Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i Tehoja kateissa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    Fortet tankissa...

    Kävin tänää kyselemässä benkaran mielipidettä asiaan.Se syynäili konetta pitkään ulkosinpuolin.Sen jälkeen koe ajolle.Heitettiin sellanen n10km lenkki ja hän pyöritteli päätään ja ihmetteli.Sanoi ettei tämä mene mihinkään tms..Kyseli kaikkee mitä autoon on vaihdettu.Luettelin kaikki palikat ym ja sanoin ettei se anna vika koodia tällä hetkellä.Kyseli et onko pa-suodatin vaihdettu?Eip oo.
    Kun päästiin verstaalle takasin,löi se auton viä piuhoihin ja tsekkas itekkin koodit.Ei mitään.Sanoi että hänen mielestään vika on polttoaine suodattimessa.Osat tilaukseen.Saksasta asti kun ei ole suomessa.200e suodatin,paineen säädin ja jotain letkuja.Saas katsoa onko vika tuossa?
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      Kannatta katsella noita suodattimia ulkomailta. E46 330i alkuperäinen suodatin marmorilla 130e. Sama alkuperäinen suodatin jenkkien ebaystä 45e posteineen...

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Originally posted by kemo81 View Post
        Fortet tankissa...

        Kävin tänää kyselemässä benkaran mielipidettä asiaan.Se syynäili konetta pitkään ulkosinpuolin.Sen jälkeen koe ajolle.Heitettiin sellanen n10km lenkki ja hän pyöritteli päätään ja ihmetteli.Sanoi ettei tämä mene mihinkään tms..Kyseli kaikkee mitä autoon on vaihdettu.Luettelin kaikki palikat ym ja sanoin ettei se anna vika koodia tällä hetkellä.Kyseli et onko pa-suodatin vaihdettu?Eip oo.
        Kun päästiin verstaalle takasin,löi se auton viä piuhoihin ja tsekkas itekkin koodit.Ei mitään.Sanoi että hänen mielestään vika on polttoaine suodattimessa.Osat tilaukseen.Saksasta asti kun ei ole suomessa.200e suodatin,paineen säädin ja jotain letkuja.Saas katsoa onko vika tuossa?
        Ja eikös näissä uudemmissa ole ollut jotain korkeapainepumppu vikoja tms :think
        Suodatin kannattaa toki vaihtaa ensimmäiseksi.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • kemo81
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2010
          • 1248
          • ylöjärvi

          Originally posted by Juppe View Post
          Kannatta katsella noita suodattimia ulkomailta. E46 330i alkuperäinen suodatin marmorilla 130e. Sama alkuperäinen suodatin jenkkien ebaystä 45e posteineen...
          Veikkaan että tuo tulee nyt kl-varaosien kautta...Kuitenkin hinta oli sen 200e,mut tulee siinä näköjään muutakin kilkettä mukana..
          e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
          Ex.
          e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
          e91 325i 2009 lci SaphireBlack
          e91 325i 2005 ArktisMetal
          e46 320ci 2001 TobassBlue
          e39 523i 1996 AlpinWhite 2

          S1000rr 2010 Thunder grey

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            Originally posted by _nixu_ View Post
            Ja eikös näissä uudemmissa ole ollut jotain korkeapainepumppu vikoja tms :think
            Suodatin kannattaa toki vaihtaa ensimmäiseksi.
            autossa ei ole vielä suorasuihkutusta joten ei ole korkeapainepumppuakaan..
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • E39-530A
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 933
              • Espoo

              Omat mittaukset ehjästä(?)

              Originally posted by kemo81 View Post
              Eli eilen mitattiin pakokaasu arvot ja ne ok.Katteltiin livedataa ja sieltä ei ilmennyt mitään erikoista.Vanokset näytti pelaavan moitteitta.Ei ollut vika koodeja.Ilmamäärä luku oli 580? täyskiihdytyksessä ja näytti arvot,että kone kävisi himpun verran rikkaalla.Siihen en tiedä että miksi?
              Paljonko tuon ilmamassan kuuluis olevan kyseisessä pannussa?
              Kulutus tunnissa oli täyskiihdytyksissä parhaillaan 6500 kierrosta ja 61,7 l/hrs.Tiedä sit onko se tarpeex?
              Mietittiin että voihan tuon kaiken tällä hetkellä vaikuttaa se että kuumalla kelillä flekti on aina päällä,ilmastointi silloin tällöin,imuilma on reippaasti lämmintä,alla pyörii isot ja raskaammat vanteet ym ym..Eiköstä se ollut niin että flekti lähtee pyöriin ulkolämmön olevan jossain +10c:n huitteilla?Ja muistelin että päivinä jolloin aamut olivat viä viileempiä auto pelasi paremmin.
              Mutta mistä voi johtua se että se 4500 kierroksen kohdalla ollut tehopiikki katoaa ja vaimenee?Imu äänet poistuu niiltä kohdilta kun ennen ne muuttuivat selkeesti.Onko ne muiltakin kateissa näin lämpimillä ilmoilla?Koska en usko että siihen vaikuttaa isommat renkaat ym.?Tehoja nyt kumminkin näyttäis olevan varmaan suht saman verran noin niin kuin laskennallisesti mutta hyvin hyvin korkeilla kierroksilla.Dynossa tietty selviäis totuus asialle..
              Katselin salavalikosta mitä oma ehjäksi ainakin luultu näyttää. Ja auto on samalla N52B25 2,5l koneella tietysti. Automaatin pakkokakkosella, talla pohjassa ylämäkeen näytti jotain 57-60l/h ennen kuin vaihtoi kolmoselle. Automaatti vaihtaa väkisin isommalle rajoittajalla. Pitää ehkä mennä jonnekin 120km/h-alueelle kokeilemaan kolmosella, niin saisi vähän vertailuarvoja.
              E92 335iA -08

              ---
              ex E34 540iA -93
              ex E90 325iA -05
              ex E39 530iA -00
              ex Toyota Avensis
              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                Tuo oli kiva kuulla.Siis että lukemat suht samat sielläkin.Jotain toivoaTänää kyllä oli taas niin laiskaa menoa täällä että...Olis pitänyt tänäänkin laittaa tuo salavalikko auki ja tzuumailla mitä ne tänää olis näyttänyt.Eikä mulla kyl 60litraan noussut kakkosella muistaakseni.
                Saas nähdä jeesaako tuo mitään tuo pa-suodatin mut kaikkee pitää kokeilla.

                Muuttuuko sulla jotenkin nuo tehon tunteet kesän ja talven erotuksella siis kun imu ilma lämpiää?
                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • Nizu^
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 86
                  • Helsinki

                  Kävin tänään antamassa happea tolle kipolle kunnolla...Ilma oli +26 ja alla 18" bbs 225/40R18 . Neljässä puolessa tonnissa huomasi selvän tehopiikin sekä imuäänet voimistuivat selvästi. Näyttää, että lämmin ilma ei ainakaan ratkaisevasti vaikuta tehoihin. Toivottavasti saat autosi kuntoon. Kone oli N52B25.
                  G30 520d Msport
                  R1150R+Remus+Wunderlich engine tuning
                  EX. E92 M3 DCT+Nothing
                  EX. Z4 3.0SI Coupe+H&R Coilovers+BBS CH
                  EX. Z4 2.5+Style 108+ACS suspension+ACS antirollbar+ACS strut bar
                  EX. E91 325i+BBS CH+H&R cupkit
                  EX. E46 Compact+Ac Schnitzer ACS3 Optic+H&R+BBS CH

                  Comment

                  • kemo81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2010
                    • 1248
                    • ylöjärvi

                    Originally posted by Nizu^ View Post
                    Kävin tänään antamassa happea tolle kipolle kunnolla...Ilma oli +26 ja alla 18" bbs 225/40R18 . Neljässä puolessa tonnissa huomasi selvän tehopiikin sekä imuäänet voimistuivat selvästi. Näyttää, että lämmin ilma ei ainakaan ratkaisevasti vaikuta tehoihin. Toivottavasti saat autosi kuntoon. Kone oli N52B25.
                    Eli on turha odotella syksyä että tehot ja imu äänet palaisivat kun keli jäähtyy :(
                    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                    Ex.
                    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                    e91 325i 2005 ArktisMetal
                    e46 320ci 2001 TobassBlue
                    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                    S1000rr 2010 Thunder grey

                    Comment

                    • n9500
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 180

                      Originally posted by Nizu^ View Post
                      Kävin tänään antamassa happea tolle kipolle kunnolla...Ilma oli +26 ja alla 18" bbs 225/40R18 . Neljässä puolessa tonnissa huomasi selvän tehopiikin sekä imuäänet voimistuivat selvästi. Näyttää, että lämmin ilma ei ainakaan ratkaisevasti vaikuta tehoihin. Toivottavasti saat autosi kuntoon. Kone oli N52B25.
                      Voisitko kokeilla tuota salavalikkoa 04.01 ja vetää kolmosella muutaman vedon ? Ihan vaan referenssiksi et tiedetään mihin meiän jatkeet pitäs pystyä

                      Ja tossa länsiväylällä kolmosella yhden vedon vedin ja tuotti saman 58l/h. Pitääpä käydä Tampereen motarilla vetämässä muutaman kunnolla.

                      Comment

                      • kemo81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2010
                        • 1248
                        • ylöjärvi

                        Originally posted by n9500 View Post
                        Voisitko kokeilla tuota salavalikkoa 04.01 ja vetää kolmosella muutaman vedon ? Ihan vaan referenssiksi et tiedetään mihin meiän jatkeet pitäs pystyä

                        Ja tossa länsiväylällä kolmosella yhden vedon vedin ja tuotti saman 58l/h. Pitääpä käydä Tampereen motarilla vetämässä muutaman kunnolla.
                        Kannatan! Saatais jotain haarukkaa asiaan.Millä kierroksilla sulla irtosi tuo luku?Potkaseeko se siinä 4500 kierroksen kohdalla?
                        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                        Ex.
                        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                        e91 325i 2005 ArktisMetal
                        e46 320ci 2001 TobassBlue
                        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                        S1000rr 2010 Thunder grey

                        Comment

                        • E39-530A
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 933
                          • Espoo

                          Originally posted by kemo81 View Post
                          Kannatan! Saatais jotain haarukkaa asiaan.Millä kierroksilla sulla irtosi tuo luku?Potkaseeko se siinä 4500 kierroksen kohdalla?
                          Minulla ei ole talvi/kesä-aikaan mitään eroa. Ainoastaan se, että talvivanteet ovat orkkikset ja siten ehkä vähän parempaa = keveämpää seosta, kesävanteet ovat hinnat alkaen replicat, jotka tuli mukana. Talvirenkaat alla auto on pirteämpi, mutta se ei taas tähän liity. Pitää saada aikaiseksi käydä katsomassa noita lukemia. Tuossa Länsiväylällä on vähän turhan paljon liikennettä ja alhaiset rajoitukset. Pitäisi melkein myös saada jotenkin videolle tms, ettei tarvitsisi naama mittarissa ajaa.

                          En ole muita vastaavalla padalla ajanut, mutta veto alkaa siellä missä on luvattukin, eli siellä 2750rpm tienoilla, josta maksimivääntö alkaa. Ja meno ei hyydy. Olikos omasi keppivaihteinen vai automaatti? Ylöjärvi on sen verran pitkällä, ettei oikein päittäin koeajot onnistu. Nythän lomalla olisi ollut aikaa.

                          Edit: Tuo tehopiikki? Pitäisikö siellä 4500rpm paikkeilla tuntua jotain ihmeellistä? Paras vääntöhän luvataan 2750 - 4250 rpm välillä jos muistan oikein. Eli teho kasvaa kierrosluvun suhteen nopeiten tuolla alueella.
                          Last edited by E39-530A; 20-07-2010, 14:33. Reason: Lisäys
                          E92 335iA -08

                          ---
                          ex E34 540iA -93
                          ex E90 325iA -05
                          ex E39 530iA -00
                          ex Toyota Avensis
                          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7398
                            • Oulu

                            Originally posted by E39-530A View Post
                            Edit: Tuo tehopiikki? Pitäisikö siellä 4500rpm paikkeilla tuntua jotain ihmeellistä? Paras vääntöhän luvataan 2750 - 4250 rpm välillä jos muistan oikein. Eli teho kasvaa kierrosluvun suhteen nopeiten tuolla alueella.
                            Minähän en näistä mitään tiedä, mutta ainakaan tässä dynokäppyrässä ei näy kuin aika mitätön kohuma 4500 rpm kohdalla, jossa on myös paras vääntö (varoitus: linkki skaalaa selainikkunan pieneksi): http://www.rri.se/popup/performanceg...p?ChartsID=924

                            Jotain siinä kuitenkin tapahtuu ja ehkä sen tuntee persdynossa sitten. Tuossa on muuten saatu E90 325i:stä vetopyörätehoa enemmän kuin toisesta saman paikan mittaamasta E46 330Ci:stä, vaikka paperilla ovat toisin päin. Toinen E46 330Ci antaa 3kW / 4hv enempi.

                            EDIT: Menin vipuun, tuo tämänvuotinen 325i on tietysti 3-litrainen.
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 20-07-2010, 15:06.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 933
                              • Espoo

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Minähän en näistä mitään tiedä, mutta ainakaan tässä dynokäppyrässä ei näy kuin aika mitätön kohuma 4500 rpm kohdalla, jossa on myös paras vääntö (varoitus: linkki skaalaa selainikkunan pieneksi): http://www.rri.se/popup/performanceg...p?ChartsID=924

                              Jotain siinä kuitenkin tapahtuu ja ehkä sen tuntee persdynossa sitten. Tuossa on muuten saatu E90 325i:stä vetopyörätehoa enemmän kuin toisesta saman paikan mittaamasta E46 330Ci:stä, vaikka paperilla ovat toisin päin. Toinen E46 330Ci antaa 3kW / 4hv enempi.
                              Tuo testattu auto on kolmen litran pannulla, eli uudemmissa 325:ssa olevalla moottorilla. Vääntöä 270Nm. En ole kokeillut, joten en osaa eroista sanoa. Oma wanha -05 malli ja kai Kemonkin 325:ia on 2,5l koneella.
                              E92 335iA -08

                              ---
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              • kemo81
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2010
                                • 1248
                                • ylöjärvi

                                Originally posted by E39-530A View Post
                                Minulla ei ole talvi/kesä-aikaan mitään eroa. Ainoastaan se, että talvivanteet ovat orkkikset ja siten ehkä vähän parempaa = keveämpää seosta, kesävanteet ovat hinnat alkaen replicat, jotka tuli mukana. Talvirenkaat alla auto on pirteämpi, mutta se ei taas tähän liity. Pitää saada aikaiseksi käydä katsomassa noita lukemia. Tuossa Länsiväylällä on vähän turhan paljon liikennettä ja alhaiset rajoitukset. Pitäisi melkein myös saada jotenkin videolle tms, ettei tarvitsisi naama mittarissa ajaa.

                                En ole muita vastaavalla padalla ajanut, mutta veto alkaa siellä missä on luvattukin, eli siellä 2750rpm tienoilla, josta maksimivääntö alkaa. Ja meno ei hyydy. Olikos omasi keppivaihteinen vai automaatti? Ylöjärvi on sen verran pitkällä, ettei oikein päittäin koeajot onnistu. Nythän lomalla olisi ollut aikaa.

                                Edit: Tuo tehopiikki? Pitäisikö siellä 4500rpm paikkeilla tuntua jotain ihmeellistä? Paras vääntöhän luvataan 2750 - 4250 rpm välillä jos muistan oikein. Eli teho kasvaa kierrosluvun suhteen nopeiten tuolla alueella.
                                No mielestäni siellä oli aikoinaan ns.tehopiikki n4500kierroksen kohdalla ja auto oikeasti selkeästi lähti siitä eteenpäin vasta kulkemaan.Myös imu äänissä selkeä muutos niillä kierroksilla.Ala kierroksilla jopa tuntui sillon oudokseltaan laiskalta ennen kuin sitten lähti kirmaamaan noiden kierrosten kohdilla.Jos automaatissa ei sit niin selkeä tai jotain?Kyllä omanikin on n52b25 eli se samainen 2,5 litranen.Nyt sen ne 61,7l/h saavutettiin kolmosella ja vasta jossain 6500 kierroksen kohdalla.Vääntö käyrä ois ollut kiva nähdä.
                                Noissa penkki tuloksissa on mielestäni kyseessä juuri samainen kone vai mistä päättelitte sen olevan 3,0?Tehot eivät sitten ole ainakaan lisääntyneet vaikka kone on kasvanut.N52b25=218hv!Vai onko siellä vääntö ainoa mitä on kasvatettu ja tehot pysyneet ennallaan?
                                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                                Ex.
                                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                                e91 325i 2005 ArktisMetal
                                e46 320ci 2001 TobassBlue
                                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                                S1000rr 2010 Thunder grey

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎