Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blitz
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 260
    • Helsinki

    Originally posted by tnurmine View Post
    Palataanpa takaisin aiheeseen noista jarrupaloista ja service menuista

    Viikon verran ollut JB4/MAP1 (N54). FOL on nyt 85. Matalilla kierroksilla (~3000rpm) kun linttaa kaasun pohjaan (4 vaihteella), niin AFR jää seilaan sinne 15 tienoille ja JB palautta takaisin MAP 4-selle.
    Trimmit tietysti siinä kohtaa maksimissa liian kauan, mutta bensapumppujen paineet kuitenkin ookoo.

    Kolmosvaihteella homma toimii hieman paremmin (jos vaan pitoa sattuu löytymään) ja MAP1 pysyy päällä, vaikkakin trimmit aluksi käyvät 'katossa' (ja heti perään seilaavat nollille).

    Se että trimmit tulevat nollaan, niin kertoilisi siitä, että bensaa riittää kyllä normaaliin kiihdytykseen, mutta olikohan niin, että tuossa kun laitetaan nopeasti kaasu pohjaan, niin ECU syöttäisi (tai ainakin yrittää syöttää) satsin ylimääräistä polttoainetta, mutta siihen ei meinaa tavaraa riittää?

    Pitää nyt kokeilla tuota FOL arvoa nostaa 90...95:een ja katsoa, onko siitä apua tuohon alun 'nääntymiseen'.
    Vilkuttaako JB4 moottorin vikavaloa tuossa kohtaa? Jos vilkuttaa, niin kuinka monta kertaa?
    X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
    YV:llä lisätietoja

    Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
    996 Turbo X50
    500whp.net

    Comment

    • Blitz
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 260
      • Helsinki

      Originally posted by brainsurgery View Post
      Eikös tuolla Map1:llä pysty ajella 95E:llä?
      Jos pakko on, niin pystyy, mutta ota varmuuden vuoksi logeja. Avg Ign nousee varmasti melko ylös.
      X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
      YV:llä lisätietoja

      Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
      996 Turbo X50
      500whp.net

      Comment

      • tnurmine
        Bimmer Rookie
        • Aug 2012
        • 98
        • Vantaa

        Originally posted by Blitz View Post
        Vilkuttaako JB4 moottorin vikavaloa tuossa kohtaa? Jos vilkuttaa, niin kuinka monta kertaa?
        Olisiko viikon aikana mulle kerran 'jotakin' vilkuttanut... olen ollut lukevinani rivien välistä, että tuo indikaattori ei välttämättä toimi kunnolla... ainakaan kaikilla.

        Kuitenkin on selvää, että vaihtaa MAP1->MAP4, koska AFR jää tuonne lähelle 15 liian pitkäksi aikaa. (Ahdot kohdillaan ja pumppujen paineet kohdillaan)

        Jonkin verran katsellu noitten muiden logeja tässä tänään tuolta N54 foorumilta ja erittäin harvalla trimmit menee täysille heti kun painaa tallan pohjaan... yhden löysin, jossa Burgerin pojat sitten tuumasivat, että ECUlla kestää turhan kauan funtsia trimmit tuossa kohdilleen ja ehdottivat adaptaatioiden nollausta. Täytyy vielä kokeilla sitäkin.

        Comment

        • Xavier
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 108
          • Helsinki

          Kertokaas nyt epätietoiselle että onko JB4:sssa mahdollista käyttää map5:a (ns E85 mappi) ja tankata E85:a n. 30% suhteella ilman mitään lisäpäivityksiä? Vai tarvitseeko hommata USB-kaapeli ja jotain päivitystä BMS:n sivuilta? Hieman ristiriitaista tietoa löytyi lontoonkielisiltä sivustoilta.

          Autossa katittomat DP:t ja FMIC tilauksessa...

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            Originally posted by Xavier View Post
            Kertokaas nyt epätietoiselle että onko JB4:sssa mahdollista käyttää map5:a (ns E85 mappi) ja tankata E85:a n. 30% suhteella ilman mitään lisäpäivityksiä? Vai tarvitseeko hommata USB-kaapeli ja jotain päivitystä BMS:n sivuilta? Hieman ristiriitaista tietoa löytyi lontoonkielisiltä sivustoilta.

            Autossa katittomat DP:t ja FMIC tilauksessa...
            On mahdollista. Ei tarvitse mitään. Jos tankkaat ekaa kertaa 30 % suhteella, niin laita vaan map5 ja ajele ensiksi jonkun aikaa rauhassa vaikka kaupunkiajoa, että polttoaineet sekoittuvat. Tämän jälkeen käytä map0:lla. Tässä vaiheessa on myös hyvä, että moottori on lämmennyt niin että JB4 on käytössä. Map0:lla käyttäminen nollaa adaptaatiot. Tämän jälkeen täytyy tehdä adaptaatiovedot eli luistonestot kokonaan pois ja 3 täyskiihdytystä 3. tai mieluummin 4. vaihteella n. 1500rpm-6500rpm. Sen jälkeen homman pitäisi toimia.

            USB-kaapelilla pystyis ottamaan logia ja ongelma olisi helpompi paikallistaa, JOS jotain ongelmia ko. seoksella tulee. Varmuuden vuoksi ei kannata ekalla kerralla tankata tankkia täyteen. Jos tankkaat vaikkapa puoleen tankkiin 30% seoksen ja auto ei sillä toimikaan, niin voit tankata sen sitten täyteen 98:ia, jolloin saat 15% seosen mikä toimii todennäköisemmin (täytyy taas nollata adaptaatiot).
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • Xavier
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 108
              • Helsinki

              Originally posted by Veeksi View Post
              On mahdollista. Ei tarvitse mitään. Jos tankkaat ekaa kertaa 30 % suhteella, niin laita vaan map5 ja ajele ensiksi jonkun aikaa rauhassa vaikka kaupunkiajoa, että polttoaineet sekoittuvat. Tämän jälkeen käytä map0:lla. Tässä vaiheessa on myös hyvä, että moottori on lämmennyt niin että JB4 on käytössä. Map0:lla käyttäminen nollaa adaptaatiot. Tämän jälkeen täytyy tehdä adaptaatiovedot eli luistonestot kokonaan pois ja 3 täyskiihdytystä 3. tai mieluummin 4. vaihteella n. 1500rpm-6500rpm. Sen jälkeen homman pitäisi toimia.
              Tarvitsee päästä suljetulle alueelle siis

              Kiitoksia paljon infopläjäyksestä!

              Onko muuten noi sun sigun dyno tulokset saatu aikaan samoilla modauksilla (eli JB4, katittomat DP:t, IC ja E85 xx %?)
              Last edited by Xavier; 10-09-2014, 19:57.

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                Originally posted by Xavier View Post
                Tarvitsee päästä suljetulle alueelle siis

                Kiitoksia paljon infopläjäyksestä!

                Onko muuten noi sun sigun dyno tulokset saatu aikaan samoilla modauksilla (eli JB4, katittomat DP:t, IC ja E85 xx %?)
                Joo noi plus BMS:n DCIt ja 45% seoksella. Logien perusteella kadulla tosin tehoa olisi vielä hivenen enemmänkin kuin mitä dyno antaa.

                Tosin vaikka noi on ne virit millä tehot on saatu, niin onhan siihen vaadittu tavallaan muutakin muutoksia, että kokonaisuus pelaisi hyvin (etenkin muualla kuin dynossa). Uudet ahtimet, uusi kytkin, alempi ja ylempi ahtoputki metallisia, BOV, Rob beckin PCV, cowl-delete (BMS minifiltterit) ym.
                Last edited by Veeksi; 10-09-2014, 20:10. Reason: Niin ja onhan mulla vielä Burger Tuning -tarrat konehuoneessa kuten avatarista näät. Niillä tuli 80nm lisää vääntöä!
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • Xavier
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 108
                  • Helsinki

                  Originally posted by Veeksi View Post
                  Joo noi plus BMS:n DCIt ja 45% seoksella. Logien perusteella kadulla tosin tehoa olisi vielä hivenen enemmänkin kuin mitä dyno antaa.

                  Tosin vaikka noi on ne virit millä tehot on saatu, niin onhan siihen vaadittu tavallaan muutakin muutoksia, että kokonaisuus pelaisi hyvin (etenkin muualla kuin dynossa). Uudet ahtimet, uusi kytkin, alempi ja ylempi ahtoputki metallisia, BOV, Rob beckin PCV, cowl-delete (BMS minifiltterit) ym.
                  Najs. Siinä ei enää paljon RS5:t roiku peräpeilissä enää

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5429
                    • S:t Karins

                    Eilen ajoin reilut 300 km rauhallisesti muun liikenteen mukana. Ajelin laatikko D asennolla ja ohikulkutiellä painoin kaasua reilusti jotta olisin päässyt rampilta vauhdikkaasti liikennevirtaan. Ensin oli vetoa ihan normaalisti mutta yhtäkkiä vetot alkoi pätkimään ja BOW puhalteli välillä vaikka oli kaasupedaali puolessa välissä??? Mikähän tuon aiheutti? Tankissa oli 30% viinaseos.
                    Nyt tankissa pelkkä E98 ja tässä lokia:

                    Eli Map 2, E98. Trottle ja trims onko ok? Lyhyt veto kyseessä.
                    Huomenna penkkipäivä, turha menä jos viinaseoksella kränää.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Ei kyllä ihan järkevältä näytä. Mitäs bensapumput näyttää paineita?
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5429
                        • S:t Karins

                        Originally posted by Veeksi View Post
                        Ei kyllä ihan järkevältä näytä. Mitäs bensapumput näyttää paineita?
                        Tänään pitää loggailla ajan kanssa, pumppua epäilen itsekkin.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • tnurmine
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2012
                          • 98
                          • Vantaa

                          Meanwhile, laitetaas tähän tällainen JB4 aiheinen 'halutaan vuokrata' ilmoitus:

                          Eli BT kaapelia kaipailisin tässä syksyn-talven aikana hetkeksi lainaan, sopivaa korvausta vastaan tietysti.
                          BB fläshi olisi tarkoitus laittaa... tuo BB fläshäys softahan ei ymmärtääkseni ole VIN sidonnainen.

                          Tietysti kelpaa myös fläshäys ns. paikan päälläkin, jos kävisi niin hyvä tuuri, että tällaista hienoa palvelua löytyisi sopivalta etäisyydeltä (harrastehintaan).
                          Länsi-Uusimaalla ollaan.


                          Laitetaan vielä kuvakin tähän, jossa näkyy, että paljoa pelivaraa ei trimmien kanssa tuohon jää, jos vielä olisi tarkoitus etanolin kanssakin läträtä. Map1, 4-vaihde, FOL about 80 (eli hieman pelivaraa tuossa on).
                          Click image for larger version

Name:	091014_1046.jpg
Views:	1
Size:	31.8 KB
ID:	4830273

                          Comment

                          • BFI18
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1456
                            • Turku

                            JB4:lla tänään dynossa nähtyä N54 335i.
                            Map 5 vakio dp:t 403 hv, pelkällä 98:lla.
                            Map 1 380hv 98:lla.

                            Map 5 dp:t + re85 (olisko ollu 30%) 420 hv.

                            Paras viritys N54:ään anyway.
                            Katittotomilla dp:llä odotin itse suurempaa eroa/etua?
                            Last edited by BFI18; 15-09-2014, 21:04.
                            G26 i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • 1349
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 231
                              • Turku

                              Saihan siellä joku 449. Ihmetyttää kyllä nuo omat tulokset. Aattelin että tulee joku 350. No en valita.
                              E91 335i -07
                              F20 118i -15

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                Map1:llä vois odottaa 340hv tuloksia, map2:lla 370 ja monesti map5 jää dynossa tuolle välille mutta kadulla varmaan menee lähemmäks 400 (riippuen paljonko ahtaa).

                                Varsin hyviä tuloksia siis.

                                Onko tietoa mitä tuo dyno laski voimansiirron hävikkiä?

                                Mitä muutoksia "parhaassa" autossa oli?
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎