Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atteee
    BTCF Member
    • May 2013
    • 167
    • Yka

    Käytin tänään auton leimalla ja samalla muutoskatsastin bc racing alustan autoon. Ei mitään ongelmia ollut muutoskatsastuksessa kyseisellä alustalla

    Comment

    • kmn
      Moderator
      • May 2009
      • 6022
      • Sipoo

      Originally posted by arben View Post
      Niinkun minkä suhteen kyllä noi halpikset on katuajossa toiminut ihan riittävän hyvin,myös kestänyt ihan ok.
      No se nyt on vähän mihin on tottunut.. Montako olet purkanut ja tarkastanut? Omat kokemukset on noista about 10tkm ajalta, jonka jälkeen molemmat takaiskarit oli jo täysin kuolleet ja oikea etutolppa alkoi kolisemaan jo aikaisemmin. Samoin takajouset oli sellasta makaroonia, että ei ole toista vastaan tullut..

      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
      --
      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

      Comment

      • AiM
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 247
        • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

        Originally posted by JP-76 View Post
        Harmi vaan että esim. BC Racingin alustoja saa melkein 3 yhden Öhlinsin setin hinnalla :think
        Kaikki kunnollinen vaan tuppaa maksamaan -halpa ja hyvä kun harvoin toteutuu samassa tuotteessa. E60 ei tuota Öhlinssiä saanut joten päädyin kokeilumielessä juurikin BC-Racingin budjettiratkaisuun vakiota jäykemmillä jousilla ja BC-Racingin iskarin yläpäillä, kun vaikutti ihan kohtuulliselta sarjalta ominaisuuksiltaan käyttöautoon -vielä jää nähtävksi millainen tuo sitten käytännössä on uretaanipuslien kera.

        KW oli vaihtoehtona, mutta kyllästyin kun ei saanut jousivakioita tms. infoa ko. tuotteista -BC:ltä sai jopa iskarien mittakuvat jne...

        Öhlinssin alusta (keula, takaiskari ja ohjausiskari) tuossa S1000RR:ssä ja aikansa (=tais melkein koko kesä mennä) kun jaksoi sopivaa setuppia etsiä ja malttoi rauhassa hakea säädöt, vaimennukset että painumat, kohdilleen, niin tuli kyllä uskomattoman hyvä ajaa sekä radalla että kadulla. Yli 4k€ hinnalla tuota ei voi halvaksi haukkua, mutta kuten todettu; köyhällä ei ole varaa halpaan...
        BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
        454hp/850Nm
        100-200kmh@9,98s
        0-200kmh@15,35s
        1/4 mile 12,82s@185,8kmh
        1 mile 259kmh

        BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
        Project target;
        +500hp/+1000Nm
        100-200kmh@<9s
        0-200kmh@<14s
        1/4 mile <12s@19xkmh
        1 mile +270kmh

        Comment

        • -Matti-
          Newbiemmer
          • Oct 2014
          • 7
          • Finland

          On tullut kahlattua foorumin topicit läpi ilman minkäänlaista ideaa kun ei ole aikaisempaa kokemusta bemareista..
          Eli kertoisitteko mikä olisi se järkevin tapa saada alustan balanssi kohdalleen..

          Eli pitäisi saada keulaa alaspäin noin 25mm,ajo-ominaisuudet pitäisi olla hyvät vielä madalluksen jälkeen.

          Autohan on 320d e91 LCI..

          -Säädettävä varmaan olisi turha ostos kun ei kuitenkaan autosta kovin matalaa halua ja ei tulisi kuitenkaan säädeltyä alustaa juuri ollenkaan?

          -Madallusjouset olisi halpa ratkaisu,mutta autolla on ajettu n.110000km niin miten kauan lie iskarit kestää?

          -Jousilautasilla pysyisi ajo-ominaisuudet,mutta ei laske tarpeeksi?

          -Entäs sitten kiinteästi madaltavasetti?
          Mikä se merkki olisi että keula laskee vähintään tuon 25mm,perää ei ole pakko laskea ollenkaan..
          Ja kuitenkin hinta/laatusuhde saisi olla kohdallaan..

          Ehdotuksia saa laittaa ja hinta-arviota mitä olette maksaneet asennuksesta/pyörien suuntauksesta?

          Budjetti olisi max.900€ itse alustalle

          Comment

          • Blitz
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 260
            • Helsinki

            Originally posted by atteee View Post
            Käytin tänään auton leimalla ja samalla muutoskatsastin bc racing alustan autoon. Ei mitään ongelmia ollut muutoskatsastuksessa kyseisellä alustalla
            Minkälaisilla papereilla homma onnistui?
            X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
            YV:llä lisätietoja

            Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
            996 Turbo X50
            500whp.net

            Comment

            • arben
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1120
              • suomi

              Originally posted by kmn View Post
              No se nyt on vähän mihin on tottunut.. Montako olet purkanut ja tarkastanut? Omat kokemukset on noista about 10tkm ajalta, jonka jälkeen molemmat takaiskarit oli jo täysin kuolleet ja oikea etutolppa alkoi kolisemaan jo aikaisemmin. Samoin takajouset oli sellasta makaroonia, että ei ole toista vastaan tullut..

              En oo purkanut kun toimivilta on tuntuneet.

              Comment

              • Kouris
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 688

                Muistaako joku nähneensä alkuperäisissä etutukivarsissa valmistajan logoa? TRW?


                Löytyykö kokemuksia päivittää normaali E9x sarjaan M3 etutukivarret?

                Last edited by Kouris; 25-02-2015, 10:36.

                Comment

                • Tommi_
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2010
                  • 177
                  • Klaukkala

                  Kokemusta päivityksestä ei vielä juuri ole, mutta kuulopuheiden ja nettikirjoituksien mukaan hyvä ja halvahko päivitys. Minulle laitetaan nuo kiinni kuukauden sisään.

                  Itse tilasin nuo huokeasti rexbo.eu sivuilta ja regulating rodin (plus tarvittavat pultit ja nippelit) schmiedmannilta.

                  Kaikki logot oli hiottu näistä pois.
                  Nykyinen Bmw 440xi

                  Ex- E92 335i

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2175
                    • Kuopio

                    Originally posted by Kouris View Post
                    Muistaako joku nähneensä alkuperäisissä etutukivarsissa valmistajan logoa? TRW?


                    Löytyykö kokemuksia päivittää normaali E9x sarjaan M3 etutukivarret?

                    https://www.fcpeuro.com/products/bmw...rade-bmwmcakit
                    Ei ne minusta nyt niin huikeaa muutosta tee. Toisaalta itsellä auto oli talven seisonnassa sillä aikaa kun M3 tukivarret tuli paikalleen, joten onhan siinä vähän unohtunutkin tuntumat. Semmoinen fiilis jäi, että pikkasen jämäkämmäks ja tarkemmaks muuttu ajotuntuma. Pikkasen ehkä kärsi suuntavakuus. Harrasteautoon siis hyvä päivitys, mutta en ehkä tekis käyttöautoon millä ajetaan pitkää työmatkaa.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • JP-76
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 1060
                      • Kanta-Häme

                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Ei ne minusta nyt niin huikeaa muutosta tee. Toisaalta itsellä auto oli talven seisonnassa sillä aikaa kun M3 tukivarret tuli paikalleen, joten onhan siinä vähän unohtunutkin tuntumat. Semmoinen fiilis jäi, että pikkasen jämäkämmäks ja tarkemmaks muuttu ajotuntuma. Pikkasen ehkä kärsi suuntavakuus. Harrasteautoon siis hyvä päivitys, mutta en ehkä tekis käyttöautoon millä ajetaan pitkää työmatkaa.
                      Cambereihin on melkein pakko puuttua kun laittaa m3-tukivarret eteen. Muuten jää pyörät liikaa killiin sisäänpäin.

                      Joko hommaa säädettävät lautaset tai sitten lukitusniitit pois alkuperäisistä.

                      Voi joutua vielä vinguttamaan lisää säätövaraa jos alkuperäisillä jousilautasilla säätää.
                      Kalusto:
                      BMW 550i xDrive -14
                      BMW S1000R -17
                      Toyota Proace -15

                      Comment

                      • Nakkisoturi
                        Aluevastaava
                        • Apr 2011
                        • 1257
                        • Helsinki

                        Onkos kellään tietoa käykö vm 2007 mallisen 325d:n KW Variant 1:nen 2009 vuotiseen 320d e91:een? Vai onko pikku koneissa ja isoissa koneissa jotain eroa alustan suhteen, vaikuttaako lci ja prelci asiaan jotenkin?
                        Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                        G08 LCI iX3 M-sport -22

                        ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                        ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                        ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                        ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                        ex e36 328is M-Sport -95

                        Comment

                        • Sallinen
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2010
                          • 96
                          • Kuopio

                          KW:n sivujen mukaan sama tuotenumero molemmissa: 10220033
                          The perfect product for every demand: KW coilovers, KW Competition racing suspensions, KW height adjustable spring kit, etc.


                          Itselle saapui H&R jouset. Onko viime hetken vinkkejä asennukseen nelivetoisen etupäähän?
                          e91 320dA xDrive -12
                          Porsche 911
                          Audi TT

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2175
                            • Kuopio

                            Originally posted by JP-76 View Post
                            Cambereihin on melkein pakko puuttua kun laittaa m3-tukivarret eteen. Muuten jää pyörät liikaa killiin sisäänpäin.

                            Joko hommaa säädettävät lautaset tai sitten lukitusniitit pois alkuperäisistä.

                            Voi joutua vielä vinguttamaan lisää säätövaraa jos alkuperäisillä jousilautasilla säätää.
                            Varmaan makuasia, mutta minusta niihin cambereihin ei ole pakko puuttua eikä edes oikeastaan pidä puuttua. Siihen pitää puuttua, jos joku haluaa M3-tukivarret mutta ei negatiivista camberia! Jos haluaa eteen 0-camberit niin ennemmin kannattaa miettiä mitä järkeä niissä M3-tukivarsissa edes on? Useimmat harrastajathan ne juuri laittaa sen takia, että saisi negatiiviset camberit, jotka parantaa ajettavuutta käännöksissä ja vähentää mahdollista puskemista. Ainakin painavassa e93 puskeminen loppui täysin.

                            Eli jos auto on pitkänmatkan ajossa, niin ehjät vakio tukivarret ajanee parhaiten asiansa. Jos kaipaa lisätuntumaa ja pitoa etupäähän mutkissa, niin sit m3-tukivarret ja n. -1.0 camberit. Sit jos kaipaa radalle parasta säätöä, niin voi vielä yläpäänkiinnityksistä poistaa jonkun pinnin tai hankkia camberin säädöt, että saa säädettyä alle -2.0.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • Kouris
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 688

                              Originally posted by Veeksi View Post
                              Varmaan makuasia, mutta minusta niihin cambereihin ei ole pakko puuttua eikä edes oikeastaan pidä puuttua. Siihen pitää puuttua, jos joku haluaa M3-tukivarret mutta ei negatiivista camberia! Jos haluaa eteen 0-camberit niin ennemmin kannattaa miettiä mitä järkeä niissä M3-tukivarsissa edes on? Useimmat harrastajathan ne juuri laittaa sen takia, että saisi negatiiviset camberit, jotka parantaa ajettavuutta käännöksissä ja vähentää mahdollista puskemista. Ainakin painavassa e93 puskeminen loppui täysin.

                              Eli jos auto on pitkänmatkan ajossa, niin ehjät vakio tukivarret ajanee parhaiten asiansa. Jos kaipaa lisätuntumaa ja pitoa etupäähän mutkissa, niin sit m3-tukivarret ja n. -1.0 camberit. Sit jos kaipaa radalle parasta säätöä, niin voi vielä yläpäänkiinnityksistä poistaa jonkun pinnin tai hankkia camberin säädöt, että saa säädettyä alle -2.0.
                              Vaikuttaisi näiden teidän kommenttien perusteella että minun kannattanee hommata orkkis varret. Lähinnä itse ajattelin että m varsista tulee etua jäykempien puslien kautta. Eikö noissa toinen sisempi ole pallolla kun taas normaalivarressa ihan pusla?

                              Comment

                              • izos
                                Newbiemmer
                                • Oct 2012
                                • 7
                                • karkkila

                                Appuvaa itselläni auto e90lci 2012 316d ja tarkoitus olisi kesäreenkaitten vaihdon tienoilla asentaa madallus jousta alustaan kun on täysin vakio alusta. en tahdo mitään täyttä sarjaa pitäen auton ajettavana enkä kivirekenä. onko tyhmää asentaa 60tkm ajettuun autoon pelkät jouset. pro kittiä katellut ja madallusta eteen 45mm ja taakse 25mm. tarviiko ostaa uudet pohjaus kumit ettei ota töyssyissä kiinni? ja onko tässä nyt sitten mitään järkee?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎