onko pyöränkulmat tarkistettu? Kuinka paljon ajettu? Itselläni olivat noin 100tkm ajon jälkeen kulmat pahasti pielessä ja parani kulku huomattavasti hankkiduttuani eroon vääristä kulmista ja runflateista. Takana kuitenkin 255/35/18...
Mitkä renkaat? onko runflatit?
140tkm ajettu ja 225/40/18 ja ei ole runflatit.
Kulmat menee ens maanantaina tarkistukseen ja Koni fsd iskarit on liipaisimen alla. Joka tapauksessa noista Konin keltasista haluan eroon ,ne on kivirekeen sopivat. Tänään viimeksi ajoin niitten kanssa nimismiehenkiharoille ja kiittelin mielessäni bemarin rungon kestävyyttä
Löysimmällä asetuksella vastaavat about 30% kiristettyjä vastaavia ex. cossusierrassa ahvenistolle mennessä. Ja jouset samat Eibach pro. Ei voi kuin ihmetellä noitten Konin keltasten säätöaluetta ,ei kaikki ole just lähdös nyyrbuuringille ajelemaan täysillä.
Jousia en vaihda ainakaan heti. Eibachin pro +Koni fsd on kumminkin kehuttu ihan kelpo yhdistelmäksi ja niitä myydään settinä ainakin ulkomailla.
Juuri tuon setin asensin. Vaatii tietty jousipuristimet jne. E91 oli kyllä helppo vaihtaa kun alapäästä ei tarvinnu irrottaa mitään osaa. Senkun ylhäältä pultit auki, painaa tolppaa alas ja taittaa ulos.
Takapäähän nuo ei tietenkään käy takapään jousienkin vaihto on nopea ja helppo homma.
No eipä tosiaankaan nyt kun vaivautuu katsomaan mitä siellä on.
Autona on tuo sigun E91 ja alustana ihan se vakioin, eli aika korkealla ja mukavasti mennään.
Ajattelin ensiavuksi tuohon vetelyyteen Eibachin Pro-Kittiä. Ja saahan sillä samalla vähän alaspäinkin autoa. Eibachin luettelosta kun katsoo niin tähän menee samat jouset kuin E91 330xd:hen. Akselipainot ovat taulukossa myös samat mutta outona juttuna on että kun 335xi tippuu noilla jousilla 20/10, 330xd tippuukin samoilla jousilla 30/25. Mistäköhän tämä mahtaa johtua?
Autona on tuo sigun E91 ja alustana ihan se vakioin, eli aika korkealla ja mukavasti mennään.
Ajattelin ensiavuksi tuohon vetelyyteen Eibachin Pro-Kittiä. Ja saahan sillä samalla vähän alaspäinkin autoa. Eibachin luettelosta kun katsoo niin tähän menee samat jouset kuin E91 330xd:hen. Akselipainot ovat taulukossa myös samat mutta outona juttuna on että kun 335xi tippuu noilla jousilla 20/10, 330xd tippuukin samoilla jousilla 30/25. Mistäköhän tämä mahtaa johtua?
Olisko vastaus niinkin yksinkertainen, että XD:ssä on korkeampi vakioalusta kuin Xi:ssä? Minä kyllä olisin muistellut, että ylipäätään nelivedoissa oli korkeampi alusta.
Olisko vastaus niinkin yksinkertainen, että XD:ssä on korkeampi vakioalusta kuin Xi:ssä? Minä kyllä olisin muistellut, että ylipäätään nelivedoissa oli korkeampi alusta.
Niin tietysti, olinpas tyhmä. Eli XD:ssä vakiona pidemmät jouset.
Jatkan vielä sen verran että kun 330xd:n ja 335xi:n jousituksen osat näyttävät realoem:n mukaan olevan jousia lukuunottamatta täsmälleen samat, voisi kuvitella, että tuon Eibach Pro-Kitin asennuksen jälkeen autot istuisivat täsmälleen yhtä korkealla.
Tällähän ei sinänsä ole mitään tekemistä minkään kanssa. Hankala vain löytää E91 335xi:stä kuvia, joissa on pelkkä Eibachin pro-kit alla
Jatkan vielä sen verran että kun 330xd:n ja 335xi:n jousituksen osat näyttävät realoem:n mukaan olevan jousia lukuunottamatta täsmälleen samat, voisi kuvitella, että tuon Eibach Pro-Kitin asennuksen jälkeen autot istuisivat täsmälleen yhtä korkealla.
Jos näin on, niin kyllä. Ellei nyt aleta pilkkua nussimaan ja vertaamaan moottorien painoeroja (keulamassa).
Kannattaiskohan noi madaltavat jousilautaset vaihtaa samalla eteen jos vaihtaa vakioiskareille Eibachin Pro-Kitin? Tuollainen etupään 5-10mm laskeminen takapäähän verrattuna ei taida vielä korjata keulimisen tilannetta?
Ja onko jotain muuta mitä sinne kannattaa vaihtaa samalla jos tarkoituksena on ajaa noilla kilkkeillä nyt niin kauan kuin ne kestävät?
Kannattaiskohan noi madaltavat jousilautaset vaihtaa samalla eteen jos vaihtaa vakioiskareille Eibachin Pro-Kitin? Tuollainen etupään 5-10mm laskeminen takapäähän verrattuna ei taida vielä korjata keulimisen tilannetta?
Ja onko jotain muuta mitä sinne kannattaa vaihtaa samalla jos tarkoituksena on ajaa noilla kilkkeillä nyt niin kauan kuin ne kestävät?
Kyl se ainakin itellä keulimisen poisti. Kun perä toisaalta nousi (M-sport).
Eli tuolla Eibachin Pro-Kitillä saisi 5-10mm keulimista pois ja jousilautasilla 10-20mm. Mahtaako mennä överiksi jos tulee tuo täydet 30mm keulan laskua perään verrattuna?
Eli tuolla Eibachin Pro-Kitillä saisi 5-10mm keulimista pois ja jousilautasilla 10-20mm. Mahtaako mennä överiksi jos tulee tuo täydet 30mm keulan laskua perään verrattuna?
Täytyy varmaan käydä vähän mittailemassa.
Tee vaan toinen eka. Ei niitä molempia tarvii kerralla laittaa. Jos alusta pitää ylipäätään vaihtaa, niin vaihda sit se ja jos näyttää että keulaa pitäis vielä laskea, niin laitat sit ne jousilautaset. Se jousilautas homma ei paljoo maksa eikä vaadi. Ainakin itellä taitais pro-kitin kanssa tulla kasari-lookki, jos laittas jousilautaset viel. Takaa melkein pitäis nyt pudottaa.
Comment