Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hastra
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 545
    • Espoo

    Originally posted by jumbo View Post
    Meillä ei taida tuossa autossa olla muuta eroa kuin 335i:n välijäähdytin, ja tehot 281hp/634Nm ja samasta paikasta haettu. Ilmeisesti enempikin olisi ollut vielä mahdollista ottaa :think
    Eikös sulla ollu x35 suuttimet? :think Mulla siis vakiosuuttimet, jotka 325 on pienemmät kuin 330 tai 535. Antti meinas ettei isommasta välijäähdyttimestä ole hyötyä tällä kokoonpanolla, vaan ruoka loppuu kesken.
    Tuo lappu on 5/2015 eli käsittääkseni tuolla AJ-Techin uudemmalla penkillä.?
    Audi A3 GTRON
    EX: BMW 325D Coupe -07
    EX: BMW 320ia -08

    Comment

    • jumbo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 6603
      • Lappeenranta

      Originally posted by Hastra View Post
      Eikös sulla ollu x35 suuttimet? :think Mulla siis vakiosuuttimet, jotka 325 on pienemmät kuin 330 tai 535. Antti meinas ettei isommasta välijäähdyttimestä ole hyötyä tällä kokoonpanolla, vaan ruoka loppuu kesken.
      Tuo lappu on 5/2015 eli käsittääkseni tuolla AJ-Techin uudemmalla penkillä.?
      No niin joo on, en tiiä miten oon hätäpäissään taas lukenu ja kommentoinu. Mutta aika hyvät lukemat sitten jos dpf:n muokkaus on ainut toimenpide ohjelmoinnin kanssa
      M550d

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Oliko niin, ettei -06 330d:hen löydy oikein isompia suuttimia...samat kuin 335d? Entä onko 330 vs. 335 automaateissa / voimansiirrossa kestävyyseroja?

        Comment

        • Siim
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 41
          • Helsinki

          Originally posted by tuikku View Post
          Voisitko laittaa vaikka jostain vakiosoftasta kuvan pikkuturbon ahtopaineen pyyntökartasta, niin oppisin jotain uutta minäkin.
          yv laitettu
          "A turbo: exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

          Comment

          • Jacques
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 573
            • pk

            Originally posted by aku1979 View Post
            Oliko niin, ettei -06 330d:hen löydy oikein isompia suuttimia...samat kuin 335d? Entä onko 330 vs. 335 automaateissa / voimansiirrossa kestävyyseroja?
            Olet kysynyt tätä ennenkin jolloin sinulle suositeltu luettavaksi tämä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=311366

            Josta löytyy seuraava tieto:
            M57N2 330d,330xd ja 335d = Suuttimet osa nro. 13 53 7 808 094 from Sep '07

            Eli ei ole tarvetta vaihtaa suuttimet jos sinun auto on valmistettu 05/2007 jälkeen kun ne ovat sama kun 335d M57N2
            G30 540i
            F32 435d

            Comment

            • JNIJNI
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1485

              Saattoi olla jossain kohtaa ketjussa jo sanottukin, mutta kysytään uudelleen. 325d:stä täällä infoa jo hyvin, mutta itsellä uudemmalla N57 koneella. Oliko niin, että tällä uudemmalla koneella ei pääse pelkällä ohjelmoinnilla samoihin tehoihin kuin vanhalla M57:lla?
              G21 LCI 330e xDrive 2022
              E93 M3

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                kiitos kun toit varhaisiän dementiani esille tuon perusteella 335d:ssä on siis suuremmat suuttimet.

                Comment

                • arska86
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 309
                  • Helsinki

                  Originally posted by JNIJNI View Post
                  Saattoi olla jossain kohtaa ketjussa jo sanottukin, mutta kysytään uudelleen. 325d:stä täällä infoa jo hyvin, mutta itsellä uudemmalla N57 koneella. Oliko niin, että tällä uudemmalla koneella ei pääse pelkällä ohjelmoinnilla samoihin tehoihin kuin vanhalla M57:lla?

                  Päinvastoin. Tuosta N57 koneesta on 3:lla alkavat lukemat odotettavissa dpf paikallaankin. Lisäksi sinulla on sama laatikko kuin 330d:ssä, joten sietää vääntöäkin ottaa huoletta.

                  Comment

                  • Raadon
                    BTCF Member
                    • Sep 2013
                    • 55
                    • PKS

                    Originally posted by arska86 View Post
                    Päinvastoin. Tuosta N57 koneesta on 3:lla alkavat lukemat odotettavissa dpf paikallaankin. Lisäksi sinulla on sama laatikko kuin 330d:ssä, joten sietää vääntöäkin ottaa huoletta.
                    Joo eikun jengaa puhaltimeen.N57:aan saa hyvin tehoa . .
                    F46 218d - 18
                    Ex E 91 330 xD a -10 318 / 682

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Pitkä ketju lukea.

                      Paljonko saa softalla ja dpf poistolla -06 330d:stä?
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • sonikk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 1664
                        • Kerava

                        Oisko karkeesti 270/600?

                        Onko tuo egr:n tulppaus muuten kuinka oleellista näissä hommissa?

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by sonikk View Post
                          Oisko karkeesti 270/600?

                          Onko tuo egr:n tulppaus muuten kuinka oleellista näissä hommissa?
                          Eikai sillä merkitystä ole jos sen softasta vetää nollille? Vai meinasitko että sieltä pakosarjan puolelta haitariputken liitoksesta tulppaamalla saisi jotain lisäarvoa ahtojen heräämiseen tjmv. = ei saa.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • sonikk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 1664
                            • Kerava

                            Niin en tehon kannalta vaan miten sen ohjaus tapahtuu, onko tulppaamaton mahdollinen vikapaikka myöhemmin. Mutta jos ohjelmasta poisto riittää niin hyvä.

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by sonikk View Post
                              Niin en tehon kannalta vaan miten sen ohjaus tapahtuu, onko tulppaamaton mahdollinen vikapaikka myöhemmin. Mutta jos ohjelmasta poisto riittää niin hyvä.
                              Aaaa Softahan ohjaa pelkkää venttiiliä auki. Herkemmin se taitaa vikaantua käytössä ollessaan venttiilin karstoittuessa = jumiin. Harvinaisia taitaa olla tapaukset joissa esim. lämmönvaihdin on haljennut, ja kun sieltä ei EGR:n softadeletellä enää virtaa pakokaasut läpi, niin rasitus/lämpötilatkin ovat pienemmät.
                              Last edited by Supra^; 27-06-2015, 23:19.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1353

                                .
                                Siinä voi tehdä, niin kuin haluaa, mutta "varmin" toimenpide on tulppa pakosarjaan ja kaikki kierrätysvermeet poikkeen, imusarjan tulokohtaan uusi välikappale ja egr-venttiili vikakoodeineen pois ohjelmasta.

                                Mutta käytännössä kyllä pelkkä kierrätyksenkin deaktivointi toimii hyvin, jos pakokaasuja pääseekin imusarjaan pikkuisen vuotavasta venttiilistä, niin määrät mahtaapi olla niin mitättömän pieniä, ettei niistä ole kun semmoinen henkinen haitta omistajalle.

                                Jos on runsaasti muitakin muutoksia tekniikassa, niin silloin voisi suositella myös kierrätysosien siivoamista roskalaatikkoon, mutta vakioissa tai lähes vakiotekniikalla olevissa varmaan voi jättää vermeet paikoilleen, ylimääräisellä puuhastelulla ei ole mitään käytännön etua.
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎