Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sonikk
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 1664
    • Kerava

    Originally posted by aku1979 View Post
    Ajelin eilen pitkää kaartuvaa ja epätasaista ramppia n. 80km/h, kun töyssyssä perä muljahti ikävästi jousen ollessa yläasennossa. Hieman säikäytti. Mikähän siellä antoi periksi, joku pusla tiensä päässä?
    Lahdentieltä etelään päin kehä 1 itään?

    Ei sieltä välttämättä mitään pettänyt, jos ulosjousto vaan kävi tapissa? Tuossa rampissa ainakin on paha heitto siinä vauhdissa.

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      Originally posted by sonikk View Post
      Lahdentieltä etelään päin kehä 1 itään?

      Ei sieltä välttämättä mitään pettänyt, jos ulosjousto vaan kävi tapissa? Tuossa rampissa ainakin on paha heitto siinä vauhdissa.
      Just se! Voiko tuohon osaan alustassa tehdä parannuksia, ettei noin kävisi? Oli kyllä auto aika täyteen lastattukin.

      Comment

      • sonikk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 1664
        • Kerava

        Eipä tuohon taida muu auttaa kuin jäykemmän ulosjouston iskarit. Tai sitten ajat sieltä oikeasta reunasta ja hitaammin.

        Olikos sulla jo ne huonon tien kumit siellä takana? Nekin auttaa vähentämään pompotusta kun takapää ei pohjaa niin helposti.
        Last edited by sonikk; 09-05-2017, 09:39.

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          Originally posted by sonikk View Post
          Eipä tuohon taida muu auttaa kuin jäykemmän ulosjouston iskarit. Tai sitten ajat sieltä oikeasta reunasta ja hitaammin.

          Olikos sulla jo ne huonon tien kumit siellä takana? Nekin auttaa vähentämään pompotusta kun takapää ei pohjaa niin helposti.
          On mulla ne lätyskät, mut tuntui lähinnä kovalta muovilta.

          Comment

          • herkk00
            Newbiemmer
            • Apr 2015
            • 3
            • EP

            Noniin hylsy tuli omaan autoon katsastuksessa ja tarttisi uudet iskarit & jouset. Auto e91 325D vm. 2008.

            Auto on päivittäisessä käytössä (n.30tkm vuosi) ja etsin sporttialustan tilalle vaihtoehtoa järkevään rahaan. Saa olla sporttinen alusta n.30mm madalluksella, kivirekeä en halua. Renkaina 225/40/18 sekä 255/35/18.

            - Sachs Super touring + Jotkut madallusjouset
            - Bilstein Pro kit (Eibach jouset ja B6 iskarit)
            - Koni FSD ja jotkut madallusjouset

            Minkälaisia kokonaisuuksia foorumilaiset ovat suosineet viimeaikoina, kun auton käyttö on jokapäiväistä? Onko jokin noista seteistä ylivoimaisen "hyvä", vai onko jokin muu kokonaisuus vielä, mikä on jäänyt huomaamatta?

            Comment

            • JTS-Mobile
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 38
              • Tervakoski

              Originally posted by herkk00 View Post
              Noniin hylsy tuli omaan autoon katsastuksessa ja tarttisi uudet iskarit & jouset. Auto e91 325D vm. 2008.

              Auto on päivittäisessä käytössä (n.30tkm vuosi) ja etsin sporttialustan tilalle vaihtoehtoa järkevään rahaan. Saa olla sporttinen alusta n.30mm madalluksella, kivirekeä en halua. Renkaina 225/40/18 sekä 255/35/18.

              - Sachs Super touring + Jotkut madallusjouset
              - Bilstein Pro kit (Eibach jouset ja B6 iskarit)
              - Koni FSD ja jotkut madallusjouset

              Minkälaisia kokonaisuuksia foorumilaiset ovat suosineet viimeaikoina, kun auton käyttö on jokapäiväistä? Onko jokin noista seteistä ylivoimaisen "hyvä", vai onko jokin muu kokonaisuus vielä, mikä on jäänyt huomaamatta?

              Itse pähkäilin saman asian kanssa juuri, kunnes sain foorumilaisilta tuke valintaan ( täällä hieman asiasta - http://www.btcf.fi/forum/showthread....54#post3890854 ) itsellä kun tulee noin 60tkm vuodessa ja haluaisin mukavan mutten lullaa alustaa joka toimisi mutkateillä ja mukulakivillä. Päädyin tilaamaan juuri Pro-Kit jouset ja vakio iskarit, samalla laitetaan alustaan muut kuluvat osat uutta joten mielen kiinnolla odotan millainen tulee ajoltaan kun auto menee ensi ma-ti pajalle laitettavaksi.
              Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

              AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

              MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                Originally posted by herkk00 View Post
                Noniin hylsy tuli omaan autoon katsastuksessa ja tarttisi uudet iskarit & jouset. Auto e91 325D vm. 2008.

                Auto on päivittäisessä käytössä (n.30tkm vuosi) ja etsin sporttialustan tilalle vaihtoehtoa järkevään rahaan. Saa olla sporttinen alusta n.30mm madalluksella, kivirekeä en halua. Renkaina 225/40/18 sekä 255/35/18.

                - Sachs Super touring + Jotkut madallusjouset
                - Bilstein Pro kit (Eibach jouset ja B6 iskarit)
                - Koni FSD ja jotkut madallusjouset

                Minkälaisia kokonaisuuksia foorumilaiset ovat suosineet viimeaikoina, kun auton käyttö on jokapäiväistä? Onko jokin noista seteistä ylivoimaisen "hyvä", vai onko jokin muu kokonaisuus vielä, mikä on jäänyt huomaamatta?
                Koni sport + madallusjouset...näin saa iskareihin säätömahdollisuuden.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Seuraava steppi 335i xdriven kanssa olisi saada aliohjautuvuutta vähemmäksi. Nyt ei tunnu siltä kuin 3 sarjaisen pitäisi mielestäni tuntua. Saisi kääntyä agressiivisemmin.
                  Jenkkilän puolella ensimmäinen asia tuntuu olevan päivittää taakse paksumpi vakaaja.
                  Vakio on kyllä kieltämättä aikamoinen naru (13mm) ottaen huomiooon kuinka järeä edessä kuitenkin on.
                  Paljon ovat asentaneet M3 vakaajaa (20mm) ja väittävät että käytös muuttuu todella dramaattisesti parempaan suuntaan mutta en ehkä itse halua ottaa riskiä noin paksun kanssa. Voi tulla häiritseviä negatiivisia efektejä.
                  Löysin nyt avosta 15mm alkuperäisvakaajan ja ajattelin kokeilla sitä.

                  Onko muut täällä päivittäneet nelivetoon takavaajia ja millä kokemuksilla?
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • JTS-Mobile
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 38
                    • Tervakoski

                    Nyt alla Eibach Pro + Sasch vakio tolpat sekä muut alustan osat ja hyvältä tuntuu, ei ole pintakova näin nopealla ajosuoritteella mitattuna ja auto toimii kuten kuuluukin.. ajettuna 1 pv ja noin 300km. Toki alusta hakee vielä paikkaansa ja tarkemmat kommentit kun kerennyt ajamaan hieman enemmän ja vaihtamaan alla pyörivät Runflat renkaat tavallisiin.
                    __________________
                    Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

                    AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

                    MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

                    Comment

                    • Samii-
                      BTCF Member
                      • Nov 2006
                      • 679
                      • Klaukkala

                      Mitkä jouset oisi hyvät eteen kun tulee 20 tuumasta alle? Nyt m sport alusta alla ja keulii edestä. :think

                      Comment

                      • bitzer223
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 78
                        • Oulu

                        XDrive aliohjautuvuus

                        Tuon xDriven (320d) aliohjautuvuus häiritsee hieman itseäkin. Itsellä 133tkm ajettu vakioalusta ja aina tuntuu puskevan. Mistä tuota kannattaisi aloittaa?
                        Ajatuksena Eibach Pro-kit ja Koni Str.T tai Sachs yhdistelmä. Tasapainottaako tuo käytöstä vai pitääkö lähteä takavakaajan vaihtoon samalla? Ja ilmeisesti xDrive kaipaa lyhyempiä pohjaanlyöntikumeja kanssa.
                        Minkä verran rengastuksella tässä vaikutusta (Nexen 225/45/17 ja 255/40/17)? Jos eturenkaan runko löysempi niin sehän alkaa vaikuttaa tässä kanssa

                        Comment

                        • reekoon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 3426
                          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                          Elikäs E91 335i LCI alkuperaiset iskarit/jouset alkavat olemaan tiensä päässä. Kysymys kuuluukin, mitä tilalle. Ei ole tarvetta madaltaa, tosin uusilla oem nousee varmaan vähän ylös päin joten joku 20-25mm madallus uudesta oem korkeudesta voisi olla passeli

                          A. Orkkis tolpat jouset
                          B. Orkkist tolpat ja jotkut esim H&R jouset
                          C. Jotkut paremmat OEM vastaavat iskarit ja H&R jouset
                          D. Joku alusta sarja. ei tarvetta monimutkaisille säädöille, Pelkkä korkeus riittää, niin mikä olisi hyvä ja minkä saa leimalle. BC Racing?
                          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                          E36 316i Compact Hellrot

                          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17837
                            • PKS

                            Originally posted by reekoon View Post
                            B. Orkkist tolpat ja jotkut esim H&R jouset
                            C. Jotkut paremmat OEM vastaavat iskarit ja H&R jouset
                            Tällä alueella varmaan olisin itse.

                            Esim. OEM vastaavat Sachs Advantage iskarit (tai jos E91 spekseillä ei saa, niin Super Touring ajanee asian?) ja H&R jouset. Jousia on parikin mallia,aika sekamelska etsiä, kannattaa ehkä H&R kuvastosta katsoa oikea tuotekoodi ja sen perusteella etsiä sopiva ostopaikka.

                            Edit: ilmeisesti tämä 35/20mm = 29187-2
                            Edit2: Tuskin niissä jousissa mitään vikaa on, ellei ole poikki. Menisi varmaan pelkillä iskareillakin, mutta toki jos samalla kiinnostaa kevyt droppi ja hieman progressiivisempi tuntuma niin jousethan siinä samalla vaihtuu. Toki ota huomioon, että uusi iskari ja vakiojousi on varmaan 110% erilainen kuin nykyinen tuntumaltaan.
                            Last edited by Dualfun; 31-05-2017, 10:24.
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36
                            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            Muut talouden vehkeet:
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6709
                              • PK-seutu

                              Originally posted by reekoon View Post
                              Elikäs E91 335i LCI alkuperaiset iskarit/jouset alkavat olemaan tiensä päässä. Kysymys kuuluukin, mitä tilalle. Ei ole tarvetta madaltaa, tosin uusilla oem nousee varmaan vähän ylös päin joten joku 20-25mm madallus uudesta oem korkeudesta voisi olla passeli

                              A. Orkkis tolpat jouset
                              B. Orkkist tolpat ja jotkut esim H&R jouset
                              C. Jotkut paremmat OEM vastaavat iskarit ja H&R jouset
                              D. Joku alusta sarja. ei tarvetta monimutkaisille säädöille, Pelkkä korkeus riittää, niin mikä olisi hyvä ja minkä saa leimalle. BC Racing?
                              Jos kerran sekä jouset että tolpat menossa vaihtoon niin kyllä melkein johonkin tällaseen päätyisin:



                              En nyt tarkastanut tarkkaa mallinumeroa, mutta noin niinkuin ajatuksena. Eli miedolla madalluksella (keula) ja ns. "valmis setti".
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • Dusty
                                Bimmer Rookie
                                • May 2017
                                • 112
                                • Vantaa

                                Ny o uudet pallot alla joilla kokoa 19'' ja nytte sitte keulii aika lailla toi keula. Autona e92 m-sport alustalla. Minkäs tyyppisiä jousia suosittelette laittamaan eteen? Ei tarvi iha tontissa olla. Ja käykö niin että eteen vaan vaihtaisi, vai joutuuko taaksekkin vaihtamaan?
                                Kolhujen oikasut maalaamatta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎