirtyy pakonokalle, tai toisinpäin. Kun moottorin valo syttyy niin kone käy limpmodessa ihan hyvin.
kaikki netin syövereistä helposti löydetyt keinot on koitettu, tehtyjä asioita: uudet solenoidit, koitettu välillä puhdistaa vanhoja ja kokeiltu paikalleen, ei vaikutusta. Vanoksen suodattimet vaihdettu. sekä nokka-akselien tiiviste renkaat on vaihdettu, vika on ollut ennen osien vaihtoa ja vaihdoilla ei ole ollut mitään vaikutusta. TiivisteRenkaita kun vaihdettiin niin hieman oli havaittavissa ketjun venymistä, nokat oli ehkä noin 1-2 astetta jäljessä, nyt kohdallaan.
Silmämääräisesti kaikki näytti olevan koneen sisällä kunnossa.
Rupeaa hieman keinot ja ideat loppumaan, osaisiko joku aitaa asian suhteen, kaikki vinkit ja ajatukset on tervetulleita.
Ja pahoittelut että on hieman väärässä paikassa tämä kysymys kun kyseessä on 7srj, tiedän että täällä on n54 moottorin sielunelämästä eniten kokemusta.Last edited by viritteliä; 16-07-2023, 14:39.
Leave a comment:
-
Nimenomaan. Kun kuuntelee N20 moottorin käyntiääntä, tekisi mieli laittaa korvatulpat korviin...
Tuo kutonen käy kuin singeri
Pari kuukautta mennyt fläshistä ja nyt viime vklp jälkeen humppaa / nykii taas... Vklp oli pari eri kuskia, auto sai aika kovaa monoa :think
Tänään resetoin kaikki MHD adaptiot -> kulkee taas kuin pilven päällä...
Ihme homma. Kyllä se on tuo throttle / lambda oscillation, mikä tämän aiheuttaa tietyn ajan puitteissa...
Leave a comment:
-
Kyl sekin venyy… nuorena oli yksi mittarista ruuvattu 316 e30 kopassa ja ketju vaihdettiin… tämä jo 90-luvulla.Originally posted by jr66 View Post"Neloskoneet käy niin rumasti, että hakkaa kettinkin ennen aikojaan kappaleiksi.."
M10:n ketju kesti aika hyvin.
Leave a comment:
-
Jostain muusta syystä neloskoneitten ketjut katkee ,kuin rumasta käynnistä?
veikkaan hennompaa "kiinan" ketjua katkeamisen syyksi.
Ei se nelonenkaan sentään kakspyttysen harrikan kaltaisesti täryytä.
Varminta kumminkin hankkia suora kutonen,niin ei tule mokattua ostoksissa ja ketjut kestää
Last edited by KtKtuned; 05-07-2023, 22:19.
Leave a comment:
-
"Neloskoneet käy niin rumasti, että hakkaa kettinkin ennen aikojaan kappaleiksi.."
M10:n ketju kesti aika hyvin.
Leave a comment:
-
Käsittääkseni 6-syl koneissa kettinki kestää pidempään, koska tasainen käynti. Neloskoneet käy niin rumasti, että hakkaa kettinkin ennen aikojaan kappaleiksi..
Kaikki ketjurempat mitä olen itse tehnyt, on ollu 320i.
Leave a comment:
-
Mulla zetassa ainakin oli ihan priiimassa kunnossa 150tkm ajettuna.
Kun koneen tein viime talvena uusiksi, uusin sen tietysti ja öljypumpun ketjun myös.
Leave a comment:
-
Jos mä oon ymmärtänyt, niin aika ikuinen pitäisi olla, mutta jos vaihtoa suunnittelee, niin mä vaihtaisin kaikki sinne, kun jos senkerran avaa jakopään
Leave a comment:
-
Mikäs on tämän N54:n osalta suositus jakoketjun vaihtovälille? Ja jos sille on suositus, niin mitäs osia silloin olisi hyvä vaihtaa?
Leave a comment:
Leave a comment: