Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1020
    • Pikis

    Originally posted by kaismat View Post
    Jes. Aukes kontti kun akun navat irti ja 10A laturilla syötin virtaa konehuoneesta.
    Hyvä homma. Käsittääkseni yleensä jos on esim vahingossa jäänyt kenkä irti ja lyö kontin kiinni niin tuo toimii mutta joissain tilanteissa ei. Sun lähtötilanteessa kun akku oikkarissa ja kengät kiinni niin ei luonnollisesti jännitettä oikein saa syntymään vaikka kuinka syöttäisi
    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

    Comment

    • ///MJ
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 1869
      • Joensuu

      Originally posted by SC90 View Post
      Miten kävi ohjauksen rutinan kanssa?

      Omassa havaittavissa tätä samaa rutinaa, kun kääntää pyöriä paikallaan. Aivan helvetin ärsyttävä ääni.
      Laajahuolto vain tehtiin, kuulemma muuten kunnossa. Kuuluu vain ajoittain, ei häiritse vielä liikaa.

      Tässä voisi olla ratkaisu ongelmaan: https://m.youtube.com/watch?v=3UAwQNN_Zak
      F36 428iA GC M-Sport
      Z3 2.8i Roadster Myytävänä

      M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

      M: E36 328i osia

      M: E39 business cd ja info display

      M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

      Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7087
        • Forssa

        Originally posted by kobluna View Post
        Se tekee noin, jos on sekä kuskin turvavyö että ovi auki/raollaan. Jos on turvavyö ja/tai ovi kiinni, tuota ei pitäisi tapahtua.
        Enolla oli lci f10. Siinä ovi auki ja turvavyö irti, laitto vaihteen päälle ja näytölle ilmesty teksti jossa kehotettiik jotain turvajuttuja. Kun valinta pylpyrästä kuittasi ok, sai ajaa hiljaa.
        Taasen prelci f31 ei salli tätä vaikka tein kaiken samoin.

        Joku softajuttu? :think
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • kobluna
          Bimmer Rookie
          • Oct 2018
          • 135
          • Espoo

          Originally posted by |foder| View Post
          Enolla oli lci f10. Siinä ovi auki ja turvavyö irti, laitto vaihteen päälle ja näytölle ilmesty teksti jossa kehotettiik jotain turvajuttuja. Kun valinta pylpyrästä kuittasi ok, sai ajaa hiljaa.
          Taasen prelci f31 ei salli tätä vaikka tein kaiken samoin.

          Joku softajuttu? :think
          Oletko varma, että antoi ajaa hiljaa? Nimittäin vaihteisto pomppaa P-asentoon vasta, kun jarrun vapauttaa kokonaan. Eli hyvin hiljaa voi ajaa "jarrua vasten" vaikka vyö ja ovi olisivat auki. Ainakin oma 320i kulkee pelkällä D-asennolla jotain 10kmh luokkaa, niin kyllä jarrua sopivasti kevyesti painamalla pääsee reilua kävelyvauhtia ajamaan.

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7087
            • Forssa

            Kyllä pystyi ajamaan ilman jarrua.
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • klasumasu
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 228
              • Vantaa

              Tuli tossa vaihdettua jarrupalat eteen ja taakse äffäläisee, nollaukset onnistu takajarrupaloille ja jarrunesteelle muttei etujarrupaloille. :think Anturi vika kenties? Sain kyllä siististi irti vanhat. Vinkkejä tulemaan mikä vois olla vikana.
              BMW F31 M-Sport 320d xDrive 2016

              EX:
              BMW e39 Sedan M-Sport Individual 530i 2000
              BMW e36 Sedan 318i 1992
              BMW e36 Coupe 320iA 1994

              Comment

              • hattiwatti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 255
                • Vantaa

                Originally posted by klasumasu View Post
                Tuli tossa vaihdettua jarrupalat eteen ja taakse äffäläisee, nollaukset onnistu takajarrupaloille ja jarrunesteelle muttei etujarrupaloille. :think Anturi vika kenties? Sain kyllä siististi irti vanhat. Vinkkejä tulemaan mikä vois olla vikana.
                Vaihda uudet anturit. Ei niitä ole tarkoitettu laitettavaksi sinne uusien palojen kanssa

                Comment

                • SC90
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 280

                  Originally posted by ///MJ View Post
                  Laajahuolto vain tehtiin, kuulemma muuten kunnossa. Kuuluu vain ajoittain, ei häiritse vielä liikaa.

                  Tässä voisi olla ratkaisu ongelmaan: https://m.youtube.com/watch?v=3UAwQNN_Zak
                  Omassa ei klonksu ohjaus paikallaan niinkuin videolla. Ainoastaan pieni rutina hiljaisessa vauhdissa kääntyessä.

                  Mitenköhän tuota lähtisi oikeasti selvittämään, kun keulaa turhaa nostaa ylös, äänet häviävät, kun paino lähtee pois pyörien päältä. :think
                  - M3 convertible 2005

                  - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                  - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                  - Fiat 850 Special 1969

                  - Lexus GS300 2000 TwoTone

                  - Lexus LS600h 2008

                  - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                  Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                  o44-531 82oo

                  Comment

                  • salmol
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2013
                    • 244
                    • Helsinki

                    Originally posted by SC90 View Post
                    Omassa ei klonksu ohjaus paikallaan niinkuin videolla. Ainoastaan pieni rutina hiljaisessa vauhdissa kääntyessä. Mitenköhän tuota lähtisi oikeasti selvittämään, kun keulaa turhaa nostaa ylös, äänet häviävät, kun paino lähtee pois pyörien päältä. :think
                    Mulla oli aikanaan F30:ssä sellainen juttu, että se narisi (siis ei rutissut) pienissä nopeuksissa ja kun rattia käänsi. Selvisi että ratin läpiviennin kumi piti sen äänen, ja huollossa ne laittoi siihen läpivientiin jotain laardia ja narina hiljeni. Kokeile nyt ensin rasvata se tulipellin läpivienti.
                    Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                    Comment

                    • lassiv
                      BTCF Member
                      • Nov 2015
                      • 312
                      • Lahti

                      Originally posted by vexu524tdic View Post
                      Komppaan täysin tätä, meillä nyt 154 tkm ja nätisti käy B48.
                      Huollot oli tehty ohjelman mukaan tähän asti (oli leasing auto) ja nyt kun tuli meille, alettu vaihtamaan öljyt 15tkm välein.
                      125tkm mittarissa myös täällä, hyvin mennään ja toivottavasti vielä pitkään. Ohjelmointi hieman mietityttänyt, mutta ei ole ainakaan vielä tullu kyseltyä/tehtyä.

                      ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                      Comment

                      • Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

                        Onkohan täällä kenelläkään kokemuksia loppupään F30-kopasta 3-sylinterisellä bensakoneella, eli 318i(A)? Kulutus ilmeisesti varsin maltillista? Mutta miten tuolla pysyy liikenteen mukana, ohittamiset ym.? Eli kaikki kokemukset tervetulleita

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2553
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by Tojopa View Post
                          Onkohan täällä kenelläkään kokemuksia loppupään F30-kopasta 3-sylinterisellä bensakoneella, eli 318i(A)? Kulutus ilmeisesti varsin maltillista? Mutta miten tuolla pysyy liikenteen mukana, ohittamiset ym.? Eli kaikki kokemukset tervetulleita
                          Kerran oli sijaisautona. Liitettynä 8-vaihteiseen automaattiin 318iA pysyy liikenteen mukana aikanakin siihen 80 km/h -vauhtiin asti. Käytännössä jokainen kiihdytys ml. ihan liittymistä lähdöt vaati kierroksia ja ohittaminen melkein raakaa kick-dowinia.

                          Toisin sanoen, moottori oli koko ajan kovemmalla rasituksella ja kun vertasi tämän päivän ajojen kulutuksia, niin eivät ne olleet mitenkään alhaisempia kuin oman 320iA:n kulutukset, oikeastaan päinvastoin. Jos 1.5-litraista perustellaan pienemmällä kulutuksella, niin kyllä se taitaa melkein saman 1.6t painaa, jolloin tämä vaatii saman energian liikuttaa. Omalla kohdalla pienempi kone ei ole aivan perusteltua, mutta kaikkeen kai tottuu.

                          F30 320iA on ehkä yleisin bensakoneinen F30, eikä jälkimarkkina tunnu ainakaan palkitsevan pienemmästä vaikka niitä on saanut uutena vähän halvemmalla. Omakohtaisesti varsinkin käytettyjen kanssa jättäisin suosiolla väliin.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • AlpinWeiss
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 927
                            • West coast

                            Originally posted by Tojopa View Post
                            Onkohan täällä kenelläkään kokemuksia loppupään F30-kopasta 3-sylinterisellä bensakoneella, eli 318i(A)? Kulutus ilmeisesti varsin maltillista? Mutta miten tuolla pysyy liikenteen mukana, ohittamiset ym.? Eli kaikki kokemukset tervetulleita

                            Mulla oli tuollainen joskus toisella mantereella vuokra-autona. Ei se kyllä oikein tuntunut liikkuvan, ja ääni on aika karsea verrattuna nelisylinteriseen. Kulutuskin oli aika reilu kun sillä mäkisessä maassa joutui koko ajan ajamaan kaasu pohjassa että pääsi eteenpäin. Suosittelen lämpimästi näitä kaksilitraisia, joista saa sitten tarvittaessa tehoakin irti.
                            MBCLK240 -02
                            E36 318 -93
                            E46 320 Ci -01
                            E46 330 CiA -01
                            E60 520i -04
                            E93 325i -07
                            F36 420xi -16

                            Comment

                            • Tojopa
                              BTCF Member
                              • Mar 2004
                              • 1592
                              • Kuopio

                              Kiitokset kommenteista!

                              Comment

                              • strandell
                                BTCF Member
                                • Oct 2016
                                • 95
                                • Sipoo

                                n20 alipainepumppu ruikkaa öljyä katin päälle

                                Kellään muulla tullut vastaavaa ongelmaa vastaan?

                                Kun moottori on käynnissä ja auto paikallaan olen huomannut että kabiiniin tulee palaneen öljyn käry. Venakopan tiivisteet ovat vajaa vuosi sitten jo vaihdettu, joten epäilin itse venakoppaa, mutta en ole löytänyt mitään halkeamia tms, venakoppa ja lohkon sivut kauttaltaan kuivat.

                                Kuintenkin paikallistin öljykäryn katin läheisyyteen, ja pitkän googlauksen jälkeen luulen että alipainepumppu suihkuttaa öljyä letkunipasta (liiteessä ympäröity punaisella) suoraan katin päälle.

                                Potilas on EWG versio joten oikean puoleinen nippa ei ole käytössä, mutta kuuluuko nipan päällä olla tulppa? Vai suosiolla uusi pumppu tilalle? :think
                                Attached Files
                                Ex.
                                F20 LCI M140i
                                E91 LCI 335dA
                                E91 LCI 335iA xDrive
                                F31 328iA
                                E39 530dA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎