Originally posted by joko
View Post
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onhan näitä tehty ainakin vanhempiin. EGR:n pakokaasulinja lätkällä umpeen pakosarjan etupäässä. EGR-venttiilin tilalla suora putki (valmiita settejä myynnissä). EGR-jäähdyttimen nestelinjojen tulppaus. Mahdollisesti tässäkin voisi käyttää hyväksi vanhemman M57:n (E39) alavesiletkua ja paluulinjaa sellaisesta versiosta, jossa EGR:n jäähdytystä ei ole koskaan ollutkaan.
-
Ei suoranaisesti liity dpf poistoon mutta samassa rytäkässä lähti meiltä myös egr pois käytöstä. Nyt kylmien kelien myötä olis tarvetta termostaattien vaihdolle ja mietin että voiko tuon koko egr lauhduttimen termostaatteineen heittää pois ja onko joku näin tehnyt? Olis yks vikapaikka vähemmän ja eipä tarvis enää egr termostaattia uusia kun autoon jäisi jäljelle vain pää termostaatti
Leave a comment:
-
Niinno, osanumero on kyllä eri, mutta laatikko on pääpiirteittäin sama ZF 6HP26ZOriginally posted by Raadon View PostMinun Vin numerolla näyttää että käytössä E 9x vain 330 D. On tietysti hyvä jos olen väärässä(tai Realoem).
24007590343
Rmfd automatic transmission EH
GA6HP26Z
From: 09/01/2008 To: - Weight: 94.690 kg Price: Superseded by:
24007631065 (07/01/2011 — ), nonexchangeable retrospectively
Part 24007590343 was found on the following E90N vehicles:
- 3' E90 LCI, 330xd, Sedan, N57, EUR, (PP91) : Automatic gearbox GA6HP26Z
Originally posted by janne30 View Post330d ja 335d on sama automaattilaatikko, 6hp26z.
320d, 325d ja 335i taas 6hp19z.Last edited by Supra^; 04-01-2016, 15:29.
Leave a comment:
-
Minun Vin numerolla näyttää että käytössä E 9x vain 330 D. On tietysti hyvä jos olen väärässä(tai Realoem).Originally posted by janne30 View Post330d ja 335d on sama automaattilaatikko, 6hp26z.
320d, 325d ja 335i taas 6hp19z.
24007590343
Rmfd automatic transmission EH
GA6HP26Z
From: 09/01/2008 To: - Weight: 94.690 kg Price: Superseded by:
24007631065 (07/01/2011 — ), nonexchangeable retrospectively
Part 24007590343 was found on the following E90N vehicles:
- 3' E90 LCI, 330xd, Sedan, N57, EUR, (PP91) : Automatic gearbox GA6HP26Z
Leave a comment:
-
330d ja 335d on sama automaattilaatikko, 6hp26z.Originally posted by Raadon View PostRealoemin mukaan on eri laatikko. Seinäjoella kun kävin ja katsoin pihalla olevaa kalustoa( tehot) niin vakuutuin että en pelkää laatikon kestoa. Tarinat siellä vahvistivat uskoa.
320d, 325d ja 335i taas 6hp19z.
Leave a comment:
-
Omasta sigun pelistä on penkissä ajettu 280/680 ja on edelleen nipussaOriginally posted by ohohh View PostEli enpä löytänyt vieläkään
Tosi huonosti tietoa, itsellä nyt penkitettynä 610nm. Katsotaan kauanko kestää. Luulisi tuolla kestävän, kun vähän kattelee kiihdyttäessä kierroksia..
E: Lisäsin käyrät omasta vehkeestä.
(löytyy dynäkäppyräkin)
itse olen sillä 100tkm ajanut tuolaisenaan ja kaikkiaan 250tkm kohta kaikkiaan.
alkuperäinen kytkin paikalla. vähän rataa ja joku arviolta 5tkm asuntovaunua ja saman verran ainakin kelkkaa on vedetty joten on saanut osansa...
Leave a comment:
-
Realoemin mukaan on eri laatikko. Seinäjoella kun kävin ja katsoin pihalla olevaa kalustoa( tehot) niin vakuutuin että en pelkää laatikon kestoa. Tarinat siellä vahvistivat uskoa.Originally posted by Romppis View PostOnko 335d sama laatikko? 335d on otettu 700-800nm ellei enemmänkin mitä nyt foormia tutkiskellut, tosin hyvin mahdollista että silloin kyseessä ollut vahvistettu automaattilaatikko
Jos ja kun kytkin antautuu niin samalla hyvä tilaisuus sitten päivitellä kestävämpään 
Leave a comment:
-
Onko 335d sama laatikko? 335d on otettu 700-800nm ellei enemmänkin mitä nyt foormia tutkiskellut, tosin hyvin mahdollista että silloin kyseessä ollut vahvistettu automaattilaatikkoOriginally posted by ohohh View PostEli enpä löytänyt vieläkään
Tosi huonosti tietoa, itsellä nyt penkitettynä 610nm. Katsotaan kauanko kestää. Luulisi tuolla kestävän, kun vähän kattelee kiihdyttäessä kierroksia..
E: Lisäsin käyrät omasta vehkeestä.
Jos ja kun kytkin antautuu niin samalla hyvä tilaisuus sitten päivitellä kestävämpään
Leave a comment:
-
Eli enpä löytänyt vieläkäänOriginally posted by Romppis View PostAutomaatti löytyy.
Tosi huonosti tietoa, itsellä nyt penkitettynä 610nm. Katsotaan kauanko kestää. Luulisi tuolla kestävän, kun vähän kattelee kiihdyttäessä kierroksia..
E: Lisäsin käyrät omasta vehkeestä.Last edited by ohohh; 14-02-2019, 17:40.
Leave a comment:
-
Automaatti löytyy.Originally posted by ohohh View PostOnko automaatti vai manuaali? Jos manuaali, niin ihan mielenkiinnosta, minkälaisia vääntölukemia haluat ottaa? Itse en löytänyt kytkimelle oikein mitään ns. max vääntölukemia.
Pari veikkausta löysin 620nm ja 680nm väliin..
Leave a comment:
-
Onko automaatti vai manuaali? Jos manuaali, niin ihan mielenkiinnosta, minkälaisia vääntölukemia haluat ottaa? Itse en löytänyt kytkimelle oikein mitään ns. max vääntölukemia.Originally posted by Romppis View PostMotorbitilta tänään vastasivat sähköpostiini ja 270 hv / 610 Nm teholukemia lupailisivat :think EGR kierrätys minimoituna ja dpf paikoillaan, tiedä sitten paljonko dpf poisto tehoja lisäisi.
Perskele kun tuo paljon kehuttu ajtech kiinostaisi kun sielläpäin tuntuu jotain velhoja asustelevan kun noita teholukemia kattelee mitä porukka käynyt siellä penkittämässä mutta 4h ajomatka suuntaansa ei oikein miellytä.
nooh kesälle tämä projekti kuitenkin menee niin kerkee fiilistellä ja vertailla
Pari veikkausta löysin 620nm ja 680nm väliin..Last edited by ohohh; 04-01-2016, 01:21.
Leave a comment:
-
ja kokemuksena ajtech muutenkin 4h ajon väärti! Been there, done that!
Leave a comment:

Leave a comment: