Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Casull
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 207
    • Nivala

    Originally posted by Eromac View Post
    E90 BMW 330Xd - tehonlisäys?
    Moro!

    Tiedustelen, mitä mieltä ollaan tehonlisäyksestä 06- 330xd , 67tkm jossa 231Hp:sta 280 ja NM 500 - 600Nm.

    Puhutaan aina riskeistä, mitenköhän esim a) vaihdelaatikko, voimansiirto kestää, varsinkin kun kuski tykkää kiihdyttämisestä?
    Kaiken saa rikottua hillittömällä kaahaamisella...

    Automaatille luvaltaan ihan laatikkovalmistajan toimesta 600nm (+varmuuskertoimet) jatkuvassa käytössä eli minä en aio hirveästi olla tuosta huolissani.

    Manuaalissa on vaarana sen kaksoismassavauhtipyörän hajoaminen, näitä on kai käsittääkseni hajonnut jonkin verran vakiokamppeistakin.

    Perä, vetarit, yms kestää luultavasti melko pitkään rajuakin rääkkäämistä.

    Kuka lupaa ohjelmallaan noin paljon lisäheppoja? (Karala +30hv/100nm)
    Tuossa on 50 hepan lisäämisessä jo luultavasti pienehkönä vaarana DPF:n ennenaikainen tukkeentuminenkin.
    Näin olen antanut itselleni kertoa jossain yhteydessä kun mielestäni pienehköä hevosvoimalisää ihmettelin.
    Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
    Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

    Comment

    • Eromac
      Newbiemmer
      • Jul 2010
      • 7
      • Finland

      E90 BMW 330Xd - tehonlisäys?

      Teholastu tehtiin Schmiedmanilla,

      Tuningbox 3. = 281hp ja 610NM.

      Kyllähän eron huomaa mutta se ylläti että ero oli niin pieni, siellä missä itse sitä eniten "tarvitsen"... eli paikaltaan lähdöissä.. Eron huomaa selkeästi 60-70km ja siitä ylöspäin, silloin liikahtaa aika mukavasti. Siitä sainkin eilen aika lailla ohjeita miten tulisi yrittää ajaa, ettei aikaisemmin mainitut osat rikkoonnu... ja juuri tuo paikaltaan lähtöhän on autolle kun autolle todella terveellistä







      Originally posted by Casull View Post
      Kaiken saa rikottua hillittömällä kaahaamisella...

      Automaatille luvaltaan ihan laatikkovalmistajan toimesta 600nm (+varmuuskertoimet) jatkuvassa käytössä eli minä en aio hirveästi olla tuosta huolissani.

      Manuaalissa on vaarana sen kaksoismassavauhtipyörän hajoaminen, näitä on kai käsittääkseni hajonnut jonkin verran vakiokamppeistakin.

      Perä, vetarit, yms kestää luultavasti melko pitkään rajuakin rääkkäämistä.

      Kuka lupaa ohjelmallaan noin paljon lisäheppoja? (Karala +30hv/100nm)
      Tuossa on 50 hepan lisäämisessä jo luultavasti pienehkönä vaarana DPF:n ennenaikainen tukkeentuminenkin.
      Näin olen antanut itselleni kertoa jossain yhteydessä kun mielestäni pienehköä hevosvoimalisää ihmettelin.

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1462
        • Area 03

        Originally posted by Eromac View Post
        Kyllähän eron huomaa mutta se ylläti että ero oli niin pieni, siellä missä itse sitä eniten "tarvitsen"... eli paikaltaan lähdöissä.. Eron huomaa selkeästi 60-70km ja siitä ylöspäin, silloin liikahtaa aika mukavasti. Siitä sainkin eilen aika lailla ohjeita miten tulisi yrittää ajaa, ettei aikaisemmin mainitut osat rikkoonnu... ja juuri tuo paikaltaan lähtöhän on autolle kun autolle todella terveellistä
        Se ero mitä et huomaa paikoltaan lähdössä on juurikin siinä,että dieselillä on suppea tehoalue. n.2200-4200 rpm (X35D erikseen) löytyy ne isoimmat paukut.Itsellä aikoinaan E60 530d 270hp/610Nm niin suorituskyky 60-180 km/h oli ihan hyvää,mutta paikoiltaan lähdöissä ja kovemmissa vauhdeissa,tehoalue yksinkertaisesti loppui.
        Last edited by b mutteri kasa; 23-10-2010, 08:00.
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

          Originally posted by Eromac View Post
          Teholastu tehtiin Schmiedmanilla,

          Tuningbox 3. = 281hp ja 610NM.

          Kyllähän eron huomaa mutta se ylläti että ero oli niin pieni, siellä missä itse sitä eniten "tarvitsen"... eli paikaltaan lähdöissä.. Eron huomaa selkeästi 60-70km ja siitä ylöspäin, silloin liikahtaa aika mukavasti. Siitä sainkin eilen aika lailla ohjeita miten tulisi yrittää ajaa, ettei aikaisemmin mainitut osat rikkoonnu... ja juuri tuo paikaltaan lähtöhän on autolle kun autolle todella terveellistä


          tuo ei kyllä ole mikään teholastu, vaan ns. "huijausboxi" mistä on ollut paljon juttua tälläkin foorumilla. monien mielestä ei ole hyväksi moottorille nuo ja vastaavia saa saksasta satasella.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Weuli
            BTCF Member
            • Feb 2008
            • 1169
            • Turku

            Originally posted by n0fear View Post
            Hyvä,kiitti vinkistä.... Miten tuo ovipahvin irroitus ja lukon toimimattomuus, olisko tähän jotain vinkkiä?
            e92 malliin joku väsännyt ohjeet.. Olisko näistä apua?

            F10 530da xDrive -14
            ----------------
            E92 330d -09
            E93 325i -08
            E92 330d -08
            E61 535d -06
            E91 320d -08
            E46 330Ci -01
            E61 525d -06
            E90 320i -05
            E46 325i -01
            E46 318i -99
            E36 316i -91

            Comment

            • ElMaukka
              Newbiemmer
              • Oct 2010
              • 3
              • Espoo

              "Ongelma" ajotietokoneen kanssa vai enkö vaan osaa ?

              Eli viikonloppuna alle laitettiin talvikumit jonka jälkeen ajotietokoneeseen tuli häly rengaspaineista, ohjekirjasta / netistä löytyi infoa että pitää ajaa joku perusasetus / initialisointi niin häly poistuu.

              En vain pääset neuvottuun INIT kohtaan josta saisin "resetoitua" hälyn.

              Ohjekirjassa ei ole mainittu omaa kotteroani eli 335i:tä, onko jollain ideaa onko tuossa (E90, 2006) mallin tietokoneessa jollain lailla erillainen systeemi asian korjaamiseksi ?

              Kiitti,

              -Maukka

              Comment

              • jannejm
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 348
                • tampesteri

                onko iDrive ko vehkeessä?
                #######
                e30 325i cab
                ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

                Comment

                • ElMaukka
                  Newbiemmer
                  • Oct 2010
                  • 3
                  • Espoo

                  Ei ole, ihan perus takaarouhiva malli.

                  Comment

                  • Weuli
                    BTCF Member
                    • Feb 2008
                    • 1169
                    • Turku

                    xDrive ja iDrive on eri asia.. Onko sulla siis iso näyttö ja säätöpyörä keskikonsolissa?

                    edit: Jos ei ole iDrivea..

                    How to reset your system:
                    Perform initialization after correcting tire pressure, a tire
                    change or a wheel change.
                    1. Start the engine but do not drive off.
                    2. Move turn signal lever up or down until the TPMS symbol appears in instrument cluster.
                    3. Confirm the display by briefly pressing the BC button on the steering column stalk.
                    4. Press the BC button to confirm selection of tire pressure monitoring.
                    5. Press and hold the BC button on the steering column stalk for approx. 5 seconds
                    until the RDW display lights up in the instrument cluster. The tire failure indicator is
                    now ready for initialization. If no tick is shown in the display, this indicates that the
                    tyre failure indicator cannot be initialized due to a fault.
                    6. Release the BC button to conclude initialization.

                    Ei ehdi kääntää nyt..
                    Last edited by Weuli; 25-10-2010, 09:35.
                    F10 530da xDrive -14
                    ----------------
                    E92 330d -09
                    E93 325i -08
                    E92 330d -08
                    E61 535d -06
                    E91 320d -08
                    E46 330Ci -01
                    E61 525d -06
                    E90 320i -05
                    E46 325i -01
                    E46 318i -99
                    E36 316i -91

                    Comment

                    • ElMaukka
                      Newbiemmer
                      • Oct 2010
                      • 3
                      • Espoo

                      Oikoluku näemma sakkaa :(

                      Ei ole kumpaakaan ei I eikä X Driveä.

                      Eli näyttö on siinä mittarien välissä.
                      Koitan naputella tuon ohjeen mukaan, josko onnistuisin ...

                      Kiitokset avusta.

                      Comment

                      • e46 ci
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 583

                        Tein kans tuon init homman kaverin 318 06 jossa ei muutaku halpistietsikka mutta eipä katoa rengaspainevaroitus-valo.. Onkohan tuo sitten vikakoodilukijan hommia eli käyttää piuhassa?? Miten se ilmaisee sen että nollaantuu kerran vilkkuu ja sitten palaa perustilaan mutta kun kokeilee check toimintoa varoitus syttyy taas. Hitto muistan kerran naputelleeni kaverin idivea vartin että sain pois ilman ohjeita mutta vaikka nyt oli ohjeet muistissa ei onnannut.. Usererror..
                        ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                        Comment

                        • Tom1s
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 669
                          • .

                          Originally posted by e46 ci View Post
                          Tein kans tuon init homman kaverin 318 06 jossa ei muutaku halpistietsikka mutta eipä katoa rengaspainevaroitus-valo.. Onkohan tuo sitten vikakoodilukijan hommia eli käyttää piuhassa?? Miten se ilmaisee sen että nollaantuu kerran vilkkuu ja sitten palaa perustilaan mutta kun kokeilee check toimintoa varoitus syttyy taas. Hitto muistan kerran naputelleeni kaverin idivea vartin että sain pois ilman ohjeita mutta vaikka nyt oli ohjeet muistissa ei onnannut.. Usererror..

                          Siinä rengaskuvan kohdalla piti muistaakseni painaa ensin pitkään ja sitten tulee kursori resetin kohdalle ja lyhyt painallus ja resetoituu.


                          Kuinka kauan 320d pitäs ajaa että moottorinlämmöt nousee normaaliksi näillä muutaman miinus asteen pakkasilla? Musta tuntuu että saa ajaa melkeen 20km 80km/h ennenkuin moottorinlämmöt on 85-87astetta vaikka lähtee tallista. Termarin vaihtoa vaan mietin...

                          Paljos teillä muuten on kulutus? Mulla kesäkulutus 6.2-6.5 keskimäärin ja nyt talvinopeuksilla jotain 5.8-6.2 manuaalilla+ dpf.
                          Last edited by Tom1s; 27-10-2010, 06:32.
                          F31 328i M-Sport

                          Comment

                          • alttu
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 519
                            • Nummela

                            Jännä homma, mulle ei tullu mitään tai ainakaan ei vielä ole tullu häröä renkaan vaihdosta, 19" ja 35 profiilista 17" ja 45 profiiliin. Lienee pyörimiskehä aika identtinen.:think

                            Viimesellä reissulla kulutus tais olla n.1000km 5.5l/100km. Ja manuaali askilla. Rengastuskin vähän tiputtaa kulutusta näin talvella.
                            F15 30d ///M-SPORT
                            Ex.
                            F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                            Comment

                            • dieseljussi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 592
                              • Suomi

                              Originally posted by alttu View Post
                              Jännä homma, mulle ei tullu mitään tai ainakaan ei vielä ole tullu häröä renkaan vaihdosta, 19" ja 35 profiilista 17" ja 45 profiiliin. Lienee pyörimiskehä aika identtinen.:think
                              Rengasrikkonäyttö on valikoiva. Minulle ei tullut varoitusta takarenkaan 0.8 bar paineesta. Runflatit siitä paskoja, ettei painumaa edes huomaa ulospäin (ajossa kyllä huomasi).

                              Comment

                              • jannejm
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 348
                                • tampesteri

                                kaupunkipörräyksen kulutus on ollut viimeaikoina koneen mukaan 6,9 ltr/100km
                                #######
                                e30 325i cab
                                ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎