Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7078
    • Forssa

    Ei ole mitään kunnollista ajanottovehjettä tai kunnollista kameraa että sais dataa talteen ennen ja jälkeen.
    Jos perunalla jotain viteoita kuvais.

    Verbaalisesti sitten ainakin tunnelmia.
    Lauantaina illasta palaan reissulta että ennen sitä vielä ehtii jahkaa.
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • Supnalup
      Bimmer Rookie
      • Mar 2015
      • 36
      • Helsinki

      Onko kokemuksia vaihtaa rengaspulttien tilalle nämä tangot jotka helpottaa renkaan vaihtoa?



      Kestääköhän nuo paikoillaan ja saako noita kätevästi suomesta liikkeestä ?
      Mikä noitten oikea nimi on? x)

      Comment

      • juBz
        BTCF Member
        • Jan 2011
        • 581
        • Espoo

        Pinnapultti. Itse en ainakaan noissa mitään järkeä nää
        F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
        E30 318i - 88 Alpinweiss II

        Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

        Comment

        • salmol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2013
          • 244
          • Helsinki

          Originally posted by juBz View Post
          Pinnapultti. Itse en ainakaan noissa mitään järkeä nää
          Minulla oli edellisessä autossa pultit pyörän navassa johon törkätä vanteet ja mutterit vain päähän. Nykyisessä on vain reiät navassa johon renkaat pitää sihdata ja sitten saada jotenkin pultti sopimaan. Jos edes xDrive lukitsisi pyörän navan niin vaihto olisi kohtuu helppo, mutta kun ei. Eli renkaiden vaihto on nykyisellä autolla työläämpi kuin jos navassa olisi pultit.
          Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7078
            • Forssa

            Noni, nyt on ohjelmoitu. Voi tätä hymyn määrää - kunnes tähänkin tottuu. Täytyy toivoo ettei liian nopeasti totu että olisi hymy huulilla mahdollisimman useana päivänä.

            Autosta imastiin orkkis ohjelma tietokoneelle. Alkuperäistä ohjelmaa muokattiin ja työnnettiin takas ecuun.

            Testilenkillä jostain syystä ei alkuun vakuuttanut. Olihan se alkuun heti erilainen mutta mielestäni nyt 300km jälkeen auto heräsi ihan eritavalla eloon kuin ekalla polkaisulla. Mahdollinen syy adaptaatioiden nollaus ohkelmoinnin yhteydessä tms, en tiedä.

            Alavääntöä tuli lisää roimasti. Laatikko vaihtaa vaihteet paljon nopeammin. Ei kuitenkaan töksähtäen vaan sivistyneesti nopeasti. Matka-ajossa ohitustilanteessa laatikko ei enää vaihda kahta-kolmea pykälää pienemmälle vaan jaksaa jo yhden vaihteen alaspäin tiputuksella kiihtyä vaivattomasti.
            Tätä kaikkea on vaikea pukea sanoiksi mutta tällainen tämän auton olisi pitänyt olla jo tehtaalta.

            En voi kuin suositella. PM-tunen äijille iso kiitos.
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • kooma
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1017
              • Pikis

              Originally posted by salmol View Post
              Minulla oli edellisessä autossa pultit pyörän navassa johon törkätä vanteet ja mutterit vain päähän. Nykyisessä on vain reiät navassa johon renkaat pitää sihdata ja sitten saada jotenkin pultti sopimaan. Jos edes xDrive lukitsisi pyörän navan niin vaihto olisi kohtuu helppo, mutta kun ei. Eli renkaiden vaihto on nykyisellä autolla työläämpi kuin jos navassa olisi pultit.
              Osta ennemmin tuollainen ohjuri, semmoinen taisi jossain vanhemmissa bemareissa tulla auton mukanakin.

              Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

              Comment

              • Supnalup
                Bimmer Rookie
                • Mar 2015
                • 36
                • Helsinki

                Originally posted by kooma View Post
                Osta ennemmin tuollainen ohjuri, semmoinen taisi jossain vanhemmissa bemareissa tulla auton mukanakin.

                https://www.ebay.co.uk/itm/M14-x-1-2...-/171578948052



                Kiitoksia!

                Laitoin heti tilaukseen (toinen käsi paskana niin helpottaa kummasti renkaan vaihtoa tämä )

                Comment

                • SC90
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 280

                  M-sarjalaisen f31:sen takapuskurin irroitus maalausta varten, onko jotain erityistä huomioitavaa?

                  " Pillossaolevia " kiinnikkeitä?

                  Vinkkejä?

                  Kiitos.
                  - M3 convertible 2005

                  - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                  - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                  - Fiat 850 Special 1969

                  - Lexus GS300 2000 TwoTone

                  - Lexus LS600h 2008

                  - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                  Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                  o44-531 82oo

                  Comment

                  • jannes
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 124
                    • Koria

                    Takapuskuri on helppo irrottaa. Takaa pitää sisälokasuojia raottaa sen verran että saa niiden alla olevat ruuvit irti, en muista oliko useampi per puoli mutta lampulla näkee. Takapyöriä ei tarvitse ottaa pois. Sitten takaluukku auki, ja siinä takavalojen välissä olevat pienet muovikannet irti (varovasti kampeamalla ettei hajoa) ja niiden takaa ruuvit pois. Tämän jälkeen takapuskuri irtoaa varovasti nitkuttelemalla ja taaksepäin vetämällä. Takatutkien johtoja kannattaa varoa, niissä ei tainnut olla liiemmin pelivaraa.

                    Comment

                    • TJK
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 260
                      • Kotka

                      Originally posted by jannes View Post
                      Takapuskuri on helppo irrottaa. Takaa pitää sisälokasuojia raottaa sen verran että saa niiden alla olevat ruuvit irti, en muista oliko useampi per puoli mutta lampulla näkee. Takapyöriä ei tarvitse ottaa pois. Sitten takaluukku auki, ja siinä takavalojen välissä olevat pienet muovikannet irti (varovasti kampeamalla ettei hajoa) ja niiden takaa ruuvit pois. Tämän jälkeen takapuskuri irtoaa varovasti nitkuttelemalla ja taaksepäin vetämällä. Takatutkien johtoja kannattaa varoa, niissä ei tainnut olla liiemmin pelivaraa.

                      Yllä olevien lisäksi myös puskurin alta pitää irroittaa useampi ruuvi. Kun kaikki ruuvit on auki, niin puskurin "sivut" pyöränkaaresta taakse päin, aukeaa sivulle vetämällä, sen jälkeen puskuri on vielä "klipseillä" kiinni takavalojen alta, mutta irtoaa varovasti taakse päin vetämällä.

                      P-tutkien johdot tosiaan sen verran lyhyet, että alla on hyvä olla jotain koroketta minkä päälle puskurin voi laskea kun se saa irti, ellei sitten ole lisä käsiä auttamassa johtojen irroituksessa.
                      BMW G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • jannes
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2005
                        • 124
                        • Koria

                        Jep hyvä huomio, juuri olin tulossa lisäämään että alapuolella on tosiaan useampi ruuvi.

                        Comment

                        • SC90
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 280

                          Okei, kiitos paljon teille vinkeistä.

                          Lauantaina irroitellaan.
                          - M3 convertible 2005

                          - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                          - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                          - Fiat 850 Special 1969

                          - Lexus GS300 2000 TwoTone

                          - Lexus LS600h 2008

                          - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                          Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                          o44-531 82oo

                          Comment

                          • Ioni79
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 738

                            Miten 320i huollot menevät?

                            Kävin katsomassa yhtä ja ensimmäinen huolto oli 37500km ajettuna ja n.23kk auton luovutuksesta. Seuraava 24kk tästä 68tkm ajettuna. Nyt viimisestä huollosta 20kk ja 21tkm. Onko tuossa oikeasti kaikki huollot tehty ja ajoillaan?

                            Miten sähköisessä huoltokirjassa pitäisi tulkita kun toinen huolto on 00000 ja ensimmäinen 09550 BMW. Ensimmäinen merkkihuollossa ja toinen jossain pajassa mistä kuitenkin saatu tieto siirrettyä huoltokirjaan?

                            Comment

                            • jannes
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2005
                              • 124
                              • Koria

                              Jännän pitkiltä vaikuttavat nuo huoltovälit, yleensä longlife-huoltoväli on 30 000 km. Sinänsähän näissä on joustavat huoltovälit, joten kilometrimäärät voivat vaihdella jonkin verran riippuen siitä missä ja miten on ajettu. Näkyivätkö huollot kuitenkin vihreällä sähköisessä huoltokirjassa?

                              Toinen huolto on tosiaan tehty jossain pajassa jolla on kuitenkin pääsy BMW:n järjestelmään.

                              Näiden mittarien ruuvaaminen on myöskin melko hankalaa, ei onnistu yhtä helposti kuin vaikkapa saman ikäisesen Audin.

                              Comment

                              • Jocular
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 478
                                • Järvenpää

                                Omassa 330e huoltoväli voi olla jopa 40tkm. Varailin huoltoa ennen kuin 20tkm oli täynnä ja pariin kertaan varmistivat että haluatko nyt ihan varmasti tuoda auton huoltoon.. Mielummin yli ku ali

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎