Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soukkadyydd
    Bimmer Rookie
    • Jun 2016
    • 92
    • Seinäjoki

    Originally posted by pyroz View Post
    2 vuoden takuu ei paljoa lämmitä sitä kamalaa tuntumaa ja purku-, asennus- ja säätötöitä kun joudut uusimaan alustan pari kertaa takuun aikana. Soveltuu lähinnä E36 compactin painoisen auton teiniamistelu madaltamiseen. Jätä väliin.
    Mites esim tuossa 600e tuntumassa oleva AP Sportfahrwerke?

    Täältä ja parilta muulta sivulta löytänyt lähinnä kokemuspohjalta annettuja positiivisia kommentteja myös tuosta Ta-technixistä joten en nyt aivan vielä sulje sitä vaihtoehtoa pois.

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Mitkä madallusjouset siinä on? Eikö voisi vain laittaa niille sopivat iskarit sen sijaan, että vaihtaa kaiken? Jos kerran vähän on rahastakin kiinni.

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6709
        • PK-seutu

        Originally posted by soukkadyydd View Post
        Mites esim tuossa 600e tuntumassa oleva AP Sportfahrwerke?

        Täältä ja parilta muulta sivulta löytänyt lähinnä kokemuspohjalta annettuja positiivisia kommentteja myös tuosta Ta-technixistä joten en nyt aivan vielä sulje sitä vaihtoehtoa pois.
        Tuosta AP:n setistä kokemusta itsellä E39 sedanin alla. Oli oikein hyvä. Vähän ehkä turhankin jämäkkä perus penan perstuntumalle varmasti, mutta hintaisekseen oikein hyvä. (korkeussäädettävästä setistä kyse)
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • soukkadyydd
          Bimmer Rookie
          • Jun 2016
          • 92
          • Seinäjoki

          Originally posted by brainsurgery View Post
          Mitkä madallusjouset siinä on? Eikö voisi vain laittaa niille sopivat iskarit sen sijaan, että vaihtaa kaiken? Jos kerran vähän on rahastakin kiinni.
          Eibachin madallusjouset siellä on alla, tarkempaa tietoa niiden mallista ei ole. Toki Eibachin sopivat iskarit olis yks vaihtoehto mutta miinuksena se että korkeus ei välttämättä oo mieluisa sillon jos ei säädettävää saa. Nyt tosiaan siis M-sportin iskarit Eibachin jousilla ja auto on soppelin korkuinen, uusilla iskareilla tosin ryhti varmaan parempi joten ois korkeempikin.

          Originally posted by pyroz View Post
          Tuosta AP:n setistä kokemusta itsellä E39 sedanin alla. Oli oikein hyvä. Vähän ehkä turhankin jämäkkä perus penan perstuntumalle varmasti, mutta hintaisekseen oikein hyvä. (korkeussäädettävästä setistä kyse)
          Joo. Tuota sais ihan tästä läheltä yhdestä liikkeestä paikan päältä 629 euroon. Tuo AP taitaa olla saksalainen, mikä on kyllä hyvä juttu. :think
          Last edited by soukkadyydd; 17-04-2017, 12:48.

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Originally posted by soukkadyydd View Post
            Eibachin madallusjouset siellä on alla, tarkempaa tietoa niiden mallista ei ole. Toki Eibachin sopivat iskarit olis yks vaihtoehto mutta miinuksena se että korkeus ei välttämättä oo mieluisa sillon jos ei säädettävää saa. Nyt tosiaan siis M-sportin iskarit Eibachin jousilla ja auto on soppelin korkuinen, uusilla iskareilla tosin ryhti varmaan parempi joten ois korkeempikin.



            Joo. Tuota sais ihan tästä läheltä yhdestä liikkeestä paikan päältä 629 euroon. Tuo AP taitaa olla saksalainen, mikä on kyllä hyvä juttu. ��
            Mitäs jos noille laittaisi Koni Sportit? Ei välttämättä ole ihan just se korkeus minkä haluaisi mutta varmasti tulisi hyvä ajaa ja myös kestävä setti. En ole kuullut että kukaan olisi haukkunut Eibach + Koni yhdistelmää.

            Comment

            • soukkadyydd
              Bimmer Rookie
              • Jun 2016
              • 92
              • Seinäjoki

              Originally posted by brainsurgery View Post
              Mitäs jos noille laittaisi Koni Sportit? Ei välttämättä ole ihan just se korkeus minkä haluaisi mutta varmasti tulisi hyvä ajaa ja myös kestävä setti. En ole kuullut että kukaan olisi haukkunut Eibach + Koni yhdistelmää.
              Muuten olis passannut hyvin mutta ajokorkeus ei tosiaan ole se mitä haluaisin. Vaikuttaa siltä että kallistun BC-Racingin BR:ään. Vaikuttaa porukka siitä tykkäävän, mutta saa siitäkin kertoa vielä kokemuksia jos löytyy!

              Comment

              • Bmw92
                Bimmer Rookie
                • Mar 2016
                • 147
                • Eteläkarjala

                Originally posted by soukkadyydd View Post
                Muuten olis passannut hyvin mutta ajokorkeus ei tosiaan ole se mitä haluaisin. Vaikuttaa siltä että kallistun BC-Racingin BR:ään. Vaikuttaa porukka siitä tykkäävän, mutta saa siitäkin kertoa vielä kokemuksia jos löytyy!
                Edellisessä kiesissä oli BR ja hyvä oli. Niillähän on vielä 2viikon tyytyväisyystakuukin, vaikka ois ollu autossa alla.
                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                E92 325i
                E39 520i
                E46 316i

                Comment

                • soukkadyydd
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2016
                  • 92
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Bmw92 View Post
                  Edellisessä kiesissä oli BR ja hyvä oli. Niillähän on vielä 2viikon tyytyväisyystakuukin, vaikka ois ollu autossa alla.
                  No niin olin itsekin muistavinani mutten nettisivuilta löytänyt siitä tietoa. Muistan myös sellaisen palvelun heiltä, että jousia pystyi veloituksetta/postikulujen hinnalla vaihtamaan jåykemmiksi/löysemmiksi., mahtaako vielä olla niin?

                  899€ maksaa sarja, en tiedä olisko 50 euron väärtti ottaa nuo suojapussitkin päälle.

                  Myös se kiinnostaa BC:ssä, että siihen saa ilmeisesti hyvin kattavasti varaosia maahantuojalta joten tuohan on teoriassa "ikuinen" patruunat vaihtamalla jos muutaman vuoden jälkeen siihen on tarvetta.
                  Last edited by soukkadyydd; 17-04-2017, 22:20.

                  Comment

                  • Bmw92
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2016
                    • 147
                    • Eteläkarjala

                    Originally posted by soukkadyydd View Post
                    No niin olin itsekin muistavinani mutten nettisivuilta löytänyt siitä tietoa. Muistan myös sellaisen palvelun heiltä, että jousia pystyi veloituksetta/postikulujen hinnalla vaihtamaan jåykemmiksi/löysemmiksi., mahtaako vielä olla niin?

                    899€ maksaa sarja, en tiedä olisko 50 euron väärtti ottaa nuo suojapussitkin päälle.

                    Myös se kiinnostaa BC:ssä, että siihen saa ilmeisesti hyvin kattavasti varaosia maahantuojalta joten tuohan on teoriassa "ikuinen" patruunat vaihtamalla jos muutaman vuoden jälkeen siihen on tarvetta.

                    Joo, mamasanilta tilasin omani. Ensiksi perusversion br:stä jonka käytin auton alla ja totesin ettei madaltanut tarpeeksi, lähetin alustan takaisin ja sain tilalle saman setin extreme droppina. Jousia tosiaan olisi myös voinut veloituksetta vaihtaa. Helppo asentaa ja tehty fiksusti, ei tarvitse esim. Purkaa koko tolppaa pois jos haluaa nostaa tai laskea koska säätö tapahtuu tolpan alapäästä. Esim kw1 piti ottaa kaikki pois. + yläpäässä on pallonivel joten ei tarvitse yläpään laakeria.
                    Last edited by Bmw92; 18-04-2017, 18:26. Reason: Selvennystä
                    E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                    E92 325i
                    E39 520i
                    E46 316i

                    Comment

                    • soukkadyydd
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2016
                      • 92
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Bmw92 View Post
                      Joo, mamasanilta tilasin omani. Ensiksi perusversion br:stä jonka käytin auton alla ja totesin ettei madaltanut tarpeeksi, lähetin alustan takaisin ja sain tilalle saman setin extreme droppina. Jousia tosiaan olisi myös voinut veloituksetta vaihtaa. Helppo asentaa ja tehty fiksusti, ei tarvitse esim. Purkaa koko tolppaa pois jos haluaa nostaa tai laskea koska laski tapahtuu tolpan alapäästä. Esim kw1 piti ottaa kaikki pois. + yläpäässä on pallonivel joten ei tarvitse yläpään laakeria.
                      Aivan, kuulostaa fiksusti suunnitellulta.
                      Eiköhän tuo BR:n tiputus riitä meikäläiselle, tuskin tarvii Extreme Droppia ostaa.

                      Täytyy tässä tehdä pian päätös tuon AP Sportfarwerken ja BC Racingin välillä, katsastus lähestyy
                      Kiitokset kaikille vinkeistä!

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        Originally posted by soukkadyydd View Post
                        Aivan, kuulostaa fiksusti suunnitellulta.
                        Eiköhän tuo BR:n tiputus riitä meikäläiselle, tuskin tarvii Extreme Droppia ostaa.

                        Täytyy tässä tehdä pian päätös tuon AP Sportfarwerken ja BC Racingin välillä, katsastus lähestyy
                        Kiitokset kaikille vinkeistä!
                        Jos ei aio laittaa normaalia halkasijaa pienempää rengasta alle, niin normiversio riittää just ja just. Saa kylläkin ruuvata ihan pohjaan saakka.
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • ^Rikke
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2014
                          • 293
                          • Pieksämäki

                          Täällä heitettiin pääsiäisenä BC:n extreme droppi alle ja monttuun ajaessa kolahtelee välillä ikävästi. Ei pysty oikein paikallistamaan kun tuntuu että välillä edestä ja välillä takaa. Kaikki on käyty läpi ja kiristelty uudelleen.
                          Minkä mukaan tuo koiranluu tulisi säätää että olisi optimiasennossa? Vakaajako siellä kolahtelee?
                          Nyt madallettu noin -5cm lisää msportista.
                          Showroom!
                          BMW e91 325d LCI M-sport -09

                          IG!
                          rrikkee

                          Comment

                          • -JMV-
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 840
                            • Etelä-Pirkanmaa

                            Originally posted by McBeast View Post
                            Jos ei aio laittaa normaalia halkasijaa pienempää rengasta alle, niin normiversio riittää just ja just. Saa kylläkin ruuvata ihan pohjaan saakka.
                            Tässä kuvassa ruuvattu säädöt tappiin ja jäi juuri halutulle korkeudelle.
                            Last edited by -JMV-; 12-05-2022, 12:22.
                            F82 harraste

                            Comment

                            • soukkadyydd
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2016
                              • 92
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by McBeast View Post
                              Jos ei aio laittaa normaalia halkasijaa pienempää rengasta alle, niin normiversio riittää just ja just. Saa kylläkin ruuvata ihan pohjaan saakka.
                              Aijahas. Onko ajotuntumassa eroa paljon BR ja BR extreme drop välillä?
                              Mahtaako kärsiä ajo-ominaisuudet jos säädöt joutuu tappiin iskemään?
                              En nyt aivan maata myöten autoa laita, viime kesän korkeutta hitusen matalampi riittäis kovasti.

                              Kuvassa alla 19" perus rengastuksella ja alustana m-sportti eibachin sportlineilla.
                              Eiköhän perus BR saa tuota matalemmaks, luulis piisaavan.
                              Attached Files
                              Last edited by soukkadyydd; 19-04-2017, 20:37.

                              Comment

                              • ^Rikke
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2014
                                • 293
                                • Pieksämäki

                                Mulla oli edellinen e91 tuolla BC:n BR alustalla ja alla pyöri 19" style95. Navasta kaareen mitat siellä 310mm. Vielä ois voinu aavistuksen pudottaa.
                                Showroom!
                                BMW e91 325d LCI M-sport -09

                                IG!
                                rrikkee

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎