Ei oikein millään jousisetillä näitä saa tasapainoon niin että perä ei olisi suhteessa alempana kuin keula (tai ainakaan itse aikanaan hankkiessani en löytänyt sopivaa settiä), mutta itse laitoin Eibcahin Pro Kitin (lienee sama kuin Eibachin Sportline?) 30-25 jouset ja bmw:n orkkis poor road kitin, eli taakse tuli sellaiset 5-10mm paksut muoviprikat/holkit jousien alle perää korottamaan. Ainakin omasta mielestä alusta on nyt juuri sopivalla korkeudella ja auto ei enää keuli ja hieman matalampi on kuin M-Sport. Toki sopiva korkeus on jokaisen silmässä, mutta mitään linttaa ei tänne pohjoisen teille voi laittaa ja sitten toisaalta mitä enempi madallusta myös sitä kovemmat jouset on.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x alustan päivitystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sportline on tuosta pro kitistä pykälää matalampi, ainakin ex e39:ssä tykkäsin niistä kovasti. Napa-kaari mitta sais olla edessä 320-330mm ja takana 330-340mm niin olisi omaan silmään hyvä. Sopivia saa ehdotellaMB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Onko kukaan törmännyt seuraavaan ongelmaan? Eli asensin jo viime kesänä H&R jouset 40/20mm, omaan 335d e91:n vakio alustaan. Moitin jo aluksi, että keula jäi hieman ylemmäs ja silti keula erittäin jäykkä verrattuna peräpäähän. Nyt ajattelin korjata etupään keulimista Supersportin madalluslautasilla, eikä korkeus muuttunut nimeksikään. Tajusin sitten että etupumput makaavat jo pelkkien madallujousien jälkeenkin pohjaanlyöntikumeja vasten. Miten voi olla mahdollista? Olisiko väärät pohjaanlyöntikumit vai m-sport kumit vakioiden tilalle?
Comment
-
-
On kyllä hyvin harvinaista, että perinteisillä tolpilla ja madallusjousilla menee keula alemmas kuin perä. Näinhän se on jo tehtaalta, sillä jos korilinjaa katsoo se on suorassa. Jos keula on alempana on auto aina sivuprofiililtaan etukenossa, tai sitten ollaan menossa rääkreisinkiä harrastamaan.
Edit: Siis yleisesti, ylempään en osaa ottaa kantaa suoranaisesti. Oudolle kuulostaa että noin miedolla madalluksella oltaisiin pohjaanlyöntikumeissa jo. Sekin taitaa olla niitä x-drive juttuja enemmänkin, niinkuin täällä on ollut puhetta.Last edited by Dualfun; 19-06-2017, 14:59.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Ei tullut vastausta http://www.cartuningpoint.de ltä mutta laitoin alusta tilaukseen. Nyt odotellaan laskua. Ilmeisesti kuitenkin kyseessä ihan luotettava jälleenmyyjä?E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Tuohon nelivetoon tuntuu löytyvän niin huonosti jousia ja eri seteistä hyviä kokemuksia, että ajattelin laittaa eibachin pro kit setin alle. En kuitenkaan haluaisi madaltaa autoa, vaan pitää nykyisen korkeuden.
Olen tutkinut noita poor road package- palikoita ja tulkinnan mukaan näyttäis että taakse pystyy laittamaan suoraan tuon 33536769473.
Kysymys kuuluukin etupään osalta onko siihen olemassa sopivaa?
Löysin tuon takapään vertaamalla tavalliseen kaksvetoseen ja niissä on samat osanumerot, mutta etupäässä onkin eri numerot. Eli onko nuo 31336775097 ja 31336760943/31306775098 erilaiset, jolloin tuota kaksvetosen 31306779671 ei pystyis laittaan nelikkoon?E91 320 XdA -09 + AjTech softa
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostRohkenen pitää aiemman kantani, varsinkin kun mittaustulokset siitä myös kielivät.
Etupää pitäisi olla aina takapäätä korkeampi vakiomitoissaan, jos ei niin ole tulee myös esteettisesti se vaikutelma sivuprofiilista että perä on korkeammalla, kuten sinun kuvassasi monivedolle.
Veikkaan edelleen, että edessä on vaihtuneet jouset, jousi on katki tai jousilautaset on vaihdettu madaltaviin. Takapää näyttää omaan silmään aika tarkkaan vakiokorkuiselle.
Vakiomitoista en valittavasti osaa sanoa varmaksi, mutta uskoisin etupään olevan 360mm+. (se on ihan oikeasti vakiona korkea!)
Tuli äsken tilattua BC racingin coilit ja vakio jousipainot on edessä: 6kg ja takana: 12kg - Nelikkoon ei ollut saatavilla extreme droppia kun etupäässä on V jouset?
Olikos kellään muulla nelikkokuskilla kokemuksia BC alustasta ?
(Kuvia.. miten matalalle saa)
Oman auton specsit: 2008 pre-faeclift, 335ix E91, aj. 152tkm
Comment
-
-
Mukavampaa alustaa M-sportin tilalle Eibach Prokit
E91 330d LCI 2009 M-Sport 164tkm ajettuna ja alla mitä luultavammin vielä alkuperäinen alusta. Renkaat kokoa 225/40/18.
Siltojen poikittaiset liikuntasaumat jysähtää sen varta pahasti ja vaimo mulkoilee takapenkiltä että pitäisi päivittää alustaa astetta mukavampaan suuntaan..
Mitäs mieltä olette tulisiko vaihtaa ensisijaisesti jouset vai iskarit jos haluaa mukavuutta?
Tilasin jo Eibachin Prokitin jouset 30-25mm madalluksella ja rupesin tässä miettimään että olisiko ne iskarit sittenkin pitänyt vaihtaa vaikka vakio Sachseihin ja jättää M-Sport jouset alle?? Tai sitten laittaa nuo Eibachin Prokit jouset ja ottaa vakio Sachsit?
Mitä suosittelisitte pienelle budjetille. Jousethan kestää pidempään kuin iskarit ja tuntuu tyhmältä vaihtaa jouset nyt mutta kun Iskarit ovat kunnossa katsastuspapereiden valossa.Last edited by JarnoE36; 22-07-2017, 14:56.Jarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
Comment
-
-
Originally posted by JarnoE36 View PostIskarit ovat kunnossa katsastuspapereiden valossa.
Ensisijaisesti jouset ja iskarit vaihtoon jos ei mukavuutta tule tarpeeksi niin vannetta pienemmäksi jolloin renkaan profiili kasvaa.Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
-
Originally posted by Järppä View PostSorry mutta testi ei kerro juuri mitään iskareiden kunnosta. Palautumaton iskari menee läpi testistä.
Ensisijaisesti jouset ja iskarit vaihtoon jos ei mukavuutta tule tarpeeksi niin vannetta pienemmäksi jolloin renkaan profiili kasvaa.G21 330e xDrive M-sport
Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d
Uudenmaan Moottorioptimointi
+358407496923
Comment
-
-
Originally posted by Atom View PostKyllä se kertoo jos iskari on täysin kuollut.
Tuumin vain että jos haluaa pitää auton kohtuu madalluksella niin miten saada mukavin kyyti? Eibach Prokit +Koni Fsd tuntuu olevan toimiva mitä lukee postailuja tai sitten M-Sporting jouset +Koni Fsd. Hinta vaan menee niin hemmetin ylös..
Anyway Eibach Prokit tilattu. Tuumin vaan että jos mukavuutta haluaa niin riittääkö jousten vaihto vai pitääkö vaihtaa myös iskarit??o, nähtäväksi jää. Ei vain olisi aikaa ropata itse saati rahallisestikaan kokeilla eri settejä. Tulisikohan vaarallisen yliohjaava jos kokeilee takana normi Sacseja Eibachin sarjan kanssa ja jättää M-sportin iskarit eteen uusien Eibachin Prokittiläisten jousien kanssa.
20v sitten oli hauska räplätä autoja vaikka kerrostalon parkkiksella jousisarjoja vaihtaen mutta nyt kun 1kk ja 4v tytöt niin pikkusen haittaa harrastetoimintaaLast edited by JarnoE36; 22-07-2017, 20:46.Jarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
Comment
-
-
Itsehän myös pohdiskellut omaan e91:een tuota eibach:n pro-kittiä. :think Josko se olisi toimiva vakio pumppujen kans noin niinku ihan puhtaaseen käyttöautoon, jolla myös talouden parempi puolisko ajaa. :think
Onko kuinka kokemuksia miten paljon se nyt todellisuudessa madaltaa? :think Yrittäny lueskella ja aika moni jakosia tarinoita löytyy. Riippuu tietysti painostakin.- Käyttöauto Bmw Service -
NSC Motorsport
Nykyiset:
- 318d -16 B47d20 Mineralweiss
- 316ti -98 M43b16 Alpinweiss
- 328i -99 M52b28 Cosmosswartz Metallic "Drifter project"
Ex:
- 525i -09 N53b30 Monacoblau Metallic
- 523i -96 M52b25 Calypsorot Metallic
- 318i -08 N43b20 Montegoblau Metallic
- 320i -02 M54b22 JapanRot
- 316i -95 M43b16 Alpinweiss
- 316i -89 M40b16 Citroen KJA
Comment
-
-
Vuoden verran kohta ollut Pro-kit paikallaan ja omaan silmään auton korkeus on oikein passeli, hiukan matalampi kuin m-sport mutta ei mikään teinilintta... auto ei enää "kaadu alle" eli kallistele tiukoissa mutkissa kuten vakiojousilla vaikka vauhtia olisi reippaamminkin. Omaan makuun hitusen pintakova, mutta tyytyväinen olen ollut. Hiukan ajokorkeus tippui ajanmyötä, aluksi se tosiaan näytti turhan korkealta mutta muutama tuhat km ja sen jälkeen ollut oikein hyvä. Ja tosiaan vakioiskarit paikallaan.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by JarnoE36 View PostAika lailla joka tapauksessa ovat iskarit ok kunnossa kun ei pitkissä motaripompuissa jää pomppimaan ja saa aika hyvää vauhtia ajaa ja auto kulkee kokolailla viivasuoraan.
Tuumin vain että jos haluaa pitää auton kohtuu madalluksella niin miten saada mukavin kyyti? Eibach Prokit +Koni Fsd tuntuu olevan toimiva mitä lukee postailuja tai sitten M-Sporting jouset +Koni Fsd. Hinta vaan menee niin hemmetin ylös..
Anyway Eibach Prokit tilattu. Tuumin vaan että jos mukavuutta haluaa niin riittääkö jousten vaihto vai pitääkö vaihtaa myös iskarit??o, nähtäväksi jää. Ei vain olisi aikaa ropata itse saati rahallisestikaan kokeilla eri settejä. Tulisikohan vaarallisen yliohjaava jos kokeilee takana normi Sacseja Eibachin sarjan kanssa ja jättää M-sportin iskarit eteen uusien Eibachin Prokittiläisten jousien kanssa.
20v sitten oli hauska räplätä autoja vaikka kerrostalon parkkiksella jousisarjoja vaihtaen mutta nyt kun 1kk ja 4v tytöt niin pikkusen haittaa harrastetoimintaae90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
alustaa
onko kukaan kokeillu seraavaa?
itsellä siis vakio alustalla oleva 325D ja alustan päivitys edessä, niin tekisi näin.
kun perältä korkeus omaan makuun nyt jo tarpeeksi matala niin jättäisi taakse Vakio sachs iskarit ja vakio jouset, mutta laittaisi eteen M-Sport iskarit ja M-Sport jouset.
Tämä M sarjahan siis pitäisi tietojeni mukaan olla vakioon nähden noin 20mm matalampi
joten tällä kikkailulla saisi myös autoa hieman paremmin tasapainoon.
:think ... ainakin periaatteessa
M-Sporttina iskarit ostettu joka nurkkaan niin eipähän jää vaimennus jousto erojaLast edited by Elit69; 03-08-2017, 14:56.
Comment
-
Comment