Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by TPM1 View Post
    No sinun faktasi kanssa en ala tietenkään kinaamaan, mutta kyllä mielestäni täällä taajamissa muutaman kilometrin siirtyminen lähikauppaan ja sitten kakarat reeneihin ja mummolle lisää piirakkaa ja vielä bisset kioskilta ja lottokin unohtui ajaminen on hallaa vehkeille. Kaikki tämä luonnollisesti +-0 - -15 keleillä. Mutta tämä on nyt vain minun pähkäilyjäni...

    Ei se ole mikään minun fakta, vaan jokainen sen tajuaa kuka on saksassa ajanut. Se turbo ei vaan suomen nopeuksissa ja liikenteen kevyessä tahdissa joudu koville. Tokihan suomessakin saa poljettua joka välissä kaasu pohjassa, mutta harvemmin silti.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • uijui
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 172
      • suomi

      Originally posted by bemu2000 View Post
      Ei se ole mikään minun fakta, vaan jokainen sen tajuaa kuka on saksassa ajanut. Se turbo ei vaan suomen nopeuksissa ja liikenteen kevyessä tahdissa joudu koville. Tokihan suomessakin saa poljettua joka välissä kaasu pohjassa, mutta harvemmin silti.
      Suomessa vedetään öljylinjat karstasta tukossa 30tkm ajetuilla vanhoilla "puolet vettä, mutta luokituksen täyttävillä öljyillä" -30c käyntiin ilman esilämmitystä ja sitten läppä tiskiin samantien. Siitä se turbo myös tykkää....ja kaikki muut osat koneessa.

      Comment

      • TPM1
        Bimmer Rookie
        • Jan 2013
        • 127
        • Kerava

        Originally posted by uijui View Post
        Suomessa vedetään öljylinjat karstasta tukossa 30tkm ajetuilla vanhoilla "puolet vettä, mutta luokituksen täyttävillä öljyillä" -30c käyntiin ilman esilämmitystä ja sitten läppä tiskiin samantien. Siitä se turbo myös tykkää....ja kaikki muut osat koneessa.
        Hei mutta sä et nähtävästi ole ajanut koskaan Saksassa. En myös minä. Jatkuvaa kaasupohjassa uruttamista aamusta iltaan. Ja Saksalainen insinööri on vehkeet niin suunnitellut, että ei ne sellaista kestä. Saatana turpo helottaa vielä puoli vuotta, kun on Suomeen laivattu.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Originally posted by TPM1 View Post
          Hei mutta sä et nähtävästi ole ajanut koskaan Saksassa. En myös minä. Jatkuvaa kaasupohjassa uruttamista aamusta iltaan. Ja Saksalainen insinööri on vehkeet niin suunnitellut, että ei ne sellaista kestä. Saatana turpo helottaa vielä puoli vuotta, kun on Suomeen laivattu.
          Kyllä ne kierrokset tulee turbolla jossain vaiheessä täyteen vaikka sen on kuinka saksalainen suunnitellut. Muutama kymmenen kilometriä bahnalla kaasu pohjassa ja sitten parkkinn, niin sitä ei ole ehkä suunniteltu. Toki autot saa pilattua suomen oloissakin, jos välttämättä haluaa. Kyse nyt oli siitä että tavallinen suomalainen käyttö ei ole raskasta moottorille, jos nyt oletetaan että se auto on roikan perässä kovilla pakkasilla...
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • huitoja2
            BTCF Member
            • Dec 2007
            • 231
            • Porvoo

            e91 hehkujen kanssa ongelmia

            Potilas siis e91 320d vm-06, hehkutulpat ja ohjainboxi (rele) vaihdettu, sulakkeet ja liitokset tarkistettu.

            Lähtee huonosti käymään pikkupakkasellakin, täristää ja käy aluksi välillä kolmella pytyllä. INPAn mukaan vikakoodit päällä jokaisella hehkulla, ohjainboxia ilmeisesti valittaa. Vikakoodit nollaantuu mutta tulee heti takaisin...

            Mistä etsisi seuraavaksi? Uusi rele valmiiksi paskana? Vanhalla releellä valitti 3 ja 4 pytyn hehkuista ja uudella kaikista
            G30 530e, E61 523ia
            ex e60 525da
            ex e90 320Si
            ex e91 320d
            ex e46 330 Ci
            ex e46 330D touring
            ex e46 323 sedan
            ex e36 320 Coupe
            Yms lajiin kuulumattomia...

            Comment

            • uijui
              Bimmer Rookie
              • Jun 2010
              • 172
              • suomi

              Originally posted by bemu2000 View Post
              Kyllä ne kierrokset tulee turbolla jossain vaiheessä täyteen vaikka sen on kuinka saksalainen suunnitellut. Muutama kymmenen kilometriä bahnalla kaasu pohjassa ja sitten parkkinn, niin sitä ei ole ehkä suunniteltu. Toki autot saa pilattua suomen oloissakin, jos välttämättä haluaa. Kyse nyt oli siitä että tavallinen suomalainen käyttö ei ole raskasta moottorille, jos nyt oletetaan että se auto on roikan perässä kovilla pakkasilla...
              Ei se ole raskasta tämä Suomiajo jos se oikein tehdään, mullakun on tuossa pihassa toisenmerkkinen commonrail diesel jossa on alkuperäinen turbo ja mittarissa 590tkm.

              MuttaSuomiajo on todella raskasta jos se väärin tehdään.....

              Comment

              • Kennedy
                Bimmer Rookie
                • Feb 2003
                • 103
                • Järvenpää

                Ei siihen tarvita kuin hyvin mitätön valmistusvirhe niin turbot leviää ajoissa.
                E9* akselilla kuitenkin tullut vastaan noita hajoamisilmoituksia niin voisi veikata juuri tuota valmistus tai materiaali virhettä.

                Vaikka kilpailevalla merkillä toimisi montasataa tonnia niin ei se takaa, että kaikilla merkeillä toimii.
                Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
                Passat '13
                Ex: E91LCI, A3 TDI

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Volkkareista menee turboja paljonkin alle 100tkm ajolla. Sama homma on ollut mersuissakin. Taitaa olla vastaavia turboja monissa.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • rlevanen
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 114
                    • Ylivieska

                    Onko kukaan laittanut uutta jarrupalojen kuluneisuusanturia vanhoille paloille? anturi mureni käsiin mutta palat ihan hyvät vielä. Kuluuko se vain heti "oikealle" tasolle?
                    f30 330e m-sport -16

                    Comment

                    • jhoira
                      Newbiemmer
                      • Feb 2013
                      • 5
                      • Porvoo

                      Moro,

                      Onko kellään kokemusta noista M performance osiosta löytyvästä vaihteenvalitsimen kaavan pienentämis hommista eli kulkee maahantuojalla nimellä:"BMW Performance vaihtamisliikkeen lyhennys".

                      Pitäis sen 25% liikettä lyhentää ja mukana tulee M-keppi.

                      Kokemuksia / mielipiteitä / onko sen arvoista?
                      BMW e92 325i -08

                      Comment

                      • JLA
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 52
                        • suomi

                        Onko iskarin yläpään laakerit arvokkaita marmorilla verrattuna tarvikemalleihin?
                        JLA:n BMW E91 320i

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1462
                          • Area 03

                          Onko tietoa miten auton saa lavetille,kun ovet lukossa ja luonnollisesti Vaihdevalitsin P-asennossa?Kuinka se auto sinne vedetään,voiko jotain hajota?
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • Ändi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1292
                            • Pori

                            Originally posted by b mutteri kasa View Post
                            Onko tietoa miten auton saa lavetille,kun ovet lukossa ja luonnollisesti Vaihdevalitsin P-asennossa?Kuinka se auto sinne vedetään,voiko jotain hajota?
                            Tunkilla ylös, ja rullakot renkaiden alle.(Dolly)

                            Muistanko väärin, vai oliko laatikossa joku P-asennon vapautus laatikon kyljessä? (EDIT: Eiku se olikin auton sisältä. tranmission emergency release )
                            Last edited by Ändi; 03-03-2013, 13:08.
                            sigpic
                            E46 2d 330 -02
                            EX.
                            E36 2d 328 -97
                            e92 335d -07
                            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                            Bmw 325 iA 2D -93
                            Bmw 325 4d -92

                            Comment

                            • JustAKid
                              Bimmer Rookie
                              • May 2003
                              • 141
                              • Lahti

                              Todennäköisesti seuraavaksi autoksi tulossa 2007 320D 120kw. Onko näissä eroja latausjärjestelmen tehoissa, jos tuonti verrattuna uutena Suomesta myytyyn. Monesti paremmat varusteet noissa tuonti peleissä, mutta esim. ei penkinlämmittimiä. Mutta siis onko esim. uutena Suomeen myydyissä tehokkaampi laturi kuin Saksan/Italian vastaavissa?

                              Comment

                              • Nettipepe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1341
                                • Kajaani

                                Originally posted by JustAKid View Post
                                Todennäköisesti seuraavaksi autoksi tulossa 2007 320D 120kw. Onko näissä eroja latausjärjestelmen tehoissa, jos tuonti verrattuna uutena Suomesta myytyyn. Monesti paremmat varusteet noissa tuonti peleissä, mutta esim. ei penkinlämmittimiä. Mutta siis onko esim. uutena Suomeen myydyissä tehokkaampi laturi kuin Saksan/Italian vastaavissa?
                                Eihän suurilla autovalmistajilla ole mitään syytä räätälöidä autoja eri markkinoille... siitä tulisi vain kuluja...
                                Autot on samoja myydäänpä ne minnepäin vain.

                                Mahdolliset tekniset erot johtuvat sitten muista syistä kuin siitä minne ne myydään...
                                Erot tulevat juurikin varusteista, lisävarustepaketeista yms...
                                (vaikkapa webasto -> isompi AGM akku)

                                Suomen maahantuoja ilmeisesti tilaa kaikki autot penkinlämmittimillä, jota taas joku italialainen ei koe tarvitsevansa tilausvaiheessa.
                                Latureissa tuskin eroja.
                                Last edited by Nettipepe; 04-03-2013, 08:38.
                                F30 320xia
                                Ex E90 325da
                                Ex E90 320da
                                Ex E46 330D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎