DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -rik
    replied
    Originally posted by aku1979 View Post
    Jos pelkkä dpf tyhjennetään, muuttuuko pakokaasun haju perinteiseksi dieselin löyhkäksi? Dpf paikallaanhan ei pakokaasu haise juuri millekään.
    Ei juurikaan, katalysaattori vaikuttaa enemmän.

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Jos pelkkä dpf tyhjennetään, muuttuuko pakokaasun haju perinteiseksi dieselin löyhkäksi? Dpf paikallaanhan ei pakokaasu haise juuri millekään.

    Leave a comment:


  • Mikae91
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Tuleppa näyttään niin nuuhkitaan, ei se kyllä kitkerältä haise jos katti on paikoillaan... Soittele maanantaina P. 040-1497757 niin illemmalla sopisi.
    Tämä viikko on ollut työntäyteinen yömyöhään saakka, mutta jos ensi viikolla sopisi?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Kuulostaapas melko helpolta jobilta. Käytettyjä e46 vanhoja ehjiä ahtimiakin luulis olevan kohtuullisesti jo tarjolla. Ei tarvi välttämättä uutta ostaa jos löytää ehjän käytetyn kohtuu hinnalla. Täytyypä alkaa etsimään tuollaista ahdinta, vois kesärengas kelien tultua ruuvata paikoilleen ja käydä päivittämässä ohjelmaa sitämukaa sitten. Kohta varmaan joku heittää tuon laipan cad kuvan mittoineen tähän?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Hetkinen nyt on jotain mennyt multa ohi, heti informaatiota jo löytyy liki bolt on isompi ahdin m47 kylkeen. Päivitän heti, meillä on sellainen vika että siivet ei pääse ääriasennosta toiseen elikkäs ilmeisesti paskaiset/jotain vikaa siellä on. Auto toimii kyllä ihan hyvin mutta epäilisin että ehjällä ahtimella vois saada alapäähän vielä lisää puhtia. Isoilla kierroksilla kulku on kyllä 6-mukisen luokkaa mutta siinä kun ahtimen pitäisi herätä niin mennään hieman vaisusti. Ei viitsisi samanlaista päivittää tilalle jos kohtuu pienin muutoksin tilalle menis isompaakin hyrrää.

    Viimeisistä E46:sta löytyvä GT2260V sähköohjauksella. Menee suoraan pakosarjan laippaan (pakosarjan aukko pitää portata laipasta isommaksi jos ei halua että porrastaa). Ahtoputken lähtö on kutakuinkin samassa kulmassa ja samanlainen kiinnitys, en osaa sanoa onko samankokoinen kuitenkaan. Pakoputken lähtöä joutuu muokkaamaan orkkis V-Bandista laippaliitokseen.

    Pienempi E60 525d löytyvä GT2056V-ahdin käy myös "suoraan", muuten sama kuin yllä, mutta ahtoputken lähtö eri kulmassa.

    Sitten on niitä Alpinan (M47) hybridiahtimia, mutta maksaa aika hunajaa ja saatavuus huono, sekä on kooltaan jotain 1755-luokkaa(?), eli ei mittään jiitä laittaa.
    Orkkiksena näissä GT1749V.


    Kaikissa varmaan enemmän tai vähemmän joutuu imuputken tehdä uusiksi, mutta se nyt on suhtkoht helppo homma.
    Last edited by Supra^; 09-02-2016, 14:28.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    No kai se on pakko uskoa kun kolmatta kertaa sanotaan. Netistä vain löytyi jotain mutuhommaa myös ettei olisi saatu toimimaan kunnolla, mutta ehkä on ollut säätäjässä vika. Mene ja tiedä, liekö säädetty ollenkaan karttoja kohdilleen...

    No, höpinät sikseen, laitellaan kun keretään ja katsotaan miten käy.
    Hetkinen nyt on jotain mennyt multa ohi, heti informaatiota jo löytyy liki bolt on isompi ahdin m47 kylkeen. Päivitän heti, meillä on sellainen vika että siivet ei pääse ääriasennosta toiseen elikkäs ilmeisesti paskaiset/jotain vikaa siellä on. Auto toimii kyllä ihan hyvin mutta epäilisin että ehjällä ahtimella vois saada alapäähän vielä lisää puhtia. Isoilla kierroksilla kulku on kyllä 6-mukisen luokkaa mutta siinä kun ahtimen pitäisi herätä niin mennään hieman vaisusti. Ei viitsisi samanlaista päivittää tilalle jos kohtuu pienin muutoksin tilalle menis isompaakin hyrrää.

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Tuleppa näyttään niin nuuhkitaan, ei se kyllä kitkerältä haise jos katti on paikoillaan... Soittele maanantaina P. 040-1497757 niin illemmalla sopisi.
    No haistelitteko?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Mikae91 View Post
    Sekä hytissä, että putkenpäässä. ....olisiko edullista tohtoria kyseiseen vaivaan, ja hinta?
    Tuleppa näyttään niin nuuhkitaan, ei se kyllä kitkerältä haise jos katti on paikoillaan... Soittele maanantaina P. 040-1497757 niin illemmalla sopisi.

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Mulla on myös dpf tyhjätty ja kyllähän se käryää verrattuna aiempaan.

    Leave a comment:


  • Mikae91
    replied
    Originally posted by Jusu^ View Post
    Hytissä vai pakoputken päässä?
    Sekä hytissä, että putkenpäässä. ....olisiko edullista tohtoria kyseiseen vaivaan, ja hinta?

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Jos putken päässä niin ilmamassamittarin kunnon voisi tarkistaa, irroittamalla mittarin liittimen (menee ahtopaineohjaukselle). Toinen on tietenkin se että onhan katti varmasti jäänyt paikalleen?

    Leave a comment:


  • Jusu^
    replied
    Originally posted by Mikae91 View Post
    Moro, mun pönttö tyhjättiin.Katti jätettiin ehjäksi, optimointi suoritettiin. .... kaamea, kitkerä haju. Voimaa on kyllä aiempaa paremmin, mutta miten voisi dieselin katkun poistaa? Kyseessä on siis e91 320d ja 2008
    Hytissä vai pakoputken päässä?

    Leave a comment:


  • Mikae91
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Tällä viikolla tyjätyillä pöntöillä katsastettu autoja ja ei mitään ongelmaa. Linnainmaan K1 katsastusasemalla käytetty.

    Pöntön tyhjäys ensikertalaiselle menee 2-3h, mutta tieten riippuu miten hyvin työkalut pysyy kädessä. Auton alle pitää päästä kunnolla. Itse en ole vielä onnistunut kampeamaan pönttöä pois ilman koneen korvan irroitusta, mutta täällä on ollut juttua, että mahdollista on...
    Moro, mun pönttö tyhjättiin.Katti jätettiin ehjäksi, optimointi suoritettiin. .... kaamea, kitkerä haju. Voimaa on kyllä aiempaa paremmin, mutta miten voisi dieselin katkun poistaa? Kyseessä on siis e91 320d ja 2008

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    Oma dpf tukossa joten seuraa kysymyksiä..

    Mikäs nyt on viimesin tieto siitä dpf kiinnijäämisestä katsastuksessa? Ja eihän ne muuta sanktioo voi siitä antaa kun että uus paikalleen?

    Millanen homma tyhjentää m57n2 dpf? Tunteina ensikertalaiselta noin?
    Tällä viikolla tyjätyillä pöntöillä katsastettu autoja ja ei mitään ongelmaa. Linnainmaan K1 katsastusasemalla käytetty.

    Pöntön tyhjäys ensikertalaiselle menee 2-3h, mutta tieten riippuu miten hyvin työkalut pysyy kädessä. Auton alle pitää päästä kunnolla. Itse en ole vielä onnistunut kampeamaan pönttöä pois ilman koneen korvan irroitusta, mutta täällä on ollut juttua, että mahdollista on...

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Oma dpf tukossa joten seuraa kysymyksiä..

    Mikäs nyt on viimesin tieto siitä dpf kiinnijäämisestä katsastuksessa? Ja eihän ne muuta sanktioo voi siitä antaa kun että uus paikalleen?

    Millanen homma tyhjentää m57n2 dpf? Tunteina ensikertalaiselta noin?

    Leave a comment:

Working...
X