Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI
Collapse
X
-
Originally posted by pyroz View PostPakonokan signaali katkonainen. Tuo vikakoodi johtaa ISTA:ssa diagnoosissa mm. ketjun tarkistukseen. En lähtisi lapin reissulle ennen parempaa tutkimista.
Saman koodin sain ja moottorivalon joskus vuosia sitten ja korjaantui ihan uudella OEM anturilla.
Viallisesta puolasta tulee sitten misfire koodeja, ja vieläpä aika helpolla, en usko että puolissa on vikaa.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostEn tiedä mistä ISTA tuon ehdotuksen heittää, sillä kyseessä on rehti signaalivika joka on viittaa suoraan vialliseen anturiin. Näitähän näissä menee.
Saman koodin sain ja moottorivalon joskus vuosia sitten ja korjaantui ihan uudella OEM anturilla.
Exhaust camsaft reference herja se taisi olla. Tulkitsin tuosta jonkun monimerkkihärvelin suomennoksesta, että olisi sama kyseessä.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostItsekin mulle tuota analysoit, että voisi ketjuunkin viitata tuossa viikko pari sitten
Exhaust camsaft reference herja se taisi olla. Tulkitsin tuosta jonkun monimerkkihärvelin suomennoksesta, että olisi sama kyseessä.
Kyllä, tuollainen korrelaatio koodi viittaa siihen että pyydetty vs (muualta saatu tieto) toteutunut ei täsmää, se on taas eri koodi.
Originally posted by Laku View Post- 2FC1 Polttoaineensyötön säätöventtiili, katkonainen
Säätöventtiiliä autossa ei ole.
Tästä koodista en ota selvää mitä sillä tarkoitetaan - kuulostaa kuitenkin että
vaikuttaisi käyntiin?E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostEi ei, ei liity ajoitukseen tuo Lakun koodi.
Kyllä, tuollainen korrelaatio koodi viittaa siihen että pyydetty vs (muualta saatu tieto) toteutunut ei täsmää, se on taas eri koodi.
Lakulle kuitenkin lohdutuksena.... Ei se niin kauheen paha homma ole:
Omasta siis kone otettu irti ja etuakselisto irti tällä hetkellä. Tuli tuo Exhaust camsaft reference koodi omaan '09 E87:aan ja päätin että prkl tehdään se sitten pois ja kunnolla niin voi joko myydä hyvin mielin tai ajaa mittariin toiset 122tkm. Kone ei äännä mitään kyllä että ihan ennakoivana mennään.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostOkei. No jos tunnet noiden monimerkkitestereiden suomennokset niin sitten voi toki olla .E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostPakonokan signaali katkonainen. Tuo vikakoodi johtaa ISTA:ssa diagnoosissa mm. ketjun tarkistukseen. En lähtisi lapin reissulle ennen parempaa tutkimista.
Originally posted by Dualfun View PostEn tiedä mistä ISTA tuon ehdotuksen heittää, sillä kyseessä on rehti signaalivika joka on viittaa suoraan vialliseen anturiin. Näitähän näissä menee.
Saman koodin sain ja moottorivalon joskus vuosia sitten ja korjaantui ihan uudella OEM anturilla.
Viallisesta puolasta tulee sitten misfire koodeja, ja vieläpä aika helpolla, en usko että puolissa on vikaa.
Originally posted by Dualfun View PostEi ei, ei liity ajoitukseen tuo Lakun koodi.
Kyllä, tuollainen korrelaatio koodi viittaa siihen että pyydetty vs (muualta saatu tieto) toteutunut ei täsmää, se on taas eri koodi.
Mitä meinaat tuolla että "ei ole"?
Tästä koodista en ota selvää mitä sillä tarkoitetaan - kuulostaa kuitenkin että
vaikuttaisi käyntiin?
Originally posted by pyroz View PostOkei. No jos tunnet noiden monimerkkitestereiden suomennokset niin sitten voi toki olla
Lakulle kuitenkin lohdutuksena.... Ei se niin kauheen paha homma ole:
Omasta siis kone otettu irti ja etuakselisto irti tällä hetkellä. Tuli tuo Exhaust camsaft reference koodi omaan '09 E87:aan ja päätin että prkl tehdään se sitten pois ja kunnolla niin voi joko myydä hyvin mielin tai ajaa mittariin toiset 122tkm. Kone ei äännä mitään kyllä että ihan ennakoivana mennään.
Originally posted by Dualfun View PostEi tässä ole epäselvää tuosta koodista, signaali katkonainen = anturi-, tai piuhavika. Jälkimmäinen olisi äärimmäisen epätodennäköinen ja kun tietää miten nämä syö antureita, joten kyllä se siinä se vika on.
Iso kiitos molemmille ! Mistä tuon anturin koodin löytää, mistä se löytyy realoem:ssä?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostIso kiitos molemmille ! Mistä tuon anturin koodin löytää, mistä se löytyy realoem:ssä?
Kuvasta poiketen toki pakonokan puolella eli edestä katsoen vasemmalla.
Tarkista vielä että oikea osa sun autoosi..
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Kyllä se n43 enemmän ketjuun viittaa kuin anturiin. Olen Laku huomenna pajalla klo 16, tuo näytille niin katsotaan Istalla se oikea koodi..sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostEi tässä ole epäselvää tuosta koodista, signaali katkonainen = anturi-, tai piuhavika. Jälkimmäinen olisi äärimmäisen epätodennäköinen ja kun tietää miten nämä syö antureita, joten kyllä se siinä se vika on.
Supa luki koodit tänään. Kyllä se niin on, että vaikutat olevan oikessa. Pakonokan anturia lähdetään metsästämään heti ja aloitetaan korjaaminen sillä.
Originally posted by suppari View PostKyllä se n43 enemmän ketjuun viittaa kuin anturiin. Olen Laku huomenna pajalla klo 16, tuo näytille niin katsotaan Istalla se oikea koodi..Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Nyt on sitten omaan N43:een tehty jakopääremontti. Joku voisi harmitella että oliko turhaa, mutta kyllä päälimmäisenä on kuitenkin hyvä fiilis kaiken jälkeen kun miettii, että mitä JOS se olisikin ollut viittä vaille KAPUTT se kone. Ketju oli kireällä, öljypohjassa ei mitään moskaa, vanos solenoideissa ei mitään, lohkon hydrauliventtiilissä ei mitään, ketjujen laahaimet ehjät. Kone ei pitänyt mitään ylimääräisiä ääniä.
Muutama kuva operaatiosta:
Uusi öljypumpun ketju laahaimineen, rattaineen ja kiristäjineen
Vanos- / nokkapyörät
Yläketjun laahaimen merkintöjä
Uusia osia
Vanha hydr. venttiili
Ja sitten keskustelua herättämään pieni reality check:
EDIT: Alempi Vanos solenoidi siis toisesta vastaavasta N43 koneesta, jolla oli myös ajettu se noin 100tkm. Eroja on... Oli mukava kuitenkin löytää omasta koneesta nuo puhtaat osatLast edited by pyroz; 14-01-2019, 20:29.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Kiitos hyvistä kuvista ja raportista! Uusit siis myös vanoksen osat?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostKiitos hyvistä kuvista ja raportista! Uusit siis myös vanoksen osat?Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Doni puhuu näistä:
Nuo tilasin itse tuolta Autodocista ja osui samat mukavat alennusprosentit kuin näköjään nytkin voimassa. Tuollahan on aina melkein kerran viikossa alennukset luokkaa 20%.
Huomionarvoista tosiaan on se, että nämä oli kaikki järjestään orkkis osia, joista oli BMW:n logot vingutettu veks (kts. kuvat yllä). Aiemmin nuo Vanos nokkapyörät on pitänyt erikseen ostaa n. 400€ kpl hintaan. Nyt tulivat tuossa setissä mukana. Noiden lisäksi sitten marmoritiskiltä tuo lohkon kylkeen tuleva hydr. venttiili ja öljypohjan tiiviste piti hankkia erikseen.
EDIT: Nyt itseasiassa huomasin, että noissa tuotekuvissa tuohon settiin kuuluisi öljypohjan tiivistekin. Sellaista ei kuitenkaan tullut mukana vaan kävin sitten erikseen sen ostamassa.Last edited by pyroz; 15-01-2019, 10:56.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Joo, olenkin katsonut noita sarjojen hintoja. Halvin hankintapaikka ilman öljypumpun kamoja oli muistaakseni n. 630 euroa. Kiitos selvennöksestä, mitä kaikkea nuo sisältävät, ymmärtää hinnan paremmin!Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment