Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thmas
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 531
    • HEL

    Originally posted by lassiv View Post
    Ei kai noilla kilsoilla maantieajoa vielä ole tarvinnut alustaan koskea (välttämättä). Ei ainakaan omat kokemukset tollaiseen viittaisi, 330d ei ollut ainakaan tarvetta vaihtaa mitään alustaan ja 270tkm tuli täyteen kun meni vaihdossa eteenpäin oli vielä mulle tuloon asti Saksan leasing autona ja toki jokainen huollon tynkäkin oli tehty Bmw:llä juuri siitä syystä. edit: Iskarit taisi mennä edestä 250tkm. Jarrut toki myös, mutta ne toki normaalistikkin kuluukin jo muutamaan kertaan noille kilsoille.

    Toki monesta asiastahan nuo alustan kulumiset yleensä on kiinni.
    Säkästä varmaan kiinni, mutta tosta 435d:stä meni adaptiivinen iskari jossain 90 tkm nurkilla ja sitä aiemmasta F30:stä narinahelaa reilun satkun kohdalla. Kulutustavaraa.
    Audi e-tron 55

    Exiä:
    1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

    Comment

    • JakPauer
      Bimmer Rookie
      • Dec 2017
      • 33
      • Lahti

      Vahvassa harkinnassa ois päivittää F32 M4-look korisarjalla, osaiskos joku kertoa että mistä ihmeestä löytyisi sopiva takavaimennin tuolle puskurille? Ulostulothan pitäisi olla tietty keskemmällä kuin esim. perinteisen kutoskoneen vaimentajassa..

      Comment

      • Mikaatm
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 559
        • Vantaa

        Originally posted by JakPauer View Post
        Vahvassa harkinnassa ois päivittää F32 M4-look korisarjalla, osaiskos joku kertoa että mistä ihmeestä löytyisi sopiva takavaimennin tuolle puskurille? Ulostulothan pitäisi olla tietty keskemmällä kuin esim. perinteisen kutoskoneen vaimentajassa..
        Multa löytyis uusi alkuperäinen M3/M4 vakio catback.
        450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

        Comment

        • JakPauer
          Bimmer Rookie
          • Dec 2017
          • 33
          • Lahti

          Tää modaus tulisi siis N20 koneella olevaan F32:een.

          Comment

          • Mikaatm
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 559
            • Vantaa

            Originally posted by JakPauer View Post
            Tää modaus tulisi siis N20 koneella olevaan F32:een.
            Ei sillä väliä mihin sen laittaa, hitsaamalla kiinni sovitin, mutta se että mahtuuko sinne alle kun on keskellä. Selvitä se ja jos käy niin infoa, niin sovitaan kaupat.
            450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

            Comment

            • Chubster
              Newbiemmer
              • Feb 2010
              • 23
              • Espoo

              Originally posted by lassiv View Post
              Onkohan Idriven vakionäkymään mahdollista vaihtaa jotenkin. (420d -15 pieni näyttö).

              Jonkun verran harmittaa että esim radio päällä ollessa tai bluetooth päällä ollessa niin aina kun sammuttaa tai aamulla lähtee töihin niin näkymänä on tuo päävalikko missä lukee multimedia, radio, puhelimen yms yms. Eikä se näkymä mihin auto jäi sammuessaan.

              Varsinkin bluetoothin kanssa olis mukava ettei aina tartte napsutella uudestaan bluetooth valikon alle ja mennä tuohon biisin näyttö valikkoon. Eipä iso harmi ole, mutta tuli mieleen onko jotenkin valittavissa mihin ruutuun tulee käynnistyessään.
              Ei ole suoraan sitä mitä haet mutta jos asettaa pikanäppäin (shortcut) niin menee ainakin nopeammin.
              F31 330xd msport
              E91 325da (ex)

              Comment

              • Mirska
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 110
                • Turku

                Mites tämän sarjan huoltoilmaisimet toimivat kun autossa oli öljynvaihto merkattu xxxkm 8/2019 ja vehicle check myös tohon 8/2019 ajankohtaa. Nyt vaihdoin öljyt ja nollasin pelkän öljynvaihdon niin vehicle check hyppäsi 3/2019 tai 360km. Ilmeisesti toi öljynvaihdon nollaaminen jotenki oli kytköksissä vehicle checkiin?

                Aihetta myös sivuten onko täällä tullut päivityksiä noihin öljynvaihto väleihin jos autoa on käytetty softapäivityksissä kun ilmeisesti jenkeissä noita välejä lyhennettiin? Oli aikamoinen järkytys kun vaihtoväliksi auto ilmoitti 36tkm tai 2v
                F10 528iA

                Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  Vehicle check on sidonnainen öljyhuoltojen määrään/kertoihin. Auto luonnollisesti oletti, että sekin hoidetaan samalla.

                  Saa palautettua ja korjattua testerillä, kun tietää mitä tekee.

                  Taisipa näihinkin saada conversio koodattua lyhempiä huoltovälejä.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • JakPauer
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2017
                    • 33
                    • Lahti

                    Originally posted by Mikaatm View Post
                    Ei sillä väliä mihin sen laittaa, hitsaamalla kiinni sovitin, mutta se että mahtuuko sinne alle kun on keskellä. Selvitä se ja jos käy niin infoa, niin sovitaan kaupat.
                    Ideana olisi löytää ainoastaan sopiva takavaimennin, jolloin tuota M4 oem vaimenninta ei saa kyllä käymään millään. Autossa on Supersprintin 3” kokoputkisto johon siis hakusessa korvaava takavaimennin M4 puskurille. Taitaa olla tekemätön paikka. Mitähän mahtaa jotku putkipajat ottaa sopivan vaimentimen tekemisestä..🤔

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16357
                      • Leppävirta

                      Toisen puolesta kyselen kun on F31 kanssa ollut melkoisia ongelmia ohjauksen kanssa. Ensin ollut tolkuttoman jäykkä ohjaus, käynyt useasti merkkihuollossa ja viimeisimpänä vaihtaneet hammastangon ja ohjauskulmat säädetty. Tämän jälkeen ilmeisesti muuten toimii mutta auton lämmetessä ohjaukseen tulee klappia. Mistähän vielä kiikastaa?
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Heikkiher
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 93
                        • Vihti

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Toisen puolesta kyselen kun on F31 kanssa ollut melkoisia ongelmia ohjauksen kanssa. Ensin ollut tolkuttoman jäykkä ohjaus, käynyt useasti merkkihuollossa ja viimeisimpänä vaihtaneet hammastangon ja ohjauskulmat säädetty. Tämän jälkeen ilmeisesti muuten toimii mutta auton lämmetessä ohjaukseen tulee klappia. Mistähän vielä kiikastaa?
                        Voisiko tämä osa 32106891974 olla väärin säädetty, koska vaikuttaa ohjauksen jäykkyyteen ja palautukseen jos väärissä asetuksissa. Tosin luulisi että jos uutta hammastanko laitettu niin olisi valmiiksi oikeissa säädöissä.


                        Itselläni vaihdettiin tuo osa kun nykyään tosiaan saatavilla erikseen Repair kit, syynä oli kolina ajossa ja käsinkin tuntui kuskinpuolen raidetangossa.


                        Tässä vielä tarkemmat ohjeet vaihtoo ja säätöön:

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 1996
                          • Tampere/kainuu

                          Tuon thrust piecen säätöhomma on mahdotonta ilman oikeita työkaluja. Lisäksi on ymmärrettävä säätö ohjeita. Varmasti saa sössittyä liian tiukaksi tai löysäksi.

                          Uusi tanko toki tulee valmiiksi säädettynä ja taas mennään x km.
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • ThePura
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 54
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Heikkiher View Post
                            Voisiko tämä osa 32106891974 olla väärin säädetty, koska vaikuttaa ohjauksen jäykkyyteen ja palautukseen jos väärissä asetuksissa. Tosin luulisi että jos uutta hammastanko laitettu niin olisi valmiiksi oikeissa säädöissä.


                            Itselläni vaihdettiin tuo osa kun nykyään tosiaan saatavilla erikseen Repair kit, syynä oli kolina ajossa ja käsinkin tuntui kuskinpuolen raidetangossa.

                            Oliko sulla ohjauksessa minkälaiset oireet. Itsellä on kanssa ohjauksessa jotain pielessä. Tuntuu auto vaeltavan ja koko ajan pikkuisen korjattava johonkin suuntaan. Tuo kittihän ei ole ilmeisesti kallis osa. Liekkö sitten vaikea/hidas asentaa? :think

                            Comment

                            • kooma
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 1017
                              • Pikis

                              Originally posted by ThePura View Post
                              Oliko sulla ohjauksessa minkälaiset oireet. Itsellä on kanssa ohjauksessa jotain pielessä. Tuntuu auto vaeltavan ja koko ajan pikkuisen korjattava johonkin suuntaan. Tuo kittihän ei ole ilmeisesti kallis osa. Liekkö sitten vaikea/hidas asentaa? :think
                              Onko varmasti kaikki pyöränkulmat ok? Mulla kun oli hammastangossa välystä niin selkeimmin huomasi ns nimismiehenkiharassa kun piti todella kovaa rutinaa. Joskus myös jos kurvissa oli terävä kuoppa niin piti semmoisen rusahduksen. Normiajossa silti ihan ok jos tuota F3x ohjausta semmoiseksi voi ylipäätään sanoa
                              Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                              Comment

                              • ThePura
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2017
                                • 54
                                • Iisalmi

                                Ei se ole ääntä pitänyt. Voihan se olla että aurauskulmat hiukan pielessä ja kitkarenkaat. Siihen kun yhdistää että iskarit on ehtoo puolella niin alkaa olla soppa valmis
                                Täytyy ensin kokeilla kesärenkailla tuleeko muutosta. Sen jälkeen vaihtaa iskarit ja säädättää auraskulmat kohdilleen. En ole kyllä päässyt sinuiksi tämän äffälaisen ohjauksen kanssa. On aika rauhaton kaikenkaikkiaan :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎