Siis kumpi noista jousista on siis "jäykempi" kun itse elin siinä uskossa että H&R jouset on olleet se kovempi vaihtoehto ja eibach pehmeämpi. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x alustan päivitystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Romppis View PostSiis kumpi noista jousista on siis "jäykempi" kun itse elin siinä uskossa että H&R jouset on olleet se kovempi vaihtoehto ja eibach pehmeämpi. :think
vai meniko mettään?Last edited by JTS-Mobile; 02-05-2017, 21:36.Minun BMW tallissa vuosien saatossa:
AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A
MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT
Comment
-
-
H&R "epämukavampi" näin olen käsittänyt, mutta itsellä ei noista ole kokemusta niin en sen enempää kommentoi. Eibach ProKit oman kokemuksen mukaan soppeli ja kokemusta neljässä eri bemarissa M-sport iskareitten kanssa. Vakioiskarithan on kai vähän löysemmät niin niitten kanssa varmaan vielä "mukavampi". Kai noissa kuitenkin vaikuttaa koko alustan kunto ja iskarienkin tyyppi....e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
Originally posted by juha77 View PostH&R "epämukavampi" näin olen käsittänyt, mutta itsellä ei noista ole kokemusta niin en sen enempää kommentoi. Eibach ProKit oman kokemuksen mukaan soppeli ja kokemusta neljässä eri bemarissa M-sport iskareitten kanssa. Vakioiskarithan on kai vähän löysemmät niin niitten kanssa varmaan vielä "mukavampi". Kai noissa kuitenkin vaikuttaa koko alustan kunto ja iskarienkin tyyppi....
Lueskelin että täällä http://forums.btcf.fi/forum/showthre...160204&page=88
nimimerkillä jussis3 kertoo että hänellä alla H&R madallus jouset juuri vakio iskareilla ja sanoo että paikat irtoaa hampaista töyssyyn ajettaessa, joten taitaa olla noi H&R iskarit melko kovat siinä tapauksessa???? En tiedä alkaa konstit loppumaan, olisko sittenkin vakio jouset ja vakio iskarit paras valinta?
Kovasti kehuttu myös jousista eibach ja iskarit Koni sport, mutta onko kuinka kova yhdistelmä?Last edited by JTS-Mobile; 03-05-2017, 22:26.Minun BMW tallissa vuosien saatossa:
AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A
MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT
Comment
-
-
Eikai tuohon ole oikeaa vastausta olemassa ja jokaisella on omat preferenssinsä, mutta silloin kun iskarit on kunnossa niin aivan 100 varmasti H&R jouset on pehmeämmät ja kaikella tavalla "mukavammat" kuin vakio M-Sport jouset. Omasta mielestäni M-Sport jousi on pintajousitukseltaan kovin mitä E9x koriin on saanut.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Ennenkin tämän kertonut mutta samat kokemukset noista H&R jousista, ei ainakaan vakioiskareilla toimineet E91:ssä. Pompotti, pohjasi ja löi ikävästi sormille kuopissa pamauksen kanssa. Taakse kun laittoi ne n. 1 cm korottavat huonon tien kumit, niin parani jonkin verran sekä stance että ajettavuus. Toisilla iskareilla olis voineet olla paremmat, mutta tämän perusteella valitsisin ehkä Eibachit jotka pelitti E46:ssa tosi hyvin.
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostEnnenkin tämän kertonut mutta samat kokemukset noista H&R jousista, ei ainakaan vakioiskareilla toimineet E91:ssä. Pompotti, pohjasi ja löi ikävästi sormille kuopissa pamauksen kanssa. Taakse kun laittoi ne n. 1 cm korottavat huonon tien kumit, niin parani jonkin verran sekä stance että ajettavuus. Toisilla iskareilla olis voineet olla paremmat, mutta tämän perusteella valitsisin ehkä Eibachit jotka pelitti E46:ssa tosi hyvin.
Omassa E93 m-sportit vaihtui Eibacheihin ja on hyvät. -Pintakovuus hävisi, mutta on jämäkät.
Stancen takia takana poor road -palikat.
H&R ei omakohtaista kokemusta
JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostEnnenkin tämän kertonut mutta samat kokemukset noista H&R jousista, ei ainakaan vakioiskareilla toimineet E91:ssä. Pompotti, pohjasi ja löi ikävästi sormille kuopissa pamauksen kanssa. Taakse kun laittoi ne n. 1 cm korottavat huonon tien kumit, niin parani jonkin verran sekä stance että ajettavuus. Toisilla iskareilla olis voineet olla paremmat, mutta tämän perusteella valitsisin ehkä Eibachit jotka pelitti E46:ssa tosi hyvin.
Supa juuri kertoi kuinka niissä tulee ongelmaksi lyhyt joustovara:
Uskoisin, että se oli pääsyy, onhan H&R melko pehmeä pinnastaan joten antaa joustaa ennenkuin tulee progressiivisesti vastaan.
Toinen asia mitä tulee mieleen on ajomäärä, semmoiset 200 ajetut vakioiskarit on ihmeissään kun joustokohta muuttuu alemmas ja lisääntynyt paine iskarissa syö ne loppuun aika nopeasti. Ottaen vielä huomioon, että nelivedossa iskari on mallia "perus" eli ei lyhyempi M-Sport.
edit: ei niissä jousissa niin kamalia eroja ole kuin mitä täällä annetaan ymmärtää. Itselläni on ollut K.A.W.ia, Eibachia, H&R, M-Sportia. Enemmän se on iskareista (ja niiden kunnosta) kiinni millainen lopullisesta tuntumasta tulee.Last edited by Dualfun; 03-05-2017, 10:36.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostJoo tuo on varmasti totta, kuullostaa järkeenkäypältä. Iskareita epäilinkin suurimmaksi syypääksi, mutta auto vaihtui ennen niitä. Tuosta lyhyemmästä joustovarasta en tiennytkään, hyvää infoa sille joka suunnittelee nelivedon madaltamista.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOn kunnossa. Ulkomaan foorumeilta löytyy vaikka kuinka paljon juttua.
Osat matkalla vasta. Päivittelen tilannetta kun saan alle
Lyhentäminen ei ole ehkä optimaalisin ratkaisu koska kumit on suuniteltu progressiivisiksi.
Pehmeästä päästä leikkaaminen ei auta mitään ja kovan pään lyhentäminen tekee vaan progressiivisuudesta yhä jyrkempää.Last edited by aku1979; 04-05-2017, 07:24.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostTiedätkö mitkä kumit E91 330xd koni sport + h&r sport komboon kannattaisi laittaa? E36 M3 eteen ja Z4 taakse? Muut kamat on vakiota, mutta uutta...pitäiskö vaihtaa muutakin?
Mutta sittenhän sen näkee- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Tilatut osat tuli eilen ja tuli ruuvattua alle.
Eli taakse ns. huonon tien adapterit jousen päälle. Tämän paksuus 6mm mutta koska jousi on huomattavasti lähempänä tukivarren sisä kuin ulkopäätä niin vipukertoimella tuntuu renkaassa noin 10mm nostona.
Samalla meni taakse Z4 pohjauskumit.
Eteen laitoin E30 jousilautasen + 9mm jousikumin. Mittailin että tämäkin nostaa noin 10mm.
E30 jousi on halkaisijaltaan 1-2mm pienempi joten jousi ei istu ihan yhtä tiiviisti kumissa kuin alkuperäisellä mutta kuitenkin ihan turvallisesti.
Eteen meni E36 M3 pohjauskumit. Tämä oli vain muutaman millin lyhyempi kuin lyhentämäni alkuperäinen kumi mutta tuntui käsissä selkeästi pehmeämmältä itseasiassa.
Kuvittelin aluksi että olisi jäykempi mutta tämä tuntuikin ihan hyvältä.
Tällä setillä tuli oikein passeli omaan makuun ja ajettavuus parani huomattavasti
- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Nyt on topicin neuvojen saattelemana ostettu BC-Racingin BR e91:sen alla
Autosta tuli tosi jämäkkä ajaa, mutta ajomukavuus kuitenkin säilyi kiitettävällä tasolla. Jäykkyydensäätö toimii myös loistavasti, tällä hetkellä edessä 8 naksua ja takana 12 (1 löysin, 30 jäykin). Alustasta saa kyllä todella jäykän jos niin haluais.
Korkeus joka kulmassa ~33cm navasta kaareen mitattuna ja paljon ois varaa vielä tiputtaa, mutta katsastamista ajatellen pidän tuossa. Tuolla mitallahan ei pitäis tulla ongelmia leimaa ajatellen? :think
Comment
-
Comment