Romppis, nelivetoisuus tuottaa ongelman siinä mielessä ettei sitä Motorbitin penkissä voi käyttää. Penkki siellä antaa myös todella alhaisia tuloksia verraten muihin paikkoihin. Ajtechillä käsittääkseni onnistuu softauksen lisäksi mekaaniset muutokset samalla kertaa (esim. dpf-tyhjennys). Motorbitille tämän tekee toinen yritys, haittapuolena aikataulujen stemmaus.
Jos softa riittää, en lähtisi kauas sitä hakemaan. Muussa tapauksessa Pohjanmaanreissu saattaisi olla paikallaan.
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Morjesta.
Tässä ensikesää ajatellen olen noita "lastutuspajoja" vertaillut ja tutkinut niin onkos foorumilaisilla Motorbit kokemuksia? Tiedän että jokainen auto on yksilö ja kaikki vaikuttaa kaikkeen mutta jollain inffoa antaa että millasia lukemia he tuosta kiisselipulkastani voisivat irti saada? Ajtech kaikki tuntuu kehuvan ja paljonhan ne myös tehoa noista saavat irti revittyä mutta vähän turhan kaukana
Leave a comment:
-
Hyi mitkä tuloksetOriginally posted by Jalluton View PostTänään oli päiväreissu seinäjoelle ja 335d puuttuvien hevosten metsästys.
Vakiona(ilman dpf,wagner ic) autosta irtosi 287hv/587nm
Autossa odotti lappu 409hv/825nm. Vähä stressasin aikasemmin jos ei ihan tappiin vedettäs...
Vähän huonot kelit testailla menohaluja, mutta tuntu valot vilkkuvan herkemmin jos ei muuta. 
Muutokset wagner ic, dpf tyhjennys ja ajtech softa.

Leave a comment:
-
Tänään oli päiväreissu seinäjoelle ja 335d puuttuvien hevosten metsästys.
Vakiona(ilman dpf,wagner ic) autosta irtosi 287hv/587nm
Autossa odotti lappu 409hv/825nm. Vähä stressasin aikasemmin jos ei ihan tappiin vedettäs...
Vähän huonot kelit testailla menohaluja, mutta tuntu valot vilkkuvan herkemmin jos ei muuta. 
Muutokset wagner ic, dpf tyhjennys ja ajtech softa.
Leave a comment:
-
Mulla sama, maanantaina selviää onko se siellä, jos on niin lähtee pois.Originally posted by _Sylin_teri_ View PostMeikällä muute oli 320D:ssä pakoputkenpäät aina noessa vaikka oli dpf
Ja kerran irrotin DPF:n että varmasti oli se siellä. Eikä ollu mitään reikiä edes tehty.
Leave a comment:
-
Meikällä muute oli 320D:ssä pakoputkenpäät aina noessa vaikka oli dpfOriginally posted by Rikardo View PostKattovat kuitenkin vaan onko pakoputkenpäät mustat
Ja kerran irrotin DPF:n että varmasti oli se siellä. Eikä ollu mitään reikiä edes tehty.
Leave a comment:
-
Jos suuntaus olisi tosiaan että rupeavat ohjelmallisesti syynäämään moottorinohjausta onko sitä peukaloitu dpf:n osalta. Niin varmasti myös samalla "lastu"-ja ohjelmointiviritykset huomataan/etsitään.
Eikä varmastikaan jää pelkkiin dieseleihin, nykyään melkein kaikilla valmistajilla on monenasteisia bensaturboja ja pelkällä ohjelmoinnilla tehoa saatavilla huomattavasti lisää. Voisin kuvitella kuinka kampaviineripöydässä sormet syyhyää päästä puuttumaan tähänkin "epäkohtaan" ja määräämään autoja ajokieltoon ja lisäveroja/yms maksuja.
Leave a comment:
-
ISTA osaa joo herjata, kun antaa goodwill exclusionia. Osaatko tarkemmin kertoa mistä se sen huomaa, muuttuneista checksummeista?Originally posted by suppari View PostPelkän datan (karttojen) flashays ei vaihda ohjelmointipäivämäärää. Eikä sillä päivämäärälläkään voi tietysti katsastusmies hylätä kun päivitetään niitä ohjelmistoja huollossakin
Ista tosin näyttää fasta data luettassa huomaavan ohjelmoinnit..
EDIT: Tutustuinkin jo asiaan googlen avulla.
Voihan tuo uusi systeemi käytännössä tarkoittaa tarkempaa pakokaasutesteriäkin. :thinkLast edited by Supra^; 01-12-2015, 14:09.
Leave a comment:
-
Pelkän datan (karttojen) flashays ei vaihda ohjelmointipäivämäärää. Eikä sillä päivämäärälläkään voi tietysti katsastusmies hylätä kun päivitetään niitä ohjelmistoja huollossakin
Ista tosin näyttää fasta data luettassa huomaavan ohjelmoinnit..
Leave a comment:
-
Niinno, tämä siis on huomattu siinä vaiheessa kun se ohjelma on sieltä luettu ja jo tutkittu sitä, eikä siitä ole päivämääriä selvinnyt vaan se että kartoissa on orkkikseen verrattuna eroja, on vähän eri juttu kuin mihin katsastuskonttorin sedän taidot riittää.Originally posted by jone1993 View Posten osaa sanoa tarkemmin mitään mutta aj tech kaveri vaa sanos et siel on joku paska ohjelma et hän tekee siit paremman
ja tuliki 30hv enemmän 
Myöskään tuollaisen fyysiseen tarkastukseen en jaksa uskoa koska vaikka liki jokaisessa häkäpöntöllisessä varmaankin esim. ennen DPF:ää oleva vastapaine/lämpötila-anturi olisikin, niin eipä sitä mahdu läheskään jokaisessa autossa irroittamaan mahdollista tirkistelyä varten, jossei pura jotain muuta pois edestä.
Jäljelle jää jonkinmoinen OBD-testi jolla selvitetään esimerkiksi viimeisimmän polton ajankohta/vastapaineita ym., mutta kun ei nekään taas todista mitään.Last edited by Supra^; 01-12-2015, 12:51.
Leave a comment:
-
Osaisiko joku ammattiohjelmoija kommentoida tähän, että näkeekö datasta käpälöintiaikaa?Originally posted by jone1993 View Posten osaa sanoa tarkemmin mitään mutta aj tech kaveri vaa sanos et siel on joku paska ohjelma et hän tekee siit paremman
ja tuliki 30hv enemmän 
Muutoin kun tuota hommaa miettii, niin vaikka saisivatkin katsastuksessa sellaiset menetelmät käyttöön, joilla tuosta DPF:n amputoinnista voi narahtaa, niin kyllä mä sen riskin silti ottaisin (jos siis DPF:lle tarvii jotain alkaa tekemään). Se on kuitenkin noin 500-900 euron homma kaikkinensa, kun ymmärtääkseni "oikealle" DPF:n vaihdolle tulee hintaa se pari tonnia.
On se kyllä perkele, jos alkaisivat työntää filsuun jotain salapoliisikameraa tilanteen toteamista varten. Kalusto maksaa, tarkastus kestää ja asiakashan tämänkin lystin viimekädessä maksaa.
Leave a comment:
-
en osaa sanoa tarkemmin mitään mutta aj tech kaveri vaa sanos et siel on joku paska ohjelma et hän tekee siit paremmanOriginally posted by Supra^ View PostEikai sinne mitään sen kummempaa jälkeä jää ainakaan tuossa EDC16-purkissa (esim. INPAlla näkyvä DDE:n ohjelmointipäivämäärä pysyy samana vaikka flässäilee menemään).
En mä ainakaan tosta ottaisi mitään stressiä, pelottelua vaan.
Jos ensi vuonna tulee leimalla hylsy koska DPF:n tilalla on suora putki, laitan suodattimen takaisin leimaa varten, ja matka jatkuu.
Jaa, no ehkä sieltä sitten näkyy. Voitko tarkentaa?
ja tuliki 30hv enemmän
Leave a comment:
-
Vaikka tuo tulisikin niin lottoan että tarkastukset tulisivat uudemmille autoille (tyyliin vm 2015->), tuskin jaksaavat mitään 10v vanhoja paskoja ruveta tutkimaan jossa päästöt kumminkin vaihtelevat autosta riippuen oli DPF tai ei.
Leave a comment:
Leave a comment: