Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    Originally posted by aku1979 View Post
    Miten se voi olla tukossa jo 10tkm? Eikö tehnyt polttoja? Varmaan kuitenkin lähemmäs tonnin kilke. Luulis, että niilläkin on jotain takuita.
    En osaa sanoa. Vaikea sanoa kun autolla ajettiin meidän aikana n. 1000km ennenkuin loukku tuli jo täyteen ja siitä ajasta ajoin ite hyvin vähän. Tarvikeloukku saksasta, kuitin mukaan maksanut olikohan jotain 300-400e
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      [QUOTE=Supra^;3578003]Mulla on tuossa mopossa. On tosin mallia 'homemade' ja foorumilaiselta ostin. Ihan toimiva ratkaisu, mitä nyt auto tuoksuu yhtä hyvälle ku nämä:



      Alkaako auto tosiaan käryämään vanhanaikaiselle dieselille dpf:n poiston jälkeen? Eikö ne ihmettele katsastuksessa?

      Comment

      • -rik
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 827
        • Rovaniemi

        Ei dpf vaikuta, mutta katalysaattori kyllä. Ovat samassa pöntössä jolloin korvausputken/downpipen vaihtamalla häviää kaikki.
        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          Originally posted by -rik View Post
          Ei dpf vaikuta, mutta katalysaattori kyllä. Ovat samassa pöntössä jolloin korvausputken/downpipen vaihtamalla häviää kaikki.
          No näinpä tietysti. Kiitos tiedosta.

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            Originally posted by Supra^ View Post
            ...
            Onkos kellään M47D20/DDE6.0 (EDC16C35) vakiosoftasta minkäänlaisia faktoja maksimi syöttömäärästä, montako milligrammaa on kartoissa maksimi, ja mille syöttömäärälle karttojen skaalat riittää ilman niiden modaamista?
            Vakion ahdot hiukan vajaa 1,6 max
            Suurimman väännön kohdilla max syöttö pyörii 60mg ympärillä.
            Max tehon kohdilla neljässä tonnissa noin 55mg
            Vakiossa suutinkartassa max syöttö 85mg, jolla sitten se vähän vajaa 500nm irtoaa, se selviää ihan ristiin kertomallakin, lambda - arvoa pitää tuhon muuttaa, ilma ei riitä muuten.
            Vakiossa ahtimessa ilmantuotto kohtuullisella savuttelulla riittää apauttiarallaa 210 nurkille, riippuu tieten auton ja maffin kunnostakin.


            Suuttimethan noissa on kohti suuret, sopivalla ahtimella ja isolla coolerilla kuvittelisin, ettei kolmisatanen nyt niin vaikea tavoiteltava olisi, en ole tehnyt kuitenkaan. Jostain syystä näitä nelipyttyisiä ei ole oikein viritelty.

            Vielä lisäisin sen verran että vaikka saastevermeet on poistettu, niin ei niistä haju/savu haitoista oikeasti tarvi kärsiä, ollenkaan.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • janne30
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 2198
              • Vantaa

              Originally posted by tuikku View Post
              Vielä lisäisin sen verran että vaikka saastevermeet on poistettu, niin ei niistä haju/savu haitoista oikeasti tarvi kärsiä, ollenkaan
              Et oo ajanu supra^ :n takana
              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


              1 x F20
              3 x E30
              2 x E36
              5 x E46
              3 x E9X

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by tuikku View Post
                Vakion ahdot hiukan vajaa 1,6 max
                Suurimman väännön kohdilla max syöttö pyörii 60mg ympärillä.
                Max tehon kohdilla neljässä tonnissa noin 55mg
                Vakiossa suutinkartassa max syöttö 85mg, jolla sitten se vähän vajaa 500nm irtoaa, se selviää ihan ristiin kertomallakin, lambda - arvoa pitää tuhon muuttaa, ilma ei riitä muuten.
                Vakiossa ahtimessa ilmantuotto kohtuullisella savuttelulla riittää apauttiarallaa 210 nurkille, riippuu tieten auton ja maffin kunnostakin.


                Suuttimethan noissa on kohti suuret, sopivalla ahtimella ja isolla coolerilla kuvittelisin, ettei kolmisatanen nyt niin vaikea tavoiteltava olisi, en ole tehnyt kuitenkaan. Jostain syystä näitä nelipyttyisiä ei ole oikein viritelty.
                Arvasinkin että jos joku tämän täällä osaa/viitsii kertoa niin se olet sinä, kiitos. Mulla on Antin viilaama softa ja 85mg syöttöä maksimiväännön kohdilla, vääntöä tuo luovutti penkissä n. 400 joten jokin muu siellä rajoittaa, ehkäpä juuri tuo seoskartta. No, mulla on vielä tutkintatyö ihan alkumetreillä joten eiköhän tuolta dumpista pikkuhiljaa ala lisää karttoja löytymään.



                Originally posted by tuikku View Post
                Vielä lisäisin sen verran että vaikka saastevermeet on poistettu, niin ei niistä haju/savu haitoista oikeasti tarvi kärsiä, ollenkaan.
                Originally posted by janne30 View Post
                Et oo ajanu supra^ :n takana

                Tarkennuksena tähän nyt vielä, auto ei kummemmin savuta täyskaasullakaan, mutta kyllä pakokaasut haisevat todella kitkerälle vrt. katilliseen autoon.
                Last edited by Supra^; 09-07-2015, 09:37.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • BulletEye
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 36
                  • Karkkila

                  Kyselinkin toisessa topicissa tietoa pöntön poistosta.
                  Tosiaan autona E91 m47 250tkm,
                  Vaihdoin viikonloppuna uuden turbon ja samalla oli tarkoitus tyhjentää pelkkä dpf.
                  Rälläköin hiukkaspöntön kohdasta, jossa katti olisi pitäny loppua, mutta kattia ei ollut enään.
                  hiukkasloukussa sulanut monttu ilmeisesti katin rippeet. :think

                  Pönttö on nyt tyhjä, Onko tästä nyt katsastuksessa haittaa ?
                  Auton kulku muuttui erittäin positiivisesti tiedä johtuuko turbosta vai dpf:stä ainut minus pieni kärytys. Auto on tarkoitus softata pian.
                  e36 325d M-sport -97 Montrealblau ''Rustyvidual''
                  E91 320d M-sport -07 Le mans blau

                  SOLD
                  F36 418d M-Sport -15 Sapphire black
                  E91 320d -06 Sapphire black

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by BulletEye View Post
                    Kyselinkin toisessa topicissa tietoa pöntön poistosta.
                    Tosiaan autona E91 m47 250tkm,
                    Vaihdoin viikonloppuna uuden turbon ja samalla oli tarkoitus tyhjentää pelkkä dpf.
                    Rälläköin hiukkaspöntön kohdasta, jossa katti olisi pitäny loppua, mutta kattia ei ollut enään.
                    hiukkasloukussa sulanut monttu ilmeisesti katin rippeet. :think

                    Pönttö on nyt tyhjä, Onko tästä nyt katsastuksessa haittaa ?
                    Auton kulku muuttui erittäin positiivisesti tiedä johtuuko turbosta vai dpf:stä ainut minus pieni kärytys. Auto on tarkoitus softata pian.
                    Ei ole leimalla haittaa. Tiedä vaikka siellä olisi jo softaa aiemmin muokattu jos savuttelee ja piristyi. Tuo sulaminenkin kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      Originally posted by Supra^ View Post
                      Ei ole leimalla haittaa. Tiedä vaikka siellä olisi jo softaa aiemmin muokattu jos savuttelee ja piristyi. Tuo sulaminenkin kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta.
                      Sattui minullekin sulaminen kohdalle kun asiakas toi 330d M57N ja valitteli hyytymistä. Sulaminen kohdistui vaihteiston koppaan, joka siis osittain suli DPF:n kohdalta, koska pönttöön oli myös sulanut reikä kulmakohdasta. Katti oli sulaneena DPF kennon päällä. Syyksi paljastui tehoboksi ja ilmeisesti regenerointi sekä ohittelun yhdistelmä --> pikkasen pukannut lämpöä :

                      Eli ettei vain olisi tehoboksia johtosarjassa...
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • BulletEye
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 36
                        • Karkkila

                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        Sattui minullekin sulaminen kohdalle kun asiakas toi 330d M57N ja valitteli hyytymistä. Sulaminen kohdistui vaihteiston koppaan, joka siis osittain suli DPF:n kohdalta, koska pönttöön oli myös sulanut reikä kulmakohdasta. Katti oli sulaneena DPF kennon päällä. Syyksi paljastui tehoboksi ja ilmeisesti regenerointi sekä ohittelun yhdistelmä --> pikkasen pukannut lämpöä :

                        Eli ettei vain olisi tehoboksia johtosarjassa...
                        Race chipin tehoboksi ollut tässä kiinni..
                        e36 325d M-sport -97 Montrealblau ''Rustyvidual''
                        E91 320d M-sport -07 Le mans blau

                        SOLD
                        F36 418d M-Sport -15 Sapphire black
                        E91 320d -06 Sapphire black

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by BulletEye View Post
                          Race chipin tehoboksi ollut tässä kiinni..
                          No niin ihmekkös jos oli sulaa kattia pöntössä, vieläkö joku haluaa moisia autoonsa asentaa
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            No niin ihmekkös jos oli sulaa kattia pöntössä, vieläkö joku haluaa moisia autoonsa asentaa
                            Ei helvetti. Kyllä noita pokseja kannattaa laitella joo

                            Kertokaas nyt gurut paljonko M47:n vakiosuuttimista irtoaa kakkua? 100mg? Mites paljon korkeapainepumpun tuottoa uskaltaa nostaa 1600barista?
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • LUMI
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2011
                              • 251
                              • kotona

                              AJ Techillä käyty tännään, loistavaa palvelua
                              mutta pumppu finaalissa
                              ihme romuja kun ei 300tkm:ää kestä
                              seuraavaksi uusi isompi pumppu ja

                              Comment

                              • sonikk
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 1664
                                • Kerava

                                Tänään lähti DPF omasta 330xd:stä ja huomenna softa sisään. Asentaja sanoi ettei ole ikinä nähnyt yhtä tukkoista hiukkaria vaikka ajettu "vasta" 197tkm. Vissiin ajeltu sököillä termareilla joskus, nyt kyllä ehjät. Auto piristy helvetisti jo pöntön tyhjennyksellä ja aiemmin turbo vihelsi jo pintakaasulla kuuluvasti, nyt sekin tiessään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎