Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmwhönö
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 38
    • Espoo

    Mistä löytyisi järkevimmin hyvälaatusia angel eyes umpioita f31? Suomesta mieluiten..:think
    E91 320döö
    ex e36 325i, e36 316i, vw golf 2.0tdi mk6, e36 323ti, e39 525d, e36 318ti, e92 330xda, e36 316ti, e39 540ia

    Comment

    • excel
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2012
      • 259
      • Jyväskylä

      F31 330d m-sport H&R madallusjousia katselin ja 40mm madaltavat voisivat olla riittävät,onko täällä kokemusta kyseisellä madalluksella olevista? Muuttuukohan alusta kuinka pintakovaksi ja miten adaptiivinen alusta pelaa tämän jälkeen?
      Nyt: BMW x6 f16 semivoll myrkyillä😁

      EX F32 435d ///M-sport x-drive

      EX F31 Alpinweiss ||| 330D M-sport

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3105

        Originally posted by excel View Post
        F31 330d m-sport H&R madallusjousia katselin ja 40mm madaltavat voisivat olla riittävät,onko täällä kokemusta kyseisellä madalluksella olevista? Muuttuukohan alusta kuinka pintakovaksi ja miten adaptiivinen alusta pelaa tämän jälkeen?
        Minuakin kiinnostaisi tämä. Itsellä tosin mielessä maltillisempi madallus. eikö tuolla 40mm mene jo renkaan kehä kaaren tasalle? vai onko se verrattuna vakio alustaan?
        Adaptiivisen alustan toimivuus madalluksen jälkeen mietityttää.
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • excel
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2012
          • 259
          • Jyväskylä

          Originally posted by poke View Post
          Minuakin kiinnostaisi tämä. Itsellä tosin mielessä maltillisempi madallus. eikö tuolla 40mm mene jo renkaan kehä kaaren tasalle? vai onko se verrattuna vakio alustaan?
          Adaptiivisen alustan toimivuus madalluksen jälkeen mietityttää.
          M-sport alustahan on jo tehtaalta 15mm matalampi kuin ei m-sport eli todellinen madallus on pienempi kuin tuo 40mm mikäli m-sport alusta on tehtaalta. Sen verran tuore korimalli ilmeisesti vielä tämä f3x että ei niin paljoa vastauksia tule. :think
          Nyt: BMW x6 f16 semivoll myrkyillä😁

          EX F32 435d ///M-sport x-drive

          EX F31 Alpinweiss ||| 330D M-sport

          Comment

          • duckland
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 418

            Tuore malli. eiks tää oo muinaishistoriaa kyl. uusi malli tulee piakkoin(onneksi). 5 vuotta vanha malli tuore. jepuuuuu. Anteeksi 6 vuotta ihan just. 7 vuoden kierrolla ihan kohta saa pistellä tilauskirjoja vetää.

            Comment

            • ANSSI
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 322
              • Espoo

              Originally posted by excel View Post
              F31 330d m-sport H&R madallusjousia katselin ja 40mm madaltavat voisivat olla riittävät,onko täällä kokemusta kyseisellä madalluksella olevista? Muuttuukohan alusta kuinka pintakovaksi ja miten adaptiivinen alusta pelaa tämän jälkeen?
              Mulla oli tossa edellisessä "HandWashOnlyssa" Eibach 30/25mm (E10-20-031-01-22)Toi oli non M-Sport eli vakkarialustalla. Sopivan matala tuli ja muutenkin asento oli kohdallaan. Nyt jos ostaisin alustan niin korkeussäädettävät tolpat tuli suosiolla alle. Vakkari iskarit ei toimi hyvin lyhempien jousien kanssa.
              330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
              EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3105

                Originally posted by ANSSI View Post
                Mulla oli tossa edellisessä "HandWashOnlyssa" Eibach 30/25mm (E10-20-031-01-22)Toi oli non M-Sport eli vakkarialustalla. Sopivan matala tuli ja muutenkin asento oli kohdallaan. Nyt jos ostaisin alustan niin korkeussäädettävät tolpat tuli suosiolla alle. Vakkari iskarit ei toimi hyvin lyhempien jousien kanssa.
                mulle periaatteessa riittäis kun sais vain"keulimisen" pois.

                Excelin ja mun autossa on adaptiivinen alusta, joten niistä oli juurikin kysymys miten mahtaa pelittää madallettuna. Ei viittis laitella korkeussäädettävää noiden tolppien tilalle...
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • jyri l
                  Newbiemmer
                  • Oct 2005
                  • 3

                  Originally posted by excel View Post
                  M-sport alustahan on jo tehtaalta 15mm matalampi kuin ei m-sport eli todellinen madallus on pienempi kuin tuo 40mm mikäli m-sport alusta on tehtaalta. Sen verran tuore korimalli ilmeisesti vielä tämä f3x että ei niin paljoa vastauksia tule. :think
                  Mulla tuli h&r 28878-3 F31 m-sporttiin on ihan tarpeeksi matala. Edestä tippu ales mutta takapää ei muuttunut mihinkään.Voi olla että 40mm pudotuksesta menee rengas jo kaaren sisälle edessä. Edessä on m-sportissa jousilautanen alempana kuin normi alustassa jos olen oikein ymmärtänyt niin se tulee ales sen 40mm.

                  Comment

                  • laur77
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 187
                    • Finland

                    Morjens,

                    Mielenkiinnosta mallia kohtaan olisi muutama kysymys jos sattuu olemaan tiedossa mallia seuranneilta;

                    - Ei näy 335i vuosimallin 2013 --> myynnissä pahemmin, ja veropäätöksiäkään oikein löydy, millasiahan veroja olis odotettavissa jos saksan hakua meinaa? Ale 100 000 km ja M-sport / performance paketeilla.

                    - Toimiiko tässäkin JB4 boksi parhaiten vai mikä on mallin softaustapa, tehot keikkuu varmaankin siinä 400hv tuntumassa? Ongelmia esiintynyt softatuissa?

                    - Nykyisessä 535D F10 2011 ei ole mitään vikaa (päin vastoin) mutta vaihtelu toki virkistää, jos miettii vaihtoa niin oisko odotettavissa pientä pirteyttä kulkuun mutta sisämateriaalien tms laadun heikentymistä, vai lainkaan tämän tyyppistä

                    Kiitoksia jos kerkee vastailla, pitää tarkemmin kahlailla ketjuja läpi kun paremmin aikaa
                    Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                    EX: 535D F10 M-Sport
                    EX: Z4 Coupé -06

                    Comment

                    • arben
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1123
                      • suomi

                      Mahtaakohan 316i manuaali askilla päästä ikinä eroon myymällä täällä?

                      Tollainen valkoinen msportti oisi järkirahaan tarjolla..

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2553
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by arben View Post
                        Mahtaakohan 316i manuaali askilla päästä ikinä eroon myymällä täällä?

                        Tollainen valkoinen msportti oisi järkirahaan tarjolla..
                        Hinnalla, kyllä. Oma 320i -12 joka ei ollut M Sport vaan Sport Line oli tarjolla n. 5kk ennen kuin liike sai sen myytyä. 8-vaihteinen automaatti on sen verran hyvä, että kyllä manuaali valitettavasti aina häviää sille haluttavuudessa ja oli myös ehkä ainoa järkisyy, miksi itse aikanaan olin autoa vaihtamassa.

                        M Sport -korisarja jne voi näyttää hyvältä, mutta taakse tulevat 255:et ovat aivan liian isot. Omalla kohdalla kulutus lisääntyi n. 0.5l/100km, eli auto on hitaampi, vähemmän herkkä, meluisampi ja kiihtyy hitaammin. Näyttää toki hyvältä ja pysyy kurveissa kuin tauti, mutta 17-tuumaiset vanteet on jo hankittu ja alle tulee 225/50-17 rengastus. Jopa 205/60-15 välkähtelee mielessä..

                        Ydin: jos M Sport ei ole aivan pakollinen, niin esim. Sport Line on hyvin järkevä varustepaketti jo itsessään, varsinkin jos on ruksittu se M Sport -alusta (ja pari muuta optiota). Jos nyt saisi valita vapaasti, niin jättäisin korisarjan kärrynpyörineen hyllylle ja ottaisin sillä rahalla vaikka etututkan tai nahkasisustuksen, M Sport -alustan lisäksi. Ja aivan ehdottomasti, ei RTF-renkaita!
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • mob1
                          Newbiemmer
                          • Apr 2017
                          • 12
                          • Helsinki

                          Moi,

                          Omassa 2013 320ix:ssä rämisee rekisterikilpi ikävästi takakonttia kiinni laittaessa, onko muita kohtalotovereita? Onko joku keksinyt jonkun fixin sitä varten?

                          Comment

                          • toukopouko
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2006
                            • 162
                            • Oulu

                            Originally posted by mob1 View Post
                            Moi,

                            Omassa 2013 320ix:ssä rämisee rekisterikilpi ikävästi takakonttia kiinni laittaessa, onko muita kohtalotovereita? Onko joku keksinyt jonkun fixin sitä varten?
                            Käytin viime kesänä autoa vahatessa kilpeä irti, ja ainakin tuossa -16 mallisessa sedanissa se kilven alusmuovi (musta mikälie teline ilman liikkeiden logoja) oli ruuvattu suoraan konttiin kiinni. Muovin ja pellin välissä oli skeidaa, ja ajan kanssa se olisi hieronut tämän skeidan kanssa maalia. Pistin o-renkaat kiinnitysruuvinreikien ympärille ja kiristin kilven takaisin. Kilpi on nyt pari milliä irti pellistä ja kumin varassa. Ei rämise ainakaan yhtä pahasti kuin alkuun.
                            - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                            Comment

                            • salmol
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2013
                              • 244
                              • Helsinki

                              Originally posted by toukopouko View Post
                              Käytin viime kesänä autoa vahatessa kilpeä irti, ja ainakin tuossa -16 mallisessa sedanissa se kilven alusmuovi (musta mikälie teline ilman liikkeiden logoja) oli ruuvattu suoraan konttiin kiinni. Muovin ja pellin välissä oli skeidaa, ja ajan kanssa se olisi hieronut tämän skeidan kanssa maalia. Pistin o-renkaat kiinnitysruuvinreikien ympärille ja kiristin kilven takaisin. Kilpi on nyt pari milliä irti pellistä ja kumin varassa. Ei rämise ainakaan yhtä pahasti kuin alkuun.
                              Yksi kertoi laittaneensa kilven taakse karhuteippiä, ei resonoinut sen jälkeen.
                              Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                              Comment

                              • mob1
                                Newbiemmer
                                • Apr 2017
                                • 12
                                • Helsinki

                                Kiitos vinkeistä. Pitää kokeilla. Muistaako kukaan kuinka paljon pahvinen huoltokirja maksaa marmorilta? En välttämättä jokaista huoltoa tule niissä käyttämään niin olisi kiva saada leima myös "nyrkkipajojen" korjauksista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎