Originally posted by Duudson
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 Webasto jälkiasennuksena
Collapse
X
-
Originally posted by Taky View Post
Muutenkin nuo TT-V:t on "hauskoja pelejä", siihen ei esim pitänyt saada lainkaan kauko-ohjausta ilman liki tonnin hintaista mekkisarjaa, mutta niinpä vain meni ihan perus T91 heittämälle senkin perään kun vain ensin sai kaiveltua maailmalta merkkisarjan asennusohjeen, kokonaista 3 piuhaa kiinni T81/weballe,maa, +12 sekä weballe 1 ainut piuha.
Niin nythän on myös toki tullut markkinoille tuo ns yleismalliversio ttvstä eli tt evo, niinkuin jurgen jo tuossa mainitsikin.
Comment
-
-
Originally posted by Jatz View PostKumpi E91:een (325d) kannattaa ottaa; TT C vai TT Evo? Saamassani tarjouksessa hintaero on 50€, joten se ei ole ratkaiseva.
Ehkä silti ottaisin EVO:n pelkästä uutuuden viehätykestä.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
[QUOTE=WSE1;2155928]Jep, w bus ohjaimet (T91 ja W bus ovaalikello) saa asennettua ohjaamaan lähes kaikkia ttv laitteita, w bus linja kytketään ttv:n 8 pinnisen liitännän 2 nastaan ja lisäksi kauko ohjaimelle/kellolle käyttöjännite ja maa.
Uusi T100:nen toimii w bus linjassa. Uuden ja vanhan mallin erottaa kauko-ohjaimen väristä, uusi malli on kokonaan musta.
Comment
-
-
Originally posted by Duudson View PostDodii, tuli sitten liikkeessä asennetettua jälkiasennus Webasto, pelkällä kellolla (kello on tuhkakupin tilalla luukun alla piilossa).
Nyt kone lämpenee mukavasti, mutta sisätilat ei yhtään. Vien toki auton takas mutta olisko raadilla arvioita mikä meni pieleen?
Lämmönsäätimien/puhalluksen suunnan/puhalluksen voimakkuuden säädöillä ei näyttäis olevan mitään vaikutusta (siis sillä kuinka ne sammuttaessa jättää) Vaikuttais siltä ettei puhallus kytkeydy päälle ollenkaan, ja heti kun auton käynnistää alkaa lämmin puhallus. Eikös näihin pidä joku rele laittaa puhalluksen nopeutta säätämään? Oliskohan se jääny laittamatta...
Termostaatti/tit pitää muuten myöskin vaihtaa, mutta ei kai sillä tähän ole vaikutusta?
Comment
-
-
Lainaan tätä topikkia kun se sopivasti sivuaa aihetta.
Webaston hankita on edessä ja suunnitelmissa on hankkia joko Thermo Top C tai BMW:n alkuperäis webasto Thermo Top V.
Kysymys kuuluu: Voiko TT V:n asentaa samalla lailla kun TT C:n? Tuoko TT V:n asennus minkälaisia ongelmia verrattuna TT C:hen? Tuoko TT V:n asennus minkäänlaisia rajoituksia normaali käyttöön. Autossa ei ole ennestään mitään lämmitintä.
Tuommonen TT V olisi sopivaan hintaan kiikarissa.
Autona toimii e91 320d -08f31 lci 320i xDrive
ex Volvo XC60 D5 awd
ex e91 320d
Suzuki GSX-R 1000 K9
ex e46 330ci
ex e87 120d
ex Suzuki GSX-R 600 K6
ex Suzuki GSX-R 1000 K7
Comment
-
-
Kyselin TT-V:n asentamisesta eräästä alan asennusfirmasta ja sielä oltiin sitä mieltä, että se voidaan asentaa, mutta ensinnäkin T91 kauko-ohjain vaatii todella kalliin asennussarjan. Tämän topicin juttujen perusteella se toimisi ilman tuota kallista asennussarjaakin.
Toiseksi, koska lämmitin lähtee kylmällä kelillä itsestään päälle vaikka ajoa olisi esim. 200m, tällöin se karstoittaisi lämmitintä ja laskisi toimintavarmuutta.
Miten on tuon alkuperäisen lämmittimen toiminta? Käynnistyykö se pakkasella ajon aikana itsekseen vai ainoastaan manuaalisesti käynnistettynä?f31 lci 320i xDrive
ex Volvo XC60 D5 awd
ex e91 320d
Suzuki GSX-R 1000 K9
ex e46 330ci
ex e87 120d
ex Suzuki GSX-R 600 K6
ex Suzuki GSX-R 1000 K7
Comment
-
-
Originally posted by Kellis View PostKyselin TT-V:n asentamisesta eräästä alan asennusfirmasta ja sielä oltiin sitä mieltä, että se voidaan asentaa, mutta ensinnäkin T91 kauko-ohjain vaatii todella kalliin asennussarjan. Tämän topicin juttujen perusteella se toimisi ilman tuota kallista asennussarjaakin.
Toiseksi, koska lämmitin lähtee kylmällä kelillä itsestään päälle vaikka ajoa olisi esim. 200m, tällöin se karstoittaisi lämmitintä ja laskisi toimintavarmuutta.
Miten on tuon alkuperäisen lämmittimen toiminta? Käynnistyykö se pakkasella ajon aikana itsekseen vai ainoastaan manuaalisesti käynnistettynä?
TTV Lämmittimen käynnistyminen suoralla w bus ohjauksella (yleisesti, ei vain bmw) riippuu myös siitä onko lämmitintä ohjelmoitu kyselemään/ohjaamaan can väylän kautta jotakin oheiskomponettia, sulkuventtiiliä tms.
Alkuperäinen dieselissä lähtee aina päälle lisälämmittimenä ulkolämpötilan ollessa alle +5.
Ehkä kannattaa asennuttaa ttc tai evo niin voit hallita sitä kokonaan itse.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostJos alkuperäismalliin meinaat T91 ohjausta laittaa, niin tarvitaan can moduuli väliin. T91 voisi suoraankin laitteeseen kytkeä mutta tällöin ongelmaksi muodostuu can väylän ja w bus liittyminen toisiinsa (sama pinni webastolla!) joka voi aiheuttaa ongelmia auton muuhun toimintaan ja aiheuttaa sen että kun webasto saa käynnistyskäskyn w bus kautta se kyllä lähtee itse päälle mutta ei ohjaa ilmastointia can väylän kautta lainkaan... toki tämän kytkennän toiminta olisi mielenkiintoista päästä testaamaan käytännössä.
TTV Lämmittimen käynnistyminen suoralla w bus ohjauksella (yleisesti, ei vain bmw) riippuu myös siitä onko lämmitintä ohjelmoitu kyselemään/ohjaamaan can väylän kautta jotakin oheiskomponettia, sulkuventtiiliä tms.
Alkuperäinen dieselissä lähtee aina päälle lisälämmittimenä ulkolämpötilan ollessa alle +5.
Ehkä kannattaa asennuttaa ttc tai evo niin voit hallita sitä kokonaan itse.
Kiitoksia vastauksesta. Vaikka tuommosen ttv:n saisikin käytettynä edullisemmin niin taitaa kuitenkin ttc:n edut voittaa.f31 lci 320i xDrive
ex Volvo XC60 D5 awd
ex e91 320d
Suzuki GSX-R 1000 K9
ex e46 330ci
ex e87 120d
ex Suzuki GSX-R 600 K6
ex Suzuki GSX-R 1000 K7
Comment
-
-
Webastoa+erillistä kelloa olen suunnitellut ja kysellyt liikkeistä 330d E91 vm.2007 aut.ilm., mutta osasta paikkaa sanotaan, että jälkiasennus laitteet aiheuttavat autolle mahdollisesti jonkun vikatilan.
Mitenhän on, pitääkö autosta koodata jotain että webasto pelaa oikein? Täytyykö pumppuja tai ilmastointilaitteelta jotain muuttaa?
Kertokaahan te kokeneemmatBMW 328 Ci -00
Comment
-
Comment