Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    Suuttimia ei tarvitse irrottaa venttiilikopan tiivisteen vaihdossa, riittä kun irrotat suuttimiin tulevat putket. Jakotukista ei tarvitse irrottaa niitä putkia, vaan nostaa yhtenä könttänä pois.
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • tiakri
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 208

      Originally posted by Cunttory View Post
      Suuttimia ei tarvitse irrottaa venttiilikopan tiivisteen vaihdossa, riittä kun irrotat suuttimiin tulevat putket. Jakotukista ei tarvitse irrottaa niitä putkia, vaan nostaa yhtenä könttänä pois.
      Tämä olisikin hyvä juttu, luin vaan jonkun valittavan ettei N53:ssa saisi venttiilikoppaa irti kun suuttimet paikallaan, mutta toivotaan parasta, helpottaisi kovasti
      E90lci'09

      Comment

      • Cunttory
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1772
        • Kuopio

        Originally posted by tiakri View Post
        Tämä olisikin hyvä juttu, luin vaan jonkun valittavan ettei N53:ssa saisi venttiilikoppaa irti kun suuttimet paikallaan, mutta toivotaan parasta, helpottaisi kovasti
        No lueppa tämä nyt: venttiilikopan saa N53:sta pois paikaltaan, ilman että suuttimia tarvitsee irrottaa
        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

        Comment

        • JanskiAWD
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 192
          • S:t Karins

          Tossa vielä kuva
          Koppa irti suuttimet kiinni

          Click image for larger version

Name:	B6F6A874-DF0F-42BC-8924-2FAA7AAE6A51.jpg
Views:	1
Size:	101.3 KB
ID:	4838345
          e92 "330"xiA M-sport
          Mini Cooper R50

          Comment

          • Nastalauta
            Newbiemmer
            • Dec 2016
            • 17
            • Pohjoispohjanmaa

            e91 325xi n53

            Auto alko käymään huonosti pitemmän seisomisen jälkeen muutama viikko sitte niin nyt päivällä nyppäsin puolat ja tulpat veks, niin kutos pytyn tulppa pikumusta ja paskan peitossa ja tosi vahva bensan haju tuli myös samasta pytystä. Tulpat on pari tonnia ajetut ngk:n tulpat niin ne nyt ei kyllä voi olla rikki . Bank 2 kattia se on kans herjannu välillä stratified charge tilassa, bank 2 takimmainen lambda hyppii 0V-0,9V ekat pari minuuttia ja muutaman kilsan ajon jälkeen ongelmat poistuu. Liitteenä kuvia puolista ja tulpista 1-6 pytyt vasemmalta oikialle. Rail paineetkin mittasin n. 5000mbar sammutuksen jälkeen ja aamulla pitää katsoa uudestaan. Oisko hyviä arvauksia että onko ne nuo kaikista halvimmat eli suuttimet rikki?:think
            https://drive.google.com/file/d/1Ppn...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1Q3d...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1CjU...ew?usp=sharing
            e91 325xi manuaali toukka

            entisiä:
            -e46 320da toukka
            -e39 525i toukka

            Comment

            • Nastalauta
              Newbiemmer
              • Dec 2016
              • 17
              • Pohjoispohjanmaa

              Originally posted by Nastalauta View Post
              Auto alko käymään huonosti pitemmän seisomisen jälkeen muutama viikko sitte niin nyt päivällä nyppäsin puolat ja tulpat veks, niin kutos pytyn tulppa pikumusta ja paskan peitossa ja tosi vahva bensan haju tuli myös samasta pytystä. Tulpat on pari tonnia ajetut ngk:n tulpat niin ne nyt ei kyllä voi olla rikki . Bank 2 kattia se on kans herjannu välillä stratified charge tilassa, bank 2 takimmainen lambda hyppii 0V-0,9V ekat pari minuuttia ja muutaman kilsan ajon jälkeen ongelmat poistuu. Liitteenä kuvia puolista ja tulpista 1-6 pytyt vasemmalta oikialle. Rail paineetkin mittasin n. 5000mbar sammutuksen jälkeen ja aamulla pitää katsoa uudestaan. Oisko hyviä arvauksia että onko ne nuo kaikista halvimmat eli suuttimet rikki?:think
              https://drive.google.com/file/d/1Ppn...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1Q3d...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1CjU...ew?usp=sharing
              Nyt aamulla railpainéet oli tippunu 4400mbar.
              e91 325xi manuaali toukka

              entisiä:
              -e46 320da toukka
              -e39 525i toukka

              Comment

              • Nastalauta
                Newbiemmer
                • Dec 2016
                • 17
                • Pohjoispohjanmaa

                Romukasa toimii jälleen.

                Originally posted by Nastalauta View Post
                Nyt aamulla railpainéet oli tippunu 4400mbar.
                Elikkäs ongelmat ratkaistu ja ihan halvaksihan se ei tullu: Kutosen suutin vuoti eli kolme kappaletta index 11 suutinta, decouplerit ja venakopan tiiviste Leebmann24.de sivulta hintaan 680€ ja sitten kahdessa puolassa oli tiivisteet huonot niin yökosteus pääsi kastelemaan puolat ihan kunnolla ja tämän takia käynti oli todella huonoa välillä, niin motonetistä 6 kipaletta boschin puolia 215€. Nyt käy oikein ja ei oo ainakaan pariin sataan kilsaan valittanu bank 2 katista(29f5 ja joku muu samaan liittyvä koodi).
                e91 325xi manuaali toukka

                entisiä:
                -e46 320da toukka
                -e39 525i toukka

                Comment

                • ahat
                  Bimmer Rookie
                  • May 2018
                  • 31
                  • Etelä-Suomi

                  Kertokaa näkemyksenne tilanteesta:

                  Auto on 325i N53 moottorilla. 2 bankin suuttimet ovat uusittu n. 20tkm sitten, tulpat uusittu noin 30tkm sitten.

                  Autossa syttyi moottorin häiriövalo pitkän moottoritiellä ajelun päätteeksi kun nousin rampista ylös ja tyhjäkäynti meni huonoksi. Vika poistui pysäyttämällä moottori ja uudelleen käynnistämällä. Vikakoodeina 2. ja 3. sylinterien misfire.
                  Tällä hetkellä tallentuneena vain epätasaisen käynnin koodi (0x3104).

                  Auto toimii normaalihkon oloisesti, mitä nyt tyhjäkäynti joskus huokaisee vähän.

                  Tutkailin auton arvoja INPA:lla ja Scanmasterilla ja havaitsin seuraavaa tyhjäkäynnillä:
                  Lamda sensor 1 arvot tasaiset 2,0V pintaan
                  Bank 1 Lambda sensor 2 n. 0,75V ja liikkuu normaalin oloisesti
                  Bank 2 Lambda sensor 2 jännite on n. 0,08V (liikkuu vähänlaisesti)

                  Bank 1 correction injection time on 2,89%
                  Bank 2 correction injection time on 0.89%

                  Rough running valikossa ei mitään silmiinpistäviä poikkeamia. Jostain syystä en saa misfire countereita näkymään ISTA:lla sen enempää kuin Scanmasterilla.

                  Uudet tulpat ja puolat on hankittu, mutta mielelläni selvittäisin missä vika on, ennen kuin vaihtaa osia.
                  E93 325i -07

                  Comment

                  • tiakri
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 208

                    Kysytääs täällä, pitäisi vaihtaa venttiilikopan tiiviste ja sitä varten irrottaa nuo suuttimien putket yms rojua edestä pois.

                    Otan kyllä akun miinusjohdon irti, mutta miten saan helpoiten tyhjennettyä nuo korkeapaineputket ettei lennä bensat pitkin konehuonetta irrottaessa?
                    E90lci'09

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2693
                      • Tampere

                      Originally posted by tiakri View Post
                      Otan kyllä akun miinusjohdon irti, mutta miten saan helpoiten tyhjennettyä nuo korkeapaineputket ettei lennä bensat pitkin konehuonetta irrottaessa?
                      Kun olet akunkengän irroituksen jälkeen odotellut pari minuuttia, niin linjastossa ei ole enää paljoakaan painetta. Avaat varovasti ykkössuuttimelle menevän linjan ja pidät rättiä/paperia tms. muuta bensiiniä imevää materiaalia alapuolella. Siitä sitten etenet kohti kuutossuutinta, yksi linja auki kerrallaan.
                      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • DannyBoy
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 720

                        No niin, täällä n53 tärisee kylmänä. Kone kun lämpiää, niin käynti tasoittuu. Kylmänä kierrokset tyhjäkäynnillä 400-1000. Kylmä ajossa kierrokset hyppii, kun heittää kytkimen pohjaan. Voi noustaa 1500 hetkeksi, kunnes taas tippuu. Auto antaa vika koodeja 30e9, 2a2b, 2a2c

                        Jotain nox hommaan nuo koodit ovat. Voiko viallinen nox tehdä tuon kierroksien heittelyn. Apuja?
                        Kokovartalokyrpä

                        Nyt ajossa:
                        BMW X5 E45 M-Sport -20
                        BMW X5 Sport package -07
                        EX: Pirusti Pemareita

                        Comment

                        • ahat
                          Bimmer Rookie
                          • May 2018
                          • 31
                          • Etelä-Suomi

                          Oma kokemus on, että käyntihäiriöt aiheuttaa NOX-koodeja. Itse kun sain vuotavat suuttimet jne kuntoon, ei enää NOX-järjestelmän koodeja ole näkynyt. Noin minuutin googlaamisella vaikuttaisi olevan seokseen liittyviä koodeja nuo kaksi muuta. Kokeile nyt vaikka ihan ensin avata öljykorkkia käynnissä ollessa selvittääksesi, että onko huohottimen kalvo antanut periksi.

                          Eli jos korkin avaaminen vaatii voimaa, imee moottori ilmaa väärää reittiä.

                          Oliko mitään epätasaisen käynnin koodeja tai misfireä?
                          E93 325i -07

                          Comment

                          • Silmaauki
                            BTCF Member
                            • Jan 2015
                            • 1796
                            • Turku

                            Originally posted by DannyBoy View Post
                            No niin, täällä n53 tärisee kylmänä. Kone kun lämpiää, niin käynti tasoittuu. Kylmänä kierrokset tyhjäkäynnillä 400-1000. Kylmä ajossa kierrokset hyppii, kun heittää kytkimen pohjaan. Voi noustaa 1500 hetkeksi, kunnes taas tippuu. Auto antaa vika koodeja 30e9, 2a2b, 2a2c

                            Jotain nox hommaan nuo koodit ovat. Voiko viallinen nox tehdä tuon kierroksien heittelyn. Apuja?
                            Jos Bimmerprofsin analyysiin on luottaminen niin ei ongelma ole pelkästään nox-sensorissa.

                            When fuel consumption grows, most probably, the rough run of the engine has also started… If MSD80 has registered following error messages (one or few of them): 2AEC Nitrogen Oxide Sensor Self Diagnostics 2AF0; 2B05 nitric oxide sensor, heating 2AF2; 2B06; 2B09 nitric oxide sensor, Lambda linear 2AF4; 2B07; 2B0A […]
                            E93 335i Aarre, Montego blue
                            E90 318i talvipulkka

                            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                            Comment

                            • Cunttory
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1772
                              • Kuopio

                              30e9 tarkottaa nox katin ikääntymistä. Välttämättä mitään vikaa ei siis ole, istalla voi suorittaa ilmotuksen autolle uudesta katista. En tiedä mitä netissä kirjotetaan, mutta omaan autoon olen suorittanu silleen onnistuneesti 30e9 vikakoodin poistamisen pysyvästi.

                              2a2b, 2a2c koodeihin löytyy vastaus kirjottamalla googleen: 2a2b bmw, jos ei jaksa käyttää searchia.
                              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                              Comment

                              • DannyBoy
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 720

                                Originally posted by ahat View Post
                                Oma kokemus on, että käyntihäiriöt aiheuttaa NOX-koodeja. Itse kun sain vuotavat suuttimet jne kuntoon, ei enää NOX-järjestelmän koodeja ole näkynyt. Noin minuutin googlaamisella vaikuttaisi olevan seokseen liittyviä koodeja nuo kaksi muuta. Kokeile nyt vaikka ihan ensin avata öljykorkkia käynnissä ollessa selvittääksesi, että onko huohottimen kalvo antanut periksi.

                                Eli jos korkin avaaminen vaatii voimaa, imee moottori ilmaa väärää reittiä.

                                Oliko mitään epätasaisen käynnin koodeja tai misfireä?
                                Ei ollut muita koodeja tai misfireä. Öljykorkki lähti helposti irti, eikä moottorista kuulu viheltävää ääntä.

                                Originally posted by Cunttory View Post
                                30e9 tarkottaa nox katin ikääntymistä. Välttämättä mitään vikaa ei siis ole, istalla voi suorittaa ilmotuksen autolle uudesta katista. En tiedä mitä netissä kirjotetaan, mutta omaan autoon olen suorittanu silleen onnistuneesti 30e9 vikakoodin poistamisen pysyvästi.

                                2a2b, 2a2c koodeihin löytyy vastaus kirjottamalla googleen: 2a2b bmw, jos ei jaksa käyttää searchia.
                                Pitääkin yrittää tuota. Jos tuo 30e9 vikakoodi poistuisi. nuo 2a2b, 2a2c ovat tosiaan: fuel mixture control ja fuel mixture control 2.
                                Kokovartalokyrpä

                                Nyt ajossa:
                                BMW X5 E45 M-Sport -20
                                BMW X5 Sport package -07
                                EX: Pirusti Pemareita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎