DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Ei suoranaisesti liity dpf poistoon mutta samassa rytäkässä lähti meiltä myös egr pois käytöstä. Nyt kylmien kelien myötä olis tarvetta termostaattien vaihdolle ja mietin että voiko tuon koko egr lauhduttimen termostaatteineen heittää pois ja onko joku näin tehnyt? Olis yks vikapaikka vähemmän ja eipä tarvis enää egr termostaattia uusia kun autoon jäisi jäljelle vain pää termostaatti
    Onhan näitä tehty ainakin vanhempiin. EGR:n pakokaasulinja lätkällä umpeen pakosarjan etupäässä. EGR-venttiilin tilalla suora putki (valmiita settejä myynnissä). EGR-jäähdyttimen nestelinjojen tulppaus. Mahdollisesti tässäkin voisi käyttää hyväksi vanhemman M57:n (E39) alavesiletkua ja paluulinjaa sellaisesta versiosta, jossa EGR:n jäähdytystä ei ole koskaan ollutkaan.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Ei suoranaisesti liity dpf poistoon mutta samassa rytäkässä lähti meiltä myös egr pois käytöstä. Nyt kylmien kelien myötä olis tarvetta termostaattien vaihdolle ja mietin että voiko tuon koko egr lauhduttimen termostaatteineen heittää pois ja onko joku näin tehnyt? Olis yks vikapaikka vähemmän ja eipä tarvis enää egr termostaattia uusia kun autoon jäisi jäljelle vain pää termostaatti

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Raadon View Post
    Minun Vin numerolla näyttää että käytössä E 9x vain 330 D. On tietysti hyvä jos olen väärässä(tai Realoem).

    24007590343
    Rmfd automatic transmission EH

    GA6HP26Z

    From: 09/01/2008 To: - Weight: 94.690 kg Price: Superseded by:

    24007631065 (07/01/2011 — ), nonexchangeable retrospectively
    Part 24007590343 was found on the following E90N vehicles:
    Niinno, osanumero on kyllä eri, mutta laatikko on pääpiirteittäin sama ZF 6HP26Z

    Originally posted by janne30 View Post
    330d ja 335d on sama automaattilaatikko, 6hp26z.

    320d, 325d ja 335i taas 6hp19z.
    Last edited by Supra^; 04-01-2016, 15:29.

    Leave a comment:


  • Raadon
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    330d ja 335d on sama automaattilaatikko, 6hp26z.

    320d, 325d ja 335i taas 6hp19z.
    Minun Vin numerolla näyttää että käytössä E 9x vain 330 D. On tietysti hyvä jos olen väärässä(tai Realoem).

    24007590343
    Rmfd automatic transmission EH

    GA6HP26Z

    From: 09/01/2008 To: - Weight: 94.690 kg Price: Superseded by:

    24007631065 (07/01/2011 — ), nonexchangeable retrospectively
    Part 24007590343 was found on the following E90N vehicles:

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by Raadon View Post
    Realoemin mukaan on eri laatikko. Seinäjoella kun kävin ja katsoin pihalla olevaa kalustoa( tehot) niin vakuutuin että en pelkää laatikon kestoa. Tarinat siellä vahvistivat uskoa.
    330d ja 335d on sama automaattilaatikko, 6hp26z.

    320d, 325d ja 335i taas 6hp19z.

    Leave a comment:


  • TeemuT
    replied
    Originally posted by ohohh View Post
    Eli enpä löytänyt vieläkään Tosi huonosti tietoa, itsellä nyt penkitettynä 610nm. Katsotaan kauanko kestää. Luulisi tuolla kestävän, kun vähän kattelee kiihdyttäessä kierroksia..

    E: Lisäsin käyrät omasta vehkeestä.
    Omasta sigun pelistä on penkissä ajettu 280/680 ja on edelleen nipussa (löytyy dynäkäppyräkin)
    itse olen sillä 100tkm ajanut tuolaisenaan ja kaikkiaan 250tkm kohta kaikkiaan.
    alkuperäinen kytkin paikalla. vähän rataa ja joku arviolta 5tkm asuntovaunua ja saman verran ainakin kelkkaa on vedetty joten on saanut osansa...

    Leave a comment:


  • Raadon
    replied
    Originally posted by Romppis View Post
    Onko 335d sama laatikko? 335d on otettu 700-800nm ellei enemmänkin mitä nyt foormia tutkiskellut, tosin hyvin mahdollista että silloin kyseessä ollut vahvistettu automaattilaatikko Jos ja kun kytkin antautuu niin samalla hyvä tilaisuus sitten päivitellä kestävämpään
    Realoemin mukaan on eri laatikko. Seinäjoella kun kävin ja katsoin pihalla olevaa kalustoa( tehot) niin vakuutuin että en pelkää laatikon kestoa. Tarinat siellä vahvistivat uskoa.

    Leave a comment:


  • Romppis
    replied
    Originally posted by ohohh View Post
    Eli enpä löytänyt vieläkään Tosi huonosti tietoa, itsellä nyt penkitettynä 610nm. Katsotaan kauanko kestää. Luulisi tuolla kestävän, kun vähän kattelee kiihdyttäessä kierroksia..

    E: Lisäsin käyrät omasta vehkeestä.
    Onko 335d sama laatikko? 335d on otettu 700-800nm ellei enemmänkin mitä nyt foormia tutkiskellut, tosin hyvin mahdollista että silloin kyseessä ollut vahvistettu automaattilaatikko Jos ja kun kytkin antautuu niin samalla hyvä tilaisuus sitten päivitellä kestävämpään

    Leave a comment:


  • ohohh
    replied
    Originally posted by Romppis View Post
    Automaatti löytyy.
    Eli enpä löytänyt vieläkään Tosi huonosti tietoa, itsellä nyt penkitettynä 610nm. Katsotaan kauanko kestää. Luulisi tuolla kestävän, kun vähän kattelee kiihdyttäessä kierroksia..

    E: Lisäsin käyrät omasta vehkeestä.
    Last edited by ohohh; 14-02-2019, 17:40.

    Leave a comment:


  • Romppis
    replied
    Originally posted by ohohh View Post
    Onko automaatti vai manuaali? Jos manuaali, niin ihan mielenkiinnosta, minkälaisia vääntölukemia haluat ottaa? Itse en löytänyt kytkimelle oikein mitään ns. max vääntölukemia.
    Pari veikkausta löysin 620nm ja 680nm väliin..
    Automaatti löytyy.

    Leave a comment:


  • ohohh
    replied
    Originally posted by Romppis View Post
    Motorbitilta tänään vastasivat sähköpostiini ja 270 hv / 610 Nm teholukemia lupailisivat :think EGR kierrätys minimoituna ja dpf paikoillaan, tiedä sitten paljonko dpf poisto tehoja lisäisi.

    Perskele kun tuo paljon kehuttu ajtech kiinostaisi kun sielläpäin tuntuu jotain velhoja asustelevan kun noita teholukemia kattelee mitä porukka käynyt siellä penkittämässä mutta 4h ajomatka suuntaansa ei oikein miellytä.

    nooh kesälle tämä projekti kuitenkin menee niin kerkee fiilistellä ja vertailla
    Onko automaatti vai manuaali? Jos manuaali, niin ihan mielenkiinnosta, minkälaisia vääntölukemia haluat ottaa? Itse en löytänyt kytkimelle oikein mitään ns. max vääntölukemia.
    Pari veikkausta löysin 620nm ja 680nm väliin..
    Last edited by ohohh; 04-01-2016, 01:21.

    Leave a comment:


  • Romppis
    replied
    Originally posted by Raadon View Post
    On se miellyttävämpi
    Sulla näyttää ajtech tuotoksia softasi olevan niin onko autoosi tehty muita muutoksia samalla (EGR,DPF)? Mihin hintaan omasi sait vai riippuuko niin paljon tapauksesta?

    Kiinostus heräsi, sori

    Leave a comment:


  • Hissi
    replied
    ja kokemuksena ajtech muutenkin 4h ajon väärti! Been there, done that!

    Leave a comment:


  • Raadon
    replied
    Originally posted by Rikardo View Post
    Luulis sen paluumatkan olevan nopeampi tai ainakin miellyttävämpi ajella
    On se miellyttävämpi

    Leave a comment:


  • Rikardo
    replied
    Originally posted by Romppis View Post
    4h ajomatka suuntaansa ei oikein miellytä.
    Luulis sen paluumatkan olevan nopeampi tai ainakin miellyttävämpi ajella

    Leave a comment:

Working...
X