Moi
Tuli lueskeltua tämä ketju läpi, ja paljon pelonsekaisia viestejä tuli kahlattua läpi löytämättä oikeaa vastausta, joten osaisiko joku auttaa seuraavassa:
Tulin teetättäneeksi ennakoivasti jakoketjurempan N43 moottorilla olevaan E88 118i-autoon koska ajattelin pitää sitä vielä monia tulevia vuosia kesäkäytössä. Vuosimalli 2008 ajettu 190tkm. Autolla ajetaan tosi vähän, ehkä vain 5tkm/vuosi.
Sen verran historiasta, että autoon vaihdettiin määräaikaishuollon yhteydessä keväällä tulpat (tuntui selkeästi käyvän pirteämmin tämän jälkeen) ja huollossa todetun poikkeuksellisen äänen takia bensatankin huohotinventtiili (fuel tank ventilation valve) muutamaa viikkoa myöhemmin (semmoinen tikittävä ääni hieman väheni). MAF sensori vaihdettu pari vuotta sitten. Muuten ollut todella harmiton peli, mitä nyt NOX-vikakoodia heittänyt jo neljä vuotta haittaamatta mitään (esim katsastus).
No, asiaan: Eli jakoketjuremppa tuli teetätettyä merkkiliikkeessä. Homman valmistuttua he raportoivat, että auton tyhjäkäynti on epätasainen jonka kuittasin siinä vaiheessa vain "olan kohautuksella" tietäen, että autossa aina on ollut hieman epästabiili tyhjäkäynti. Liikkeen pihassa en huomannut mitään poikkeavaa joten ajelin pois. Ajettuani auton lämpimäksi huomasin, että tyhjäkäynti on todellakin täristävä ja olisi kuin laivan hytissä. Ei ihme että mainitsivat siitä. Kaasun antaminen rauhoittaa tilannetta ja tärinä ei ole jatkuvaa / tapahdu joka kerralla. Sain myös auton sammumaan sillä, että painoin kytkimen pohjaan risteykseen tullessani. Nämä ovat siis tavallaan remontin jälkeen mielestäni uusia ongelmia. Tavallaan olen aina toivonut, että auton tyhjäkäynti olisi hieman korkeammalla, mutta että auto on aina korjannut tyhjäkäyntiä ennen kuin olisin painanut kaasua. Jos tässä olisi joku mopon tyhjäkäyntiruuvi, niin olisin kääntänyt sitä jo ajat sitten...
Liike sanoi, että ongelmat eivät voi olla jakoketjurempasta johtuvia, koska he eivät koskeneet "sille puolelle moottoria" ja epäilevät polttoaineensyöttöön liittyvää vikaa. Sanoivat myös, että tulpat 3 ja 4 olivat märkiä kun avasivat koneen. Kuitenkin se, että auton tyhjäkäynti muuttui merkittävästi huonommaksi jakoketjurempan aikana pistää miettimään asiaa.
En saanut autosta ISTA-D:llä mitään tähän viittaavaa vikakoodia ulos. Samoiten merkkiliike sanoi, että eivät saaneet tyhjäkäynnistä virheitä. Ehdottivat suutinvian selvittelyä jatkokäynnillä heillä.
Onko kenelläkään ideoita mitä kotikonstein voisi katsoa, vai onko mentävä takaisin marmorille ja onko syytä epäillä että ketjuremppa olisi munittu?
Tuli lueskeltua tämä ketju läpi, ja paljon pelonsekaisia viestejä tuli kahlattua läpi löytämättä oikeaa vastausta, joten osaisiko joku auttaa seuraavassa:
Tulin teetättäneeksi ennakoivasti jakoketjurempan N43 moottorilla olevaan E88 118i-autoon koska ajattelin pitää sitä vielä monia tulevia vuosia kesäkäytössä. Vuosimalli 2008 ajettu 190tkm. Autolla ajetaan tosi vähän, ehkä vain 5tkm/vuosi.
Sen verran historiasta, että autoon vaihdettiin määräaikaishuollon yhteydessä keväällä tulpat (tuntui selkeästi käyvän pirteämmin tämän jälkeen) ja huollossa todetun poikkeuksellisen äänen takia bensatankin huohotinventtiili (fuel tank ventilation valve) muutamaa viikkoa myöhemmin (semmoinen tikittävä ääni hieman väheni). MAF sensori vaihdettu pari vuotta sitten. Muuten ollut todella harmiton peli, mitä nyt NOX-vikakoodia heittänyt jo neljä vuotta haittaamatta mitään (esim katsastus).
No, asiaan: Eli jakoketjuremppa tuli teetätettyä merkkiliikkeessä. Homman valmistuttua he raportoivat, että auton tyhjäkäynti on epätasainen jonka kuittasin siinä vaiheessa vain "olan kohautuksella" tietäen, että autossa aina on ollut hieman epästabiili tyhjäkäynti. Liikkeen pihassa en huomannut mitään poikkeavaa joten ajelin pois. Ajettuani auton lämpimäksi huomasin, että tyhjäkäynti on todellakin täristävä ja olisi kuin laivan hytissä. Ei ihme että mainitsivat siitä. Kaasun antaminen rauhoittaa tilannetta ja tärinä ei ole jatkuvaa / tapahdu joka kerralla. Sain myös auton sammumaan sillä, että painoin kytkimen pohjaan risteykseen tullessani. Nämä ovat siis tavallaan remontin jälkeen mielestäni uusia ongelmia. Tavallaan olen aina toivonut, että auton tyhjäkäynti olisi hieman korkeammalla, mutta että auto on aina korjannut tyhjäkäyntiä ennen kuin olisin painanut kaasua. Jos tässä olisi joku mopon tyhjäkäyntiruuvi, niin olisin kääntänyt sitä jo ajat sitten...
Liike sanoi, että ongelmat eivät voi olla jakoketjurempasta johtuvia, koska he eivät koskeneet "sille puolelle moottoria" ja epäilevät polttoaineensyöttöön liittyvää vikaa. Sanoivat myös, että tulpat 3 ja 4 olivat märkiä kun avasivat koneen. Kuitenkin se, että auton tyhjäkäynti muuttui merkittävästi huonommaksi jakoketjurempan aikana pistää miettimään asiaa.
En saanut autosta ISTA-D:llä mitään tähän viittaavaa vikakoodia ulos. Samoiten merkkiliike sanoi, että eivät saaneet tyhjäkäynnistä virheitä. Ehdottivat suutinvian selvittelyä jatkokäynnillä heillä.
Onko kenelläkään ideoita mitä kotikonstein voisi katsoa, vai onko mentävä takaisin marmorille ja onko syytä epäillä että ketjuremppa olisi munittu?
Comment