Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Originally posted by makeclick View Post
    Ainakin kaikissa M-sporteissa on sähkönen (jos dsc on tarpeeksi uus josku 2003 alkaen)
    2003 ei ole tehty E9x. Tuossa vm. 2006 320d ei ole, eikä myöskään mahdollista ruksia käyttöön. Toki se DTC päällä jarruttaa jonkinverran toista rengasta sutiessa, mutta samalla on myös ajonvakautus päällä (toki vähän löyhemmällä kuin DSC) joka tappaa kaiken muun ilon. Nyt on kyse siitä että #sähkölukko" pysyy päällä vaikka kaikki avut otetaan pois. Sille löytyy oma rastinsa moduulin koodauksesta, jos moduuli/softa on tarpeeksi uusi. Oman kokemuksen mukaan 2008-> alkaa löytymään. Joissakin kuningasmalleissa (ainakin 335i) tuo toiminto on jo tehtaalta rullatessa aktivoitu.

    On kokeiltu myös koodata DSC-boksi 335i-mallisena, mutta se ei ollut oikotie onneen.
    Last edited by Supra^; 01-12-2015, 19:39.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      Minun mielestä se "lukko" ei toimi kun kaikki avut on kytkettu pois. DTC päälle ja silloin toimii edelleen mutta luistonesto ja ajonvakautus eivät toimi niin hanakasti. Yhden vanhemmalla softalla olevan dsc:n koodasin 35i:ksi ja auton omistajan mielestä lukko alkoi toimimaan. En kokeillut tuolloin itse.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        Kyllä lukko jää päälle vaikka kaikki avut on pois käytöstä. Talvella tai siis liukkaalla sen huomaa.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • Hiace
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2011
          • 1203
          • Helsinki/Joensuu

          Kokeilin suditella huvikseni tyhjällä parkkiksella märällä kelillä ja kitkarenkailla. 1.vaihe, ratti vinoon ja talla pohjaan. Jonkinlaiseen liukuun lähti mutta vähän puskee vielä. Sähköinen lukko 135i:ssä toimii muuten yllättävän hyvin. Hurja pitoero mutkissa ja suorilla ainakin märillä syyskeleillä. Suositukset täältä kyllä sille, mutta on mekaaninen lukko varmaan vielä omaa luokkaansa.
          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

          Comment

          • ohohh
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2012
            • 268
            • Porvoo

            Milläs laitteella tuon sähköisen lukon saa koodattua toimintaan? Ncs expertin perusperiaate on selvillä sen verran että osasin e46 jenkkiparkit koodata.. Onko montakin täppää ruksittavana dtc moduulista? Onnistuuko expertillä ollenkaan? Vai olisiko tässä sijaintia lähellä joku joka näitä koodailee silmätkin kiinni?
            G20 330e M-Sport '21

            ex's

            F30 330e M-Sport '17
            F11 530d X-Drive M-sport '12
            E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
            E46 330Ci M-Sport II '03
            E36 323i Coupe '97

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2084
              • Naantali

              Kyllä se lukko päällä on tosiaan vaikka kaikki avut pois.
              Mulla siis 335i ja toi sähkölukko ja muutamalla kaverilla on noi quaifet asennettu 335i. Paikaltaan ja suoraan lähdettäessä ei ole mitään eroa kumpi on, testattu monet kerrat varttimaililla, mutta mutkissa onkin jo eri juttu.
              Tuli käytyä radalla viime kesänä parit kerrat ja siellä se sähkölukko on aika ärsyttävä kun se nykii ja pätkii, sit jarrupalat ( yellow stuffit ) kului silmissä. pääsin muuten n.4000km noilla yellow stuffelilla ja siihen sisältyi kaksi ratapäivää.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by ohohh View Post
                Milläs laitteella tuon sähköisen lukon saa koodattua toimintaan? Ncs expertin perusperiaate on selvillä sen verran että osasin e46 jenkkiparkit koodata.. Onko montakin täppää ruksittavana dtc moduulista? Onnistuuko expertillä ollenkaan? Vai olisiko tässä sijaintia lähellä joku joka näitä koodailee silmätkin kiinni?
                NCSExpertillä onnistuu jos on onnistuakseen.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • arska86
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 309
                  • Helsinki

                  Originally posted by ohohh View Post
                  Milläs laitteella tuon sähköisen lukon saa koodattua toimintaan? Ncs expertin perusperiaate on selvillä sen verran että osasin e46 jenkkiparkit koodata.. Onko montakin täppää ruksittavana dtc moduulista? Onnistuuko expertillä ollenkaan? Vai olisiko tässä sijaintia lähellä joku joka näitä koodailee silmätkin kiinni?
                  Tossa sigun autossa se pitäisi jo olla päällä

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by arska86 View Post
                    Tossa sigun autossa se pitäisi jo olla päällä
                    Eikä kuitenkaan luultavasti ole.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17838
                      • PKS

                      Originally posted by makeclick View Post
                      Ainakin kaikissa M-sporteissa on sähkönen (jos dsc on tarpeeksi uus josku 2003 alkaen)
                      Höpöhöpö. Vain tietyissä malleissa (x35i/d), ei ole mitään tekemistä M-Sportin kanssa.

                      Ja vaatii huomattavasti uudemman DSC boksin (ohjelman) kuin 2003.

                      Originally posted by miyli View Post
                      , sit jarrupalat ( yellow stuffit ) kului silmissä. pääsin muuten n.4000km noilla yellow stuffelilla ja siihen sisältyi kaksi ratapäivää.
                      Ne nyt kuluu tuota vauhtia ihan sama onko sähköisiä lukkoja vai ei Ihme jos olet kahdetkin ratapäivät selvinnyt.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2855
                        • Tampere

                        Meillä oli reilu kolme vuotta sitten LCI E93 335i. Muistelin että lukko ei toiminut kaikki avut poiskytkettynä mutta muistikuva on vissiin väärä.

                        Nyt on tullut vastaan useampi E9x pre-lci missä DSC-moduulin softapäivitys ei tuo tarvittavaa parametria koodattavaksi. Tänään yhteen tämmöiseen kuitenkin koodasin mallityypin 335i:ksi (tähän on ihan hyvät perusteet olemassa) ja sen jälkeen loggailtiin Testolla takajarrujen paineita. Ei mitään vaikutusta kun DSC oli kokonaan pois päältä, ei siis toimi näissä mihin parametria ei saa jos pitäisi toimi myös DSC off -tilassa. DTC-modessa ei kokeiltu, ei oikein ollut hyvää paikkaa missä suditella kunnolla. Coding index oli MK60_87.C07, auto oli 2006 E91 330da.
                        Last edited by böntti; 03-12-2015, 00:12.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • ohohh
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2012
                          • 268
                          • Porvoo

                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Eikä kuitenkaan luultavasti ole.
                          Ai se pitäisi jo olla o.O Täytyy odotella liukkaita ja kokeilla. Sain sellasen käsityksen tätä luettuani, että vaan 135 / 335 olisi tuo optio tehtaalta lähtiessä päällä..

                          E:
                          Originally posted by Weuli View Post
                          Mistään mitään tiedä, mutta alkuperäisessä ohjekirjassa (2008) puhutaan tästä sähköisestä tasauspyörästönlukosta, että löytyy 330i, 335i, 330d, 330d -malleista.
                          Vaan olipa jäänyt sivu 12 jostain syystä välistä..
                          Last edited by ohohh; 02-12-2015, 23:52.
                          G20 330e M-Sport '21

                          ex's

                          F30 330e M-Sport '17
                          F11 530d X-Drive M-sport '12
                          E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                          E46 330Ci M-Sport II '03
                          E36 323i Coupe '97

                          Comment

                          • makeclick
                            BTCF Member
                            • Mar 2005
                            • 268
                            • Turku

                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Höpöhöpö. Vain tietyissä malleissa (x35i/d), ei ole mitään tekemistä M-Sportin kanssa.

                            Ja vaatii huomattavasti uudemman DSC boksin (ohjelman) kuin 2003.



                            Ne nyt kuluu tuota vauhtia ihan sama onko sähköisiä lukkoja vai ei Ihme jos olet kahdetkin ratapäivät selvinnyt.
                            Ei se ole höpöjä, mulla oli 2004 m-sport 330d 204hv versio ja siitä tämä löyty. Vaatii "dsc2:sen" olisko se mk60. Tai sitte ne on vetäny pidempään vanhaa dsc palikkaa, jos ei oo ollu M-sport.. tiedä näitä.

                            Kannattaa dsc muuten istalla tai jollai päivittää, mulla ainaki se kävi jonkun kalibraation sen asennuksen lopuks (meinas paskalaaki tulla ku se alko niitä hakkaa läpi ja pää konehuoneessa silloin), joka pakko flashillä varmaan jää tekemättä.
                            Harrastepaholainen 335d:
                            Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                            Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              Ei jää tekemättä kun kalibroimattomuudesta jää vikavalo mittaristoon, kalibroinnin voi sitten tehdä Rheingoldilla. Tai siis jää mutta sitä ei voi olla huomaamatta ja sen voi sitten tehdä, mahdollisesti onnistuu myös inpalla. Kaikki DSC-mallit ei tätä kalibrointia tarvitse. Olen flässännyt sekä istalla että winkfp:llä.
                              Last edited by böntti; 03-12-2015, 01:03.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • Weuli
                                BTCF Member
                                • Feb 2008
                                • 1169
                                • Turku

                                "330i, 330d, 335i, 335d: Takapyöriä jarrutetaan tasauspyörästön lukon tavoin auton etenemisen parantamiseksi myös DSC:n ollessa deaktivoituna ja vetävien pyörien pyöriessä voimakkaasti tyhjää. " Tämä on suora lainaus e92 (2008) ohjekirjasta.
                                F10 530da xDrive -14
                                ----------------
                                E92 330d -09
                                E93 325i -08
                                E92 330d -08
                                E61 535d -06
                                E91 320d -08
                                E46 330Ci -01
                                E61 525d -06
                                E90 320i -05
                                E46 325i -01
                                E46 318i -99
                                E36 316i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎