DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • arska86
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Oukkei, no sitten se on ollut 177hv tehtaalta Ja ihan kohtuullisilta kuulostaa lukemat. Tuo vanhempi 163hv M47 vie vähimmillään litran enemmän.
    Tai 163hv "edition fleet"

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Mikae91 View Post
    Tankkaamalla täyteen, ja laskettuna taskulaskimella seuraavan tankkauksen jälkeen. (Hki-Tre välillä keskinopeus 121km/h kulutus 4,5l/100 km . Auton mittari näytti samoin. Jyväskylä - Tampere keskinopeus 88km/h kulutus 3.9l/100 km

    Vin koodilla haettuna kone on N47 ja valmistettu 2008 maaliskuussa.
    Oukkei, no sitten se on ollut 177hv tehtaalta Ja ihan kohtuullisilta kuulostaa lukemat. Tuo vanhempi 163hv M47 vie vähimmillään litran enemmän.

    Leave a comment:


  • Mikae91
    replied
    Dynotuloksia 320d ?

    Originally posted by Supra^ View Post
    Mikä on naurettavan pieni kulutus, ja millä mitattuna? Tuo M47 kuitenkin on tunnetusti aika syöppö verrattuna N47:aan. :think
    Tankkaamalla täyteen, ja laskettuna taskulaskimella seuraavan tankkauksen jälkeen. (Hki-Tre välillä keskinopeus 121km/h kulutus 4,5l/100 km . Auton mittari näytti samoin. Jyväskylä - Tampere keskinopeus 88km/h kulutus 3.9l/100 km

    Vin koodilla haettuna kone on N47 ja valmistettu 2008 maaliskuussa.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Mikae91 View Post
    Toimii mukavasti, ja kulutus on naurettavan pieni
    Mikä on naurettavan pieni kulutus, ja millä mitattuna? Tuo M47 kuitenkin on tunnetusti aika syöppö verrattuna N47:aan. :think

    Leave a comment:


  • Mikae91
    replied
    e91 320d

    Toimii mukavasti, ja kulutus on naurettavan pieni

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Ihan hyvät lukemat.
    Tärkeintä loppupelissä on, että toimiiko se vai ei.
    Penkeissä on eroja, ohjelmissa on eroja ja vieläpä autoissakin on eroja.

    Noin 75mg syötöillä toteutuu sellainen ~400/200 taso, siihen asti on aika paljon vakio-ohjelmassa jo valmiina täyttöjä.

    Suutinkartta noissa on kalibroitu vakiona 85mg asti.
    Sillä saa suunnilleen se 450/210-220 syöttöjen toteutuessa.

    Kaikki riippuu tieten auton kunnostakin.
    Minun mielestäni ei kannata murehtia - ajelet nyt vaan, jokainen heppa lähemmäs maksimia myös kuluttaa tekniikkaa enemmän, tässä lajissa kun ei oikein tule sellaista win-win tilannetta.

    Leave a comment:


  • Mikae91
    replied
    Dynotuloksia 320d ?

    Millaisia teholukemia olette saaneet 2-litran diisseleistä? Omaan e91 320d ja vakio 163hv, laitettiin karalan lastu + dpf tyhjäksi ja egr off. = harisen penkissä 197hv 4250rpm 390.6Nm 2750rpm. Onkohan penkeissä paljon eroja? :think

    Leave a comment:


  • ohohh
    replied
    Laatikkokeskustelu lähti samantien automaattiraiteille. Itsellä huolena ollut nimenomaan kytkin, koska (manuaali)laatikko GS6-53DZ ollut käytössä Ruotsin puolella jopa >1000nm vehkeissä.
    Mutta jos kerran on 680 väännöillä piesty 100tkm, niin toivotaan ettei ole paljon eroa näiden vehkeiden kytkimissä.

    Leave a comment:


  • arska86
    replied
    Originally posted by -J-T-A- View Post
    Oliko jollakulla 330da LCI ohjelmoinnin tuloksia dpf paikallaan ja missä?


    Tuossa ainakin ketjun aloittajalta yhdet tulokset.
    Ei se ehjä DPF hirveästi saatuihin tehoihin vaikuta.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Purkasin termarin mutta en nyt kyllä hoksaa että minkä osan poistaminen tukkii termostaatin? Eikös se termarin päällä suoraan ylöspäin oleva pultti ole vain ilmaamista varten? Sitä en avannut vaan purkasin termarin sieltä päästä mihin tulee se letkulähtö sokalla kiinni. Nyt minilla on käsissään se letkulähtö, jousi ja pitkä kara. loput helyt jäi sinne runkoon sisälle vielä. Pitäiskö niidenkin irrota ja mikä osa poistetaan?
    Koputtelemalla ja alareiästä kampeamalla irtoaa loputkin sisuskalut. Kun pienemmän elementin jättää pois, toiselta elementiltä häviää tukipiste, jota vasten avautua. Kasatessa muistaa laittaa sen muoviholkin niin, että ilmausura jää yläreunaan.

    Leave a comment:


  • -J-T-A-
    replied
    Oliko jollakulla 330da LCI ohjelmoinnin tuloksia dpf paikallaan ja missä?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Purkaa termarin ja poistaa sen pienemmän elementin, niin ei enää aukea.
    Purkasin termarin mutta en nyt kyllä hoksaa että minkä osan poistaminen tukkii termostaatin? Eikös se termarin päällä suoraan ylöspäin oleva pultti ole vain ilmaamista varten? Sitä en avannut vaan purkasin termarin sieltä päästä mihin tulee se letkulähtö sokalla kiinni. Nyt minilla on käsissään se letkulähtö, jousi ja pitkä kara. loput helyt jäi sinne runkoon sisälle vielä. Pitäiskö niidenkin irrota ja mikä osa poistetaan?

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    Tuikun tekstistä kopioitu

    "All 4-cylinder diesel (no matter what BMW) and the 325d / 525d have a 6HP21"
    Tuo ei pidä aivan sokkona paikkaa.

    Pre lci 525d mikä on 2,5 koneella on 6hp26 laatikolla. Samalla ku litratilavuus nousi 3.0 niin laatikko vaihtui 6hp19 tai tässä mainittuun 21:een

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Olisi sitten preLCI issä edes tuo 6hp21.
    Vaikka lieneekö 50nm niin kauheaa merkitystä.
    Tuikun tekstistä kopioitu

    "All 4-cylinder diesel (no matter what BMW) and the 325d / 525d have a 6HP21"

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by JNIJNI View Post
    Näin varmaan olikin vanhalla koneella. Mutta kun 325d sai N57:n, niin laatikko päivitettiin isompaan 6HP26:een.
    Olisi sitten preLCI issä edes tuo 6hp21.
    Vaikka lieneekö 50nm niin kauheaa merkitystä.

    Leave a comment:

Working...
X