Sinänsä tuo korkeapainepumppu/suuttimet vikana soisi vopia kylläkin hyvin siihen kuinka näin auton käyvän silloin...
jos kävisi edes 4 pytyllä niin kone kävisi silloin hyvin siihen verttuna. Tuohon voisi vaikuttaa vuotava suutin joka pudottaa paineen niin matalaksi. Tai sitten jokaisen pytyn ongelmiin esim liian matala paine ja huono sumu suuttimista..
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Ai se ei ton kalliimpi ole se pumppu, nelareihin se maksaa meinaa saman verran kun 6 suutinta - erehdyin aiemmin!
@Kemo: Kyllä jos tuollainen tieto löytyy BMW:n tietokannasta, on se merkkiliikkeessä sinne todella vaihdettu. Eihän nekään toki ikuisia ole, mutta mieluummin vaihtaa ensin semmoisia osia (suuttimet) mitä ei ole vielä vaihdettu ollenkaan?
Tuohan on toki vaihto-osa, eli vanha pitää lähettää vaihdossa.
Se pumppu tohon omaan N53:een oli pantteineen sen reilu 200 ekua. Panttia saa muuten takaisin karvan alle 6euroa, eli niin paljon kiinnostaa noi vanhat rungot
Multa oli mennyt ohi tuo että pumppu oli jo kertaalleen vaihdettu, mutta näissä on ilmeisesti kanssa jo ainakin versio 3 menossa, eli jos on vaihedettu ajat sitten, voi olla samaa sekundaa. Pumpun feilaamisesta pitäisi saada ainakin livedataa lukemalla indikaatio kyllä, koska korkeapaineen pitäisi vaihdella kyläl reilusti. Jos korkeapainepuolen sensorilta tulee stabiilia dataa, niin sitten kyllä ääniä suuttimille, etenkin jos ei ole niitä vielä vaihdettu...
Pumpun feilaamisesta pitäisi saada ainakin livedataa lukemalla indikaatio kyllä, koska korkeapaineen pitäisi vaihdella kyläl reilusti. Jos korkeapainepuolen sensorilta tulee stabiilia dataa, niin sitten kyllä ääniä suuttimille, etenkin jos ei ole niitä vielä vaihdettu...
Osaatko/osaako joku muu sanoa mitä arvoja INPAssa kannattaa tarkkailla kun puhutaan vaikkapa korkeapaineesta ja mahdollisesta HPFP-viasta, ja minkälaista heiluntaa arvoissa saa olla? Jos vaikka joskus huolestuttaa oman auton HPFP:n tai suuttimien tilanne :think.
Taisi olla ainakin tuossa omassa korkeapaineen maksimi 200bar ja normiheilunta välissä 150 - 200. Tyhjäkäynnillä pitää pysyä muistaakseni yli 60 tai alkaa valoja killuttaa silmään ja käynnistäkin sen kyllä kuulee.
Omassa tais alhasimmat vikakoodit olla jossain 47 barin huitakoissa, ja auto oli vielä ajokuntoinen, mutta tyhjäkäynti oli ihan surkeaa. Ja nämä tuli nyt ulkomuistista, en pääse tarkastamaan kun BreeZi ystävällisesti noita mulle kattoi (sekä Laakkonen aiemmin). Katson kyllä omasta nykyiset luvut kunhan mun uus piuha tulee
Ihmetyttää miksi osia vaihdetaan sarjassa lottona. En usko, että puolia, tulppia yms. tarvii jatkuvasti vaihtaa jos ei vikakoodia anna ja tässäkin vaikuttaa siltä, että suuttimet on monessa viallisia, mutta sen sijaan vaihdettu "perinteisiä" osia kun ei tunneta ko. moottoria. Suutin ongelma on yleisesti tiedossa. googlella löytyy infoa ja ei tarvitsisi koko sytytyslinjaa vaihtaa. Vuotava suutin kastelee sylinterin, josta aiheutuu käytnihäiriöt. BMW:llä on vielä parempi info asiasta, mutta tietenkään houlto ei vaivaudu selvittämään asiaa, vaan arpoo osia asiakkaan kustannuksella. Tämän ikäisestä autosta ei löydy enään "uusia" vikoja, vaan tietoa löytyy jos osaa etsiä (bmw tietokanta).
Tällä yksilöllä on minun aikana ajettu aina 98 polttoaineella.
Minulla meni mielenkiinto asiaa tämän enempää selvitella ja laitoin auton kiertoon.Tai tarkemmin kauppa on alustavasti sovittu.
Tästä aiheutuen minun puolesta tämän viestiketjun voi sulkea!?Koska on olemassa tuo ketju joka keskittyy laajemmin n-sarjan moottorien ongelmaan eikä vain minun auton ongelmiin?!
N53 oktaanisuositus on 95-98 ROZ/RON ja pienempioktaanistakin voi käyttää tilapäisesti. Toki vähintään 98-oktaaninen takaa tässä tapauksessa parhaan suorituskyvyn ja kulutuskin voi olla aavistuksen pienempi (ts. 98 lähtökohtaisesti järkevä valinta). 95 ei oktaaniluvun puolesta siis aiheuta yhtään mitään ongelmia (ja onhan nykyautoissa ne nakuanturit jos nyt naulaamista pelkää).
Vai viittaatkohan eri etanolipitoisuuteen (Suomessa 95 sisältää 0-10% etanolia, 98 0-5%). BMW sallii etanolipitoisen polttoaineen (ainakin siis 10% asti) käyttämisen kaikissa autoissa kunhan oktaanisuositusta noudatetaan. En jaksa uskoa että tuo 5 prosenttiyksikön lisäys etanolipitoisuudessa olisi edes osasyy suutinongelmiin, mutta toki jos jollain on asiasta parempaa tietoa niin kuulen mielellään.
Katotaan tämä nyt mieluummin loppuun ennenku annat muille harmia, ja kohta täällä on taas yksi tällainen topicci lisää. Sullahan on jo lähes koko auto vaihdettu, mutta ei niitä suuttimia. Niiden vaihdolla luulisi tokenevan, koska sieltä se vika useimmiten on näissä löytynyt. Itsellä menee kans samojen oireiden jälkeen nyt r-joupille suutinjumppaan! Luulisi tulevan kuntoon...
Moi! Olen lukennut teidän kirjoituksia jo jonkun aikaa ,itsellä oli samanlaista ongelmaa 325i n53 , vaihdoin; tulpat,öljyt,puolat, ja viimeisenä korkeapainepumpun jonka jälkeen auto toimii normaalisti... itsellä oli hpfp ja nox vaihdettu 20000tkm/2vuotta sitten bmw.llä hollannissa
Moi! Olen lukennut teidän kirjoituksia jo jonkun aikaa ,itsellä oli samanlaista ongelmaa 325i n53 , vaihdoin; tulpat,öljyt,puolat, ja viimeisenä korkeapainepumpun jonka jälkeen auto toimii normaalisti... itsellä oli hpfp ja nox vaihdettu 20000tkm/2vuotta sitten bmw.llä hollannissa
Kuinka paljon autolla oli ajettu Hollannin vaihto-operaation tapahtuessa ja mitä vuosimallia autosi on? Ihme että vain 20tkm kestänyt tuo pumppu. Mitä polttoainetta olet käyttänyt, 98?
Moi! Olen lukennut teidän kirjoituksia jo jonkun aikaa ,itsellä oli samanlaista ongelmaa 325i n53 , vaihdoin; tulpat,öljyt,puolat, ja viimeisenä korkeapainepumpun jonka jälkeen auto toimii normaalisti... itsellä oli hpfp ja nox vaihdettu 20000tkm/2vuotta sitten bmw.llä hollannissa
Tokihan se toimii 95:llakin, mutta mutta...etanolin lisääntyessä vettä tiivistyy enemmän tankin pohjalle ja kuulemma suuttimet hajoaa helposti veden vaikutuksesta. Tämä vaan netistä luettua enkä osaa sanoa käykö näin. Mulla aina 98a ja toiminut moitteeetta. Tällä olisin vaan kysellyt voisiko olla syy yhteyttä.
Tuskin on. Mä olen tullut omalla kohdalla siihen lopputulokseen, että ehjä kone käy kummallakin polttoaineella ihan hyvin. Jos ei käy, niin vika on kyllä jossain muualla. Kulutuksessa on eroa ja tietyiltä alueilta jää puuttumaan vähän vääntöä/voimaa, mutta se johtuu varmasti pelkästään ennakoiden muutoksesta.
Comment