Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TPM1
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 127
    • Kerava

    Originally posted by sonikk View Post
    Tänään lähti DPF omasta 330xd:stä ja huomenna softa sisään. Asentaja sanoi ettei ole ikinä nähnyt yhtä tukkoista hiukkaria vaikka ajettu "vasta" 197tkm. Vissiin ajeltu sököillä termareilla joskus, nyt kyllä ehjät. Auto piristy helvetisti jo pöntön tyhjennyksellä ja aiemmin turbo vihelsi jo pintakaasulla kuuluvasti, nyt sekin tiessään.
    Missä kävit poistattamassa ja mitä kustansi? Jäikö katti paikalleen? Saman kylän poikia nääs... Laita vaikka YV:nä, jos parempi näin...

    Comment

    • Jacques
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 573
      • pk

      Originally posted by LUMI View Post
      AJ Techillä käyty tännään, loistavaa palvelua
      mutta pumppu finaalissa
      ihme romuja kun ei 300tkm:ää kestä
      seuraavaksi uusi isompi pumppu ja
      Täällä on myös nähtävissä oireita pumpun väsymisestä, railipaineet rupeavat heittelemään jos nostaa vakiosta. Mikäs pumppu on tulossa tilalle?
      G30 540i
      F32 435d

      Comment

      • Hastra
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 545
        • Espoo

        Originally posted by tuikku View Post
        .
        Siinä voi tehdä, niin kuin haluaa, mutta "varmin" toimenpide on tulppa pakosarjaan ja kaikki kierrätysvermeet poikkeen, imusarjan tulokohtaan uusi välikappale ja egr-venttiili vikakoodeineen pois ohjelmasta.

        Mutta käytännössä kyllä pelkkä kierrätyksenkin deaktivointi toimii hyvin, jos pakokaasuja pääseekin imusarjaan pikkuisen vuotavasta venttiilistä, niin määrät mahtaapi olla niin mitättömän pieniä, ettei niistä ole kun semmoinen henkinen haitta omistajalle.

        Jos on runsaasti muitakin muutoksia tekniikassa, niin silloin voisi suositella myös kierrätysosien siivoamista roskalaatikkoon, mutta vakioissa tai lähes vakiotekniikalla olevissa varmaan voi jättää vermeet paikoilleen, ylimääräisellä puuhastelulla ei ole mitään käytännön etua.
        Aikaisemmin olikin puhetta tuosta EGR:n poistosta, niin palataan aiheeseen.
        Mulla ohjelmasta Antti otti egr:n pois käytöstä, mutta egr termari on varmaankin vaihtokunnossa. Olisiko termarin vaihdon sijaan järkevintä ottaa kaikki egr hilppeet pois? :think Jos tuo egr termari päästää läpi niin konehan jäähtyy, kun vesi shunttaa turhaan läpi. Tietysti päätermarinkin pitää olla kunnossa, mutta tuosta voisi aloittaa.

        Olisko helpoin toimiva keino ostaa vaikka venäjän pojilta tuo valmis kitti?
        http://www.ebay.com/itm/Kit-for-remo...2aa1db&vxp=mtr
        Tuosta löytyis tulpat jäähdytysletkuihin (x2), pakosarjaan ja imupuolella uus välikappale.

        Edit: Pitää vielä Antilta tarkistaa, laittoiko pelkästään ohjauksen, että venttiili pysyy koko ajan kiinni vai onko myös vikakoodi valvonta poistettu.
        Last edited by Hastra; 16-07-2015, 13:37. Reason: Lisäystä
        Audi A3 GTRON
        EX: BMW 325D Coupe -07
        EX: BMW 320ia -08

        Comment

        • LUMI
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 251
          • kotona

          Originally posted by Jacques View Post
          Täällä on myös nähtävissä oireita pumpun väsymisestä, railipaineet rupeavat heittelemään jos nostaa vakiosta. Mikäs pumppu on tulossa tilalle?
          vanhemman mallin 0445010073
          kun jostakin veilä löytys harrastajaystävälliseen sopivan halpaan hintaan

          Comment

          • Siim
            Bimmer Rookie
            • Apr 2012
            • 41
            • Helsinki

            Originally posted by Jacques View Post
            Täällä on myös nähtävissä oireita pumpun väsymisestä, railipaineet rupeavat heittelemään jos nostaa vakiosta. Mikäs pumppu on tulossa tilalle?

            Oon tehnyt noin 120 bmw ohjelma,ei ole ollut kertaakaan pumpun ongelma....
            "A turbo: exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

            Comment

            • LUMI
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 251
              • kotona

              Originally posted by Siim View Post
              Oon tehnyt noin 120 bmw ohjelma,ei ole ollut kertaakaan pumpun ongelma....
              mielenkiintoista

              tuo mun pumppu on 70mg ja vanhempi 0445010073 on 90mg pumppu
              kummallahan saa enempi tehoa

              Comment

              • Hastra
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 545
                • Espoo

                Onko tietoo mihin asti tuolla saa painetta nostettua? Ja onko tuo osanumero oikein kuen realoem:sta löytäny mitään tuolla?
                Audi A3 GTRON
                EX: BMW 325D Coupe -07
                EX: BMW 320ia -08

                Comment

                • LUMI
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 251
                  • kotona

                  mulla ei tietoo mut tuon AJ suositteli laittamaan
                  ja on Boschin numero

                  Comment

                  • janne30
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 2198
                    • Vantaa

                    Tänää kävin aj-techillä ja irtosi tosta omasta kiposta 267hp/530nm.
                    Hyvin tuntuis vetoja olevan vakioon verrattuna, ei savutakkaan.

                    Kuukaus sitte ostetut nankangit osottautu vaan paskaks, oikeen takarenkaan runko paskana ja tärytti penkissä sen verran että tuli ruma viiva paperille.
                    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                    1 x F20
                    3 x E30
                    2 x E36
                    5 x E46
                    3 x E9X

                    Comment

                    • Jacques
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 573
                      • pk

                      Originally posted by LUMI View Post
                      vanhemman mallin 0445010073
                      kun jostakin veilä löytys harrastajaystävälliseen sopivan halpaan hintaan
                      Kiitoksia. Täytyy tutkia aihetta, kun ensin saisi aikaiseksi saada verrokkitehot jostain toisesta kiposta.
                      Käytettyjä saisi halvalla, vaan onnistuuko noiden kunnostaminen ja mihin hintaan? (Noin ajatuksena)

                      Esim:

                      Last edited by Jacques; 16-07-2015, 20:00.
                      G30 540i
                      F32 435d

                      Comment

                      • Jacques
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 573
                        • pk

                        Originally posted by Siim View Post
                        Oon tehnyt noin 120 bmw ohjelma,ei ole ollut kertaakaan pumpun ongelma....
                        Ei se oikeastaan ongelmia tuottanut mitenkään, mutta livedataa penkissä katsoen nähtiin etteivät railipaineet pysyneet enää pyydetyllä korkeammalla tasolla.
                        G30 540i
                        F32 435d

                        Comment

                        • Hastra
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 545
                          • Espoo

                          Tuon korkeapainepumpun oe osanumero näyttäis olevan 13518511826 ja sitä näyttäis löytyvän schmidiltäkin purkuosana mun mielestä aika harrastajaystävälliseen hintaan.
                          http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/1...e=B13518511826
                          En löytänyt tuon tuottoa, sopisikohan tuohon omaanikin?:think
                          Audi A3 GTRON
                          EX: BMW 325D Coupe -07
                          EX: BMW 320ia -08

                          Comment

                          • LUMI
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 251
                            • kotona

                            12kk takuulla kunnostettuja eebaystä 350€ ja 200€ pantti jota ei saa kun ei palauta saman numeron pumppua takas

                            Comment

                            • Siim
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2012
                              • 41
                              • Helsinki

                              Originally posted by LUMI View Post
                              12kk takuulla kunnostettuja eebaystä 350€ ja 200€ pantti jota ei saa kun ei palauta saman numeron pumppua takas
                              Vika ei oo pumpussa.
                              "A turbo: exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

                              Comment

                              • Jacques
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 573
                                • pk

                                Eipä ole kunnostetut pumput hinnalla pilattuja, ainakaan uusien hintoihin verrattuna. Pitäisipä vaan samalla saada hukkaporttikin portattua.. ja lista on loputon.
                                Mieli tekisi "harrastaa" ja hakea lisätehoja. Kustannukset vain karkaavat älyttömyyksiin auton parinkympin arvoon verraten.
                                G30 540i
                                F32 435d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎