Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sonikk
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 1664
    • Kerava

    Onkohan kellolla mitattuna mitään eroa, kiihdyttääkö lappu lattiassa D:llä vai DS:llä? :think

    330xda kyseessä.

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      Originally posted by sonikk View Post
      Onkohan kellolla mitattuna mitään eroa, kiihdyttääkö lappu lattiassa D:llä vai DS:llä? :think

      330xda kyseessä.
      Se sportti on hitaampi, kierrättää liikaa.
      Näitä moottoreita ei kannata juurikaan yli 4000rpm kierrättää, paras teho ja vääntö on huomattavasti alempana ja jää käyttämättä.
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        .
        Railpaineen nosto on kaikista tehonlisäys toimista voimallisin.
        Paineen noston "hyöty" riippuu suuttimesta, muun muassa.
        Alun perin 1350bar suutin antaa suhteessa suuremman lisän, kun 1600bar.
        Solenoidi enemmän, piezo vähemmän.

        Paineen lisäyksen onnistuminen perustuu tieten siihen, että pumppu oikein kunnolla pystyy tuottamaan halutun paineen, sekä syötönlisän.
        Muuten tuloksena on vaan kummallista, epämääräistä, epäjohdonmukaista moottorin käytöstä.
        Kun määränsäädin jököttää vaan kokoajan kokonaan auki - asennossa, niin se ei itseasiassa enää säädä mitään, vaan paine vaeltelee ihan omia polkujaan, kunnes jossain kohden sitten puhkaisee vikatilarajan.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • Romppis
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 122
          • Kauniainen

          Morjesta! En tiedä meneekö nyt aivan väärään ketjuun mutta asiaan eli tarkoitukseni olisi päivitellä vähän sporttisempaa pakoputkistoa kun tuo vakio omaan makuun aika vaisu äänien puolesta on niin mitäs suosittelisitte? Ei ole mitään kauheita summia rahaa kiinni pistää niin hyvää halvalla Autona siis BMW E92 330d coupe M-Sport Xdrive -08
          BMW E92 330xda M-Sport -08

          Comment

          • makeclick
            BTCF Member
            • Mar 2005
            • 268
            • Turku

            Originally posted by sonikk View Post
            Onkohan kellolla mitattuna mitään eroa, kiihdyttääkö lappu lattiassa D:llä vai DS:llä? :think

            330xda kyseessä.
            Ainakin 335d kokemuksella sportti ei ole mitenkään huonompi. Ainoastaan jos mennään tosi koviin nopeuksiin. 1/4maililla testailtu. Liian aikaisin vaihtaminen huonontaa aikaa. Vääntö ja kierrokset =teho (pelkistetysti), jos vääntö on paljon ja kierrokset vähän, ei tule tehoa. Sekä turbot menettää hyvän vauhtinsa, tai siltä se ainakin vaikkuttaisi, joten vaihdon jälkeen hetken hiljaista vs korkeemmalla vaihdettaessa.

            Meikäläisen softalla tuli 12.553s torsenin lukko, isompi pumppu, egr off ja dpf off.
            Harrastepaholainen 335d:
            Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
            Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

            Comment

            • sonikk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 1664
              • Kerava

              Joo tuli pari vetoa Lappeenrannassa eilen kokeiltua, ensin D:llä koko veto ja toinen sportilla niin että neloselle ja siitä ylöspäin vaihdoin käsin. Toka oli hiukan nopeampi 1/4 maili mutta mailin loppunopeus huonompi, vaihdoin kutoselle liian aikaisin.

              Comment

              • megaesa
                Bimmer Rookie
                • Jun 2015
                • 31
                • Vantaa

                Tuoko xdrive omia mutkia matkaan DPF:n poisto-operaatiossa?

                Comment

                • aku1979
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2015
                  • 1152
                  • Helsinki

                  Originally posted by megaesa View Post
                  Tuoko xdrive omia mutkia matkaan DPF:n poisto-operaatiossa?
                  Joutuu purkaa hilppeitä edestä "urakalla". En osaa tarkemmin sanoa, kun en itse tehnyt, mutta pajalla vuodatettiin hikikarpaloita tavallista enemmän.

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    Originally posted by megaesa View Post
                    Tuoko xdrive omia mutkia matkaan DPF:n poisto-operaatiossa?
                    Ei se ole sen kummempi ku takavetokaan. Saman verran pitää purkaa. Eli Pakoputki, pohjamuovit, moottorin korvakko, kumityyny, eturengas, sisälokarin luukku ja ite dpf. Pöntön tyhjäyksessä kannattaa Lambda ja Lämpöanturit käyttää irti, Lämpöanturit sitte kannattaa merkata ettei mene väärinpäin before kat ja before particle filter. Paras lopputulos tulee tig hitsaamalla. Jos ei semmosta ole niin mikilläki onnistuu, mutta suosittelen rosterilankaa.
                    Ensikertalaisella kannattaa varata aikaa semmonen 3-6h riippuen työkaluista.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • jumuli
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2010
                      • 496
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Kissvesala View Post
                      Ei se ole sen kummempi ku takavetokaan. Saman verran pitää purkaa. Eli Pakoputki, pohjamuovit, moottorin korvakko, kumityyny, eturengas, sisälokarin luukku ja ite dpf. Pöntön tyhjäyksessä kannattaa Lambda ja Lämpöanturit käyttää irti, Lämpöanturit sitte kannattaa merkata ettei mene väärinpäin before kat ja before particle filter. Paras lopputulos tulee tig hitsaamalla. Jos ei semmosta ole niin mikilläki onnistuu, mutta suosittelen rosterilankaa.
                      Ensikertalaisella kannattaa varata aikaa semmonen 3-6h riippuen työkaluista.
                      Kyllä se nelikossa taitaa aika paljon kovempi homma olla
                      Nyt
                      Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                      Ex
                      F25 30d M-sport GNA-500
                      E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                      F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                      E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                      F25 20d M-Sport UZV-655
                      Audi B8 S4 ILM-448
                      F31 330d M-Sport VYZ-717
                      E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                      E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                      F30 320d M-Sport VXU-494
                      E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                      E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                      E91 335d M-Sport NJN-958
                      E91 330d M-Sport GJB-752
                      E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                      E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                      Comment

                      • vekkuli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1322
                        • Liminka

                        Originally posted by jumuli View Post
                        Kyllä se nelikossa taitaa aika paljon kovempi homma olla
                        Juu, pitäähän siitä vetarikin raivata pois tieltä.
                        E93 ///M3
                        E60 530dA aka M5
                        F11 525dA Xdrive
                        Tesla model 3 LR MY22

                        Comment

                        • Raadon
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 55
                          • PKS

                          Originally posted by jumuli View Post
                          Kyllä se nelikossa taitaa aika paljon kovempi homma olla
                          On tosiaan isompi homma nelikossa.
                          OFF TOPIC : Ei Jumuli kauan pysynyt bensa puolella
                          F46 218d - 18
                          Ex E 91 330 xD a -10 318 / 682

                          Comment

                          • TeemuT
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 329
                            • Muhos

                            Pre LCi mallissa tilaa myös vähempi kuin LCI mallissa. Ei kuitenkaan isoista eroista puhuta , kokemusta on kummastakin ja toisella kerralla sen tyhjentää jo n3h tunnissa eikä ole edes kiire...
                            -TT-
                            F30 320d

                            Comment

                            • jumuli
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2010
                              • 496
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Raadon View Post
                              On tosiaan isompi homma nelikossa.
                              OFF TOPIC : Ei Jumuli kauan pysynyt bensa puolella
                              Jep dieselillä mennään taas Alpinweiss lci voll 335d M-Sport tuli Saksasta haettua Silti takaraivossa kova f-sarja kuume
                              Nyt
                              Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                              Ex
                              F25 30d M-sport GNA-500
                              E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                              F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                              E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                              F25 20d M-Sport UZV-655
                              Audi B8 S4 ILM-448
                              F31 330d M-Sport VYZ-717
                              E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                              E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                              F30 320d M-Sport VXU-494
                              E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                              E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                              E91 335d M-Sport NJN-958
                              E91 330d M-Sport GJB-752
                              E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                              E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                              Comment

                              • Lucifer-61
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2014
                                • 172
                                • Oulu Ykin osavaltio

                                Ohan se pätevä hemmo tuo Kissvesala ettei tertte muualta kysellä. Jätkä tekee hommaa malboro huulilla(vaikka kehotin lopettaan sumutteella) helvetin huvin eikä näy ees siitä rasittuvan ( ei yhtää hikipisaraa otalla). Välillä se epäilee erimuotosia vikoja mutta hitto tehhäämpä se näin niin sekin on hoidettu. Ei tartte aatellakkaan muuta asentajaa Oulun alueella kun kyse vähänkään päivityksistä tai muuten semmosista...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎