Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    Originally posted by Nettipepe View Post
    Minulla sattui sellainen auto jossa nuo ominaisuudet eivät ole koskaan olleet käytössä.
    Kokeilin kerran nokialaisen bt:n yli ja kun asetukseet kohdallaan auto kyllä soitti saksaan johonkin numeroon, mutta koska palvelua ei ole koskaan autolle kytketty luonnollisestikaan
    gynterin serveri ei päästänyt palveluun kirjautumaan

    HARMITTAA kun hienot jutut jotka nimenomaan olisivat hyviä ominaisuuksia suomessa, eivät toimi.
    hätäpuhelu esimerkiksi. (voi toimiakin 112:een, mutta en ole uskaltanut kokeilla)
    eli se sos nappi katossa
    pitäisikö mennä painamaan ja katsomaan mitä tapahtuu
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(

    Comment

    • JNIJNI
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1485

      Originally posted by hcaape View Post
      eli se sos nappi katossa
      pitäisikö mennä painamaan ja katsomaan mitä tapahtuu
      Ei kannata tehdä turhaa hätäpuhelua, toimii.
      G21 LCI 330e xDrive 2022
      E93 M3

      Comment

      • ade
        Newbiemmer
        • Aug 2012
        • 7
        • Tre

        Originally posted by Nettipepe View Post
        Tuo internet on tosiaan bmw:n serverin kautta toimiva, joten jos ostettu ominaisuus on voimassa niin toimii bt:n kautta suomessakin... jos ei ole voimassa niin ei toimi.
        Ei tuosta hirveää hyötyä taida olla, mutta tietty kiva lisä

        Individual kattoverhoilu on tummempi harmaa ja sopii mielestäni paremmin autoon kuin autoon.
        Itsellä ei sitä ole ja kyllä sen vaalean harmaan katon huomaa kun tietää :(

        Varusteiden kirjohan on niin laaja ja toisiaan jopa poissulkeva joten jos omasta mielestä on hyvät varusteet niin silloinhan se auto on hohdallaan.
        Oikein kun noita katselee niin aina jokin puuttuu
        Omasta ainakin puuttuu vaikka mitä
        e90:iin ei edes taida saada kaikkia himmeleitä joita saa isompiin malleihin (500->)
        f30:esa en tiedä.

        Jos tuntuu varustelista hyvältä niin eikun auto pihaan
        Okkei. Kyl täs pahasti siltä näyttää että varaan auton ja meen ens viikolla sit zekkaan paikanpäälle onko muutoin hyvä. Ilmottelen sit tänne miten käy

        Comment

        • Ripattila
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 389
          • Wonderland

          puskureista

          Onko e90:ssä ja e91:ssä samanlainen etupuskuri?

          Käykö e90:n (pre-lci 2005) etupuskuri e91:een (pre-lci 2006)?

          Kummassakaan ei parkkitutkaa, molemmissa pesurit ja sumarit.
          E39 523iA Touring
          E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

          Comment

          • janne320d
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1342
            • jns

            Originally posted by Rios View Post
            Onko e90:ssä ja e91:ssä samanlainen etupuskuri?

            Käykö e90:n (pre-lci 2005) etupuskuri e91:een (pre-lci 2006)?

            Kummassakaan ei parkkitutkaa, molemmissa pesurit ja sumarit.
            kyllä pitäis olla samanlaiset mutta mites käy m3 look puskuri e91,pitääkö vaihdella alustamuoveja sun muuta niinkuin m sport puskimeen kanssa?
            ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

            Comment

            • Sammo
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 139
              • Helsinki

              Huomasin tossa, että kulutus noussut muutaman desin ajotietokoneen mukaan, ja sit salavalikoista lämmöt esiin, lämmöt pyörii 78-82 asteen välissä eli termari ilmeisesti antautut.

              Mikäs olisi termarin osanumero tuohon sigun moottoriin? Ja saako näitä alkuperäisosia jostain muualta halvemmalla kuin marmorilta? Schmiedmannilta ei näyttänyt löytyvän.

              Comment

              • Danny Heaton
                Newbiemmer
                • Sep 2012
                • 1
                • Häme

                E91 325i N52B25

                Mulla on ollut pari kuukautta alla otsikon mukainen BMW. Olen huomannut moottorin syövän öljyä. Kun ekan kerran auto pyysi lisäämään öljyä, vaihdoin öljyt ja suodattimen. Nyt olen seuraillut tarkemmin öljymäärää. Havaitsin, että siististi ajaen öljyä ei kulu, mutta kun tekee rivakampia kiihdytyksiä niin johan menee öljyä. Kuluvaa määrää en vielä tarkkaan tiedä, mutta litraa pyytää lisäämään taas kohta.
                Kun avaa öljyn täyttökorkin moottorin ollessa kuumana, niin höyry nousee. Onko normaalia? Mistä paljon reilumpi öljyn kulutus rivakalla ajolla voisi johtua?

                Comment

                • kemo81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2010
                  • 1248
                  • ylöjärvi

                  Hyvin tyypillistä.Itsellä n52b25 moottori söi aikas tarkkaan koko ajan n2,5dl/1000km.Bmw merkkikorjaamoilta kysyttäessä totesivat he että sehän on viellä vähäistä:O Bmw:n maahantuonnin katto/raja arvo kulutukselle on 7dl/1000km.Sen jälkeen esim takuu aikana vasta bmw huomioi asian.Sitä pienempi kulutus katsotaan normaaliksi.Longlife järjestelmässä auto saa huoltovälillä kuluttaa 23litraa öljyä ja se on bmw maahantuonnin mukaan normaaliaNoh vag konsernin pirssit syö viellä varmasti enemmän ja ainakin audin raja arvo oli muistaakseni 1l/1000km
                  Itse ei tullut koskaan kokeiltua mut saattaisi auttaa kun vaihtaisi luultavasti käyttämäsi longlife öljyn normaali öljyyn..?
                  e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                  Ex.
                  e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                  e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                  e91 325i 2005 ArktisMetal
                  e46 320ci 2001 TobassBlue
                  e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                  S1000rr 2010 Thunder grey

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17856
                    • PKS

                    Meneekö muuten öljytaso pykälittäin mittaristossa vai onko se näyttö liukuva pikselin tarkkuudella?

                    Mitäpä iDriven kautta - ilmeisesti 5x pykälä ja MAX kohdan jälkeen yksi pykälä ylitäyttöä ilmaisemaan?
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                    E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17856
                      • PKS

                      Originally posted by Sammo View Post
                      Mikäs olisi termarin osanumero tuohon sigun moottoriin? Ja saako näitä alkuperäisosia jostain muualta halvemmalla kuin marmorilta? Schmiedmannilta ei näyttänyt löytyvän.


                      11537549476

                      Schmiedmannilla, tilauksesta, orkkis 86e. Marmorillahan voi olla jopa hyllyssä - tai sitten ei.
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                      E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        Originally posted by kemo81 View Post
                        Hyvin tyypillistä.Itsellä n52b25 moottori söi aikas tarkkaan koko ajan n2,5dl/1000km.Bmw merkkikorjaamoilta kysyttäessä totesivat he että sehän on viellä vähäistä:O Bmw:n maahantuonnin katto/raja arvo kulutukselle on 7dl/1000km.Sen jälkeen esim takuu aikana vasta bmw huomioi asian.Sitä pienempi kulutus katsotaan normaaliksi.Longlife järjestelmässä auto saa huoltovälillä kuluttaa 23litraa öljyä ja se on bmw maahantuonnin mukaan normaaliaNoh vag konsernin pirssit syö viellä varmasti enemmän ja ainakin audin raja arvo oli muistaakseni 1l/1000km
                        Itse ei tullut koskaan kokeiltua mut saattaisi auttaa kun vaihtaisi luultavasti käyttämäsi longlife öljyn normaali öljyyn..?
                        Näinhän se on. Meillä tuo "pikku" on kaupunkipyörityksessä, ja se kiskoo semmosta 1/2 litraa tuhannella kilometrillä. Eipä se mitään haittaa. Autotallin hyllyllä on rivi litran öljypurkkeja odottelemassa
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • Sammo
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 139
                          • Helsinki

                          Originally posted by Dualfun View Post
                          http://www.realoem.com/bmw/showparts...54&hg=11&fg=35

                          11537549476

                          Schmiedmannilla, tilauksesta, orkkis 86e. Marmorillahan voi olla jopa hyllyssä - tai sitten ei.
                          Kiitän mitäs ootte mieltä, kannattaisiko tilata samalla toi cold country-paketti? http://www.schmiedmann.fi/11%2061%20...numerolla.aspx Eikös tää ole se setti missä tulee eristetty huohotin ja jotain muita putkia mukana?

                          Comment

                          • JS-
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 134
                            • Kuopio



                            Kuvassa noin 8tkm ajettu etujarrulevy, toinen samanlainen. Vaihdettu edellisen omistajan toimesta, ilmeisesti jotku iha tinalätyt, katoin kuitista ni jossain teboilissa nakattu kiinni.. Ulkokehällä noin 10 mm näkyy selkeästi alue johon palat eivät ota samalla teholla kuin muualle, jos ollenkaan.

                            Missä vika? Väärät palat?? satulat jumissa? wtf?

                            -Ratti tärisee yli 100km/h jarrutuksissa
                            -Vanteet paskaantuu jarrupölystä enemmän kuin takana

                            Pitäs munista hirttää kun tämmöstä paskaa laittaa alle, satanen kaks enemmän niin ois oikeet levyt kiinni..
                            A4 avant Quattro pwrD -03

                            EX: 320dA -07 "MontegoBlau" Touring

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 942
                              • Espoo

                              Originally posted by J-Boy View Post
                              Ei muuta kuin nuppi paikalleen ja kunnolla nyrkillä alaspäin.. Tod. näk. ei ole mennyt pohjaan saakka.
                              Ei tuo tahdo enää pysyä paikallansa. Siitä näkee, että siinä on sellainen järeä ura, jonka avulla sen pitäisi pysyä hyvin kiinni. Onko sitten kulunut vai mitä, mutta eipä pysy kiinni. Kumpikohan tuossa on vaihtokauraa, irtonuppi vai vipu tässä tapauksessa?

                              Stepin vaihdekepin nupistahan tässä siis oli kyse.
                              Last edited by E39-530A; 08-09-2012, 11:51.
                              E92 335iA -08

                              ---
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              • Pred
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 442
                                • E-Pohjanmaa

                                Miten valoja saa suunnattua ylöspäin? Jousisarjan asennuksen jälkeen valot näyttää liian lähelle ja ne pitäisi saada näyttämään ylöspäin. Valoina bi-xenon kurvitoiminnoilla jos sillä on merkitystä.
                                Tesla Model 3 Performance
                                EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
                                EX: VW Touran 2.0 TDI
                                EX: VW R6 Polo GTI
                                EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
                                EX: BMW E91 325dA M-sport
                                EX: BMW E46 320d touring M-sport
                                EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
                                EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
                                EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
                                EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎