Originally posted by Jalluton
View Post
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sama olikin hakusessa ja tuo on varmaan sitten halvin, täytyy tilata jossain vaiheessa kun penkittäjä sanoi että saa ahtolämmön laskemaan niin työntää jonkun kymmen heppaa lisää. Ja tietenkin savuaminen vähenee ja muutenkin koneelle parempi.
-
Nyt vasta huomasin, täältä löytyy:Originally posted by -J-T-A- View PostOliko jollakulla 330da LCI ohjelmoinnin tuloksia dpf paikallaan ja missä?
(ja kas sen olikin joku jo aiemmin linkittänyt)
Samaan jatkaen, onko jollain haisua siitä mihin asti tämä N57D30O0:n löpön syöttö taipuu? Motorbit oli sitä mieltä että kiisseli loppuu ennen ilmaa ja suositteli kovertamaan DPF:n ja hankkimaan (sairaan kalliin) uuden polttoainesyötön M550xd:stä päivitetyn Wagnerin välijäähyn kera ennen turboon koskemista. Tuikku jenkkifoorumilla taisi olla toista mieltä, mutta eipä tuosta salaperäisestä sedästä koskaan tiedä..
Eli, kumpi perus-N57:ssa lopettaa ensin, pumppu+injektorit vai turbo?Last edited by works; 21-01-2016, 17:12.
Leave a comment:
-
Niin no... Huoletta kaasu pohjaan jos max. Aika 1,2 sekuntiaOriginally posted by VolvoTDi View PostTuon mukaan saa huudattaa huoletta. En äkkiseltään löytänyt muihin
merkkeihin vastaavaa (kännyllä ei viitsi tuhertaa)
Sitten löytyi viittaus vanhempiin bemareihin
Last edited by Nettipepe; 20-01-2016, 16:12.
Leave a comment:
-
Tuon mukaan saa huudattaa huoletta. En äkkiseltään löytänyt muihin merkkeihin vastaavaa (kännyllä ei viitsi tuhertaa)Originally posted by Nettipepe View PostTuossa ainakin jotain
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...pWlBl8qfbTjgjg
Leave a comment:
-
Tuossa ainakin jotainOriginally posted by VolvoTDi View PostMistä tämän raja-arvon saa itse selville?
Leave a comment:
-
kohta
testimenettely
toisinsanoen
jos auton valmistaja ei ole ilmoittanut arvoa niin silloin se on 2/3 rajakierrosnopeudesta
läksyjänsä lukemattomat katsurit luulevat että jos valmistaja ei ole ilmoittanut mitään rajaa niin he saavat huudattaa rajoittimelle asti
mutta asia ei ole niin Älkää antako heidän särkeä autojanne
viittaan tuikun kommentiin
voitte kuvitella vaihteiston kitklevy pakan jossa on keskimäärin neljä kitkalevyä kun pakka on auki niin näiden neljän kitkalevyn yhteenlaskettu avautuminen voi olla 1,5 mm eli ei paljon mitään yhtä levyä kohden
vielä kun kierrokset on tapissa keskipakovoima heittäää levyistä öljyn ulospäin eli viereinen muutaman kymmenes osamillin lähellä paikalaan ja toinen kiertää 5000rpm se on vataavaa kun kuivaa kuivalla jyystäisi
tokikaan ehjä laatikko ei hajoa tuosta katsastuksessa mutta ei se hyvääkään tee
jos vertaillaan manuaali/automaattilaatikkoa päästömittauksessa niin tasapoulisuuden nimissä väittäisin että tuo 2/3 osaa on sama kuin manuaalissa täydet kierrokset
koska automaattissa on kuitenkin enempi vastusta/kitkaa ja se lisää savutus arvoaLast edited by elreino; 19-01-2016, 07:29.
Leave a comment:
-
Ei ne siitä säry jos ei jotain mystistä tapahdu. Vuotava tai juuri pahimmoilleen rikkoutuva venttiilipöytä voisi jotain vaurioita aiheuttaa, mutta melkolailla epätodennäköisenä tuota pitäisin.
Leave a comment:
-
Tuli vain mieleen, että kuinkahan paljon vaihteistojen elinikä lyhenee kerran vuodessa suoritetussa kidutus operaatiossa...lopetan OT:n tähän omalta osaltani.
Leave a comment:


Leave a comment: