Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9X M3 Kokemuksia -yhdistetty topic-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reeperbahn
    BTCF Member
    • May 2012
    • 602
    • EFOU

    Mitä koodausta tarkoitat? Jos kuluneisudentunnistimia niin kyllä. Tai eipä ne muuta koodausta tarvinneet kun nollata vain huoltovalikosta.
    -BMW M3 -09
    -MB E320 Coupe -94
    -MB E250 CGI -10
    -Husqvarna R320 -14

    Comment

    • arben
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1125
      • suomi

      Originally posted by Reeperbahn View Post
      Mitä koodausta tarkoitat? Jos kuluneisudentunnistimia niin kyllä. Tai eipä ne muuta koodausta tarvinneet kun nollata vain huoltovalikosta.
      Luulisi että e9x löytyy myös dtc yksikölle performance brake kit. Ainakin f sarjassa poljin tuntuma terävöityy.

      Comment

      • Reeperbahn
        BTCF Member
        • May 2012
        • 602
        • EFOU

        Onko tuo ecussa valmiina oleva feature vai vaatiiko jotain kolmannen osapuolen softaa sisään?
        Last edited by Reeperbahn; 01-06-2018, 09:05.
        -BMW M3 -09
        -MB E320 Coupe -94
        -MB E250 CGI -10
        -Husqvarna R320 -14

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17853
          • PKS

          Originally posted by Reeperbahn View Post
          Onko tuo ecussa valmiina oleva feature vai vaatiiko jotain kolmannen osapuolen softaa sisään?
          Ihan valmiina, eli laitetaan oikea tehdasoptio päälle että autossa olisi ollut varusteena sellaiset tehtaalta.
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • Reeperbahn
            BTCF Member
            • May 2012
            • 602
            • EFOU

            Tämäpä oli tärkeä tieto, thänks! Toivottavasti tuon säätö Carlylla onnistuu, täytyy illalla ihmetellä.
            -BMW M3 -09
            -MB E320 Coupe -94
            -MB E250 CGI -10
            -Husqvarna R320 -14

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17853
              • PKS

              En osaa Carlysta sanoa, mutta NCS:llä VO optiolistaan pitää lisätä +SPBR.

              Jos haluaa vielä hifistellä lisää niin voihan DSC modulista säätää manuaalisesti paljon parametrejä miten haluaa luistoneston tai ABS herkkyyden olevan.
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
              ½
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • paapaa
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 194
                • Finland

                M3

                M3 E92 kuume päällä

                jos tuommoisen hommaisi niin ainoastaan
                ilmanotto + putkisto paremmaksi ja ohjelma tukemaan
                tätä,lukemani perusteella helposti +40hp täysin
                vakioon verrattuna ja tuo ~460 riittänee ilman
                että lähtee ahtamisen puolelle.

                aikamoisia väittelyitä UK/US foorumeilla,youtubessa
                M3 E9X vs 335i E9X puolesta ja vastaan..totta,että
                335i,etenkin N54 : sta saa pihalle halvemmalla
                enemmän,mutta ei kaikki ilo ja paremmuus = suoralla
                nopeampi..V8 äänet vast ikään kun kuuli niin
                ei sitä voi verrata V6 ääneen..itsellä oli 335i ja putkistomuutoksella
                ääniä kyllä tuli mutta ei se ole V8.

                nyt kun dieseli alla,niin saisihan näistä puristettua
                400/800 mutta on se outoa,kun vaikka kiihtyisi
                jo kohtalaisesti niin kun ääniä paljoa kuulu,niin
                miettinyt että fiilistä puuttuu

                samalla rahalla saisi hmm halvemmalla
                335XD 313hp 2013 josta IC,M550D pumppu ->420-440/900nm..
                veisi vähän,kiihtyisi jo hyvin ks youtube Broo performance..
                vs 2007-2008 M3 jossa suurin miinus vertailussa
                talvena nelivedon puute ja testivideoiden mukaan
                matka ajossakin 12 L kulutus vs 335XD n 6 L...

                kommentteja / kokemuksia aiheesta..kiitos

                Comment

                • Kaimu
                  BTCF Member
                  • Nov 2011
                  • 450
                  • Turun kupeessa

                  Originally posted by paapaa View Post
                  M3 E92 kuume päällä

                  jos tuommoisen hommaisi niin ainoastaan
                  ilmanotto + putkisto paremmaksi ja ohjelma tukemaan
                  tätä,lukemani perusteella helposti +40hp täysin
                  vakioon verrattuna ja tuo ~460 riittänee ilman
                  että lähtee ahtamisen puolelle.

                  aikamoisia väittelyitä UK/US foorumeilla,youtubessa
                  M3 E9X vs 335i E9X puolesta ja vastaan..totta,että
                  335i,etenkin N54 : sta saa pihalle halvemmalla
                  enemmän,mutta ei kaikki ilo ja paremmuus = suoralla
                  nopeampi..V8 äänet vast ikään kun kuuli niin
                  ei sitä voi verrata V6 ääneen..itsellä oli 335i ja putkistomuutoksella
                  ääniä kyllä tuli mutta ei se ole V8.

                  nyt kun dieseli alla,niin saisihan näistä puristettua
                  400/800 mutta on se outoa,kun vaikka kiihtyisi
                  jo kohtalaisesti niin kun ääniä paljoa kuulu,niin
                  miettinyt että fiilistä puuttuu

                  samalla rahalla saisi hmm halvemmalla
                  335XD 313hp 2013 josta IC,M550D pumppu ->420-440/900nm..
                  veisi vähän,kiihtyisi jo hyvin ks youtube Broo performance..
                  vs 2007-2008 M3 jossa suurin miinus vertailussa
                  talvena nelivedon puute ja testivideoiden mukaan
                  matka ajossakin 12 L kulutus vs 335XD n 6 L...

                  kommentteja / kokemuksia aiheesta..kiitos
                  Ensinnäkään 335i ei ole v6.
                  Aihehan on kiinnostava omalla tavallaan, mutta oma ohje on se, ettet voi verrata motorsporttia normaaleihin "kansanmalleihin"
                  Jos haluat oikeaa fiilistä, ajettavuutta, riittävästi tehoa ja jotain erikoista, niin mieti vakavammin ämmää.
                  Jos sua kiinnostaa enemmänkin mukavuus ja huipputeho niin sitten ehkä kannattaa kääntyä 335 mallien puolelle.
                  Onhan niistä mukavia lukemia saatu, jos tehot kiinnostaa pääasiassa.
                  Eihän Nykypäivän standardeissa omasta mielestä tuo e9x m3 ole edes mikään hirveän tehokas, tyyliin jokaisesta n54 ja n55 koneesta revitään suurempia voimia kuin suurimmasta osasta vanhoista ämmistä.
                  Oma valinta olisi ehdottomasti Motorsport.
                  sigpic

                  E82 n55

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17853
                    • PKS

                    Originally posted by Kaimu View Post
                    Ensinnäkään 335i ei ole v6.
                    Aihehan on kiinnostava omalla tavallaan, mutta oma ohje on se, ettet voi verrata motorsporttia normaaleihin "kansanmalleihin"
                    Jos haluat oikeaa fiilistä, ajettavuutta, riittävästi tehoa ja jotain erikoista, niin mieti vakavammin ämmää.
                    Jos sua kiinnostaa enemmänkin mukavuus ja huipputeho niin sitten ehkä kannattaa kääntyä 335 mallien puolelle.
                    Onhan niistä mukavia lukemia saatu, jos tehot kiinnostaa pääasiassa.
                    Eihän Nykypäivän standardeissa omasta mielestä tuo e9x m3 ole edes mikään hirveän tehokas, tyyliin jokaisesta n54 ja n55 koneesta revitään suurempia voimia kuin suurimmasta osasta vanhoista ämmistä.
                    Oma valinta olisi ehdottomasti Motorsport.
                    Aika hyvin kiteytetty. Kyllähän nuo 35i virivirit pesee noi vaparimotorsportit mennen tullen jos tuijotetaan vaan suorituskykyä, mutta kun päälle laitetaan fiilis ja ihan viimeinen nystyrä ajettavuutta niin Motorsport on aina Motorsport.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6767
                      • PK-seutu

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Aika hyvin kiteytetty. Kyllähän nuo 35i virivirit pesee noi vaparimotorsportit mennen tullen jos tuijotetaan vaan suorituskykyä, mutta kun päälle laitetaan fiilis ja ihan viimeinen nystyrä ajettavuutta niin Motorsport on aina Motorsport.
                      Ja M3:een ei tarvitse vaihtaa tulppia, puolia, matalapainepumppua, korkeapainepumppua, säätää läppärillä, tankata kahdesta eri pumpusta, tyhjennellä ylikuumenemisen vikakoodeja, jne. jokaisen kiihdytyksen jälkeen.

                      Odotan "kevyttä" reaktiota N54-kuskeilta, mutta 35i:n virittäminen on aika suoraan veganismiin verrattavissa. Sinun ei tarvitse sitä kysyä, hän kyllä kertoo sen sinulle ja listaa kaikki 47 modia, joka tilanteessa

                      Lyhyemmin: M3 on aivan eri luokkaa kuin 35i vaikka olisi kuinka viritelty tehokkaaksi.

                      Terveisin diesel-kuski, jolle kelpaisi kyllä myös N54-koneinen peli
                      S65, S85, H1, N63TU, IB1

                      Comment

                      • Reeperbahn
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 602
                        • EFOU

                        Originally posted by Dualfun View Post
                        En osaa Carlysta sanoa, mutta NCS:llä VO optiolistaan pitää lisätä +SPBR.

                        Jos haluaa vielä hifistellä lisää niin voihan DSC modulista säätää manuaalisesti paljon parametrejä miten haluaa luistoneston tai ABS herkkyyden olevan.
                        Sain tämän option kissvesalan avustuksella käyttöön, ja jarrutuntumahan parantuikin sopivasti. Kiitokset vinkistä!
                        -BMW M3 -09
                        -MB E320 Coupe -94
                        -MB E250 CGI -10
                        -Husqvarna R320 -14

                        Comment

                        • paapaa
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 194
                          • Finland

                          Originally posted by pyroz View Post
                          Ja M3:een ei tarvitse vaihtaa tulppia, puolia, matalapainepumppua, korkeapainepumppua, säätää läppärillä, tankata kahdesta eri pumpusta, tyhjennellä ylikuumenemisen vikakoodeja, jne. jokaisen kiihdytyksen jälkeen.

                          Odotan "kevyttä" reaktiota N54-kuskeilta, mutta 35i:n virittäminen on aika suoraan veganismiin verrattavissa. Sinun ei tarvitse sitä kysyä, hän kyllä kertoo sen sinulle ja listaa kaikki 47 modia, joka tilanteessa

                          Lyhyemmin: M3 on aivan eri luokkaa kuin 35i vaikka olisi kuinka viritelty tehokkaaksi.

                          Terveisin diesel-kuski, jolle kelpaisi kyllä myös N54-koneinen peli
                          kiitos vastauksista tukee täysin omaa kuvaa
                          M3:sta ,sanoiksi puettuna.

                          Comment

                          • Tokenator1000
                            Bimmer Rookie
                            • May 2018
                            • 37
                            • Nokia

                            Täällä myös yksi M3 kuumeinen.. ja täysin samaa pohdintaa kuin paapaa:lla.

                            Kaikki maailman vaihtoehdot on jo mietitty vs M3 ja aina vaan ajatukset kääntyy M3 suuntaan.

                            Kävin koeajamassa E92 manuaalin ja E90 DCT. E92 on ehkä hienompi, mutta E90 käytettävyys perheellisenä vie voiton. Manuaalissa huomaa sen S65:n "heikon" alaväännön ainakin nykyisenä automaattikuskina. DCT:ssä sitä ei huomannut lainkaan ja muutenkin DCT oli kyllä aivan mahtava ajaa.

                            Yleisesti E9x M3 ajettavuus on aivan eri luokkaa kuin muut E9x. Tykkäsin jo edeltävästä E90 325iA:sta todella paljon, mutta M3 toimii kaikin puolin kuin ajatus.

                            Itsellä siis projektina taikoa 535D->E90 M3 DCT. Tarjonta vain on erittäin vähäistä, mutta mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa
                            Current: E93 335iA M-sport N54
                            Ex: 535DA E61 LCI M-sport, 325iA E90, 330D E46, 325iA E30, 316i E30

                            Comment

                            • paapaa
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 194
                              • Finland

                              M3 E9X stage 1-3 / dct-man?

                              onko porukka pitänyt M3 E9X:t suht vakiona = DP,cai,putkisto,ecu muutoksia
                              lukuunottamatta? onko m3 E9x:ssä paljoa muita ”tyyppivikaa” kuin nuo
                              kk laakerit 100t km välein?

                              ja jos jokin ESS tai vastaava turbotus,niin porsiiko osat?

                              stage 1-3 virityksillä eroa kestävyydellä manuaali vs dct?

                              Comment

                              • murjaani
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2017
                                • 32
                                • Helsinki

                                Itsellä vakio E93. Tehot riittää ainakin itselle.

                                Yksi tyyppivika sattui omalle kohdalle. Bank 1:n throttle actuator hajosi. Rattaan kulumapuruja löytyi, kun ohjaimen avasin. Tilasin kunnostetut englannista ja lähetin omat sinne. N. 500€ maksoi.
                                110tkm mittarissa. Kaksi tuntia meni esiinkaivamiseen ja reilu tunti kasaukseen.

                                Oireet alkoi lievänä nykimisenä. Sammutuksen jälkeen aamulla ei suostunut käymään kuin kaasulla pumppaamalla.

                                Suosittelen ennakoivaa vaihtoa.
                                Alla: 440i F33 Cabriolet A M Sport -17, Twilight Purple
                                Ex: M3 E93 Cabriolet DCT -08
                                Typos by iPhone

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎