Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    Originally posted by Aslakki View Post
    E39 myyty ja E90 tai E91 hankinnassa. 320d lähinnä ja vuosimallia -06 tai -07. Varmaan kysytty moneen kertaan, mutta kertaus on opintojen äiti. Jossain koneissa on ollut näitä jakopään ongelmia, vm 02/09 nämä on korjattu, mutta entäs nuo -06 -07 vuosimallin koneet, missä konetyypeissä niitä on ollut? Mitä muuta on syytä tarkastaa?
    163 hv version kun ostat niin ei pitäisi olla ongelmia. toisin kuin 177hv versiossa
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • Aslakki
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 359
      • Kuusamo

      Originally posted by Pekka84 View Post
      163 hv version kun ostat niin ei pitäisi olla ongelmia. toisin kuin 177hv versiossa
      Ok, konetyyppi autowikistä M47D20 120kW on näistä se luotettavampi. Tuossa asiaa hieman tutkailin niin 03/2007 on tullut tuo kone N47D20 jossa näitä jakopääongelmia on esiintynyt ilmeisesti ja tuo aikaisempi M47TU2D20 jota on valmistettu 2005-03/2007 on se "luotettavampi". Korjatkaa jos olen väärässä... Onkos tässä M47TU2D20 koneessa vielä imusarjan läppiä? M47TUD20 koneessa oli.
      Last edited by Aslakki; 31-01-2013, 07:47.
      E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

      Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

      Comment

      • Smistik
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1130
        • Kanta-Häme

        Mullon '06 320d manuaalivaihteinen ja läpät oli (nyt poistettu).
        ex E91 320d käsiaskilla
        ex E46 330dat
        japski
        ranu

        ex E30 316i 4d

        Comment

        • Aslakki
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 359
          • Kuusamo

          Juu kyllä läpät löytyy M47TU2D20 koneesta kun tuossa tutkailin asiaa.
          E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

          Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

          Comment

          • kuuuno
            Newbiemmer
            • Jun 2009
            • 12
            • Tampere

            Mietinnän alla olis E91 325D -08 (3.0l) manuaali kohtuu hyvillä varusteilla aj. 190tkm ohjelmoitu 260hv / 600nm.

            Onko huoltojen suhteen mitään oleellista tarkistaa noilla kilometreillä yms..?

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7535
              • Kotona

              Originally posted by kuuuno View Post
              Mietinnän alla olis E91 325D -08 (3.0l) manuaali kohtuu hyvillä varusteilla aj. 190tkm ohjelmoitu 260hv / 600nm.

              Onko huoltojen suhteen mitään oleellista tarkistaa noilla kilometreillä yms..?
              Tämä? http://www.nettiauto.com/bmw/325/5271223 Autoa kun on muuten laitettu niin ihme ettei ole ulkoa m-lookkia tehty...

              Muistat vain ettet osta noilla kilsoilla myyntimielessä eli jos olet vaikkapa kesällä vaihtamassa autoa. Silloin kilsat ovat varmaan jo ylittäneet 200tkm ja silloin bemun myynnistä tulee sietämättömän vaikeaa!
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
              Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
              -

              Comment

              • kuuuno
                Newbiemmer
                • Jun 2009
                • 12
                • Tampere

                Originally posted by Zeta View Post
                Tämä? http://www.nettiauto.com/bmw/325/5271223 Autoa kun on muuten laitettu niin ihme ettei ole ulkoa m-lookkia tehty...

                Muistat vain ettet osta noilla kilsoilla myyntimielessä eli jos olet vaikkapa kesällä vaihtamassa autoa. Silloin kilsat ovat varmaan jo ylittäneet 200tkm ja silloin bemun myynnistä tulee sietämättömän vaikeaa!
                Jep tämähän se on. Tällä hetkellä ilman autoo ja diisseli farkkua tarvis syksylle hommata töiden takia, kilometrejähän tälle on jo syntynyt. Ensviikolla katsomaan kuhan ensin Suomeen ehtii.

                Jos kaupat syntyy niin m-sport lookkia harkintaan!

                Comment

                • exhaust
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 97
                  • Kuopio

                  Kumpiko järkevämpi ostos:
                  E91 320d 11/06 M-sport 200tkm vai
                  E91 325d 5/07 200tkm ,hyvillä varusteilla mm M-sport alusta.

                  Kummastako saa luotettavamman kaverin matka-ajoon?
                  Kestää vielä toiset 200tkm?
                  F10 530d -12

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by exhaust View Post
                    Kumpiko järkevämpi ostos:
                    E91 320d 11/06 M-sport 200tkm vai
                    E91 325d 5/07 200tkm ,hyvillä varusteilla mm M-sport alusta.

                    Kummastako saa luotettavamman kaverin matka-ajoon?
                    Kestää vielä toiset 200tkm?

                    Kyllä paljon saat vaihtaa osaa, jos meinaat 400tkm päästää... Tottakai isompi moottori noista vaihtoehdoista.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • exhaust
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2007
                      • 97
                      • Kuopio

                      Kyllä varmasti osia kuluu loppuun.
                      Lähinnä ajattelin ettei mitään "suurta" esim. kone rikko alkaisi olla jo tuossa 200tkm jälkeen käsillä?
                      Onko tiedossa jo paljona ajettujen vikoja?
                      Tuossa vain on 520tkm ajettu 2,2 dti gm pata eikä ole tarvinnut vielä avata.
                      Last edited by exhaust; 16-02-2013, 11:49.
                      F10 530d -12

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by exhaust View Post
                        Kyllä varmasti osia kuluu loppuun.
                        Lähinnä ajattelin ettei mitään "suurta" esim. kone rikko alkaisi olla jo tuossa 200-400tkm kohdalla käsillä?
                        Onko tiedossa jo paljona ajettujen vikoja?
                        No kyllä ihan mitä vaan isompaa on odotettavissa jo 300-400tkm kilsoilla. Ostat vähän ajetun hyvällä huoltohistorialla olevan, jos tulee paljon kilometrejä. Turbo nyt varmaan ainakin menee, jos ei ole uusittu. Sitten tietysti suuttimet ja pumppu ym. Automaattilaatikko, tai manuaalista kytkin ja vauhtipyörä. Eiköhän se perus kone kestä, mutta muut leviää ympäriltä. Imusarjan läpät poistoon.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          Onko tuo 320d vielä 163hv koneella?
                          Jos on niin kyllä kummassakin vaihtoehdossa kone kestää mutta kaikki muu luultavasti hajoaa 200-400tkm välillä :think

                          Se vaan on tosiasia että nykyautoja ei ole suunniteltu kestämään 400tkm öljynvaihdoilla, w124 diesel Mersu taisi olla viimeinen auto millä tuo onnistui
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Originally posted by Jube View Post
                            Onko tuo 320d vielä 163hv koneella?
                            Jos on niin kyllä kummassakin vaihtoehdossa kone kestää mutta kaikki muu luultavasti hajoaa 200-400tkm välillä :think

                            Se vaan on tosiasia että nykyautoja ei ole suunniteltu kestämään 400tkm öljynvaihdoilla, w124 diesel Mersu taisi olla viimeinen auto millä tuo onnistui

                            Eikös surullisen kuuluisa 177hv tullut vasta 2007 loppuvuodesta, eli faceliftiin. Sillä on hyvä että pääsee 200tkm, mutta sittenhän uudella koneella taas päästelee vaikka kuinka
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • exhaust
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2007
                              • 97
                              • Kuopio

                              Laukeaako molemmista 320d ja 325d syöttöpumput vai onko näissä vielä erikseen siirtopumppu?

                              320d taitaa syödä noilla longlife öljyn vaihto väleillä turboja melko tiuhaan?
                              Saattaa olla jo 120tkm ajetussa vaihdettu, parissa sadassa toinen.

                              Onko raportoitu 325d turbo vikoja?
                              F10 530d -12

                              Comment

                              • Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7535
                                • Kotona

                                Kun nämä bemun pikkudieselit on mitä on niin eikö olisi järkevämpi ostaa 325/330 bensalla? Ei nekään mahottomia syö ja ei ole ainakaan läppä/turbo yms vikoja :think

                                Sen minkä polttoaineen hinnoissa häviää, saa säästyneissä korjauksissa takaisin
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                                Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                                -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎