Originally posted by Mikae91
View Post
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Olin Lokalahdella Saarisen penkissä, eli ihan btcfn Turun alueaktiivien järjestämässä tilaisuudessa. Tämän keväinen dynopäiväkin täyttyi hetkessä. Tarkoitus oli viedä 330d tällä kertaa penkkiin. Saarisen dyno on maineeltaan armoton tai ainakin monilla on muualla ollut enempikin voimaa kun mitä tuolla on paperiin kirjattu.
-
.
Ei se nyt ihan niinkään näissä dieselissä mene, että ilman määrästä voi aina laskea syöttömäärän.
Ensinnäkin, sellaisia ohjelmia joissa syötön/ilman määrä ohjelmassa on kerrottu niin oikein, että tämä, oikeanlainen seossuhteen määräytyminen toteutuu, on taaaaavattoman vähän. Se ei ihan helppokaan asia loppupelissä ole. Mutta tehoa saa lisää, vaikkei siitä paljon ymmärtäisikkään.
Toiseksi, ilmalle ja syötölle on rajoitteita, eli vaikka ilmaa menee, niin ei välttämättä syöttöjä tule, muutoin kun suutinkarttaa vääntelemällä - ja silloin se "oikea" säätö jo onkin pielessä.
Kolmanneksi, yleensä kaikki rajoittaa syöttöä jollain väännönrajoittimella.
Vaikkei tarvitsisikaan, jos osaisivat laskea sen syöttömäärän, jonka se ohjelma oikeasti antaa .... mutta se on oikeastaan toinen juttu se.
Oikeastaan kaikista saa voimansiirron helpostikkin nöyrtymään.
Yksi poikkeus on ja se on tuo 335d - siitä ei saa vakiotekniikalla voimansiirtoa kyykkyyn, kun siinä cr-pumpussa ei riitä potku, että saisi tarpeeksi syöttöjä.
Leave a comment:
-
Hyvin on nuo stage 2 kestäneet mitä olen itse laittanut. Tosin jos sulla on sielä jo hyvä ohjelma niin mahtaako maksaa vaivaa..Originally posted by Weilside View PostOotteko te tai joku tuttunne laittanut optimoiautosi.fi softia? Tästä N47 näyttäisi saavan 225hp ja 438nm, tunteekohan eroa tähän 210hp ja 400nm? Onkohan paikat jo tiukilla noilla tehoilla?
Leave a comment:
-
Ahokas sen laittoi. www.bemarihuolto.fi Eiköhän ne ole niitä Karalan tekemiä. Kytkin oli ihan kunnossa kun vaihdoin auton ~235tkm.Originally posted by Weilside View PostKenen ohjelma, miten kytkin kesti?
ilmamassa(g/s) / 0,8 on semmoinen yleinen laskukaava. Ei ehkä täysin tarkka mutta riittävän lähelle osuu.
Leave a comment:
-
Ootteko te tai joku tuttunne laittanut optimoiautosi.fi softia? Tästä N47 näyttäisi saavan 225hp ja 438nm, tunteekohan eroa tähän 210hp ja 400nm? Onkohan paikat jo tiukilla noilla tehoilla?
Leave a comment:
-
Kenen ohjelma, miten kytkin kesti?Originally posted by Weuli View PostMulla penkitettiin joskus 222hv/446Nm tollasesta DPF paikallaan.
ilmamassa(g/s) / 0,8 on semmoinen yleinen laskukaava. Ei ehkä täysin tarkka mutta riittävän lähelle osuu.Originally posted by Supra^ View PostMiten lasket ilmamassasta tehon? Voisi melkeinpä olettaa että tarvitsee tietää myös toteutunut seossuhde, jotta voi arvioida toteutuneen polttoaineen määrän + kierrosluvun, ja näinollen saavutetun tehon, kun ensin on arvioinut ko. moottorityypille ominaisen väännöntuoton ruiskutusmäärää kohden.
Ehkä mietin asiat liian vaikeasti?
Leave a comment:
-
Miten lasket ilmamassasta tehon? Voisi melkeinpä olettaa että tarvitsee tietää myös toteutunut seossuhde, jotta voi arvioida toteutuneen polttoaineen määrän + kierrosluvun, ja näinollen saavutetun tehon, kun ensin on arvioinut ko. moottorityypille ominaisen väännöntuoton ruiskutusmäärää kohden.Originally posted by Weilside View PostPaljonko E90 320D 177hv malli ahtaa vakiona? Tässä Karalan ohjelma ja DPF tyhjennetty niin Toqrue näytti 1.56bar maksimit ja ilmamassata laskettu teho 223hp näillä pakkakeleillä
Ehkä mietin asiat liian vaikeasti?
Leave a comment:
-
Mulla penkitettiin joskus 222hv/446Nm tollasesta DPF paikallaan.Originally posted by Weilside View PostPaljonko E90 320D 177hv malli ahtaa vakiona? Tässä Karalan ohjelma ja DPF tyhjennetty niin Toqrue näytti 1.56bar maksimit ja ilmamassata laskettu teho 223hp näillä pakkakeleillä
Leave a comment:
-
Paljonko E90 320D 177hv malli ahtaa vakiona? Tässä Karalan ohjelma ja DPF tyhjennetty niin Toqrue näytti 1.56bar maksimit ja ilmamassata laskettu teho 223hp näillä pakkakeleillä
Leave a comment:
-
Originally posted by joko View Post15tkm ajeltu nyt softauksen jälkeen m47 koneella ja todellinen keskikulutus kokoajan alle 6 litraa. Ei paha juoppo ja ei tarvi pelätä koska nokkaketju lentää kopan läpi tai lohko halkeeEli noin litran enemmän kuin N47:lla, kaikissa tilanteissa. Kaikki on toki suhteellista.Originally posted by Smistik View PostOlen talviajossa lauhalla kelillä saanut M47N2 useamman sadan kilsan matkalla kulutuksen pysymään 4,9l/100km. Pitkän ajan keskikulutus reippaalla kaasun käytöllä 6,2l/100km. Ei ole lastutettu ja termarit kunnossa jne. Minun mielestä ihan ok lukema tuolle wanhalle paljon ajetulle vehkeelle.
No, tämä meni jo ehkä vähän OT:n puolelle tässä topicissa.
Leave a comment:
-
Olen talviajossa lauhalla kelillä saanut M47N2 useamman sadan kilsan matkalla kulutuksen pysymään 4,9l/100km. Pitkän ajan keskikulutus reippaalla kaasun käytöllä 6,2l/100km. Ei ole lastutettu ja termarit kunnossa jne. Minun mielestä ihan ok lukema tuolle wanhalle paljon ajetulle vehkeelle.
Leave a comment:
-
15tkm ajeltu nyt softauksen jälkeen m47 koneella ja todellinen keskikulutus kokoajan alle 6 litraa. Ei paha juoppo ja ei tarvi pelätä koska nokkaketju lentää kopan läpi tai lohko halkee
Leave a comment:
-
Ainiin perkele.Originally posted by arska86 View PostTai 163hv "edition fleet"
arska86:lta tuli totuusOriginally posted by Mikae91 View PostAhaa, rekisteriotteessa on 120kw, mutta kyseessä on "saksantuontiauto". Onko siis totuus 177hv?
Mutta jokatapauksessa tuolla uudemmalla N47-tekniikalla joka on paljon pihimpi naftalle vs. vanha M47.
Leave a comment:
-
Ahaa, rekisteriotteessa on 120kw, mutta kyseessä on "saksantuontiauto". Onko siis totuus 177hv?Originally posted by Supra^ View PostOukkei, no sitten se on ollut 177hv tehtaalta
Ja ihan kohtuullisilta kuulostaa lukemat. Tuo vanhempi 163hv M47 vie vähimmillään litran enemmän.
Leave a comment:
Leave a comment: