Originally posted by ^Rikke
View Post
E9x alustan päivitystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Tuohon sigun xdriveen tuli H&R madallusjouset tilattua niin ennenkuin alle pistää niin käväsi mielessä että 140tkm ajetut vakioiskarit voisi myös vaihtaa. Mitkäs otetaan noiden jousien kaveriksi? Mennään budjetilla halpaa ja hyvää
Vakioiskareita ei varmaan kannata noiden jousien kanssa ottaa?
BMW E92 330xda M-Sport -08
Comment
-
Varmaan koni sportit on ihan OK. Itse tilasin koko satsin alta 700e..Suomesta.Originally posted by Romppis View PostTuohon sigun xdriveen tuli H&R madallusjouset tilattua niin ennenkuin alle pistää niin käväsi mielessä että 140tkm ajetut vakioiskarit voisi myös vaihtaa. Mitkäs otetaan noiden jousien kaveriksi? Mennään budjetilla halpaa ja hyvää
Vakioiskareita ei varmaan kannata noiden jousien kanssa ottaa?
Comment
-
Auton mukana tuli mulla H&R sportit ja Konit. Aivan liian matala mun makuun. 335i xdrive siis kyseessä.Originally posted by Romppis View PostTuohon sigun xdriveen tuli H&R madallusjouset tilattua niin ennenkuin alle pistää niin käväsi mielessä että 140tkm ajetut vakioiskarit voisi myös vaihtaa. Mitkäs otetaan noiden jousien kaveriksi? Mennään budjetilla halpaa ja hyvää
Vakioiskareita ei varmaan kannata noiden jousien kanssa ottaa?
Ja pikaisella mittauksella selvisi että makaa kokoajan vakio pohjaanlyöntikumien varassa. Kauhea kivireki.
No, napsin vähän pois kumien yläpäästä (ehkä 8mm) ja parani jo huomattavasti mutta nyt tilattu e30 jousikumit ja ylälautaset sekä matalemmat pohjauskumit.
Jos et meinaa nostaa niin ota ainakin joku järkevämmän korkuinen pohjauskumi.
Näissä nelikoissa tämä on varsinkin ongelmana kun iskari on hieman ylempänä johtuen siitä että vetarin pitää mahtua alle.
Joten joustomatka on vakioalustalla jo melko lyhyt. Vielä kun lyödään matalempaa jousta niin pienenee entisestään.
EDIT: Itse siis nostan autoa hieman ja laitan lyhyemmät pohjauskumit.Last edited by Supa; 26-04-2017, 11:45.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Onkos porukalla kokemuksia Eibach B12 Pro-Kitistä? Autona siis e91 LCI 236tkm ajettu eikä ole tietoa onko iskareita vaihettu, kun auto vasta minulle tuli. Madallustahan se kaipais, mutta varmaan pelkät jousien vaihot ei kannata?
Joutuuko jotain muuta osaa samalla vaihtaa jos tuollaisen sarjan alle laittaa?
Tossa linkki sarjaan: http://www.eibach-shop.com/touring-e...5-p-69425.html
Edit: Tai oisko toi Koni STR.T Kit mistään kotoisin? Ainakin hinta halvempi: https://www.modificars.fi/tuotteet/b...ries-E90919293Last edited by fanaticss; 30-04-2017, 23:57.
Comment
-
Sen verran kokemusta että tilasin 320d ebaystä ja posteineen 650e. Odottaa asennusta koska etupään ylälaakerit tulevat toisessa lähetyksessä. Sain käsityksen että nuilla pro-kitin jousilla vastaisi korkeudeltaan aikalailla omaa sportti alustaa. Sportline jousilla sitten m-sport.Originally posted by fanaticss View PostOnkos porukalla kokemuksia Eibach B12 Pro-Kitistä? Autona siis e91 LCI 236tkm ajettu eikä ole tietoa onko iskareita vaihettu, kun auto vasta minulle tuli. Madallustahan se kaipais, mutta varmaan pelkät jousien vaihot ei kannata?
Joutuuko jotain muuta osaa samalla vaihtaa jos tuollaisen sarjan alle laittaa?
Tossa linkki sarjaan: http://www.eibach-shop.com/touring-e...5-p-69425.html
Edit: Tai oisko toi Koni STR.T Kit mistään kotoisin? Ainakin hinta halvempi: https://www.modificars.fi/tuotteet/b...ries-E90919293
Comment
-
Saako noita lyhyempiä pohjaanlyöntikumeja mistä tilattua?Originally posted by Supa View PostAuton mukana tuli mulla H&R sportit ja Konit. Aivan liian matala mun makuun. 335i xdrive siis kyseessä.
Ja pikaisella mittauksella selvisi että makaa kokoajan vakio pohjaanlyöntikumien varassa. Kauhea kivireki.
No, napsin vähän pois kumien yläpäästä (ehkä 8mm) ja parani jo huomattavasti mutta nyt tilattu e30 jousikumit ja ylälautaset sekä matalemmat pohjauskumit.
Jos et meinaa nostaa niin ota ainakin joku järkevämmän korkuinen pohjauskumi.
Näissä nelikoissa tämä on varsinkin ongelmana kun iskari on hieman ylempänä johtuen siitä että vetarin pitää mahtua alle.
Joten joustomatka on vakioalustalla jo melko lyhyt. Vielä kun lyödään matalempaa jousta niin pienenee entisestään.
EDIT: Itse siis nostan autoa hieman ja laitan lyhyemmät pohjauskumit.BMW E92 330xda M-Sport -08
Comment
-
Mitä eroa etuiskarin ylätuessa M-sport/sport alusta vs. vakioalusta? Näyttäs olevan siis kahta versiota tarjolla. Mulla vakioalusta, mutta tulossa Eibach ProKit ja ajattelin samalla laittaa nuo ylätuet uusiksi, mutta kummatko nyt sitte ottaa - liekö väliä...?e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
Muistelen sportissa/m-sportissa sama yläpään laakeri. Olisiko siinä korkeudessa jotain eroa :think en ole niin perehtynyt. Tilasin kuitenkin uudet niin Onpahan nekin sitten vaihdettu. Tilasin hätäpäissäni sachsin pohjaanisku kumit ja pölysuojat mutta niitä ei ilmeisesti tarvitsekaan kun nuiden bilsteinien kanssa tulikin omat.
Comment
-
Minä laitoin omaan M-sport referenssillä yläpään laakerit, koska ei ollut lemförderillä erikseen "sport" vaikka tuo sport alusta autossa onkin alunperin. Samalta ne näytti, mutta en mittaillut ja jouset meni ilman ongelmia. Samoin iskarit on Sachs super touring M-sport osanumerolla.Originally posted by ThePura View PostMuistelen sportissa/m-sportissa sama yläpään laakeri. Olisiko siinä korkeudessa jotain eroa :think en ole niin perehtynyt. Tilasin kuitenkin uudet niin Onpahan nekin sitten vaihdettu. Tilasin hätäpäissäni sachsin pohjaanisku kumit ja pölysuojat mutta niitä ei ilmeisesti tarvitsekaan kun nuiden bilsteinien kanssa tulikin omat.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
Oliko iskarit siis aivan kunnossa? Enpä ole mistään lukenut tällaisesta, vaikka tuli huolella lueskeltua ennen koni sporttien hankintaa. Koni fsd:t oli karseat h&r:ien kanssa ja pohjasi todella helposti, mutta iskarit olikin aivan loppu. Nyt siis sporttien kanssa vakio jouset, mutta suunnitelmissa kokeilla h&r:iä.Originally posted by Supa View PostAuton mukana tuli mulla H&R sportit ja Konit. Aivan liian matala mun makuun. 335i xdrive siis kyseessä.
Ja pikaisella mittauksella selvisi että makaa kokoajan vakio pohjaanlyöntikumien varassa. Kauhea kivireki.
No, napsin vähän pois kumien yläpäästä (ehkä 8mm) ja parani jo huomattavasti mutta nyt tilattu e30 jousikumit ja ylälautaset sekä matalemmat pohjauskumit.
Jos et meinaa nostaa niin ota ainakin joku järkevämmän korkuinen pohjauskumi.
Näissä nelikoissa tämä on varsinkin ongelmana kun iskari on hieman ylempänä johtuen siitä että vetarin pitää mahtua alle.
Joten joustomatka on vakioalustalla jo melko lyhyt. Vielä kun lyödään matalempaa jousta niin pienenee entisestään.
EDIT: Itse siis nostan autoa hieman ja laitan lyhyemmät pohjauskumit.
Comment
-
On kunnossa. Ulkomaan foorumeilta löytyy vaikka kuinka paljon juttua.
Osat matkalla vasta. Päivittelen tilannetta kun saan alle
Lyhentäminen ei ole ehkä optimaalisin ratkaisu koska kumit on suuniteltu progressiivisiksi.
Pehmeästä päästä leikkaaminen ei auta mitään ja kovan pään lyhentäminen tekee vaan progressiivisuudesta yhä jyrkempää.Last edited by Supa; 02-05-2017, 21:04.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Pitäisi lyödä lukkoon oma alusta ja nyt mietin että haluaisin mahdollisimman mukavan alustan, ilmeisesti nuo H&R jouset olisi passelit sitä ajatellen? Onko kokemusta H&R jousilla vakio iskareista, nekin kun tulee samalla uudet, ilmeisesti maksimi madallus etupäässä mitä suositellaan noille iskareille. Kestääkö / millainen ajaa? Vai olisiko jotkin muut iskarit suositellummat noiden jousien kanssa?
Vai vakio iskarit ja jotkin muut jouset? Kun kuitenkin ajettavuus ( 60tkm vuodessa ) sekä mukavuus etusijalla.Minun BMW tallissa vuosien saatossa:
AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A
MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT
Comment

Comment