Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soukkadyydd
    Bimmer Rookie
    • Jun 2016
    • 92
    • Seinäjoki

    Originally posted by ^Rikke View Post
    Mulla oli edellinen e91 tuolla BC:n BR alustalla ja alla pyöri 19" style95. Navasta kaareen mitat siellä 310mm. Vielä ois voinu aavistuksen pudottaa.
    Hyvä tietää, laitan tommottisen perus BR:n tulemaan

    Comment

    • Romppis
      Bimmer Rookie
      • Aug 2015
      • 122
      • Kauniainen

      Tuohon sigun xdriveen tuli H&R madallusjouset tilattua niin ennenkuin alle pistää niin käväsi mielessä että 140tkm ajetut vakioiskarit voisi myös vaihtaa. Mitkäs otetaan noiden jousien kaveriksi? Mennään budjetilla halpaa ja hyvää Vakioiskareita ei varmaan kannata noiden jousien kanssa ottaa?
      BMW E92 330xda M-Sport -08

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Originally posted by Romppis View Post
        Tuohon sigun xdriveen tuli H&R madallusjouset tilattua niin ennenkuin alle pistää niin käväsi mielessä että 140tkm ajetut vakioiskarit voisi myös vaihtaa. Mitkäs otetaan noiden jousien kaveriksi? Mennään budjetilla halpaa ja hyvää Vakioiskareita ei varmaan kannata noiden jousien kanssa ottaa?
        Varmaan koni sportit on ihan OK. Itse tilasin koko satsin alta 700e..Suomesta.

        Comment

        • LUMI
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 251
          • kotona

          Koni Sporteilla vuodesta -88 usealla autolla ja nykyisellä 335D e92 100tkm, ei paremmasta tietoa, voi toki ollakin parempiakin

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by Romppis View Post
            Tuohon sigun xdriveen tuli H&R madallusjouset tilattua niin ennenkuin alle pistää niin käväsi mielessä että 140tkm ajetut vakioiskarit voisi myös vaihtaa. Mitkäs otetaan noiden jousien kaveriksi? Mennään budjetilla halpaa ja hyvää Vakioiskareita ei varmaan kannata noiden jousien kanssa ottaa?
            Auton mukana tuli mulla H&R sportit ja Konit. Aivan liian matala mun makuun. 335i xdrive siis kyseessä.
            Ja pikaisella mittauksella selvisi että makaa kokoajan vakio pohjaanlyöntikumien varassa. Kauhea kivireki.
            No, napsin vähän pois kumien yläpäästä (ehkä 8mm) ja parani jo huomattavasti mutta nyt tilattu e30 jousikumit ja ylälautaset sekä matalemmat pohjauskumit.
            Jos et meinaa nostaa niin ota ainakin joku järkevämmän korkuinen pohjauskumi.

            Näissä nelikoissa tämä on varsinkin ongelmana kun iskari on hieman ylempänä johtuen siitä että vetarin pitää mahtua alle.
            Joten joustomatka on vakioalustalla jo melko lyhyt. Vielä kun lyödään matalempaa jousta niin pienenee entisestään.

            EDIT: Itse siis nostan autoa hieman ja laitan lyhyemmät pohjauskumit.
            Last edited by Supa; 26-04-2017, 11:45.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • fanaticss
              Newbiemmer
              • Mar 2017
              • 4
              • Päijät-Häme

              Onkos porukalla kokemuksia Eibach B12 Pro-Kitistä? Autona siis e91 LCI 236tkm ajettu eikä ole tietoa onko iskareita vaihettu, kun auto vasta minulle tuli. Madallustahan se kaipais, mutta varmaan pelkät jousien vaihot ei kannata?
              Joutuuko jotain muuta osaa samalla vaihtaa jos tuollaisen sarjan alle laittaa?
              Tossa linkki sarjaan: http://www.eibach-shop.com/touring-e...5-p-69425.html
              Edit: Tai oisko toi Koni STR.T Kit mistään kotoisin? Ainakin hinta halvempi: https://www.modificars.fi/tuotteet/b...ries-E90919293
              Last edited by fanaticss; 30-04-2017, 23:57.

              Comment

              • ThePura
                Bimmer Rookie
                • Mar 2017
                • 54
                • Iisalmi

                Originally posted by fanaticss View Post
                Onkos porukalla kokemuksia Eibach B12 Pro-Kitistä? Autona siis e91 LCI 236tkm ajettu eikä ole tietoa onko iskareita vaihettu, kun auto vasta minulle tuli. Madallustahan se kaipais, mutta varmaan pelkät jousien vaihot ei kannata?
                Joutuuko jotain muuta osaa samalla vaihtaa jos tuollaisen sarjan alle laittaa?
                Tossa linkki sarjaan: http://www.eibach-shop.com/touring-e...5-p-69425.html
                Edit: Tai oisko toi Koni STR.T Kit mistään kotoisin? Ainakin hinta halvempi: https://www.modificars.fi/tuotteet/b...ries-E90919293
                Sen verran kokemusta että tilasin 320d ebaystä ja posteineen 650e. Odottaa asennusta koska etupään ylälaakerit tulevat toisessa lähetyksessä. Sain käsityksen että nuilla pro-kitin jousilla vastaisi korkeudeltaan aikalailla omaa sportti alustaa. Sportline jousilla sitten m-sport.

                Comment

                • Romppis
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2015
                  • 122
                  • Kauniainen

                  Originally posted by Supa View Post
                  Auton mukana tuli mulla H&R sportit ja Konit. Aivan liian matala mun makuun. 335i xdrive siis kyseessä.
                  Ja pikaisella mittauksella selvisi että makaa kokoajan vakio pohjaanlyöntikumien varassa. Kauhea kivireki.
                  No, napsin vähän pois kumien yläpäästä (ehkä 8mm) ja parani jo huomattavasti mutta nyt tilattu e30 jousikumit ja ylälautaset sekä matalemmat pohjauskumit.
                  Jos et meinaa nostaa niin ota ainakin joku järkevämmän korkuinen pohjauskumi.

                  Näissä nelikoissa tämä on varsinkin ongelmana kun iskari on hieman ylempänä johtuen siitä että vetarin pitää mahtua alle.
                  Joten joustomatka on vakioalustalla jo melko lyhyt. Vielä kun lyödään matalempaa jousta niin pienenee entisestään.

                  EDIT: Itse siis nostan autoa hieman ja laitan lyhyemmät pohjauskumit.
                  Saako noita lyhyempiä pohjaanlyöntikumeja mistä tilattua?
                  BMW E92 330xda M-Sport -08

                  Comment

                  • juha77
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 749
                    • Vaasa

                    Mitä eroa etuiskarin ylätuessa M-sport/sport alusta vs. vakioalusta? Näyttäs olevan siis kahta versiota tarjolla. Mulla vakioalusta, mutta tulossa Eibach ProKit ja ajattelin samalla laittaa nuo ylätuet uusiksi, mutta kummatko nyt sitte ottaa - liekö väliä...?
                    e90 330ia
                    E36 328i touring
                    Ex:
                    e46 330i touring facelift
                    e46 318ci facelift
                    e36 320i cab M-Sport
                    e36 325i coupe
                    e30 318i

                    Comment

                    • ThePura
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2017
                      • 54
                      • Iisalmi

                      Muistelen sportissa/m-sportissa sama yläpään laakeri. Olisiko siinä korkeudessa jotain eroa :think en ole niin perehtynyt. Tilasin kuitenkin uudet niin Onpahan nekin sitten vaihdettu. Tilasin hätäpäissäni sachsin pohjaanisku kumit ja pölysuojat mutta niitä ei ilmeisesti tarvitsekaan kun nuiden bilsteinien kanssa tulikin omat.

                      Comment

                      • Smistik
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1130
                        • Kanta-Häme

                        Originally posted by ThePura View Post
                        Muistelen sportissa/m-sportissa sama yläpään laakeri. Olisiko siinä korkeudessa jotain eroa :think en ole niin perehtynyt. Tilasin kuitenkin uudet niin Onpahan nekin sitten vaihdettu. Tilasin hätäpäissäni sachsin pohjaanisku kumit ja pölysuojat mutta niitä ei ilmeisesti tarvitsekaan kun nuiden bilsteinien kanssa tulikin omat.
                        Minä laitoin omaan M-sport referenssillä yläpään laakerit, koska ei ollut lemförderillä erikseen "sport" vaikka tuo sport alusta autossa onkin alunperin. Samalta ne näytti, mutta en mittaillut ja jouset meni ilman ongelmia. Samoin iskarit on Sachs super touring M-sport osanumerolla.
                        ex E91 320d käsiaskilla
                        ex E46 330dat
                        japski
                        ranu

                        ex E30 316i 4d

                        Comment

                        • juha77
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 749
                          • Vaasa

                          Kannattaako iskarin pohjauskumeja vähän lyhentää kun laitetaan kohtuu maltilliset (-30mm) jouset vakioiskareiden kaveriksi?
                          e90 330ia
                          E36 328i touring
                          Ex:
                          e46 330i touring facelift
                          e46 318ci facelift
                          e36 320i cab M-Sport
                          e36 325i coupe
                          e30 318i

                          Comment

                          • aku1979
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2015
                            • 1152
                            • Helsinki

                            Originally posted by Supa View Post
                            Auton mukana tuli mulla H&R sportit ja Konit. Aivan liian matala mun makuun. 335i xdrive siis kyseessä.
                            Ja pikaisella mittauksella selvisi että makaa kokoajan vakio pohjaanlyöntikumien varassa. Kauhea kivireki.
                            No, napsin vähän pois kumien yläpäästä (ehkä 8mm) ja parani jo huomattavasti mutta nyt tilattu e30 jousikumit ja ylälautaset sekä matalemmat pohjauskumit.
                            Jos et meinaa nostaa niin ota ainakin joku järkevämmän korkuinen pohjauskumi.

                            Näissä nelikoissa tämä on varsinkin ongelmana kun iskari on hieman ylempänä johtuen siitä että vetarin pitää mahtua alle.
                            Joten joustomatka on vakioalustalla jo melko lyhyt. Vielä kun lyödään matalempaa jousta niin pienenee entisestään.

                            EDIT: Itse siis nostan autoa hieman ja laitan lyhyemmät pohjauskumit.
                            Oliko iskarit siis aivan kunnossa? Enpä ole mistään lukenut tällaisesta, vaikka tuli huolella lueskeltua ennen koni sporttien hankintaa. Koni fsd:t oli karseat h&r:ien kanssa ja pohjasi todella helposti, mutta iskarit olikin aivan loppu. Nyt siis sporttien kanssa vakio jouset, mutta suunnitelmissa kokeilla h&r:iä.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              On kunnossa. Ulkomaan foorumeilta löytyy vaikka kuinka paljon juttua.
                              Osat matkalla vasta. Päivittelen tilannetta kun saan alle

                              Lyhentäminen ei ole ehkä optimaalisin ratkaisu koska kumit on suuniteltu progressiivisiksi.
                              Pehmeästä päästä leikkaaminen ei auta mitään ja kovan pään lyhentäminen tekee vaan progressiivisuudesta yhä jyrkempää.
                              Last edited by Supa; 02-05-2017, 21:04.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • JTS-Mobile
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2005
                                • 38
                                • Tervakoski

                                Pitäisi lyödä lukkoon oma alusta ja nyt mietin että haluaisin mahdollisimman mukavan alustan, ilmeisesti nuo H&R jouset olisi passelit sitä ajatellen? Onko kokemusta H&R jousilla vakio iskareista, nekin kun tulee samalla uudet, ilmeisesti maksimi madallus etupäässä mitä suositellaan noille iskareille. Kestääkö / millainen ajaa? Vai olisiko jotkin muut iskarit suositellummat noiden jousien kanssa?

                                Vai vakio iskarit ja jotkin muut jouset? Kun kuitenkin ajettavuus ( 60tkm vuodessa ) sekä mukavuus etusijalla.
                                Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

                                AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

                                MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎