DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aku1979
    replied
    Onkohan 330xd -06/6 automaatti mallia max 600nm?

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Taas tuli hyvää tietoa... Ihmettelinki ku bmw ilmottaa 325d zf6hp19z laatikolle 400nm väännönkeston ja ilmeisesti alpinan d3 sama laatikko ja siinä on vääntöä tehtaalta jo 450nm.

    Leave a comment:


  • JNIJNI
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Mistä Tuikku on tuon tiedon kaivanut?
    Olenkin miettinyt,että kovin on rajoille bmw laatikon mitoittanut esim. 325d mallissa.
    Jos vakiona koneesta bmw lupaa 400nm vääntöä ja laatikko kestää saman.
    Tuon tiedon mukaan sitten marginaali olisi ihan 50nm?
    Luulisi noissa olevan vielä jotain varmuusvaraa...
    No volvolla on taidettu mennä niin että koneen vääntö rajattu tasan aisinin laatikon speksien mukaan.
    Näin varmaan olikin vanhalla koneella. Mutta kun 325d sai N57:n, niin laatikko päivitettiin isompaan 6HP26:een.

    Leave a comment:


  • Sallinen
    replied
    Kuinka tuo nyt täytyisi tulkita, että kaikissa 4 sylinterisissä on 6hp21 ? Minulla ainakin siinä vaihteiston vihreässä lätkässä lukee 6hp19 ja tekniikkana 184 hp xdrive 320d.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Mistä Tuikku on tuon tiedon kaivanut?
    Olenkin miettinyt,että kovin on rajoille bmw laatikon mitoittanut esim. 325d mallissa.
    Jos vakiona koneesta bmw lupaa 400nm vääntöä ja laatikko kestää saman.
    Tuon tiedon mukaan sitten marginaali olisi ihan 50nm?
    Luulisi noissa olevan vielä jotain varmuusvaraa...
    No volvolla on taidettu mennä niin että koneen vääntö rajattu tasan aisinin laatikon speksien mukaan.

    Leave a comment:


  • Kapanos
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    No mikä sulla sitten on? Oletin että täällä keskusteltiin siitä mitkä laatikot näissä on tehtaalta ollut...
    6hp28 lukee kyljessä, ja Siekkinenkin joutui jotain spessu työkalujakin vielä tilaamaan kun 28 laatikossa oli joku erilainen sisuskalu juttu. Tosin mun auto on -08 ja vähän ennen lci malleja tullut tehtaalta

    E9x sarjaa ei käsittääkseni ole saanut sähkökepin kanssa..

    Kaverin 535d laatikon kyljessä taas luki 6hp26

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Zf6hp26z tu = 6hp28


    "1.
    6HP19TÜ (Designation BMW) = 6HP21 (Designation ZF)
    6HP19 (BMW) = 6HP19 (ZF)
    6HP26TÜ (Designation BMW) = 6HP28 (Designation ZF)
    6HP26 (BMW) = 6HP26 (ZF)
    6HP32 (BMW) = 6HP32 (ZF)
    2. 6HP21 and 6HP28 are the development of 6HP19 and 6HP26 with significantly shorter reaction and gearshift times ("quick-automatic"). Furthermore, fuel consumption could be reduced through the use -mainly new torque converter again.
    3. With the exception of the 7 Series, all model ranges are now almost completely converted to the more advanced gear.
    4. All 4-cylinder diesel (no matter what BMW) and the 325d / 525d have a 6HP21, while the remaining 6-cylinder diesel have the greater 6HP28, 8-cylinder diesel in the 7 Series and the Rolls-Royce have a 6HP32 (here There are no advanced variant, which also, who wants to switch quickly in Rolli?)
    5. All petrol 4 and 6 cylinders have a small transmission 6HP21 (or 6HP19, if not already moved)
    6. The 8-cylinder petrol engine in the X5 and 5 Series have 6HP28, 6HP26 in the 7 Series, which has 12-cylinder also 6HP26
    7. The ZF 6-speed automatic in the non-enhanced version's even with Jaguar, Land Rover, Maserati, Aston Martin, Ford, Audi Q7 and Audi models other (here, however, with VA-drive or all-wheel integrated)
    8. There should be more applications with GM automatic transmission, but does not know what. "

    "6HP19: 400 Nm
    6HP21: 450 Nm
    6HP26: 600 Nm
    6HP28: 650 Nm
    6HP32: 750 Nm "

    Vielä kerran lisään.
    Siis, bemari nimeää laatikon hp26z tu tai jotain muuta epäselvää sinnepäin, mutta laatikon valmistajan koodi on jo hp28.
    Sinä se pointti.
    bemari lupaa väännönkestoa tuon 650, mutta valmistajan prosyyrissä 700.
    Kukapa noista tietää, ennenkun lattialle solauttaa...
    Last edited by tuikku; 05-01-2016, 01:29.

    Leave a comment:


  • hatemi
    replied
    Eikös tuo 6hp28 tullu vasta sähkökepin kanssa. Eli E6x LCI ja ilmeisesti e9x N57 moottorin perään?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Avaappa tuikku vähän enemmän, kun tulee nyt taas uutta tietoa. Miksi ne on joka paikkaan merkattuna (myös osakatalogeissa) 6HP26:na, ja miksi tuossa kuvassakin lukee yläkulmassa myös tuo 26 kaksikasin lisäksi?
    Netissä höpötellään että tuo tuli vasta LCI-malleihin mutta onko siis kaikissa E9x 335d:issä ollut tuo vahvempi?

    Miten muuten E6x-sarjalaisissa, onko niissäkin oikeasti 6HP28 vaikka maallikko voisi kaikesta saatavilla olevasta tiedosta päätellä laatikon olevan 6HP26? :think

    Ja se tärkein; miten nämä kaksi laatikkoa eroavat toisistaan?
    Last edited by Supra^; 04-01-2016, 23:43.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Niissä on 6hp28, mitäpä tuosta.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Kapanos View Post
    Ei mulla ainakaan oo 6hp26z laatikko tossa 335d
    No mikä sulla sitten on? Oletin että täällä keskusteltiin siitä mitkä laatikot näissä on tehtaalta ollut...

    Leave a comment:


  • Kapanos
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    330d ja 335d on sama automaattilaatikko, 6hp26z.

    320d, 325d ja 335i taas 6hp19z.

    Ei mulla ainakaan oo 6hp26z laatikko tossa 335d

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Purkaa termarin ja poistaa sen pienemmän elementin, niin ei enää aukea.

    Ok täytynee puukottaa tuollainen auki. mahtaa olla sama tuossa m47n2 koneessa kuin mitä oli alkupään e60 koppaisen m57 kyljessä? Tuollainen rikkinäinen m57 egr termari löytyy tallista jo niin voi sen puukottaa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Elikkäs näin alkuun vois ajatella sulkea vain egr nestekierron koska ei ole pakokaasuvuotoja vielä sielä putkessa. Tapahtuuko mitään kamalaa jos egr termostaatin vain tukkii jollain? Esim. sorvaa jonkun tulpan sinne termostaattiin? Lähinnä siksi nyt näin alkuun ettei tarvi enää uusia tuota termostaattia tähän hätään jos koko höskän myöhemmin sitten poistaisi.
    Purkaa termarin ja poistaa sen pienemmän elementin, niin ei enää aukea.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Onhan näitä tehty ainakin vanhempiin. EGR:n pakokaasulinja lätkällä umpeen pakosarjan etupäässä. EGR-venttiilin tilalla suora putki (valmiita settejä myynnissä). EGR-jäähdyttimen nestelinjojen tulppaus. Mahdollisesti tässäkin voisi käyttää hyväksi vanhemman M57:n (E39) alavesiletkua ja paluulinjaa sellaisesta versiosta, jossa EGR:n jäähdytystä ei ole koskaan ollutkaan.
    Elikkäs näin alkuun vois ajatella sulkea vain egr nestekierron koska ei ole pakokaasuvuotoja vielä sielä putkessa. Tapahtuuko mitään kamalaa jos egr termostaatin vain tukkii jollain? Esim. sorvaa jonkun tulpan sinne termostaattiin? Lähinnä siksi nyt näin alkuun ettei tarvi enää uusia tuota termostaattia tähän hätään jos koko höskän myöhemmin sitten poistaisi.

    Leave a comment:

Working...
X