Joo-o, olispa hauska tietää nuo valvontakeinot. DPF:n tyhjennys perinteisellä rautakangella ja softan muokkaus. Alkaako ne purkamaan autoa tai jollain endoskoopilla putkistoa tiirailemaan...
Tuohon uutiseen liittyen ja muutenkin: näkeekö jostain datasta, milloin auton softaa on " käsitelty"?
Eikai sinne mitään sen kummempaa jälkeä jää ainakaan tuossa EDC16-purkissa (esim. INPAlla näkyvä DDE:n ohjelmointipäivämäärä pysyy samana vaikka flässäilee menemään).
En mä ainakaan tosta ottaisi mitään stressiä, pelottelua vaan.
Jos ensi vuonna tulee leimalla hylsy koska DPF:n tilalla on suora putki, laitan suodattimen takaisin leimaa varten, ja matka jatkuu.
Vaikka tuo tulisikin niin lottoan että tarkastukset tulisivat uudemmille autoille (tyyliin vm 2015->), tuskin jaksaavat mitään 10v vanhoja paskoja ruveta tutkimaan jossa päästöt kumminkin vaihtelevat autosta riippuen oli DPF tai ei.
Eikai sinne mitään sen kummempaa jälkeä jää ainakaan tuossa EDC16-purkissa (esim. INPAlla näkyvä DDE:n ohjelmointipäivämäärä pysyy samana vaikka flässäilee menemään).
En mä ainakaan tosta ottaisi mitään stressiä, pelottelua vaan.
Jos ensi vuonna tulee leimalla hylsy koska DPF:n tilalla on suora putki, laitan suodattimen takaisin leimaa varten, ja matka jatkuu.
Jaa, no ehkä sieltä sitten näkyy. Voitko tarkentaa?
en osaa sanoa tarkemmin mitään mutta aj tech kaveri vaa sanos et siel on joku paska ohjelma et hän tekee siit paremman ja tuliki 30hv enemmän
en osaa sanoa tarkemmin mitään mutta aj tech kaveri vaa sanos et siel on joku paska ohjelma et hän tekee siit paremman ja tuliki 30hv enemmän
Osaisiko joku ammattiohjelmoija kommentoida tähän, että näkeekö datasta käpälöintiaikaa?
Muutoin kun tuota hommaa miettii, niin vaikka saisivatkin katsastuksessa sellaiset menetelmät käyttöön, joilla tuosta DPF:n amputoinnista voi narahtaa, niin kyllä mä sen riskin silti ottaisin (jos siis DPF:lle tarvii jotain alkaa tekemään). Se on kuitenkin noin 500-900 euron homma kaikkinensa, kun ymmärtääkseni "oikealle" DPF:n vaihdolle tulee hintaa se pari tonnia.
On se kyllä perkele, jos alkaisivat työntää filsuun jotain salapoliisikameraa tilanteen toteamista varten. Kalusto maksaa, tarkastus kestää ja asiakashan tämänkin lystin viimekädessä maksaa.
V60 D4 AWD -16 Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13 ex E36 323i 4D -96 ex E91 320d -06 Stage 1
en osaa sanoa tarkemmin mitään mutta aj tech kaveri vaa sanos et siel on joku paska ohjelma et hän tekee siit paremman ja tuliki 30hv enemmän
Niinno, tämä siis on huomattu siinä vaiheessa kun se ohjelma on sieltä luettu ja jo tutkittu sitä, eikä siitä ole päivämääriä selvinnyt vaan se että kartoissa on orkkikseen verrattuna eroja, on vähän eri juttu kuin mihin katsastuskonttorin sedän taidot riittää.
Myöskään tuollaisen fyysiseen tarkastukseen en jaksa uskoa koska vaikka liki jokaisessa häkäpöntöllisessä varmaankin esim. ennen DPF:ää oleva vastapaine/lämpötila-anturi olisikin, niin eipä sitä mahdu läheskään jokaisessa autossa irroittamaan mahdollista tirkistelyä varten, jossei pura jotain muuta pois edestä.
Jäljelle jää jonkinmoinen OBD-testi jolla selvitetään esimerkiksi viimeisimmän polton ajankohta/vastapaineita ym., mutta kun ei nekään taas todista mitään.
Pelkän datan (karttojen) flashays ei vaihda ohjelmointipäivämäärää. Eikä sillä päivämäärälläkään voi tietysti katsastusmies hylätä kun päivitetään niitä ohjelmistoja huollossakin
Ista tosin näyttää fasta data luettassa huomaavan ohjelmoinnit..
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Pelkän datan (karttojen) flashays ei vaihda ohjelmointipäivämäärää. Eikä sillä päivämäärälläkään voi tietysti katsastusmies hylätä kun päivitetään niitä ohjelmistoja huollossakin
Ista tosin näyttää fasta data luettassa huomaavan ohjelmoinnit..
ISTA osaa joo herjata, kun antaa goodwill exclusionia. Osaatko tarkemmin kertoa mistä se sen huomaa, muuttuneista checksummeista?
EDIT: Tutustuinkin jo asiaan googlen avulla.
Voihan tuo uusi systeemi käytännössä tarkoittaa tarkempaa pakokaasutesteriäkin. :think
Jos suuntaus olisi tosiaan että rupeavat ohjelmallisesti syynäämään moottorinohjausta onko sitä peukaloitu dpf:n osalta. Niin varmasti myös samalla "lastu"-ja ohjelmointiviritykset huomataan/etsitään.
Eikä varmastikaan jää pelkkiin dieseleihin, nykyään melkein kaikilla valmistajilla on monenasteisia bensaturboja ja pelkällä ohjelmoinnilla tehoa saatavilla huomattavasti lisää. Voisin kuvitella kuinka kampaviineripöydässä sormet syyhyää päästä puuttumaan tähänkin "epäkohtaan" ja määräämään autoja ajokieltoon ja lisäveroja/yms maksuja.
Kattovat kuitenkin vaan onko pakoputkenpäät mustat
Meikällä muute oli 320D:ssä pakoputkenpäät aina noessa vaikka oli dpf Ja kerran irrotin DPF:n että varmasti oli se siellä. Eikä ollu mitään reikiä edes tehty.
Comment