Originally posted by brainsurgery
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostNo niin, hypätääs osaksi tätä lystiä .
Omassa E93 325i (-08) ruvennut auto kylmänä täristämään ihan järkyttävästi. Eilen sitten oli aamulla auton ollessa tyhjäkäynnillä talon pihassa syttynyt keltainen moottorivikavalo, tähän lisäksi epätasainen ja todella pahasti täristävä tyhjäkäynti. Sammutin sitten auton, löin uusiksi käyntiin ja lähdin ajoon, sen jälkeen ei ole enää vikavalosta kuulunut.
Kylmällä moottorilla meno on todella epätasaista, ja epätasainen voimakas tärinä tuntuu sisälle asti. Kaikki nämä oireet häviävät, kun moottori lämpenee edes vähäsen.
Käväsin eilen sitten työpäivän jälkeen kaverilla lukasemassa vikakoodit. Ei antanut ainuttakaan vikakoodia, ja kone kehräsin todella nätisti määränpäässä.
Tänään taas aamulla, kun löin auton käyntiin, oli valtaisa tärinä ja epätasainen käynti palannut. Vikavaloja ei syttynyt, eikä moottori mennyt linkutukseen, mutta vika oli kyllä edelleen olemassa.
Toiveikkaana eilen nyppäsin ilmamassamittarin sensorin irti toivoen, että ongelma johtuisi siitä, eipä johutunt. Sain vikakooditkin sensorin irroittamisesta normaalisti, ja tyhjäkäynti muuttui heti irroittamisen jälkeen, eli ei ole ainakaan ongelma siitä kiinni.
Vituttaa aivan suunnattomasti. Pitäisi lähteä kohta opiskelemaan, ja auto pitäisi saada myytyä, mutta paha lähteä myymään, kun nyt tämmöisen mukavan vian sain riasakseni eilen. .
Mitäs siis on vaihtoehtoja/tehtävissä nyt? Lueskelin lankaa, että joillekin tämä vian korjaaminen vaati konkurssia/tuhansien menetyksiä korjauskuluihin. Joillakin riitti "vain" jokusen tonnin suutinremppa.
Suuttimet. Niistä ei helpolla koodia saa aikaan ja oireet viittaa juuri niihin. Kaasua polkasemalla pitäis kans käynti tasaantua. Aina on silti hyvä katsoa livedatat ja sulkea muut vaihtoehdot pois.Last edited by jake2710; 20-04-2016, 12:25.
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostJos menen jo asioissa hieman edelle: Mikäli ongelma on suuttimissa/suuttimessa, niin pystyykö niitä vaihtamaan yksittäisinä kappaleina, vai joudutaanko kaikki vaihtamaan? Plus paljonko tämä lysti tulee kustantamaan?:think
Jos osanumero on 13537589048 niin ~240€ näyttäisi olevan suutin.
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostPystyy ainakin N54:ssä. Vaatinee N53:ssakin vielä INPA:lla koodauksen päälle. En tiedä onko N53:ssa ollut suuttimissa jotain eri sukupolvia. Jos on, niin vanhoja ja uusia ei välttämättä pitäisi sekoittaa, vaan pitäisi yhden "bank"in suuttimet vaihtaa kerralla. Eli jos 2. pytyn suutin on hajalla, pitäisi 1-3 pyttyihin vaihtaa saman generaation suuttimet.
Jos osanumero on 13537589048 niin ~240€ näyttäisi olevan suutin.
Kyllä, kannattaa kysellä vanhoja samalla indexillä olevia käytettyjä suuttimia jostain jos meinaa yhden kaks vaihtaa. Mulla voi vielä löytyä -7 ja -8, täytyy tarkastaa. Uusia täytyy sitten laittaa mielellään koko setti, niinkuin tuossa mainittu.
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostNo niin, hypätääs osaksi tätä lystiä .
Omassa E93 325i (-08) ruvennut auto kylmänä täristämään ihan järkyttävästi. Eilen sitten oli aamulla auton ollessa tyhjäkäynnillä talon pihassa syttynyt keltainen moottorivikavalo, tähän lisäksi epätasainen ja todella pahasti täristävä tyhjäkäynti. Sammutin sitten auton, löin uusiksi käyntiin ja lähdin ajoon, sen jälkeen ei ole enää vikavalosta kuulunut.
Kylmällä moottorilla meno on todella epätasaista, ja epätasainen voimakas tärinä tuntuu sisälle asti. Kaikki nämä oireet häviävät, kun moottori lämpenee edes vähäsen.
Käväsin eilen sitten työpäivän jälkeen kaverilla lukasemassa vikakoodit. Ei antanut ainuttakaan vikakoodia, ja kone kehräsin todella nätisti määränpäässä.
Tänään taas aamulla, kun löin auton käyntiin, oli valtaisa tärinä ja epätasainen käynti palannut. Vikavaloja ei syttynyt, eikä moottori mennyt linkutukseen, mutta vika oli kyllä edelleen olemassa.
Toiveikkaana eilen nyppäsin ilmamassamittarin sensorin irti toivoen, että ongelma johtuisi siitä, eipä johutunt. Sain vikakooditkin sensorin irroittamisesta normaalisti, ja tyhjäkäynti muuttui heti irroittamisen jälkeen, eli ei ole ainakaan ongelma siitä kiinni.
Vituttaa aivan suunnattomasti. Pitäisi lähteä kohta opiskelemaan, ja auto pitäisi saada myytyä, mutta paha lähteä myymään, kun nyt tämmöisen mukavan vian sain riasakseni eilen. .
Mitäs siis on vaihtoehtoja/tehtävissä nyt? Lueskelin lankaa, että joillekin tämä vian korjaaminen vaati konkurssia/tuhansien menetyksiä korjauskuluihin. Joillakin riitti "vain" jokusen tonnin suutinremppa.
Kulkineeseeni on vaihdettu kaikki suuttimet n. 60tkm kohdalla, ja tulpat 109tkm kilometrin kohdalla. Nyt malmikasalla ajettu 152tkm. En sitten tiedä, että muuttaako tämä mitään mitenkään, vai lahoileeko noi suuttimet noin äkäseen?Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostLisäyksenä tähän:
Kulkineeseeni on vaihdettu kaikki suuttimet n. 60tkm kohdalla, ja tulpat 109tkm kilometrin kohdalla. Nyt malmikasalla ajettu 152tkm. En sitten tiedä, että muuttaako tämä mitään mitenkään, vai lahoileeko noi suuttimet noin äkäseen?
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostKyllä ne saattaa hajotakin.
Varmaan paras lähestymistapa olisi nyt ensialkuun saada vähän järeämmät analyysityökalut kiinni autoon, joilla sitten luettaisiin vikakoodit ja kaikenlaiset arvot nimenomaan kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
Onko suosituksia tekijätahosta tuollaisella operaatiolle pk-seudulta? Olisi varmaan plussaa, jos kyseinen taho olisi vielä kartalla näistä N53:n suutinongelmista yms.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
No niiiiin, nyt tuli iha vikakoodejakin:
P0305 Cylinder 5 misfire
P0306 Cylinder 6 misfire
Vittu kun kuumottaa.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostNo niin, hypätääs osaksi tätä lystiä .
Omassa E93 325i (-08) ruvennut auto kylmänä täristämään ihan järkyttävästi. Eilen sitten oli aamulla auton ollessa tyhjäkäynnillä talon pihassa syttynyt keltainen moottorivikavalo, tähän lisäksi epätasainen ja todella pahasti täristävä tyhjäkäynti. Sammutin sitten auton, löin uusiksi käyntiin ja lähdin ajoon, sen jälkeen ei ole enää vikavalosta kuulunut.
Kylmällä moottorilla meno on todella epätasaista, ja epätasainen voimakas tärinä tuntuu sisälle asti. Kaikki nämä oireet häviävät, kun moottori lämpenee edes vähäsen.
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostVarmistetaan nyt ennen kuin tilaan huollon, eli onko selvä nox-anturi vika jos Carly antaa vikakoodiksi:
- Fault: Embassy of the nitrogen oxide sensor 1 is missing
- Code: 002EAE
Comment
-
-
eli liitytäänpä joukkoon täristää kylmänä ja moottorinvikavalo syttyy
sitten pankaas lottoa että mitähän alkaisi tekemää/vaihtamaan, puolat vaihdettu vajaa vuosi sitten kamppanja :think
Motor Control: Engine / Motor Misfire detection cylinder 3 in 2 Firing order Code: 0029CF Misfire detection cylinder 2 in 4 Firing order Code: 0029CE Misfire detection error summation Code: 0029CC sorry, unknown fault Code: 002B0A sorry, unknown fault Code: 002B09 :Throttle / Differential pressure sensor intake manifold / Potentiometer, throttle Code: 002B0BsDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
-
Originally posted by hcaape View Posteli liitytäänpä joukkoon täristää kylmänä ja moottorinvikavalo syttyy
sitten pankaas lottoa että mitähän alkaisi tekemää/vaihtamaan, puolat vaihdettu vajaa vuosi sitten kamppanja :think
Motor Control: Engine / Motor Misfire detection cylinder 3 in 2 Firing order Code: 0029CF Misfire detection cylinder 2 in 4 Firing order Code: 0029CE Misfire detection error summation Code: 0029CC sorry, unknown fault Code: 002B0A sorry, unknown fault Code: 002B09 :Throttle / Differential pressure sensor intake manifold / Potentiometer, throttle Code: 002B0BLast edited by Maili; 24-04-2016, 10:00.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Laitetaanpa omat kokemukset jonoon jatkoksi... Eli hiljan ostetussa -09 325i:ssa oli kylmäkäyntiongelma heti alusta lähtien, käynnistyi hyvin mutta alkoi täristää muutaman sekunnin käynnin jälkeen ja keltainen vikavalo syttyi parin-kolmenkymmenen sekunnin jälkeen. Moottorin sammuttamalla ja uudelleenkäynnistämällä vikavalo saattoi jäädä syttymättä, ajamalla muutaman kilometrin oli sama vaikutus jolloin myös käynti tasaantui normaaliksi. Jos moottori oli vähänkään lämmin niin käynnistellessä ei ollut mitään ongelmaa.
Myyjäliikkeen piikkiin tuota sitten alettiin selvittämään ja ekalla korjaamovisiitillä oli vaihdettu yksi puola, bensan matalapaineanturi ja tulpat. Ei mitään vaikutusta ongelmaan. Suraavalla visiitillä ei tehty mitään kun ei vikamuistissa ollut koodeja, vaikka tuo keltainen moottorin vikavalo olikin palanut samana aamuna. Kun vika oli kuitenkin itsellä päällä joka aamu niin otin seuraavaa kertaa varten koodit ylös kännykkä softalla ja obd palikalla, koodeja oli sytytyshäiriöistä pytyissä 1 ja 2 (P0300, P0301 ja P0302). Kolmannella visiitillä korjaamo olikin sitten testannut suoraan suutimien kunnon ja tulleet siihen tulokseen että kolmos pytyn suutin vuotaa, olivat vaihtaneet ja koodanneet sen ja nyt on auto toiminut niinkuin pitää.
En tiedä miten käytännössä tuo suuttimien kunto testataan, puhuivat jostain ohivuototestistä joka kustantaa n satasen.
Comment
-
Comment