Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Bouma View Post
    Ei mitään. Otettu DPF pois, Egr pois ja lyöty ohjelma sisään. Kaikki vakioo. Tuntuu ainakin Amerikan pojilla kestävän noilla tehoilla. Onhan niillä suurimmalla osalla automaatit mutta kyllä tuon manuaalin pitäisi kestää. Suuttimet tulee jossain vaiheessa 35d mallia.
    Vois melkein väittää että rehellisessä penkissä mitattuna tuo 285 jää noilla muutoksilla haaveeksi. X35 suuttimilla sen kyllä sitten jo saa :think
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Bouma
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 3108
      • Tampere

      Originally posted by _nixu_ View Post
      Vois melkein väittää että rehellisessä penkissä mitattuna tuo 285 jää noilla muutoksilla haaveeksi. X35 suuttimilla sen kyllä sitten jo saa :think
      Se voi hyvin olla. Kunhan penkkiin pääsee niin ollaan viisaampia. Mutta mukavasti tuli lisää stage 3 ohjelmalla.
      MB CLS-12 350CGI AMG

      MYSTINEN.FI

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Vois melkein väittää että rehellisessä penkissä mitattuna tuo 285 jää noilla muutoksilla haaveeksi. X35 suuttimilla sen kyllä sitten jo saa :think
        Originally posted by Bouma View Post
        Se voi hyvin olla. Kunhan penkkiin pääsee niin ollaan viisaampia. Mutta mukavasti tuli lisää stage 3 ohjelmalla.
        Joo kovilta kuulostaa jos ei muita muutoksia ole tehty, tietenkin ohjelmia on erilaisia. Meillä samat mitatut tehot(hp vähän alhaisempi ja Nm vähän korkeampi) ja vaihdettu x35d suuttimet ja 335i välijäähdytin:think
        M550d

        Comment

        • Bouma
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 3108
          • Tampere

          Originally posted by jumbo View Post
          Joo kovilta kuulostaa jos ei muita muutoksia ole tehty, tietenkin ohjelmia on erilaisia. Meillä samat mitatut tehot(hp vähän alhaisempi ja Nm vähän korkeampi) ja vaihdettu x35d suuttimet ja 335i välijäähdytin:think
          Käsittääkseni amerikan pojat ovat mitanneet tuollaisia tehoja vakio palikoilla mitä lukenut. 35d suuttimilla ollaan menty jo yli 300hv ja lähemmäs 700nm(automaattilaatikolla). Mutta katsotaan kunhan penkkiin pääsee. Esim ykkösellä lähdettäessä luistonesto vilkkuu aika tiuhaan mitä ei tehny stage 2 ohjelmalla 265hv ja 540nm. :think
          MB CLS-12 350CGI AMG

          MYSTINEN.FI

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            Joo saa x35 suuttimilla sen 300hp jos haluaa, mutta sitten tulee savuakin kyllä. Onko sillä sitten väliä se on erijuttu.
            Itse luulin että n.260hp lukemiin pääsee vakiosuuttimilla.
            M550d

            Comment

            • Bouma
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 3108
              • Tampere

              Originally posted by jumbo View Post
              Joo saa x35 suuttimilla sen 300hp jos haluaa, mutta sitten tulee savuakin kyllä. Onko sillä sitten väliä se on erijuttu.
              Itse luulin että n.260hp lukemiin pääsee vakiosuuttimilla.
              Tosiaan penkissä ei olla käyty mutta jos Amerikan poikia on uskominen niin realistista on n. 280hv ja 600nm saada vakio suuttimilla.
              MB CLS-12 350CGI AMG

              MYSTINEN.FI

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                No kunhan pääset mittailemaan nii laita ihmeessä tulokset näytille, päästään ihmettelemään lisää
                Tuossa meidän diiselin käppyrät:
                M550d

                Comment

                • Bouma
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 3108
                  • Tampere

                  Originally posted by jumbo View Post
                  No kunhan pääset mittailemaan nii laita ihmeessä tulokset näytille, päästään ihmettelemään lisää
                  Juu tottakai kerron ja laitan dokumenttia kun on penkissä käyty.
                  MB CLS-12 350CGI AMG

                  MYSTINEN.FI

                  Comment

                  • Iltsu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 778
                    • Espoo

                    Onkos kellään 325d automaatin omistajalla alkanut kuulua voimansiirrosta/muualta ylimääräisiä ääniä softauksen jälkeen? Nyt jurisee 1800-2000rpm välillä veto päällä, melkeen joka vaihteella. Turbiini? Lukittuu kyllä normaalisti ja vaihtaa ihan nätisti.

                    Myös moottorijarrutuksessa kierrokset pomppii parisen sataa...
                    on kyllä tiedossa 6HP ongelmat, mutta ei ennen softausta läheskään näin paljon neula hyppinyt. Venttiilikoneiston vikahan tämä kai.

                    266/529 on penkitetty. Kilsoja 170tkm ja laatikon öljyt huuhdeltu ennen ohjelmointia, liekö tää mitään vaikuttaa.
                    Last edited by Iltsu; 24-07-2014, 21:50.
                    Tesla Model Y Performance
                    E36 318iS "jäärata/rallicross"

                    Comment

                    • jarski1977
                      Newbiemmer
                      • Jun 2014
                      • 14
                      • Jyväskylä

                      Ei 91 330d vääntö

                      Mitä olette mieltä miten kestää paikat 330d e91 manuaalista? Vääntöä tuli autoon 660nm. Pitäiskö vääntöjä vähän rajoittaa?

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by jarski1977 View Post
                        Mitä olette mieltä miten kestää paikat 330d e91 manuaalista? Vääntöä tuli autoon 660nm. Pitäiskö vääntöjä vähän rajoittaa?
                        Siirsin tämän tänne missä on muutenkin puhetta ko. Korimallin diiselien väännöistä ym.

                        Ja mielestäni ei tartte rajoittaa mitenkään, oikealla käytöllä kestää kyllä
                        M550d

                        Comment

                        • Bouma
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 3108
                          • Tampere

                          Originally posted by jarski1977 View Post
                          Mitä olette mieltä miten kestää paikat 330d e91 manuaalista? Vääntöä tuli autoon 660nm. Pitäiskö vääntöjä vähän rajoittaa?
                          Joo niinku Jumbo sanoi niin oikein käytettynä kestää varmasti. Vältä sitä ettet työnnä nelosella 50-60km/h vauhdista kaasua pohjaan. Sillon vauhtipyörä morjestaa varmasti. Esim maantiellä niin kylmästi vaan 4.vaihdetta silmään satasen vauhdista ohitustilanteessa.
                          MB CLS-12 350CGI AMG

                          MYSTINEN.FI

                          Comment

                          • Bullitt
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 2786
                            • Turku

                            Originally posted by Heksunaattori View Post
                            Itse kävin Aj-techillä poistattamassa hiukkassuodattimen sekä Antti teki ohjelman uudelleen.

                            Työssä kesti n. 2,5h sillä penkki oli hajonnut ukkosella eikä penkitystä päästy tekemään. Bosch testeri laitettiin sen sijaan kiinni ja käytiin heittämässä koeajolenkki. Seokset näyttivät menneen kerralla suht hyvin kohdalleen.

                            Tehoja lupaili noin 220hv sekä 440nm. Alunperin 177hv sekä 340nm valmistajan ilmoittama.

                            Potkua tuntui ajaessa kyllä tulleen lisää sekä sain alennukset penkitystä varten mikäli sen tahdon käydä etelä-suomessa tekemässä. Ainoa miinus joka ilm. väännön lisääntymisestä johtuva, perän laakeri pitää kiihdyttäessä tietyssä kohtaa pientä tärinää. Kaikenkaikkiaan positiivinen kokemus jonka myötä oli mukavampi ajella takaisin Uudellemaalle.
                            Samanlaisesta mitattu 222 hevosvoimaa Saarisen penkissä, ja hiukkassuodatinkin oli vielä paikallaan.


                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Onko kukaan istuttanut dieseliinsä hybriditurboa? Mielenkiintoisia härpäkkeitä.

                              Comment

                              • JJuuso
                                BTCF Member
                                • Sep 2014
                                • 42
                                • Mikkeli

                                Oma kävi aj tech ohjelmoinnissa ja samalla ohjelmasta poistettii dpf, egr ja imusarjan läppien ohjaus... kyllä on erillainen ajaa ja mukavasti tuli lisää tehoa... ite postin fyysisesti katin ja dpf reikä purkkiin ja suodattimet pois ja purkki kasaan. Päästöstä menee läpi vaikka ei ole kattiakaan ainut miinus että vähän haisee diisseli.. tulee mustaa putken päästä kun polkee, mutta paikallaan ei tule mitään. Suosittelen aj tech tekee kaiken mitä tarvii ja tietää mitä tekee!
                                E70 X5 Lci M- Sport
                                E91 320DA AJ Tech

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎