DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jacques
    replied
    Romppis, nelivetoisuus tuottaa ongelman siinä mielessä ettei sitä Motorbitin penkissä voi käyttää. Penkki siellä antaa myös todella alhaisia tuloksia verraten muihin paikkoihin. Ajtechillä käsittääkseni onnistuu softauksen lisäksi mekaaniset muutokset samalla kertaa (esim. dpf-tyhjennys). Motorbitille tämän tekee toinen yritys, haittapuolena aikataulujen stemmaus.

    Jos softa riittää, en lähtisi kauas sitä hakemaan. Muussa tapauksessa Pohjanmaanreissu saattaisi olla paikallaan.

    Leave a comment:


  • Romppis
    replied
    Morjesta.

    Tässä ensikesää ajatellen olen noita "lastutuspajoja" vertaillut ja tutkinut niin onkos foorumilaisilla Motorbit kokemuksia? Tiedän että jokainen auto on yksilö ja kaikki vaikuttaa kaikkeen mutta jollain inffoa antaa että millasia lukemia he tuosta kiisselipulkastani voisivat irti saada? Ajtech kaikki tuntuu kehuvan ja paljonhan ne myös tehoa noista saavat irti revittyä mutta vähän turhan kaukana

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Originally posted by Jalluton View Post
    Tänään oli päiväreissu seinäjoelle ja 335d puuttuvien hevosten metsästys.
    Vakiona(ilman dpf,wagner ic) autosta irtosi 287hv/587nm

    Autossa odotti lappu 409hv/825nm. Vähä stressasin aikasemmin jos ei ihan tappiin vedettäs... Vähän huonot kelit testailla menohaluja, mutta tuntu valot vilkkuvan herkemmin jos ei muuta.

    Muutokset wagner ic, dpf tyhjennys ja ajtech softa.
    Hyi mitkä tulokset

    Leave a comment:


  • Jalluton
    replied
    Tänään oli päiväreissu seinäjoelle ja 335d puuttuvien hevosten metsästys.
    Vakiona(ilman dpf,wagner ic) autosta irtosi 287hv/587nm

    Autossa odotti lappu 409hv/825nm. Vähä stressasin aikasemmin jos ei ihan tappiin vedettäs... Vähän huonot kelit testailla menohaluja, mutta tuntu valot vilkkuvan herkemmin jos ei muuta.

    Muutokset wagner ic, dpf tyhjennys ja ajtech softa.

    Leave a comment:


  • ohohh
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Meikällä muute oli 320D:ssä pakoputkenpäät aina noessa vaikka oli dpf Ja kerran irrotin DPF:n että varmasti oli se siellä. Eikä ollu mitään reikiä edes tehty.
    Mulla sama, maanantaina selviää onko se siellä, jos on niin lähtee pois.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by Rikardo View Post
    Kattovat kuitenkin vaan onko pakoputkenpäät mustat
    Meikällä muute oli 320D:ssä pakoputkenpäät aina noessa vaikka oli dpf Ja kerran irrotin DPF:n että varmasti oli se siellä. Eikä ollu mitään reikiä edes tehty.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Jos suuntaus olisi tosiaan että rupeavat ohjelmallisesti syynäämään moottorinohjausta onko sitä peukaloitu dpf:n osalta. Niin varmasti myös samalla "lastu"-ja ohjelmointiviritykset huomataan/etsitään.
    Eikä varmastikaan jää pelkkiin dieseleihin, nykyään melkein kaikilla valmistajilla on monenasteisia bensaturboja ja pelkällä ohjelmoinnilla tehoa saatavilla huomattavasti lisää. Voisin kuvitella kuinka kampaviineripöydässä sormet syyhyää päästä puuttumaan tähänkin "epäkohtaan" ja määräämään autoja ajokieltoon ja lisäveroja/yms maksuja.

    Leave a comment:


  • Palosella
    replied
    Originally posted by Rikardo View Post
    Kattovat kuitenkin vaan onko pakoputkenpäät mustat
    ainahan ne voi kiillottaa leimalle

    Leave a comment:


  • Rikardo
    replied
    Kattovat kuitenkin vaan onko pakoputkenpäät mustat

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Pelkän datan (karttojen) flashays ei vaihda ohjelmointipäivämäärää. Eikä sillä päivämäärälläkään voi tietysti katsastusmies hylätä kun päivitetään niitä ohjelmistoja huollossakin

    Ista tosin näyttää fasta data luettassa huomaavan ohjelmoinnit..
    ISTA osaa joo herjata, kun antaa goodwill exclusionia. Osaatko tarkemmin kertoa mistä se sen huomaa, muuttuneista checksummeista?
    EDIT: Tutustuinkin jo asiaan googlen avulla.


    Voihan tuo uusi systeemi käytännössä tarkoittaa tarkempaa pakokaasutesteriäkin. :think
    Last edited by Supra^; 01-12-2015, 14:09.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Pelkän datan (karttojen) flashays ei vaihda ohjelmointipäivämäärää. Eikä sillä päivämäärälläkään voi tietysti katsastusmies hylätä kun päivitetään niitä ohjelmistoja huollossakin

    Ista tosin näyttää fasta data luettassa huomaavan ohjelmoinnit..

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by jone1993 View Post
    en osaa sanoa tarkemmin mitään mutta aj tech kaveri vaa sanos et siel on joku paska ohjelma et hän tekee siit paremman ja tuliki 30hv enemmän
    Niinno, tämä siis on huomattu siinä vaiheessa kun se ohjelma on sieltä luettu ja jo tutkittu sitä, eikä siitä ole päivämääriä selvinnyt vaan se että kartoissa on orkkikseen verrattuna eroja, on vähän eri juttu kuin mihin katsastuskonttorin sedän taidot riittää.

    Myöskään tuollaisen fyysiseen tarkastukseen en jaksa uskoa koska vaikka liki jokaisessa häkäpöntöllisessä varmaankin esim. ennen DPF:ää oleva vastapaine/lämpötila-anturi olisikin, niin eipä sitä mahdu läheskään jokaisessa autossa irroittamaan mahdollista tirkistelyä varten, jossei pura jotain muuta pois edestä.

    Jäljelle jää jonkinmoinen OBD-testi jolla selvitetään esimerkiksi viimeisimmän polton ajankohta/vastapaineita ym., mutta kun ei nekään taas todista mitään.
    Last edited by Supra^; 01-12-2015, 12:51.

    Leave a comment:


  • AK-87
    replied
    Originally posted by jone1993 View Post
    en osaa sanoa tarkemmin mitään mutta aj tech kaveri vaa sanos et siel on joku paska ohjelma et hän tekee siit paremman ja tuliki 30hv enemmän
    Osaisiko joku ammattiohjelmoija kommentoida tähän, että näkeekö datasta käpälöintiaikaa?

    Muutoin kun tuota hommaa miettii, niin vaikka saisivatkin katsastuksessa sellaiset menetelmät käyttöön, joilla tuosta DPF:n amputoinnista voi narahtaa, niin kyllä mä sen riskin silti ottaisin (jos siis DPF:lle tarvii jotain alkaa tekemään). Se on kuitenkin noin 500-900 euron homma kaikkinensa, kun ymmärtääkseni "oikealle" DPF:n vaihdolle tulee hintaa se pari tonnia.

    On se kyllä perkele, jos alkaisivat työntää filsuun jotain salapoliisikameraa tilanteen toteamista varten. Kalusto maksaa, tarkastus kestää ja asiakashan tämänkin lystin viimekädessä maksaa.

    Leave a comment:


  • jone1993
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Eikai sinne mitään sen kummempaa jälkeä jää ainakaan tuossa EDC16-purkissa (esim. INPAlla näkyvä DDE:n ohjelmointipäivämäärä pysyy samana vaikka flässäilee menemään).

    En mä ainakaan tosta ottaisi mitään stressiä, pelottelua vaan.
    Jos ensi vuonna tulee leimalla hylsy koska DPF:n tilalla on suora putki, laitan suodattimen takaisin leimaa varten, ja matka jatkuu.


    Jaa, no ehkä sieltä sitten näkyy. Voitko tarkentaa?
    en osaa sanoa tarkemmin mitään mutta aj tech kaveri vaa sanos et siel on joku paska ohjelma et hän tekee siit paremman ja tuliki 30hv enemmän

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Vaikka tuo tulisikin niin lottoan että tarkastukset tulisivat uudemmille autoille (tyyliin vm 2015->), tuskin jaksaavat mitään 10v vanhoja paskoja ruveta tutkimaan jossa päästöt kumminkin vaihtelevat autosta riippuen oli DPF tai ei.

    Leave a comment:

Working...
X