Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5419
    • S:t Karins

    Originally posted by bemmeri View Post
    Mitenkä tämä N54 moottori kestää kilometrejä? Entä automaatti?
    Onhan tuolla nettiautossa joku kerenny jo yli 230tkm ajamaan, mutta miten lie joutunu korjaamaan, tai miten paljon korjattavaa edessä. Eli onko riskipeli katella noita enemmän ajettujakin?
    :think
    Mosa + tomaatti kestää pirun hyvin, ainakin jos tyydyt pitämään mosan vakiona. Viritettynäkin mosa ja laatiko kyllä kestää, mutta jos ja KUN viritielle lähdet, niin sitten vaihtoon meneekin huonolla tuurilla ainakin:
    suuttimet
    matala- ja korkeapaine bensapumput
    puolat + tulpat
    vanoksen solenoidit
    + muuta pientä sälää

    Päälle sitten kaikki viriosat.
    Mutta sen sanon että pirun hauskan laitteen tuosta saa .
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • larippa
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 110
      • hki

      +Ulkomaalaisilla foorumeilla porukka on ollut aika huolissaan tuosta imupuolen karstoittumisesta joka on ominaista osalle näistä suorasuihkutusmoottoreista.

      For everyone who is interested in what actually goes on during a special intake valve cleaning, here is some more information along with several other detailed photos of the process.
      e90 335i AT
      JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2089
        • Naantali

        Originally posted by larippa View Post
        +Ulkomaalaisilla foorumeilla porukka on ollut aika huolissaan tuosta imupuolen karstoittumisesta joka on ominaista osalle näistä suorasuihkutusmoottoreista.

        http://www.bmwblog.com/2014/04/24/cl...intake-valves/
        Joo karstottuuhan nämä, mut ei se oo mikään iso ongelma. Pähkinäpuhallus imukanaviin ja sillä siitä selviää. Ei oo mikään kauhean iso operaatio ja kustannus.
        Kyllähän nämä pitäis aika hyvin kestää noita virityksiäkin kun ei aina luukku lattiassa aja.
        Mutta noi Tommixin mainitsemat korjaukset (huollot) joutuu melko varmasti tekemään jos viritellä haluaa n54. Itsellä juurikin kaikki noi vaihdettu ja mun autolla ajettu n.145tkm
        Last edited by miyli; 07-07-2015, 11:40.
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        • ReDDog
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 456
          • Nurmijärvi

          Multakin sais auton kuukauden päästä, melkein kaikilla varusteilla hyvällä värillä 335 CiA m-sport
          Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
          Ex:
          E92 ///M3 Silverstone II
          E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
          E46 ///M3 Phoenix Gelb
          E90 320i '05

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            Originally posted by larippa View Post
            +Ulkomaalaisilla foorumeilla porukka on ollut aika huolissaan tuosta imupuolen karstoittumisesta joka on ominaista osalle näistä suorasuihkutusmoottoreista.

            http://www.bmwblog.com/2014/04/24/cl...intake-valves/
            Mun huoli on vähentynyt tästä ihan huomattavasti. Ei ole mun ymmärryksen mukaan Suomessa tai Euroopassa ajetuissa N54:ssa ollut likimainkaan yhtä pahaa karstaongelmaa kuin Ameriikan maalla. Onko kellään vielä alkanut karstottumisesta tulemaan mitään oireilua tai onko puhalluksen jälkeen parantunut mikään?

            Suomessa taitaa pähkinäpuhallus olla hyvin pitkälti jonkun hassun harrastajan käsissä ja esim. marmorilla ei asiasta mitä luultavimmin ole kuultukaan, jos käy kysymässä.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • Blitz
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 260
              • Helsinki

              Originally posted by Veeksi View Post
              Mun huoli on vähentynyt tästä ihan huomattavasti. Ei ole mun ymmärryksen mukaan Suomessa tai Euroopassa ajetuissa N54:ssa ollut likimainkaan yhtä pahaa karstaongelmaa kuin Ameriikan maalla. Onko kellään vielä alkanut karstottumisesta tulemaan mitään oireilua tai onko puhalluksen jälkeen parantunut mikään?

              Suomessa taitaa pähkinäpuhallus olla hyvin pitkälti jonkun hassun harrastajan käsissä ja esim. marmorilla ei asiasta mitä luultavimmin ole kuultukaan, jos käy kysymässä.
              Mä olen näitä puhalluksia tehnyt nyt yli kymmeneen N54:ään ja sillä kokemuksella voin sanoa, että kyllä ne venttiilit karstoittuvat täälläkin ihan samalla tavalla kuin Amerikan maalla. Karstan määrä toki vaihtelee ja yleensä kuvia jaetaan niistä pahimmista tapauksista. Mun otos sisältää ainakin yhden tapauksen, joka oli varmaan pahempi kuin yhdessäkään Amerikassa otetussa kuvassa. Kilometrit eivät merkkaa hirveästi, vaan enemmänkin auton käyttö. Autot, joilla on ajettu radalla ja kiihdytelty reippaasti, ovat yleensä näissä suorasuihkuissakin vähemmän karstaisia kuin ne, joilla ajetaan lyhyttä kaupunkimatkaa.

              Yksi helposti havaittava karstan aiheuttama oire on mm. tyhjäkäynnin ajoittainen pätkäisy. Palaute puhdistuksen jälkeen on yleensä liittynyt tasaisempaan tyhjäkäyntiin ja kiihtyvyyteen.
              X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
              YV:llä lisätietoja

              Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
              996 Turbo X50
              500whp.net

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                Suorasuihkareihin toimii tämä:



                Tuota käyttää mm. merkkihuollot, joissa huollettavissa on tuota karstaongelmaa eli kaikki suorasuihkarit missä ei ole lisäsuutinta imusarjassa.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Originally posted by Blitz View Post

                  Yksi helposti havaittava karstan aiheuttama oire on mm. tyhjäkäynnin ajoittainen pätkäisy. Palaute puhdistuksen jälkeen on yleensä liittynyt tasaisempaan tyhjäkäyntiin ja kiihtyvyyteen.
                  Tuntuu muuten tulpilla ja puolilla olevan kans vaikutusta tyhjäkäynnin tasaisuuteen. Itseltä hävis niillä sun vinkeillä hankituilla sytytystarpeilla täydellisesti epätasaisuus. ...en tiedä voisko nuo sit peittää sitä karstoittumsien aiheuttamaa pätkäisyä, mutta ei pätki yhtään vaikka on 160tkm menny yli. Jenkeissähän ne tuntuu rassaavan noita imukanavia useammin kuin vaihtavat öljyjä. Minusta se kuulostaa ainakin vähän liioittelulta.

                  Kannesta puheen ollen. Voiko tuota N54:n kannen kanavia parannella muutoin mitenkään? Ei ole mitään kuulunut tällaisesta old school -virityksestä. Voisko sitä virtaamista parantaa enemmänkin kuin karstan poiston verran?
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2089
                    • Naantali

                    Mulla oli 140tkm ajettuna imukanavat kyllä aika tukossa ja varsinkin venttiilinvarret. Mulla tuli 6 sylinterin misfireä aina kun kenki ennen puhallusta ja misfiret hävisi puhalluksen jälkeen.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • hoikkas
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 1579
                      • TURKU

                      Aina kun tuntuu löytyvän joku kaava, niin tulee poikkeama... Sillä minun autolla ennen puhallusta ajettu noin 80tkm. Se ajo 68tkm asti kaupunki ajoa, ei revittelyä juurikaan, ei rata-ajoa ja tuosta määrästä vain noin 10tkm viritettynä. Ja minulla oli aikasta "puhtaat" imukanavat.
                      BMW i4M50

                      Comment

                      • 315i
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2014
                        • 241
                        • Arctopolis

                        Mitäs tuo maapähkinäkuorinta kustantaa?

                        Comment

                        • Pohjoisen Poika
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 464
                          • Lappi

                          Originally posted by Veeksi View Post
                          Kannesta puheen ollen. Voiko tuota N54:n kannen kanavia parannella muutoin mitenkään? Ei ole mitään kuulunut tällaisesta old school -virityksestä. Voisko sitä virtaamista parantaa enemmänkin kuin karstan poiston verran?
                          Joskus törmäsin internetin ihmeellisessä maailmassa yritykseen joka tarjosi N54:n kannen koneistus viritys palvelua. Siihen asti jaksoin lukea että hintaa oli kevyet 4000$. En onnistunut uudestaan löytämään sivua nyt heti.
                          Arvaan että hakusanoina oli jotain kannen vuotamiseen liittyvää.

                          Comment

                          • Lallevihtinen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 690
                            • Tampere

                            Originally posted by Veeksi View Post
                            Tuntuu muuten tulpilla ja puolilla olevan kans vaikutusta tyhjäkäynnin tasaisuuteen. Itseltä hävis niillä sun vinkeillä hankituilla sytytystarpeilla täydellisesti epätasaisuus.
                            Onkos tämä sytytys parannuksen sisältö julkista tietoa?:think
                            sigpic
                            BMW E93 335i & BMW M550Dx
                            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2089
                              • Naantali

                              Originally posted by Lallevihtinen View Post
                              Onkos tämä sytytys parannuksen sisältö julkista tietoa?:think
                              Tää, parannus tarkoittaa silloin kun on viritetty n54 mosa, niin vaihdetaan eri tulpat NGK (kylmemmät) ei kannata vakio mosaan välttämättä laittaa.
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • ReDDog
                                BTCF Member
                                • Dec 2012
                                • 456
                                • Nurmijärvi

                                Voiko joku jolla ei oo flashia pasteta tänne juice box ohjelmasta user adjustment taulukon uusimman firmiksen jälkeen? Kiitos jo etukäteen!
                                Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                                Ex:
                                E92 ///M3 Silverstone II
                                E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                                E46 ///M3 Phoenix Gelb
                                E90 320i '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎