Originally posted by janne30
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by janne30 View PostAhtimen jälkeen se iso pönttö, ei voi olla näkemättä
Olen katsellut näitä aukileikkauskuvia joissa "katti jätetty paikoilleen", ja ne pöntöt on leikattu auki takaosastaan etuosan ollen koskemattomana. :thinkF32 435i
Comment
-
-
Originally posted by TM3 View PostMutta eikö sen sisällä ole sekä katti että hiukkasloukku? Vai olenko taas aivan hakoteillä?
Olen katsellut näitä aukileikkauskuvia joissa "katti jätetty paikoilleen", ja ne pöntöt on leikattu auki takaosastaan etuosan ollen koskemattomana. :think
Mä katsoisin putkenpäistä, ja jossei ole mielestäsi tarpeeksi tarkka, niin kokeile näin.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by TM3 View PostMutta eikö sen sisällä ole sekä katti että hiukkasloukku? Vai olenko taas aivan hakoteillä?
Olen katsellut näitä aukileikkauskuvia joissa "katti jätetty paikoilleen", ja ne pöntöt on leikattu auki takaosastaan etuosan ollen koskemattomana. :think
Mulla silvottiin dpf kun ohjelmoitiin, samaan pönttöön jäi siis katti jäljelle.
Supra olikin nopeampi sadasosasekunnilla, mies kenellä on katti ja dpf korvattu suoralla rännilläLast edited by janne30; 17-11-2015, 22:22.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Joo, täytyy viel kyylätä josko niitä hitsisaumoja siel näkyis... RealOEM näyttää molemmille, katille ja dpf: lle, sitä samaa pönttöä joten siitäkään ei juttu selkene sen enempää.
Menköö vaik tukkoon sit, siinäpähä varmistuu senki olemassaolo ja saa hyvil mielil poistaa koko hökötyksen. Täl hetkel tiedän vaan, että vikakoodeissa hiukkassuodatinjärjestelmä on viallinen ja edellinen polttotapahtuma ollu n. 20 000 km sitte.
Kaasuläppä on vaihdettu ja uudet pakokaasun paineanturit piti just heittää paikoillee (pakokaasun paine -1000 mbar, eikä vikakoodia tästä!? [koodattuko piiloonko dpf- koodauksen yhteydessäkö?!?]) että saatais dpf: lle edellytykset aloittaa poltto, ku menin välis mätänettii vaihdattaan vesipumppuu... Ei o sen jälkee noussu lämmöt juuri 70 asteen yläpuolelle, joten venaillaa nyt taas viikon päivät että korjaavat mokansa... Vai voiko salavalikon lämpötilatieto olla korruptoitunutta ku asentaja kuitenki väitti katsoneensa testerillä rempan jälkeen että 95 asteeseen nousi?!?
Ohhoh, oliskos se nukkumaanmenoaika ku näin kiukuttaa...F32 435i
Comment
-
-
Salavalikosta katot auto lämpöisenä onko lämmöt yli 87, jos ei niin termostaatit vaihtoon. Jos auto ei lämpene tarpeeksi niin se ei tee dpf polttoa ollenkaan ja sen takia se on tukossa.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostSalavalikosta katot auto lämpöisenä onko lämmöt yli 87, jos ei niin termostaatit vaihtoon. Jos auto ei lämpene tarpeeksi niin se ei tee dpf polttoa ollenkaan ja sen takia se on tukossa.
Noh, eipä täs oo kauheeta kiirettäkää tullu pidettyy...F32 435i
Comment
-
-
Tosi vähän on juttua manuaalilootien / kytkimien kestosta. Tarkoitus tällä viikolla hakea 330d N57 manuaali, jonka jälkeen käyttää dpf poistossa, egr/dpf pois ohjelmoinnissa ja sitten ottaa sitä tehoa irti.
Mitä niistä nyt uskaltaa vääntöä ottaa?
Kuka tekee koko homman etelässä ammattitaidolla kilpailukykyiseen hintaan?
E: Ja vielä lisää, jos nälkä jää, niin mitä nuo "stage2"/sachs kytkin vauhtipyörä kombot todellisuudessa kestää enemmän kun vakiokytkin? Ei yhtään?Last edited by ohohh; 18-11-2015, 18:03.G20 330e M-Sport '21
ex's
F30 330e M-Sport '17
F11 530d X-Drive M-sport '12
E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
E46 330Ci M-Sport II '03
E36 323i Coupe '97
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostJos sulla on dpf paikallaan, putkenpäiden pitäis olla kirkkaat.
Jos se ei oo paikallaan, putkenpäät on mustat.
Dpf polton voi koodata pois, sillon sulla olis todennäkösesti tukossa se pönttö ja kirkas putkenpää edelleen.
Putkenpää ei nyt ihan kirkas ole, mutta ei mustakaan kun autoa pesee :think
Ensimmäinen naftalla toimiva omistavani kulkine, niin ei persdyno kerro onko vakio vai ei
Jos en saa Carly for BMW:llä DPF:n polttoa päälle kuumalla moottorilla, niin sitä ei liene enää paikoillaan? :think Nyt DPF:ltä tulee silloin tällöin kyllä vikakoodi, mutta ei sytytä vikavaloa. Ainakaan altapäin katsottuna ei näkynyt hitsisaumaa.E61 530d -05
Comment
-
-
Originally posted by epv View PostItsellä vähän sama ongelma, että en ole varma onko auto jo ohjelmoitu vai ei. Ja tietysti että mitä DPF:lle kuuluu.
Putkenpää ei nyt ihan kirkas ole, mutta ei mustakaan kun autoa pesee :think
Ensimmäinen naftalla toimiva omistavani kulkine, niin ei persdyno kerro onko vakio vai ei
Jos en saa Carly for BMW:llä DPF:n polttoa päälle kuumalla moottorilla, niin sitä ei liene enää paikoillaan? :think Nyt DPF:ltä tulee silloin tällöin kyllä vikakoodi, mutta ei sytytä vikavaloa. Ainakaan altapäin katsottuna ei näkynyt hitsisaumaa.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Näyttää kyllä kovin mustalle, että ettei vain olisi puukko käynyt dpf:ssä. Mitä tuo herjaa sitten? Tässä on tullut muutama vastaan, jossa pönttöön oli porattu pari kolme 15mm reikää, ilmeisesti ongelmien vuoksi ja poraamalla saatu pelittää paremmin. Putkenpäät tällöin mustuu, mutta ei niin paljon kun olisi kokonaan tyhjä. Jos dpf on autossa ja sitä ei ole kukaan räpeltänyt niin ei ne putkenpäät kyllä mustu yhtään eikä myöskään pöläytä koskaan.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Comment