Originally posted by tnurmine
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i ja JB4
Collapse
X
-
Originally posted by brainsurgery View PostEikös tuolla Map1:llä pysty ajella 95E:llä?X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
Comment
-
-
Originally posted by Blitz View PostVilkuttaako JB4 moottorin vikavaloa tuossa kohtaa? Jos vilkuttaa, niin kuinka monta kertaa?
Kuitenkin on selvää, että vaihtaa MAP1->MAP4, koska AFR jää tuonne lähelle 15 liian pitkäksi aikaa. (Ahdot kohdillaan ja pumppujen paineet kohdillaan)
Jonkin verran katsellu noitten muiden logeja tässä tänään tuolta N54 foorumilta ja erittäin harvalla trimmit menee täysille heti kun painaa tallan pohjaan... yhden löysin, jossa Burgerin pojat sitten tuumasivat, että ECUlla kestää turhan kauan funtsia trimmit tuossa kohdilleen ja ehdottivat adaptaatioiden nollausta. Täytyy vielä kokeilla sitäkin.
Comment
-
-
Kertokaas nyt epätietoiselle että onko JB4:sssa mahdollista käyttää map5:a (ns E85 mappi) ja tankata E85:a n. 30% suhteella ilman mitään lisäpäivityksiä? Vai tarvitseeko hommata USB-kaapeli ja jotain päivitystä BMS:n sivuilta? Hieman ristiriitaista tietoa löytyi lontoonkielisiltä sivustoilta.
Autossa katittomat DP:t ja FMIC tilauksessa...
Comment
-
-
Originally posted by Xavier View PostKertokaas nyt epätietoiselle että onko JB4:sssa mahdollista käyttää map5:a (ns E85 mappi) ja tankata E85:a n. 30% suhteella ilman mitään lisäpäivityksiä? Vai tarvitseeko hommata USB-kaapeli ja jotain päivitystä BMS:n sivuilta? Hieman ristiriitaista tietoa löytyi lontoonkielisiltä sivustoilta.
Autossa katittomat DP:t ja FMIC tilauksessa...
USB-kaapelilla pystyis ottamaan logia ja ongelma olisi helpompi paikallistaa, JOS jotain ongelmia ko. seoksella tulee. Varmuuden vuoksi ei kannata ekalla kerralla tankata tankkia täyteen. Jos tankkaat vaikkapa puoleen tankkiin 30% seoksen ja auto ei sillä toimikaan, niin voit tankata sen sitten täyteen 98:ia, jolloin saat 15% seosen mikä toimii todennäköisemmin (täytyy taas nollata adaptaatiot).BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostOn mahdollista. Ei tarvitse mitään. Jos tankkaat ekaa kertaa 30 % suhteella, niin laita vaan map5 ja ajele ensiksi jonkun aikaa rauhassa vaikka kaupunkiajoa, että polttoaineet sekoittuvat. Tämän jälkeen käytä map0:lla. Tässä vaiheessa on myös hyvä, että moottori on lämmennyt niin että JB4 on käytössä. Map0:lla käyttäminen nollaa adaptaatiot. Tämän jälkeen täytyy tehdä adaptaatiovedot eli luistonestot kokonaan pois ja 3 täyskiihdytystä 3. tai mieluummin 4. vaihteella n. 1500rpm-6500rpm. Sen jälkeen homman pitäisi toimia.
Kiitoksia paljon infopläjäyksestä!
Onko muuten noi sun sigun dyno tulokset saatu aikaan samoilla modauksilla (eli JB4, katittomat DP:t, IC ja E85 xx %?)Last edited by Xavier; 10-09-2014, 19:57.
Comment
-
-
Originally posted by Xavier View PostTarvitsee päästä suljetulle alueelle siis
Kiitoksia paljon infopläjäyksestä!
Onko muuten noi sun sigun dyno tulokset saatu aikaan samoilla modauksilla (eli JB4, katittomat DP:t, IC ja E85 xx %?)
Tosin vaikka noi on ne virit millä tehot on saatu, niin onhan siihen vaadittu tavallaan muutakin muutoksia, että kokonaisuus pelaisi hyvin (etenkin muualla kuin dynossa). Uudet ahtimet, uusi kytkin, alempi ja ylempi ahtoputki metallisia, BOV, Rob beckin PCV, cowl-delete (BMS minifiltterit) ym.Last edited by Veeksi; 10-09-2014, 20:10. Reason: Niin ja onhan mulla vielä Burger Tuning -tarrat konehuoneessa kuten avatarista näät. Niillä tuli 80nm lisää vääntöä!BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostJoo noi plus BMS:n DCIt ja 45% seoksella. Logien perusteella kadulla tosin tehoa olisi vielä hivenen enemmänkin kuin mitä dyno antaa.
Tosin vaikka noi on ne virit millä tehot on saatu, niin onhan siihen vaadittu tavallaan muutakin muutoksia, että kokonaisuus pelaisi hyvin (etenkin muualla kuin dynossa). Uudet ahtimet, uusi kytkin, alempi ja ylempi ahtoputki metallisia, BOV, Rob beckin PCV, cowl-delete (BMS minifiltterit) ym.
Comment
-
-
Eilen ajoin reilut 300 km rauhallisesti muun liikenteen mukana. Ajelin laatikko D asennolla ja ohikulkutiellä painoin kaasua reilusti jotta olisin päässyt rampilta vauhdikkaasti liikennevirtaan. Ensin oli vetoa ihan normaalisti mutta yhtäkkiä vetot alkoi pätkimään ja BOW puhalteli välillä vaikka oli kaasupedaali puolessa välissä??? Mikähän tuon aiheutti? Tankissa oli 30% viinaseos.
Nyt tankissa pelkkä E98 ja tässä lokia:
Eli Map 2, E98. Trottle ja trims onko ok? Lyhyt veto kyseessä.
Huomenna penkkipäivä, turha menä jos viinaseoksella kränää.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostEi kyllä ihan järkevältä näytä. Mitäs bensapumput näyttää paineita?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Meanwhile, laitetaas tähän tällainen JB4 aiheinen 'halutaan vuokrata' ilmoitus:
Eli BT kaapelia kaipailisin tässä syksyn-talven aikana hetkeksi lainaan, sopivaa korvausta vastaan tietysti.
BB fläshi olisi tarkoitus laittaa... tuo BB fläshäys softahan ei ymmärtääkseni ole VIN sidonnainen.
Tietysti kelpaa myös fläshäys ns. paikan päälläkin, jos kävisi niin hyvä tuuri, että tällaista hienoa palvelua löytyisi sopivalta etäisyydeltä (harrastehintaan).
Länsi-Uusimaalla ollaan.
Laitetaan vielä kuvakin tähän, jossa näkyy, että paljoa pelivaraa ei trimmien kanssa tuohon jää, jos vielä olisi tarkoitus etanolin kanssakin läträtä. Map1, 4-vaihde, FOL about 80 (eli hieman pelivaraa tuossa on).
Comment
-
-
JB4:lla tänään dynossa nähtyä N54 335i.
Map 5 vakio dp:t 403 hv, pelkällä 98:lla.
Map 1 380hv 98:lla.
Map 5 dp:t + re85 (olisko ollu 30%) 420 hv.
Paras viritys N54:ään anyway.
Katittotomilla dp:llä odotin itse suurempaa eroa/etua?Last edited by BFI18; 15-09-2014, 21:04.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Saihan siellä joku 449. Ihmetyttää kyllä nuo omat tulokset. Aattelin että tulee joku 350. No en valita.E91 335i -07
F20 118i -15
Comment
-
-
Map1:llä vois odottaa 340hv tuloksia, map2:lla 370 ja monesti map5 jää dynossa tuolle välille mutta kadulla varmaan menee lähemmäks 400 (riippuen paljonko ahtaa).
Varsin hyviä tuloksia siis.
Onko tietoa mitä tuo dyno laski voimansiirron hävikkiä?
Mitä muutoksia "parhaassa" autossa oli?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
Comment