Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TM3
    Bimmer Rookie
    • Sep 2015
    • 60
    • Kotka

    Isoveli valvoo ja puristaa pillistä...

    http://yle.fi/uutiset/jokamiehen_paa...skulla/8486593
    F32 435i

    Comment

    • Rikardo
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 715
      • Karkkila

      Joo-o, olispa hauska tietää nuo valvontakeinot. DPF:n tyhjennys perinteisellä rautakangella ja softan muokkaus. Alkaako ne purkamaan autoa tai jollain endoskoopilla putkistoa tiirailemaan...
      ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
      ex:TitanSilber E91 330da
      -Karkkila Connection-

      Comment

      • AK-87
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 324
        • Hml

        Tuohon uutiseen liittyen ja muutenkin: näkeekö jostain datasta, milloin auton softaa on " käsitelty"?
        V60 D4 AWD -16
        Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
        ex V60 D4 -13
        ex E36 323i 4D -96
        ex E91 320d -06 Stage 1

        Comment

        • jone1993
          Newbiemmer
          • Nov 2015
          • 10
          • turku

          Originally posted by AK-87 View Post
          Tuohon uutiseen liittyen ja muutenkin: näkeekö jostain datasta, milloin auton softaa on " käsitelty"?
          luulen että näkyy ja helposti kun omaa autoa aloitettiin ohjelmoimaan nii meni tyyliin 3min kun kaveri sanos et sitä on jo muokattu..

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by AK-87 View Post
            Tuohon uutiseen liittyen ja muutenkin: näkeekö jostain datasta, milloin auton softaa on " käsitelty"?
            Eikai sinne mitään sen kummempaa jälkeä jää ainakaan tuossa EDC16-purkissa (esim. INPAlla näkyvä DDE:n ohjelmointipäivämäärä pysyy samana vaikka flässäilee menemään).

            En mä ainakaan tosta ottaisi mitään stressiä, pelottelua vaan.
            Jos ensi vuonna tulee leimalla hylsy koska DPF:n tilalla on suora putki, laitan suodattimen takaisin leimaa varten, ja matka jatkuu.

            Originally posted by jone1993 View Post
            luulen että näkyy ja helposti kun omaa autoa aloitettiin ohjelmoimaan nii meni tyyliin 3min kun kaveri sanos et sitä on jo muokattu..
            Jaa, no ehkä sieltä sitten näkyy. Voitko tarkentaa?
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • rizzo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2007
              • 5418
              • Oulu

              Vaikka tuo tulisikin niin lottoan että tarkastukset tulisivat uudemmille autoille (tyyliin vm 2015->), tuskin jaksaavat mitään 10v vanhoja paskoja ruveta tutkimaan jossa päästöt kumminkin vaihtelevat autosta riippuen oli DPF tai ei.

              Comment

              • jone1993
                Newbiemmer
                • Nov 2015
                • 10
                • turku

                Originally posted by Supra^ View Post
                Eikai sinne mitään sen kummempaa jälkeä jää ainakaan tuossa EDC16-purkissa (esim. INPAlla näkyvä DDE:n ohjelmointipäivämäärä pysyy samana vaikka flässäilee menemään).

                En mä ainakaan tosta ottaisi mitään stressiä, pelottelua vaan.
                Jos ensi vuonna tulee leimalla hylsy koska DPF:n tilalla on suora putki, laitan suodattimen takaisin leimaa varten, ja matka jatkuu.


                Jaa, no ehkä sieltä sitten näkyy. Voitko tarkentaa?
                en osaa sanoa tarkemmin mitään mutta aj tech kaveri vaa sanos et siel on joku paska ohjelma et hän tekee siit paremman ja tuliki 30hv enemmän

                Comment

                • AK-87
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2015
                  • 324
                  • Hml

                  Originally posted by jone1993 View Post
                  en osaa sanoa tarkemmin mitään mutta aj tech kaveri vaa sanos et siel on joku paska ohjelma et hän tekee siit paremman ja tuliki 30hv enemmän
                  Osaisiko joku ammattiohjelmoija kommentoida tähän, että näkeekö datasta käpälöintiaikaa?

                  Muutoin kun tuota hommaa miettii, niin vaikka saisivatkin katsastuksessa sellaiset menetelmät käyttöön, joilla tuosta DPF:n amputoinnista voi narahtaa, niin kyllä mä sen riskin silti ottaisin (jos siis DPF:lle tarvii jotain alkaa tekemään). Se on kuitenkin noin 500-900 euron homma kaikkinensa, kun ymmärtääkseni "oikealle" DPF:n vaihdolle tulee hintaa se pari tonnia.

                  On se kyllä perkele, jos alkaisivat työntää filsuun jotain salapoliisikameraa tilanteen toteamista varten. Kalusto maksaa, tarkastus kestää ja asiakashan tämänkin lystin viimekädessä maksaa.
                  V60 D4 AWD -16
                  Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                  ex V60 D4 -13
                  ex E36 323i 4D -96
                  ex E91 320d -06 Stage 1

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by jone1993 View Post
                    en osaa sanoa tarkemmin mitään mutta aj tech kaveri vaa sanos et siel on joku paska ohjelma et hän tekee siit paremman ja tuliki 30hv enemmän
                    Niinno, tämä siis on huomattu siinä vaiheessa kun se ohjelma on sieltä luettu ja jo tutkittu sitä, eikä siitä ole päivämääriä selvinnyt vaan se että kartoissa on orkkikseen verrattuna eroja, on vähän eri juttu kuin mihin katsastuskonttorin sedän taidot riittää.

                    Myöskään tuollaisen fyysiseen tarkastukseen en jaksa uskoa koska vaikka liki jokaisessa häkäpöntöllisessä varmaankin esim. ennen DPF:ää oleva vastapaine/lämpötila-anturi olisikin, niin eipä sitä mahdu läheskään jokaisessa autossa irroittamaan mahdollista tirkistelyä varten, jossei pura jotain muuta pois edestä.

                    Jäljelle jää jonkinmoinen OBD-testi jolla selvitetään esimerkiksi viimeisimmän polton ajankohta/vastapaineita ym., mutta kun ei nekään taas todista mitään.
                    Last edited by Supra^; 01-12-2015, 12:51.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      Pelkän datan (karttojen) flashays ei vaihda ohjelmointipäivämäärää. Eikä sillä päivämäärälläkään voi tietysti katsastusmies hylätä kun päivitetään niitä ohjelmistoja huollossakin

                      Ista tosin näyttää fasta data luettassa huomaavan ohjelmoinnit..
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by suppari View Post
                        Pelkän datan (karttojen) flashays ei vaihda ohjelmointipäivämäärää. Eikä sillä päivämäärälläkään voi tietysti katsastusmies hylätä kun päivitetään niitä ohjelmistoja huollossakin

                        Ista tosin näyttää fasta data luettassa huomaavan ohjelmoinnit..
                        ISTA osaa joo herjata, kun antaa goodwill exclusionia. Osaatko tarkemmin kertoa mistä se sen huomaa, muuttuneista checksummeista?
                        EDIT: Tutustuinkin jo asiaan googlen avulla.


                        Voihan tuo uusi systeemi käytännössä tarkoittaa tarkempaa pakokaasutesteriäkin. :think
                        Last edited by Supra^; 01-12-2015, 14:09.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Rikardo
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 715
                          • Karkkila

                          Kattovat kuitenkin vaan onko pakoputkenpäät mustat
                          ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                          ex:TitanSilber E91 330da
                          -Karkkila Connection-

                          Comment

                          • Palosella
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2012
                            • 84
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Rikardo View Post
                            Kattovat kuitenkin vaan onko pakoputkenpäät mustat
                            ainahan ne voi kiillottaa leimalle
                            e91 325dA -08
                            ex. e46 320dA touring -02

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Jos suuntaus olisi tosiaan että rupeavat ohjelmallisesti syynäämään moottorinohjausta onko sitä peukaloitu dpf:n osalta. Niin varmasti myös samalla "lastu"-ja ohjelmointiviritykset huomataan/etsitään.
                              Eikä varmastikaan jää pelkkiin dieseleihin, nykyään melkein kaikilla valmistajilla on monenasteisia bensaturboja ja pelkällä ohjelmoinnilla tehoa saatavilla huomattavasti lisää. Voisin kuvitella kuinka kampaviineripöydässä sormet syyhyää päästä puuttumaan tähänkin "epäkohtaan" ja määräämään autoja ajokieltoon ja lisäveroja/yms maksuja.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • _Sylin_teri_
                                BTCF Member
                                • May 2013
                                • 366
                                • Suomi finland

                                Originally posted by Rikardo View Post
                                Kattovat kuitenkin vaan onko pakoputkenpäät mustat
                                Meikällä muute oli 320D:ssä pakoputkenpäät aina noessa vaikka oli dpf Ja kerran irrotin DPF:n että varmasti oli se siellä. Eikä ollu mitään reikiä edes tehty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎