Pelkkien takajousien vaihto e92:seen ilmeisesti suht nopea ja vaivaton homma?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x alustan päivitystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hastra View PostEilen tuli asenneltua Eibach pro kit jouset, koni str.t iskarit ja kaikki kumiset vakio osat vaihdettiin uusiin. Oli kyllä madalluksen suhteen pieni pettymys. Olis saanut madaltua pikkusen enemmän, tosin on kyllä hyvä ajaa ja keulinta pikkusen väheni.
Napakaarimitat
Edessä 370-350
Takana 360-355
Saattaahan tuo vielä painua alaspäin kun osat asettuu paikoilleen. Rengaskulmat pitäis seuraavaks tarkistaa ja säätää.
Omassa mitat:
Edessä 340mm
Takana 345mm
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostKylläpä jäi korkeaksi Tosin itse en vaihtanut kumisia osia uusiin ja iskaritkin on vanhat.
Omassa mitat:
Edessä 340mm
Takana 345mm
Comment
-
-
Originally posted by mikkis View PostPelkkien takajousien vaihto e92:seen ilmeisesti suht nopea ja vaivaton homma?Originally posted by Puistis View PostKylläpä jäi korkeaksi Tosin itse en vaihtanut kumisia osia uusiin ja iskaritkin on vanhat.
Omassa mitat:
Edessä 340mm
Takana 345mm
Itellä e91:n mitat H&R Cupkit Sportline alustapaketilla joka kulmassa ~324
Taakse taidan vielä laittaa jousien alle säätölautaset et saa perää vähän ylemmäs..BMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
-
Originally posted by _Pietu_ View PostItellä e91:n mitat H&R Cupkit Sportline alustapaketilla joka kulmassa ~324
Taakse taidan vielä laittaa jousien alle säätölautaset et saa perää vähän ylemmäs..
Meinaan vaan et voisko sen kuitenki laittaa 325d :hen?G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostOnks sulla millä koneella? Kattelin kans et sportline madaltais tarpeeks mut sitä ei oo tehty kutos koneisille dieseleille ollenkaa. Pelkästää 318d/320d ja muistaakseni bensakoneet max 325i
Meinaan vaan et voisko sen kuitenki laittaa 325d :hen?
Sitä en tiedä miten toimii painavemman koneen kans, mutta mulle tuo madallus on passeli ja alusta hyvä ajaa (sen vähän mitä oon kerenny testailla).BMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
-
Originally posted by _Pietu_ View PostJos on yhtään samanlainen ku e91:ssä niin se jousen alla olevan tukivarren irroitus navan puolelta ja sit jousi pois/ uusi paikoilleen ja tukivarsi takas kiinni. Apuna hyvä olla toinen tunkki jolla saa tukivartta nostettua/laskettua ni on helpompi irrottaa ja kiinnittää se pultti. Siihen pulttiin tarvii sit 21mm lenkin ja hylsyn.
Itellä e91:n mitat H&R Cupkit Sportline alustapaketilla joka kulmassa ~324
Taakse taidan vielä laittaa jousien alle säätölautaset et saa perää vähän ylemmäs..Audi A3 GTRON
EX: BMW 325D Coupe -07
EX: BMW 320ia -08
Comment
-
-
Originally posted by Hastra View PostJoo menee niin kuin yllä kerrottu. Kaverin tallilla kun vaihdettiin ja oli nosturi sekä vaihteistonosturi millä nostettiin tukivartta kokoomisvaiheessa ylöspäin, niin tuntui jopa naurettavan helpolta. Mut onnistuu kyllä tunkin ja pukkien kanssakin.BMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
-
Jos autossa xenonit muista ottaa kuskin puolelta anturi irti tukivarresta.F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
E30 318i - 88 Alpinweiss II
Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89
Comment
-
-
Originally posted by mikkis View PostPuhuttiin takapäästä, tarkoitat varmaankin etupäätä. Missä siellä tuommoinen xenoneihin liittyvä anturi on kiinni?F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
E30 318i - 88 Alpinweiss II
Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89
Comment
-
-
Taitaa kaivata tällä M3-tukivarret, B12 pro-kit, H&R kallistuksenvakaaja setillä eteen säädettävät pystytangot (Adjustable Front Sway Bar End Links). Onko ideoita mistä noita kannattais katsella? Turner Motorsportilta löytyy ainakin, mutta löytyiskö laadukkaita ihan Euroopastakin?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Ihan nice to know tietona jaan. Eli omaani hommasin keväällä AP:n iskarit ja jouset 30/20. Katsastusmies mittasi 325mm kaaresta kumpaankin päähän. Mielestäni just passelin näköinen, eikä auto ole ihan tontissa kiinni. Korkeaan rotvallin reunaan jää joitain millejä väliä, jos jatkuu tasaisena, niin ei sitten raavi puskuria. AP:n iskarit on kohtuu jäykät ja alkuun kesti hiukan totutella töyssyihin. Enään en edes huomaa.Last edited by jaegarmaisteri; 20-07-2015, 02:52.F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
--------------------------------------------
ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
ex. vRS -11 - 270hp/428N
ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
ex. VW Jetta :think
ex. Opel Ascona :think
Comment
-
-
Originally posted by jaegarmaisteri View PostIhan nice to know tietona jaan. Eli omaani hommasin keväällä AP:n iskarit ja jouset 30/20. Katsastusmies mittasi 325mm kaaresta kumpaankin päähän. Mielestäni just passelin näköinen, eikä auto ole ihan tontissa kiinni. Korkeaan rotvallin reunaan jää joitain millejä väliä, jos jatkuu tasaisena, niin ei sitten raavi puskuria. AP:n iskarit on kohtuu jäykät ja alkuun kesti hiukan totutella töyssyihin. Enään en edes huomaa.
Editoidaanpas tähän jatkoa:
Kahlasin koko topicin läpi tässä työpäivän ratoksi. Ajellessa on alkanut tuntumaan, että josko sitä nyt sitten täräyttäisi kerralla alustan kuntoon. Ensin meinasin jousilautasia, sitten jousia, ja nyt iskareita ja jousia hilppeineen. Mitäs raati on mieltä, oisko paree laittaa AP:n iskarit+jouset vaiko ST:n vastaavat?
Ja sitten vielä nöösikysymys (saa nauraa vapaasti, mutta mä en tosiaan tiedä ): Miten nuo coilover-sarjat eroaa tuollaisista iskari+jousisarjoista? Onko jompi kumpi käyttöautoon parempi ratkaisu?Last edited by AK-87; 06-08-2015, 12:58.V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
-
Jahas kysytääs samalla raadilta mielipide.
Auyona 330d e91 m-sport prelci ja kilometrejä alkaa oleen sen verran takana että iskarien vaihto ei olisi varmaan pahitteeksi.
Ajatuksissa olisi joko ostaa alkuperäiset m-sport iskarit joka nurkkaan tai vahtoehtoisesti koni str iskarit. Hinnoissa saksasta tilattuna ei liene kuin 50e eroa. Kumpaan kallistuisitte valinnassa? Koni taisi olla ketjussa ainut merkki mistä kenelläkään ei ollut huonoa sanottavaa... Konit passaavat myös madalletun alustan kanssa?
Kaveriksi tuolla paketille kaikki iskareihin liittyvät osat samalla sitten uutta ja lisäksi nuo madaltavat jousilautaset. Jos jousilautaset madaltavat 20mm niin sopivat vakio koiranluut vielä hyvin paikoilleen?
Onko m-sport ja performance pohjaanlyöntokumit samanlaiset?
Voiko madaltavien jousilautasten ja m-sport jousien kanssa käydä niin että pyörä ottaa joustossa kaareen kiinni? Madaltavilla lautasillan joustomatka pysyy samana ja muuten autoa madaltaessa yleensä taitaa joustomatka ainakin jossainmäärin lyhentyä...
Toinen tapa tietysti olisi laittaa nuo hiukan korottavat kumit taakse mutta silmälle matalempi keula olisi parempi....F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment