Originally posted by TuomoA
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Moro !!
Seuraavaksi autoksi olis tarkoitus kenties laittaa E91 320d -06.
Pystyykös koeajolla mitenkään tarkistamaan tämän surullisen kuuluisan turbon kuntoa että alkaako kenties vaihtoaika lähestyä???
Entäpä muita juttuja mitä pitäisi kys. automallista tarkistaa... tyyppiviat jne???
Kaikki tieto tervetullutta !!G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by nappe74 View PostMoro !!
Seuraavaksi autoksi olis tarkoitus kenties laittaa E91 320d -06.
Pystyykös koeajolla mitenkään tarkistamaan tämän surullisen kuuluisan turbon kuntoa että alkaako kenties vaihtoaika lähestyä???
Entäpä muita juttuja mitä pitäisi kys. automallista tarkistaa... tyyppiviat jne???
Kaikki tieto tervetullutta !!
Takaluukku kaikissa BMW Touring malleissa vuosimallista riippumatta.
Johtosarja lähinnä, eli toimiiko takavalot ok, aukeaako takalasi erikseen ja niin ees päin.
Kontista on hyvä käyttää verhoilua auki sen verran että näet missä kunnossa pelti on ja onko kerännyt kosteutta.
Jos on panoraama kattoluukku niin sen kunto ja toiminta kannattaa tarkistaa.
Siinäpä jotain, muut joilla on ongelmia ollut osaavat kertoa varmana enemmän, ja varsinkin tuon turbon kunnon selvittämisen suhteen.
Ei ainakaan sillon 100tkm ajettuna ollut huono auto laisinkaanLR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
-
Originally posted by nappe74 View PostMoro !!
Seuraavaksi autoksi olis tarkoitus kenties laittaa E91 320d -06.
Pystyykös koeajolla mitenkään tarkistamaan tämän surullisen kuuluisan turbon kuntoa että alkaako kenties vaihtoaika lähestyä???
Entäpä muita juttuja mitä pitäisi kys. automallista tarkistaa... tyyppiviat jne???
Kaikki tieto tervetullutta !!
Miten se turbo nyt sitten on surullisenkuuluisa? Jos 200-300tkm ajomäärillä saa uusia turbon, niin eikai se nyt ihan paska ole... Taitaa olla moni muukin turbo samoilla kilsoilla jo kohta vaihtokunnossa. Mulla on ollut neljä E91 320d:tä, eikä niissä ole mitään vikoja ollut. Samanlailla kun katsoo auton, niin kuin minkä vaan muunkin mallin, niin eikai siinä sen ihmeellisempiä tarvi.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostMiten se turbo nyt sitten on surullisenkuuluisa? Jos 200-300tkm ajomäärillä saa uusia turbon, niin eikai se nyt ihan paska ole... Taitaa olla moni muukin turbo samoilla kilsoilla jo kohta vaihtokunnossa. Mulla on ollut neljä E91 320d:tä, eikä niissä ole mitään vikoja ollut. Samanlailla kun katsoo auton, niin kuin minkä vaan muunkin mallin, niin eikai siinä sen ihmeellisempiä tarvi.G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Automaattivaihteistoa koskeva kymysys: onko siinä jokin mäki- tai asentotunnistin joka voi vikaantua/kanittaa? Välillä tuntuu että jää joku "ylämäkimoodi" päälle, eli käyttää ajossa pieniä vaihteita ja kierrättää normaalia korkeammalle ennen kuin vaihtaa isommalle pykälälle. Yleensä tilanne korjaantuu sen jälkeen kun ajaa alamäkeen, aina ei silloinkaan, vaan vasta kun auton käynnistää uudelleen. Tätä tapahtuu riippumatta siitä onko kone kylmä vai lämmin.
Auto on 320d -08.Last edited by karsta; 18-04-2012, 13:52.Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme
Comment
-
-
Originally posted by nappe74 View PostEikun lueskelin aiheesta noita viestejä niin tuntuu että toi turbo on lauennut ennemminkin 100-200tkm kohdalla aika monellakin... mut kaipa se on yksilöllistä niinkuin moni muukin "tyyppivika".
Comment
-
-
Originally posted by karsta View PostAutomaattivaihteistoa koskeva kymysys: onko autossa jokin mäki- tai asentotunnistin joka voi vikaantua/kanittaa? Välillä tuntuu että autoon jää joku "ylämäkimoodi" päälle, eli käyttää ajossa pieniä vaihteita ja kierrättää normaalia korkeammalle ennen kuin vaihtaa isommalle pykälälle. Yleensä tilanne korjaantuu sen jälkeen kun ajaa alamäkeen, aina ei silloinkaan, vaan vasta kun auton käynnistää uudelleen. Tätä tapahtuu riippumatta siitä onko kone kylmä vai lämmin.
Auto on 320d -08.
Olen huomannut, että laatikossa on myös alamäki moodi joka alamäessä moottorijarrutuksella saattaa tiputtaa pienemmälle.
(kenties jarrua hipaisemalla menee päälle)
Tuon päälle meno kriteereistä en tiedä... voisiko tuo jäädä päälle?F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostHmm... Tuossa "oppivassa" laatikossa on perus d-asennossakin vähän sporttisempi moodi. Olisiko kyse tästä?
Olen huomannut, että laatikossa on myös alamäki moodi joka alamäessä moottorijarrutuksella saattaa tiputtaa pienemmälle.
(kenties jarrua hipaisemalla menee päälle)
Tuon päälle meno kriteereistä en tiedä... voisiko tuo jäädä päälle?
Lähinnä ihmetyttää kun se tekee sitä satunnaisesti, eikä hirveän sporttisesti tule yleensä ajeltua.Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme
Comment
-
-
Originally posted by karsta View PostLähinnä ihmetyttää kun se tekee sitä satunnaisesti, eikä hirveän sporttisesti tule yleensä ajeltua.Nyt: Audi A4 Quattro B9 -17
Ennen: E91/330dAT -06
Comment
-
-
Originally posted by Jaz View PostSamoja ominaisuuksia on myös täällä, autona -06, 330dAT. Normaalissa kiihdytyksessä vaihtaa aina isommalle noin 1500-2000rpm alueella, mutta välillä antaa kierrättää melkein 3000rpm saakka ja meno on vähän nykivän oloista. Useimmiten myös kun cruisen tiputtaa pois päältä esim. 90km/h vauhdissa, vaihtaa laatikko pykälää pienemmälle vaihteelle.
Eli reagointi on toinen jos hiljaa lisäät kaasua tai painat nopesti kaasua (ei kuitenkaan kick downin yli)
Ja sitten noi moodit... jos ajelee tasaisesti esim. 200km:iä ja tämän jälkeen yrittää tehdä kiihdytystä niin eihän laatikko vaihda alas kirveelläkään
Muutaman kerran kun "herättelee" niin taas vaihtaa sporttisesti ja ylhäältä.
Onhan tuossa jänniä "ominaisuuksia", mutta yleensä ottaen mielestäni toimii hienosti.
Jos siis haluaa ajaa rauhallisesti ja taloudellisesti niin laatikko tosiaan pitää kierrokset alhaalla. Ja tarvittaessa reagoi ihan riittävällä nopeudella
Etenkin sport-asennossa.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Kaikki penarin dieselit, joissa on DPF, tekevät tuota.
Regeneroinnin aikana koneelle annetaan enemmän kierroksia kuin tavallisesti, eli käytännössä vaihdot tapahtuu aina yli 2000 rpm:n kohdalla.
Normaalia käytöstä.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Jaz View PostSamoja ominaisuuksia on myös täällä, autona -06, 330dAT. Normaalissa kiihdytyksessä vaihtaa aina isommalle noin 1500-2000rpm alueella, mutta välillä antaa kierrättää melkein 3000rpm saakka ja meno on vähän nykivän oloista. Useimmiten myös kun cruisen tiputtaa pois päältä esim. 90km/h vauhdissa, vaihtaa laatikko pykälää pienemmälle vaihteelle.
Silloinhan se auto syöksähtelee kuin aropupuF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Onko joku irroittanut E9X-malleista navin näyttöä, onko paha rasti? Ja toisekseen pääseekö sen takaa yhtään käsiksi kojelaudan sisään?
Ongelmana on talven aikana ilmaantunut resonanssi, helkkarin ärsyttävä pärinä, joka tuntuisi kuuluvan navin näytön paikkeilta kojelaudan sisältä. Resonanssi on pääsääntöisesti ilmennyt autoa jarrulla paikalla pidettäessä, vaihdevalitsin D-asennossa. Heti kun antaa vähän kierroksia, resonanssi on loppunut. Tosin nykyään tuota esiintyy jo matalilla kierroksillakin jo mutta 1000rpm jälkeen loppuu. Tuon resonanssin laajeneminen isommalle kierrosalueelle kielii jostain esineestä, joka löystyy koko ajan lisää...
Jos jollakulla on jotain ideoita / vastaavia kokemuksia, vinkkejä otetaan vastaan...:thinkF25 X3 M-Sport 30D
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostRegenerointi on taas oma juttunsa
Silloinhan se auto syöksähtelee kuin aropupuNyt: Audi A4 Quattro B9 -17
Ennen: E91/330dAT -06
Comment
-
Comment