Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    Originally posted by Tommix View Post
    Avaatkaas tämä muille kuolevaisille, mitä käytännössä muutetaan ja mistä?

    Nämä lienevät selkeitä juttuja kaikille.
    Eli ensiksi poistetaan Windowsin Control Panelista "poista ohjelma"-toiminnon kautta vanha JB4 Interface-ohjelmisto ja sitten asennellaan tuo uusin.

    Tämän jälkeen kun JB4 on ottanut yhteyden autoosi, niin "User adjustments"-välilehdelle pitäisi näppäillä seuraavan kuvan osoittamat lukemat ja painaa "Save".



    Default Wastegate Positionia ei kannattane vaihtaa 60:ks, jos entinen arvosi toimii sinulla hyvin. Itsellä on 90, koska sillä tulee aggressiivisin kaasun vaste (ja hiljaisimmat hukkaportit).

    Niin ja jos on flashätty, niin silloin toki noi kaikki AFR-arvot on 0.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5419
      • S:t Karins

      Minulla oli tuo Open lop arvossa 41, kopion tuon sinulta 70:een.
      Firmware ver. 28/82//2
      Interface ver. 4/6/15
      Mikäs Veeksi tuo oikeassa alakulmassa oleva 6-cyl.....
      I8A0S =4

      tuossa meillä on 0, tulisko olla 4?

      Edittiä:

      FUA lienee Future use A arvo?
      FUD lienee Future use D arvo?

      FUD:
      1 - Disable steering wheel controls.
      2 - Disable open loop fueling learning.
      4 - Output road speed KMH under low fuel pressure.
      5 - Output water temp under low fuel pressure
      6 - Output high fuel pressure output under low fuel pressure
      11 - Output oil temp under low fuel pressure.
      12 - Output bank 1 fuel trims under low fuel pressure.
      14 - Output clutch position under low fuel pressure. For troubleshooting NLS.
      17 - Fueling applied as a function of actual boost rather than delta over stock target. Useful for 335is models.
      96 - Alternative partial throttle mapping algorithm.
      99 - Disable FF/wastegate Learning.
      100 - Use water temp in place of oil temp for warm up safety.

      FUA:
      1 to 100 - Lock in a differential between DME target and ECU PSI to reduce the throttle safety. 0 = default operation. 26 units per PSI. e.g. a value of 26 would dampen throttle safety an addl psi. This value will also reduce effective load reported back to the DME by that amount. For diagnostic purposes only.

      Molemmat arvot on 0 minulla.
      Last edited by Tommix; 18-04-2015, 12:15. Reason: Lisäystä
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • hoikkas
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 1579
        • TURKU

        Arvoksi 4 jos haluaa loggailla jotain sylintereistä. Joku voi korjata jos muistan väärin.
        Oikso ollut niin, että open loop arvoa korjaillaan loggauksien perusteella...?

        Originally posted by Tommix View Post
        Minulla oli tuo Open lop arvossa 41, kopion tuon sinulta 70:een.
        Firmware ver. 28/82//2
        Interface ver. 4/6/15
        Mikäs Veeksi tuo oikeassa alakulmassa oleva 6-cyl.....
        I8A0S =4

        tuossa meillä on 0, tulisko olla 4?
        BMW i4M50

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          Originally posted by Tommix View Post
          Minulla oli tuo Open lop arvossa 41, kopion tuon sinulta 70:een.
          Firmware ver. 28/82//2
          Interface ver. 4/6/15
          Mikäs Veeksi tuo oikeassa alakulmassa oleva 6-cyl.....
          I8A0S =4

          tuossa meillä on 0, tulisko olla 4?

          Edittiä:

          FUA lienee Future use A arvo?
          FUD lienee Future use D arvo?

          FUD:
          1 - Disable steering wheel controls.
          2 - Disable open loop fueling learning.
          4 - Output road speed KMH under low fuel pressure.
          5 - Output water temp under low fuel pressure
          6 - Output high fuel pressure output under low fuel pressure
          11 - Output oil temp under low fuel pressure.
          12 - Output bank 1 fuel trims under low fuel pressure.
          14 - Output clutch position under low fuel pressure. For troubleshooting NLS.
          17 - Fueling applied as a function of actual boost rather than delta over stock target. Useful for 335is models.
          96 - Alternative partial throttle mapping algorithm.
          99 - Disable FF/wastegate Learning.
          100 - Use water temp in place of oil temp for warm up safety.

          FUA:
          1 to 100 - Lock in a differential between DME target and ECU PSI to reduce the throttle safety. 0 = default operation. 26 units per PSI. e.g. a value of 26 would dampen throttle safety an addl psi. This value will also reduce effective load reported back to the DME by that amount. For diagnostic purposes only.

          Molemmat arvot on 0 minulla.
          Siihen oikeaan alakulmaan laitetaan 4 tai 5 sen auton moottorisoftan version mukaan, jos haluaa loggailla sytytysennakkoja kaikilta 6 yksittäiseltä sylinteriltä erikseen (muutoin antaa keskiarvon). 4 varmaan meillä vanhempien N54:sten omistajilla se yleensä on. Itseasiassa itseltä unohtui laittaa tuo samalla. Varmaan ihan fiksua se olis olla päällä, koska tarkempaa dataahan se antaa. Ei siitä haittaa ole.

          Se OPEN LOOP arvo taitaa asettua aikanaan johonkin tiettyyn arvoon, mutta tuo 70 on nyt defaultti ja kannattaa "nollata" se siihen arvoon tässä päivityksessä.

          FUA ja FUD on tosiaan noi entiset Futuret. Niihin ei lähtökohtaisesti kannata mitään lähteä laittamaan, jos ei jotain vikaa ole etsimässä.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • ReDDog
            BTCF Member
            • Dec 2012
            • 456
            • Nurmijärvi

            Originally posted by miyli View Post
            Ota automaattinen vikavalon kuittaus pois päältä että näet mitä vikakoodia tulee.
            Nyt päästin hieman pidemmälle. Kopioin suoraan tuon taulukon mutta DUTY BIAS arvot 0 ja 50 eivät auttaneet kokeilin 30 niin tuntui jo paljon paremmalta. Mutta pätkimistä oli vielä havaittavissa. Illalla koitetaan saada livedataa
            Last edited by ReDDog; 18-04-2015, 19:31.
            Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
            Ex:
            E92 ///M3 Silverstone II
            E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
            E46 ///M3 Phoenix Gelb
            E90 320i '05

            Comment

            • ReDDog
              BTCF Member
              • Dec 2012
              • 456
              • Nurmijärvi

              Noniin eli tällaista tänään. Lauantaina päästiin ottamaan livedataa ja säätämään autoa. Auto saatiin ihan hyvin säätöihin ja selvisi että mistä vikakoodi tulee. Auto toimii täysin ja tehot löytyy autosta mutta kovalla vedätyksellä vikakoodivalo syttyy ja auto alkaa pätkimään. Koodina misfire cylinder 3. Tulpat ovat ainakin huonossa kunnossa ja menossa tällä viikolla vaihtoon, mutta voiko olla että vika on jossain isommassa, tai onko kenelläkään mitään epäilyjä mistä voi johtua? map 0 auto liikkuu normaalisti vaikka kuinka vedättää. Autossa on uusin jb4 firmis mutta ei ole flashailty / muuta vastaavaa.
              Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
              Ex:
              E92 ///M3 Silverstone II
              E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
              E46 ///M3 Phoenix Gelb
              E90 320i '05

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2089
                • Naantali

                Originally posted by ReDDog View Post
                Noniin eli tällaista tänään. Lauantaina päästiin ottamaan livedataa ja säätämään autoa. Auto saatiin ihan hyvin säätöihin ja selvisi että mistä vikakoodi tulee. Auto toimii täysin ja tehot löytyy autosta mutta kovalla vedätyksellä vikakoodivalo syttyy ja auto alkaa pätkimään. Koodina misfire cylinder 3. Tulpat ovat ainakin huonossa kunnossa ja menossa tällä viikolla vaihtoon, mutta voiko olla että vika on jossain isommassa, tai onko kenelläkään mitään epäilyjä mistä voi johtua? map 0 auto liikkuu normaalisti vaikka kuinka vedättää. Autossa on uusin jb4 firmis mutta ei ole flashailty / muuta vastaavaa.
                Kannattais varmaan tosiaan vaihtaa ekaks uudet tulpat ja puolat ja sit kattoo mitä tekee. Meillä täällä Turun pojilla(miehillä) kun vetää kans kovaa tulee kaikilla 6 sylinteristä samaa vikakoodia, mut meillä vaihdettu jo kaikki tulpat ja puolat eikä auta. Tutkitaan juuri asiaa enemmän. Meillä kaikilla kyllä flashit ja e85 50-65% seos. Meillä se tulee jossain 160 vauhdissa 3 vaihteella kun on vaihtamassa 4 vaihteelle.
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  Originally posted by miyli View Post
                  Kannattais varmaan tosiaan vaihtaa ekaks uudet tulpat ja puolat ja sit kattoo mitä tekee. Meillä täällä Turun pojilla(miehillä) kun vetää kans kovaa tulee kaikilla 6 sylinteristä samaa vikakoodia, mut meillä vaihdettu jo kaikki tulpat ja puolat eikä auta. Tutkitaan juuri asiaa enemmän. Meillä kaikilla kyllä flashit ja e85 50-65% seos. Meillä se tulee jossain 160 vauhdissa 3 vaihteella kun on vaihtamassa 4 vaihteelle.
                  Kurkkasitko jo kopan alle suuttimien numeron? Samoja suuttimia ku hoikkaksella on niin olis 4kpl ebayssa halvalla.(käytettyjä)
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • ReDDog
                    BTCF Member
                    • Dec 2012
                    • 456
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by miyli View Post
                    Kannattais varmaan tosiaan vaihtaa ekaks uudet tulpat ja puolat ja sit kattoo mitä tekee. Meillä täällä Turun pojilla(miehillä) kun vetää kans kovaa tulee kaikilla 6 sylinteristä samaa vikakoodia, mut meillä vaihdettu jo kaikki tulpat ja puolat eikä auta. Tutkitaan juuri asiaa enemmän. Meillä kaikilla kyllä flashit ja e85 50-65% seos. Meillä se tulee jossain 160 vauhdissa 3 vaihteella kun on vaihtamassa 4 vaihteelle.
                    Kuulostaa tutulta, mulla tulee jo 2 vaihteella mikäli kaasun oikeasti lyö pohjaan. Uskaltaako tuolla ajella Mitäköhän muuta tuolle vois tehdä...
                    Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                    Ex:
                    E92 ///M3 Silverstone II
                    E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                    E46 ///M3 Phoenix Gelb
                    E90 320i '05

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Originally posted by ReDDog View Post
                      Noniin eli tällaista tänään. Lauantaina päästiin ottamaan livedataa ja säätämään autoa. Auto saatiin ihan hyvin säätöihin ja selvisi että mistä vikakoodi tulee. Auto toimii täysin ja tehot löytyy autosta mutta kovalla vedätyksellä vikakoodivalo syttyy ja auto alkaa pätkimään. Koodina misfire cylinder 3. Tulpat ovat ainakin huonossa kunnossa ja menossa tällä viikolla vaihtoon, mutta voiko olla että vika on jossain isommassa, tai onko kenelläkään mitään epäilyjä mistä voi johtua? map 0 auto liikkuu normaalisti vaikka kuinka vedättää. Autossa on uusin jb4 firmis mutta ei ole flashailty / muuta vastaavaa.
                      Map 0 ei ole tarkoitettu vedättelyyn tms. Jos haluaa vakiona ajella, niin siihen on Map 4. Map 0 on vain huoltoa/katsastusta tai muita tilanteita varten jossa OBD-pistoke tarvitaan toimimaan. Luultavasti siitä ei sen kummempaa haittaa ole, mutta auto ainakin menee ennemmin tai myöhemmin vikatilaan.

                      Kannattaa ne uudet tulpat nyt vaan laittaa ihan ensimmäiseksi, jos on tiedossa että ne on huonot. Ne on varmin misfirejen aiheuttaja.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • ReDDog
                        BTCF Member
                        • Dec 2012
                        • 456
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Veeksi View Post
                        Map 0 ei ole tarkoitettu vedättelyyn tms. Jos haluaa vakiona ajella, niin siihen on Map 4. Map 0 on vain huoltoa/katsastusta tai muita tilanteita varten jossa OBD-pistoke tarvitaan toimimaan. Luultavasti siitä ei sen kummempaa haittaa ole, mutta auto ainakin menee ennemmin tai myöhemmin vikatilaan.

                        Kannattaa ne uudet tulpat nyt vaan laittaa ihan ensimmäiseksi, jos on tiedossa että ne on huonot. Ne on varmin misfirejen aiheuttaja.
                        Joo tuli tuossa aamutuimaan pieni aivopieru kirjottaessa. Map 4 tarkoitin.

                        Toivottavasti tästä olisi apua. Pitäisi kyllä sitten kun saa toimimaan käyttää fläshäyksessä.
                        Last edited by ReDDog; 20-04-2015, 14:39.
                        Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                        Ex:
                        E92 ///M3 Silverstone II
                        E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                        E46 ///M3 Phoenix Gelb
                        E90 320i '05

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5419
                          • S:t Karins

                          Originally posted by ReDDog View Post
                          Noniin eli tällaista tänään. Lauantaina päästiin ottamaan livedataa ja säätämään autoa. Auto saatiin ihan hyvin säätöihin ja selvisi että mistä vikakoodi tulee. Auto toimii täysin ja tehot löytyy autosta mutta kovalla vedätyksellä vikakoodivalo syttyy ja auto alkaa pätkimään. Koodina misfire cylinder 3. Tulpat ovat ainakin huonossa kunnossa ja menossa tällä viikolla vaihtoon, mutta voiko olla että vika on jossain isommassa, tai onko kenelläkään mitään epäilyjä mistä voi johtua? map 0 auto liikkuu normaalisti vaikka kuinka vedättää. Autossa on uusin jb4 firmis mutta ei ole flashailty / muuta vastaavaa.
                          Ihan ekaksi kannattaa vaihtaa 3.s pytyn tulppa vaikka 2.s sylinteriin, ja 3. pytyn puola vaikka 1.s sylinteriin. Veikkaan että vika siirtyy sylinteriin 1...
                          Käytännössä vaihda kaikki puolat jos et tiedä koska ne on vaihdettu. Virivehkeessä noita kuluu kuin näkkileipää. Ei kestä kuin max. 15 - 20 th km.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • niko335
                            BTCF Member
                            • Feb 2015
                            • 16
                            • finland

                            Jb4

                            Taas yksi uusi JB4 boxin omistaja hymyilee. Uskomaton ero kun vielä lyötiin e85 tankkiin Kiitokset Blitzille
                            Last edited by niko335; 21-04-2015, 06:51.

                            Comment

                            • Rami_Toivo
                              Newbiemmer
                              • Apr 2015
                              • 1
                              • Kerava

                              Originally posted by niko335 View Post
                              Taas yksi uusi JB4 boxin omistaja hymyilee. Uskomaton ero kun vielä lyötiin e85 tankkiin Kiitokset Blitzille
                              Olen nyt lukenut tunnin tätä palstaa ja tullut siihen tulokseen, että tarvitsen tuo JB4:sen. Mistä saan sen asennettuna?

                              Comment

                              • miyli
                                BTCF Member
                                • Dec 2008
                                • 2089
                                • Naantali

                                Originally posted by Rami_Toivo View Post
                                Olen nyt lukenut tunnin tätä palstaa ja tullut siihen tulokseen, että tarvitsen tuo JB4:sen. Mistä saan sen asennettuna?
                                Ota yhteyttā nimimerkkiin bliz tāāllä foorumilla.
                                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                                0-200km/h 11.40s
                                100-200km/h 6,00s
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎