Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    Pelkkien takajousien vaihto e92:seen ilmeisesti suht nopea ja vaivaton homma?

    Comment

    • Puistis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 849
      • 09

      Originally posted by Hastra View Post
      Eilen tuli asenneltua Eibach pro kit jouset, koni str.t iskarit ja kaikki kumiset vakio osat vaihdettiin uusiin. Oli kyllä madalluksen suhteen pieni pettymys. Olis saanut madaltua pikkusen enemmän, tosin on kyllä hyvä ajaa ja keulinta pikkusen väheni.

      Napakaarimitat
      Edessä 370-350
      Takana 360-355

      Saattaahan tuo vielä painua alaspäin kun osat asettuu paikoilleen. Rengaskulmat pitäis seuraavaks tarkistaa ja säätää.
      Kylläpä jäi korkeaksi Tosin itse en vaihtanut kumisia osia uusiin ja iskaritkin on vanhat.
      Omassa mitat:
      Edessä 340mm
      Takana 345mm

      Comment

      • mikkis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1900
        • Vantaa

        Originally posted by Puistis View Post
        Kylläpä jäi korkeaksi Tosin itse en vaihtanut kumisia osia uusiin ja iskaritkin on vanhat.
        Omassa mitat:
        Edessä 340mm
        Takana 345mm
        Mä en tiedä mitkä jouset tuossa omassani on mutta tosiaan kun siinä uudet bilteinin oliko nyt b6 iskarit vaihdettu niin etenkin perä järkyttävän ylhäällä En ole napakaari mittaa mitannut mutta ylhäällä se on, keula pysyi hyvällä korkeudella. Elikkä ei kannata päivittää niitä iskareita ellei ole pakko

        Comment

        • _Pietu_
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 3660
          • Kuopio / Maaninka

          Originally posted by mikkis View Post
          Pelkkien takajousien vaihto e92:seen ilmeisesti suht nopea ja vaivaton homma?
          Originally posted by Puistis View Post
          Kylläpä jäi korkeaksi Tosin itse en vaihtanut kumisia osia uusiin ja iskaritkin on vanhat.
          Omassa mitat:
          Edessä 340mm
          Takana 345mm
          Jos on yhtään samanlainen ku e91:ssä niin se jousen alla olevan tukivarren irroitus navan puolelta ja sit jousi pois/ uusi paikoilleen ja tukivarsi takas kiinni. Apuna hyvä olla toinen tunkki jolla saa tukivartta nostettua/laskettua ni on helpompi irrottaa ja kiinnittää se pultti. Siihen pulttiin tarvii sit 21mm lenkin ja hylsyn.

          Itellä e91:n mitat H&R Cupkit Sportline alustapaketilla joka kulmassa ~324
          Taakse taidan vielä laittaa jousien alle säätölautaset et saa perää vähän ylemmäs..
          BMW F25 xDrive 20d
          ex BMW e91 320dA
          ex BMW e36 325i
          - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
          Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

          Comment

          • janne30
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 2198
            • Vantaa

            Originally posted by _Pietu_ View Post
            Itellä e91:n mitat H&R Cupkit Sportline alustapaketilla joka kulmassa ~324
            Taakse taidan vielä laittaa jousien alle säätölautaset et saa perää vähän ylemmäs..
            Onks sulla millä koneella? Kattelin kans et sportline madaltais tarpeeks mut sitä ei oo tehty kutos koneisille dieseleille ollenkaa. Pelkästää 318d/320d ja muistaakseni bensakoneet max 325i

            Meinaan vaan et voisko sen kuitenki laittaa 325d :hen?
            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


            1 x F20
            3 x E30
            2 x E36
            5 x E46
            3 x E9X

            Comment

            • _Pietu_
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 3660
              • Kuopio / Maaninka

              Originally posted by janne30 View Post
              Onks sulla millä koneella? Kattelin kans et sportline madaltais tarpeeks mut sitä ei oo tehty kutos koneisille dieseleille ollenkaa. Pelkästää 318d/320d ja muistaakseni bensakoneet max 325i

              Meinaan vaan et voisko sen kuitenki laittaa 325d :hen?
              320d.


              Sitä en tiedä miten toimii painavemman koneen kans, mutta mulle tuo madallus on passeli ja alusta hyvä ajaa (sen vähän mitä oon kerenny testailla).
              BMW F25 xDrive 20d
              ex BMW e91 320dA
              ex BMW e36 325i
              - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
              Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

              Comment

              • Hastra
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 545
                • Espoo

                Originally posted by _Pietu_ View Post
                Jos on yhtään samanlainen ku e91:ssä niin se jousen alla olevan tukivarren irroitus navan puolelta ja sit jousi pois/ uusi paikoilleen ja tukivarsi takas kiinni. Apuna hyvä olla toinen tunkki jolla saa tukivartta nostettua/laskettua ni on helpompi irrottaa ja kiinnittää se pultti. Siihen pulttiin tarvii sit 21mm lenkin ja hylsyn.

                Itellä e91:n mitat H&R Cupkit Sportline alustapaketilla joka kulmassa ~324
                Taakse taidan vielä laittaa jousien alle säätölautaset et saa perää vähän ylemmäs..
                Joo menee niin kuin yllä kerrottu. Kaverin tallilla kun vaihdettiin ja oli nosturi sekä vaihteistonosturi millä nostettiin tukivartta kokoomisvaiheessa ylöspäin, niin tuntui jopa naurettavan helpolta. Mut onnistuu kyllä tunkin ja pukkien kanssakin.
                Audi A3 GTRON
                EX: BMW 325D Coupe -07
                EX: BMW 320ia -08

                Comment

                • _Pietu_
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 3660
                  • Kuopio / Maaninka

                  Originally posted by Hastra View Post
                  Joo menee niin kuin yllä kerrottu. Kaverin tallilla kun vaihdettiin ja oli nosturi sekä vaihteistonosturi millä nostettiin tukivartta kokoomisvaiheessa ylöspäin, niin tuntui jopa naurettavan helpolta. Mut onnistuu kyllä tunkin ja pukkien kanssakin.
                  Tunkki ja pukit tai kaks tunkkia Voimaa ei tarvii juuri käyttää, toki pientä nostelua/laskeskelua eestaas tunkeilla piti ainaki mulla tehdä et sai pultin menemään.
                  BMW F25 xDrive 20d
                  ex BMW e91 320dA
                  ex BMW e36 325i
                  - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                  Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                  Comment

                  • juBz
                    BTCF Member
                    • Jan 2011
                    • 581
                    • Espoo

                    Jos autossa xenonit muista ottaa kuskin puolelta anturi irti tukivarresta.
                    F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
                    E30 318i - 88 Alpinweiss II

                    Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

                    Comment

                    • mikkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1900
                      • Vantaa

                      Originally posted by juBz View Post
                      Jos autossa xenonit muista ottaa kuskin puolelta anturi irti tukivarresta.
                      Puhuttiin takapäästä, tarkoitat varmaankin etupäätä. Missä siellä tuommoinen xenoneihin liittyvä anturi on kiinni?

                      Comment

                      • juBz
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 581
                        • Espoo

                        Originally posted by mikkis View Post
                        Puhuttiin takapäästä, tarkoitat varmaankin etupäätä. Missä siellä tuommoinen xenoneihin liittyvä anturi on kiinni?
                        Kyllä kuskinpuolella on takatukivarressa.. kuten edessäkin.
                        F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
                        E30 318i - 88 Alpinweiss II

                        Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2175
                          • Kuopio

                          Taitaa kaivata tällä M3-tukivarret, B12 pro-kit, H&R kallistuksenvakaaja setillä eteen säädettävät pystytangot (Adjustable Front Sway Bar End Links). Onko ideoita mistä noita kannattais katsella? Turner Motorsportilta löytyy ainakin, mutta löytyiskö laadukkaita ihan Euroopastakin?
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • jaegarmaisteri
                            BTCF Member
                            • Jan 2015
                            • 384
                            • Turku

                            Ihan nice to know tietona jaan. Eli omaani hommasin keväällä AP:n iskarit ja jouset 30/20. Katsastusmies mittasi 325mm kaaresta kumpaankin päähän. Mielestäni just passelin näköinen, eikä auto ole ihan tontissa kiinni. Korkeaan rotvallin reunaan jää joitain millejä väliä, jos jatkuu tasaisena, niin ei sitten raavi puskuria. AP:n iskarit on kohtuu jäykät ja alkuun kesti hiukan totutella töyssyihin. Enään en edes huomaa.
                            Last edited by jaegarmaisteri; 20-07-2015, 02:52.
                            F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
                            --------------------------------------------
                            ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
                            ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
                            ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
                            ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
                            ex. vRS -11 - 270hp/428N
                            ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
                            ex. VW Jetta :think
                            ex. Opel Ascona :think

                            Comment

                            • AK-87
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2015
                              • 324
                              • Hml

                              Originally posted by jaegarmaisteri View Post
                              Ihan nice to know tietona jaan. Eli omaani hommasin keväällä AP:n iskarit ja jouset 30/20. Katsastusmies mittasi 325mm kaaresta kumpaankin päähän. Mielestäni just passelin näköinen, eikä auto ole ihan tontissa kiinni. Korkeaan rotvallin reunaan jää joitain millejä väliä, jos jatkuu tasaisena, niin ei sitten raavi puskuria. AP:n iskarit on kohtuu jäykät ja alkuun kesti hiukan totutella töyssyihin. Enään en edes huomaa.
                              Viittitkö postata kylkikuvan tuosta kulkineestasi? Kiinnostaisi nähdä millainen asento noilla AP:n 30/20 tulee.

                              Editoidaanpas tähän jatkoa:

                              Kahlasin koko topicin läpi tässä työpäivän ratoksi. Ajellessa on alkanut tuntumaan, että josko sitä nyt sitten täräyttäisi kerralla alustan kuntoon. Ensin meinasin jousilautasia, sitten jousia, ja nyt iskareita ja jousia hilppeineen. Mitäs raati on mieltä, oisko paree laittaa AP:n iskarit+jouset vaiko ST:n vastaavat?

                              Ja sitten vielä nöösikysymys (saa nauraa vapaasti, mutta mä en tosiaan tiedä ): Miten nuo coilover-sarjat eroaa tuollaisista iskari+jousisarjoista? Onko jompi kumpi käyttöautoon parempi ratkaisu?
                              Last edited by AK-87; 06-08-2015, 12:58.
                              V60 D4 AWD -16
                              Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                              ex V60 D4 -13
                              ex E36 323i 4D -96
                              ex E91 320d -06 Stage 1

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4595
                                • Tampere

                                Jahas kysytääs samalla raadilta mielipide.

                                Auyona 330d e91 m-sport prelci ja kilometrejä alkaa oleen sen verran takana että iskarien vaihto ei olisi varmaan pahitteeksi.

                                Ajatuksissa olisi joko ostaa alkuperäiset m-sport iskarit joka nurkkaan tai vahtoehtoisesti koni str iskarit. Hinnoissa saksasta tilattuna ei liene kuin 50e eroa. Kumpaan kallistuisitte valinnassa? Koni taisi olla ketjussa ainut merkki mistä kenelläkään ei ollut huonoa sanottavaa... Konit passaavat myös madalletun alustan kanssa?

                                Kaveriksi tuolla paketille kaikki iskareihin liittyvät osat samalla sitten uutta ja lisäksi nuo madaltavat jousilautaset. Jos jousilautaset madaltavat 20mm niin sopivat vakio koiranluut vielä hyvin paikoilleen?

                                Onko m-sport ja performance pohjaanlyöntokumit samanlaiset?

                                Voiko madaltavien jousilautasten ja m-sport jousien kanssa käydä niin että pyörä ottaa joustossa kaareen kiinni? Madaltavilla lautasillan joustomatka pysyy samana ja muuten autoa madaltaessa yleensä taitaa joustomatka ainakin jossainmäärin lyhentyä...

                                Toinen tapa tietysti olisi laittaa nuo hiukan korottavat kumit taakse mutta silmälle matalempi keula olisi parempi....
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎